Perhe pelkää - Koiravarkaat kiristävät omistajaa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

PaulaDrew kirjoitti:^ Tai sitten ne haistavat omistajansa pelon tai epämieltymyksen tiettyihin ihmisiin ja kokevat tilanteen siksi uhkaavaksi.
No sekin! Mustalaisten kohdalla pitää varmasti paikkansa, ihmetyttää vaan ne perhetutut.. toisaalta pari niistä oli semmosta jotka kävi tyyliin kerran vuodessa eikä kukaan meistä erityisesti tykänny niistä.. :lol:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

PaulaDrew kirjoitti:^ Tai sitten ne haistavat omistajansa pelon tai epämieltymyksen tiettyihin ihmisiin ja kokevat tilanteen siksi uhkaavaksi.

Hauskaa muuten, että tuolle Marsalkan mainostamalle ärsyttävälle kävelytyylille tuli viimein jonkinlainen kuvaus: leveää, nopeaa, avointa... :D
No selväähän se on, että koiran vinkkelistä nopeat, ennalta-arvaamattomat liikkeet, suuret eleet ja liian nopea lähestyminen ahdistavat. Tykkäsi Marski sitten tai ei :)

Olen kyllä omasta koirastani huomannut tuon, että se reagoi todella vahvasti omien tunteideni mukaan muihin ihmisiin, mutta toisaalta meidän koira on myös sellainen, että haistaa varautuneisuuden todella pitkälle. Se pelkää hirveästi ihmisiä, jotka pelkäävät sitä - se ei ymmärrä ihmisen pelkoa, tulkitsee vain kummallista ja välttelevää elehtimistä ja tulee siihen tulokseen, että ko. ihmiseen on suhtauduttava uhkana. Samoin, kun lenkillä tulee vastaan huumehissa liikuskeleva nuori (välttelee katsekontaktia, yrittää piilotella kasvojaan jne.), koira kiinnostuu aina hirveästi. Mustalaisten ollessa kyseessä koiramme käyttäytyy aivan samoin - se ei ymmärrä mustalaisten elekieltä ja hyökkäävää käytöstä ja luonnollisesti raivostuu täysin, jos romanimies kovaan ääneen mölisten tulee lähelleni pyytämään tulta, puhelinta tai tupakkaa. Tosin näitä uhkarohkeita yrittäjiä ei koiran kanssa liikuskellessa ole hetkeen tullutkaan vastaan. Meitähän pidetäänkin hulluina sudenkesyttäjävalkolaisina.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

joey kirjoitti:
PaulaDrew kirjoitti:^ Tai sitten ne haistavat omistajansa pelon tai epämieltymyksen tiettyihin ihmisiin ja kokevat tilanteen siksi uhkaavaksi.

Hauskaa muuten, että tuolle Marsalkan mainostamalle ärsyttävälle kävelytyylille tuli viimein jonkinlainen kuvaus: leveää, nopeaa, avointa... :D
No selväähän se on, että koiran vinkkelistä nopeat, ennalta-arvaamattomat liikkeet, suuret eleet ja liian nopea lähestyminen ahdistavat. Tykkäsi Marski sitten tai ei :)
Usein nuo koiria ärsyttävät liikeet ovat sellaisia, että me emme tiedosta niiden ärsyttävän koiria. Aivan tavallinen kävelytyyli tai pyöräilytyyli saattaa olla herkkäsieluisen koiran mielestä tavattoman ärsyttävää. Siksi meidän tulisi muuttaa koiran havaittuamme liikkumistyyli vähemmän ärsyttäväksi. On myös järkevää pohtia ilmeitään, ettei koira tulkitse niitä ärsyttäviksi.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

hyvä että koira on nyt päässyt oikeiden omistajiensa luo, vaikka ei kyllä tiedä millaiset traumat tuollainen jättää. ehtivätköhän kidnappaajat pahoinpidellä sitä, kuten uhkasivat? koirat kuitenkin muistaa ikänsä huonon kohtelun ja helposti assosioivat kiusaajan näköiset ihmiset toisiinsa.

faija on aina tullut hyvin toimeen koirien kanssa, koirat luottaa isoon ja rauhalliseen mieheen. mut tuttavien cavalieriin faija ei tehny vaikutusta, ei antanut silittää vaan luimisteli vaan sohvan alta (siis koira, ei faija). muuta selitystä ei keksitty kuin että joku faijan näkönen on joskus tehny sille jotain pahaa.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Anna
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Loka 18, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Anna »

Mulla on pieni, alle viiskilonen "fifi". Kerrostalon rappukäytävässä tuli mustalaisnainen vastaan, näki koiran ja kirkas: Hyi kun iso koira ja lähti nopeesti ulos :lol:
Mä jäin fifini kanssa hölmistyneenä rappukäytävään ihmetteleen :roll:
susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja susse »

Kun olin koirahoitolassa töissä, meille tuotiin kaapattu rotikka.
Siis ihan valkolaisten viemä. Mietin silloin, että miten koira voi antaa vieraan viedä noin vaan. Kyllä kävi koirusta sääliksi ,ja omistajaa vihaksi kun piti koira palauttaa.(tilanne oli se että nämä miehet olivat kaapanneet toistensa koirat..,ns.panttivanki tilanne.)
Moisilla ihmisillä, rotuun katsomatta, ei pitäisi olla yhtään koiraa tai muutakaan eläintä.Sairasta touhua.Koiran sieppaamisesta pitäisi saada tuntuva tuomio,se on kuitenkin yleensä omistajalleen hyvin rakas, ihan niinkuin lapsikin. En usko että oma koirani lähtisi kenenkään vieraan mukaan.Toivottavasti ainakaan ei..
Tosin luulen ettei meidän haukkua kukaan edes yrittäis siepata.. :lol:
Viimeksi muokannut susse, Pe Joulu 19, 2008 10:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Olis muuten kiva saada kuulla, missä nämä koirankaappaajasankarit tarkemmin majailevat... sitähän vois vaikka mennä ulkoiluttaa koiraa sille suunnalle! Ihan vaan kun noita "läskipuruja" on muuten niin hankala järjestää! :twisted:
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Pitää vielä lisätä sen verran edellämainittujen esimerkkien lisäksi (erilainen kävelytyyli,vaatetus jne.) niin on se jännä miten koira vaistoaa miten itse reagoi.
Me lenkkeiltiin taannoin illalla koiran kanssa ja tien toisella puolella istui joku ja itse kun olen hieman varautuneempi niin varmaan siinä sitten jotain jännittänyt niin koira alkoi sille murisemaan :roll:
Vastaa Viestiin