Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ahmi
Nikke Knakkertton
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2021 10:26 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Ahmi »

Jagärhär kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 10:21 pm
Rahapuu kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 9:50 pm
Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 9:32 pm

Palovammoja on viilennetty kylmin käärein. Sisällä oli ollut noissa räteissä jääpaloja. Eli on he tienneet että ne palovammoja olivat. Mutta tästäkin sysättiin kuolleelle lapselle vastuu - syyksi Muusa kertoi että milo itse halusi kylmää että Milo oli käsissä halunnut viileää pitää. Etp kerrotaan tää kaikki kun luet eteenpäin sitä 😊
Joo aloinkin nähdä sulaneet jääpalat -skenaarion heti kun näin myös jääpalamuovit. Ja siis aivan selvästi on pahoja palovammoja koetettu kotikonstein itse viilentää, ja lapsi on jätetty tyyliin jääpaloineen nukkumaankin. Kaiken kaikkiaan tuntuu todella pitkäkestoiselta tapahtumasarjalta, ja mitä tahansa on voitu "touhuta" ja ehditty yhdessä selvitellä koko päivän ajan. Paitsi lääkäriin menoa. Etpstä tulee fiilis että ihan kipeetä porukkaa ovat nämä kaksi suharia.
Juurikin noin. Itse epäilen, että molemmat ovat tienneet S:n teosta ja sopineet tarinan suihkusta. Eivät arvanneet, että lapsi kuolee. Aamulla kun asia valkeni niin asioita alkoi purkautumaan niinkuin ollaan luettu. Mutta edes tutkintavankeuden aikana M ei ole luopunut tarinasta. Pelkääkö itselleen kovempaa tuomiota, jos S tuomitaan murhasta.
Oma potentiaalinen vapauden menetys estää kertomasta miten asiat meni noin niinku kasvotusten kun meillä ei tässä ole kuin tämä digitaalinen versio. Ei ole mahdollista etteikö asiasta olisi käyty enemmän keskustelua. Sebu ei kerro, että hoitivat molemmat alusta lähtien palovammoja eikä muusa kerro, että sebu hakkasi lapsen jo aamulla mikä osoittaisi tahallisuudesta. Ottaa omalla vapaudellaan sebun tuomiosta puolet pois jos menisi törkeänä pahoinpitelynä sekä kuolemantuottamuksena.Kun sebu kerkesi istua jo tässä niin kohtahan tuo on tuomio kärsitty vähintäänkin ehdottoman osalta. Pääsee vetää vähä consui sit taas. Muusa taas voi kärsiä pahemmistakin omatunnon tuskista jos on lihomisessa lääkityksestä kyse. Se voi pitkässä juoksussa käydä raskaaksi ja yliannostus voi olla näköpiirissä kun itse lääkitseminen jatkuu vain. Muutama vuosi vapauden menetystä vaihtui mielenterveyden menettämiseen. Ei siitä ole muuta pääsyä kuin puhuminen. Ei vaan ymmärrä sitä vielä kun on niin nuori. Jospa odottaa kunnes oma tapposyyte vanhenee(voiko ne edes vanheta) ja sitten kertoo ja sebu käy istumassa rästit pois jos pystyy enää.
Miss Fisher
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 9:31 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Miss Fisher »

Jotenkin musta vaikuttaa siltä, että kaikista noista (lääke)huumeista tuo oksikodoni on merkittävässä roolissa tässä väkivaltarikoksessa. Juuri Oxyja ei M halunnut S:n ottavan, eikä myöskään maininnut Oxyja kuulustelussa. S oli vetänyt seuloissa näkyneiden aineiden lisäksi 6.-7.6. yöllä amfetamiinijohdannaista ja 7.-8.6. yöllä metyylifenidaattia. Muutenkin ihan ristiriitaista, mitä M sanoi tietävänsä S:n huumeiden käytöstä...

Kuulustelija: "No mites S, käyttääkö hän yleensä?"

M: "No ei nyt silleen... et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä..."

Kuulustelija: "Mitäs hän sit käyttää, jos hän käyttää?"

M:
"... joskus on käyttänyt, siis ostanut bentsoja... mut ei se käytä niitä silleen mitään isoja määriä joka päivä todellakaan. Ja sitten kai joskus käyttää Lyricoita tai Gabapentiineja ja joskus myös Subutexia, mutta sitäkin tosi harvoin ja eikä ikinä silleen, että se olis, niin kun sekaisin ollut tai mä en oo, niin kun nähnyt sitä oikeestaan ikinä silleen, niin kun sekaisin."
(ETP s. 162)

><

S: "No ite lähen viihteelle"
S: "Ku sä oot ollu ja mä en oo ollu pitkää aikaa"
M: "Vittu toissapäivänä olit"
M: "Mut lähe mut oxyja en ota jos sekasin oot"
S: "No en oo sekasi"
M: "Aina oot ku juot ja vedät niitä lääkkeitä vitusti"
(ETP s. 1097-1098)

:lol:
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 668
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Torstai on toivoa täynnä!
Olin, kunnes en ollutkaan.
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Helunaa kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 2:08 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 2:05 pm
Saag@ kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 1:58 pm Carlos Carmalm: Hyvä pointti puheen tulkinnasta. Voihan myös olla, että Muusan "Milo sanoi, että vammat tuli suihkusta" voi olla Muusan aloitteesta kysytty: "Pesikö isi sinua liian kovaa", johon lapsi on vain nyökännyt paremman ilmaisun puutteessa. Tuskin lapsella oli edes sanavarastossaan sanoja "höyrymoppi", "silmitön pahoinpitely" tai "helvetillinen kipu". Tuonikäinen tuossa puheenkehitysvaiheessa on kyllä vielä niin avuttomasti aikuisten tekemisten ja sanomisten armoilla.
Sanat varmaan olleet "sattuu, sattuu". Yhdyn kyllä Carlos Carmalmin kirjottamaan.
Me todella tulkitsemme asioita lasten suusta. Mutta myös ohjailemme lasten puhetta!

Muistutan tässä kohtaa (toistamiseen), Muusa on juossut 8.6. aamulla ulkona ja huutanut "se tappaa mun lapsen"
Apua missä kohtaa noin luki et on huutanu 😱
Tämä on muistikuva, jostakin sen olen lukenut viime kesänä. En todellakaan muista mistä, mutta näin sen muistan.
Muusa juossut ulkona ja huutanut, kun Sebua on viety poliisiautoon. Se onko se totta vai ei, en todellaan muista.
sivusta_seuraaja
Martin Beck
Viestit: 777
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittu

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

Bird kirjoitti: Pe Kesä 23, 2023 10:20 pm Ehkäpä Sebulla lähti lapasesta heidän tavanomainen kaltoinkohtelunsa ja siksi Muusa meni pihalle huutamaan "nyt se tappaa mun lapsen", kun oma napa oli lasta tärkeämpi eikä siksi mennyt väliin estämäänkään?

Oletetaan, että tähän lankaan aiemmin kirjoitti tosiaan Muusan entinen kaveri, niin hänen mukaansa Muusa ei ole peruskoulun jälkeen jatkanut minnekään opiskelemaan tai töihin ja ADHDkin naisella olisi. Heillä saattaa impulssikontrollin kanssa olla ongelmia. Mietinkin myös onko Sebulla, koska hänhän oli peräti edunvalvonnassa eikä sitä syyttä kukaan tarvitse. Ylivelkaantunut kohtuuttomasti vai miten se meni. Edit. Taisi tämä edunvalvonta -juttukin olla jonkun "tutun" kertomaa, joten ei tietoa onko totta sekään.
Täältä nyt ainakin löytyy tuo "se tappaa mun lapsen". Onko tämä sitten alunperin ollut jonkun Muusan kaverin kertomaa?
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Minusta tuntuu, että Sebun sekakäyttö on nostanut aggressiota hyvinkin nopeasti ultimaattiselle tasolle, ja se yhdessä epävarmuuden (Muusan suhteen) kanssa on tietyissä tilanteissa ohjannut hänen käytöstään pitkälti. Hän on toisaalta ollut kuin koira valmiina miellyttämään Muusaa, joka on mielellään käyttänyt Sebun lastenhoitopalveluita, sekä ottanut pienituloiseen talouteen lisätienestiä Sebun tekemistä pillerikaupoista.

Muusa taas on jollain tasolla ehkä halunnut tavallista perhe- elämää, ja yksinkertaisuuttaan uskonut tarjoavansa sitä paitsi Sebulle, myös Milolle, mutta... työtön nuori äiti, samalla kun hän on iloinnut lapsesta on tämä ollut irtipääsemätön riesa, jonka tarpeet on alkaneet rasittaa liikaa.

Hieman vain empatiseerasin, ja onhan nämä molemmat ansainneet kunnon tuomiot, mutta melkoisen säälittäviä nämä Sebu ja Muusa kyllä ovet!!
Saag@
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: La Maalis 03, 2012 10:04 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Saag@ »

vipeltäjä kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 10:21 pm Laitan tänne nyt omat pohdinnat Sebusta. Ensinnäkin en ole lukenut yli 1000 sivua vaan sieltä täältä ja myös mitä muut tuonut murha infoon esille. Mulle jäänyt vaikutelma et Sebu ei välttämättä ole menettänyt malttia vaan kyseessä on erittäin sadistinen ihminen, joka saanut nautintoa pikkupojan kiusaamisesta / kiduttamisesta. Kuten hän kuulusteluissa sanoo, että hänellä on korkea toleranssi, joten ei edes välttämättä ollut niin sekaisin.

Luulen et Sebu on koko seurustelun ajan kiusannut ja kiduttanut Miloa. Se muuttunut vain raaemmaksi ja raaemmaksi, kunnes tapahtui se pahin. Muusakin jossain viestissä sanoo et miten voi olla kusta naamassa? Ainoastaan, jos olet sitä sinne laittanut. Eli Sebu haki tekosyitä tai itse loi niitä et voisi taas satuttaa Miloa. Siksi Milo kysyi, että miksi isi aina kiusaa? Tämä on oikeestaan se pahin skenaario eli Milo elännyt peloissaan, niin kauan kuin Sebu ollut niitten elämässä.

Siksi moppi on laitettu teon jälkeen siististi kasaan ja siksi todennäköisesti pyyhkinyt sormenjäljet laitteesta pois. Hän on toiminut erittäin järkevästi tässä tilanteessa. Uskon, että Sebulla ei luitrnkaan ollut tarkoitus Miloa tappaa ja ei ehkä odottanut et saa noin pahat vammat sillä aikaseksi. Sitten pohdin myös et oisko, joku riita tai jokin lauksissut sen et kosti Muusalle tukahduttamalla hänen poikansa? Onko tätä edes tapahtunut?

Muusasta osaan tällä hetkellä vain sanoa, että hän ei selvästikkä luottanut Sebuun ja epäili häntä. Otti kuvakaappauksia ja valokuvia Milosta mahdollisesti todistusaineistoksi.
Mä ajattelin myös näin alkuun, mutta etpk:n lukeminen käänsi fiilikset ympäri ja sai ajattelemaan, että jos jompi kumpi noista omaa sadistisia piirteitä ja osaa kauaskantoisesti lavastaa ja piilottaa omaa osuuttaan, niin se olisi ennemminkin Muusa.

Vaikea uskoa, että taitava sadisti päätyisi myöntämään aiheuttaneensa palovammat. Se olisi vaikka mielummin lavastanut kiehuvan veden kaatumisen juuri Muusan tullessa kotiin, jolloin saisi vielä jopa todistajan ”vahingolle”.

Kumpikaan heistä tuskin kohteli Miloa hyvin. Raivarit, uhoaminen ja väkivalta varmasti ulottui heidän molempien myrskyisestä maailmasta myös lapseen.
Eriksson
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: To Kesä 15, 2017 10:23 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Olisin niin mielelläni väärässä, mutta pahaa pelkään että torstaina loksahtaa sellaiset tuomiot näille sadisteille että sitä ihmetellään monttu auki vielä pitkään.

Toivon mukaan syyttäjä ymmärtää edes valittaa hoviin.
Ludmina
Harjunpää
Viestit: 314
Liittynyt: To Maalis 26, 2020 11:25 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Ludmina »

Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 11:04 pm
T1993 kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 10:22 pm
Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 10:07 pm

Joko on asia varmistunut?
Mikä homma?
No sitä tässä odottelen milloin kertoo. Tämä nimimerkki kyllä lytättiin täysin täällä muutaman nimimerkin toimesta et liekö enää viitsii mitään sanoa. Oli kunnon ”koulukiusaamis”sessiot täällä viikonloppuna.
Toivottavasti tulee kertomaan mitä siellä tapahtuu, kiinnostaa kyllä.
Electricboogie
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: To Tammi 07, 2016 11:49 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Electricboogie »

Olipas tuskaa lukea etp:stä kuulusteluosuudet läpi. "Niinku siis niinku". Muusa sanoi jossain kuulustelujen vaiheessa, että hän ei syytä itseään tästä mikä oli aika erikoinen kommentti. Vaikka vannoo, että ei ole syyllistynyt tappoon/murhaan niin luulisi syyllisyyden silti painavan, kun oma lapsi on kuollut. Mutta toisaalta täysin idiootiltahan tuo vaikutti noiden kuulustelujen ja kaiken ilmi tulleen perusteella. Piti Sebua jotenkin hyvänäkin isäpuolena joka ei ois koskaan satuttanut Miloa. Jepjep. Noiden lopussa näkyvien kuvien perusteella ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä, että Muusa narkkas ihan yhtälailla.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1386
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Electricboogie kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 12:33 am
Sepä se tosiaan jännä, että mukamas piti Sebua hyvänä ja luotettavana isäpuolena, joka ei satuttaisi lasta, ja SILTI tenttasi jatkuvasti mummonsa kanssa ollessaan mitä Sebu touhuaa Milon kanssa, ja kun Sebu hiljeni eikä vastannut niin aika paniikkitunnelmakin Muusan viestittelystä välittyi... Jos luottaa puolisoonsa, niin eikait silloin ole tarvetta tentata ja varsinkaan hätääntyä jos ei tule vastausta. Arvelee vain, että siellä se luotettava isi lukee kirjastosta haettuja kirjoja lapselle, ovat päikkäreillä tai ulkoilemassa ja vastuullinen ja luotettava isi ei siksi vastaa viesteihin...
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1386
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittu

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 11:43 pm
Joku huhu se mun muistaakseni oli. Taitaa löytyä aika alkupäästä tätä ketjua, jos löytyy. En muista oliko siitä ihan lehtiinkin kirjoitettu, vai tuliko joku vaan tähän ketjuun moisia väitteitä esittämään.
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1386
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 8:57 pm
Mun mielestä tuota vastenmielistä lapamatoa saa arvostella päästä varpaisiin, edestä ja takaa ja sisältä ja ulkoa niin paljon kuin ikinä lystää. Kaikki haukkuminen ja moittiminen on suorastaan suotavaa tuon paskakikkareen tapauksessa, liittyi se sitten henkisiin tai fyysisiin ominaisuuksiin. Kaiken kaikkiaan vastenmielisen näköinen luuserinarkki... Ja itehän se on olemattomia lihaksiaan pullistellut kuvissa ja jotain herutuskuvia suorastaan ottanut silmät puolitangossa sängyssä makoillessaan, ties ketä varten mokoma vajaaälyinen lutkapoika. Itse se myös kalluryhmässä kuvaili itseään hyväkuntoisena ja kertoi mittansa... Ja oon mä Muusankin ulkonäköä arvostellut. Ihan alussa mainitsin, että varsin kaunis nainen. No viimeisimmän kuvan mukaan ei niin nätti enää tosin...
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Kaarma kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 11:26 pm Torstai on toivoa täynnä!
...Ja kolme yötä Jouluun on!!!
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
JohanPomppas
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1386
Liittynyt: Su Loka 20, 2019 12:44 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Huutaja Jaana kirjoitti: Ti Helmi 27, 2024 3:25 am
Kaarma kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 11:26 pm Torstai on toivoa täynnä!
...Ja kolme yötä Jouluun on!!!
Tuskin noille tulee kuin ankaraa torumista ja sormen heristelyä. Muusa voi saada jopa korvauksia kopissa viettämästään ajasta... Vähän siltä alkaa vaikuttaa.
Vastaa Viestiin