Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

LexVeritas kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 2:13 pm ^Kerrattakoon vielä, että tutkinnanjohtaja Airaksinen ei ole suostunut kommentoimaan mahdollisia epäilyjä mitenkään. Kyseessä on ainoastaan yhdessä uutisartikkelissa ollut Päivi Hannulan maininta Heikki Ristikankankareesta epäiltynä, samassa jutussa toimittaja Hannula on kuitenkin myös todennut, että mikäli epäilys olisi ollut aiheellinen, se olisi tuottanut jo muitakin toimenpiteitä.
Heikki Ristikankaretta vastaan ei ole mitään julkisesti tiedossa olevaa todistusaineistoa, epäilen ettei ole edes salassa pidettyä. Saat toki muodostaa mielipiteitäsi miltä pohjalta haluat ja kirjoittamaasi
Mielestäni on relevantti tapahtumien kulku se, että isä olisi osallisena tässä. Todennäköisyys laskelmien ja loogisen päättelykyvyn perusteella kallistun itsekin tähän

...on ehkä turha kommentoida sen enempää.
Olen samaa mieltä.Turha kaataa enää ainakaan perheen niskaan laskiämpäriä.
He ovat tässä joutuneet tarpeeksi kärsimään.
Totuus löytyy kyllä (toivon todella) Aikoinaan.
skoune
Martin Riggs
Viestit: 603
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

LexVeritas kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 1:09 am ...]

Tapauksen murhatutkinnasta tiedämme luullakseni tosiaankin kutakuinkin vain, että se aloitettiin "Tom on Boråsin" kirjeen jälkeen ja ettei se ole johtanut näkyviin tuloksiin.
..
Siitä olen kuitenkin melkoisen varma, että Jehovan todistajien ryyppääminen ja tappaminen on vähäisempää kuin kristityillä. Näiden kahden uskonlahkon välisen vertailevan hirttäytymistilaston arvelisin olevan suurin piirtein tasapainossa.
Jos osaat ruotsia, niin noista linkeistä näät miten jehiksistä on ollut juttua ruotsalaisissa lehdissä.
napsauttakaa linkin loppuosaa..

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ ... valdtakter
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjourn ... s-vittnen/
ituhippi
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syys 05, 2011 10:56 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ituhippi »

Vanhakansa kirjoitti: To Helmi 29, 2024 9:08 pm Itselläni on se käsitys, että osana näitä poliisin "poissulkevia" toimia haluttiin sekä kuulustella perhettä, että tutkia kotitalo. Nämä oli epäilemättä käytännöllistä hoitaa samaan aikaan, niin perhe oli poissa jaloista samalla kun kotia tutkitaan. Tämä on varmaan aika normaalia ja käy ainakin omaan järkeeni toimia näin, eikä mikään todista yhtään mistään sen ihmeellisemmästä.
Kotietsintää suoritettaessa pitää kuitenkin tarjota henkilölle tilaisuus olla paikalla. En usko että Suomessa on normaalia hoitaa henkilö kuulusteluihin samalla kun hänen kotonaan tehdään kotietsintä. Laki24:llä on tästä artikkelikin: 'Henkilölle, jonka luona kotietsintä pidetään, tai hänen poissa ollessaan jollekin hänen kotitalouteensa kuuluvalle paikalla olevalle on annettava tilaisuus olla etsinnässä läsnä sekä kutsua siihen todistaja, ellei tämä viivytä toimitusta.' Koko teksti löytyy täältä: https://laki24.fi/riri-pakkokeinot-pakk ... tsinnassa/

Poliisi myös haluaa usein kotietsinnässä mahdollisen epäillyn olevan paikalla koska tämä saattaa reaktioillaan poliisin etsintätoimista paljastaa mistä kannattaa penkoa tarkemmin.
Paketissa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Ke Loka 20, 2021 4:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Paketissa »

LexVeritas kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 1:09 am
Herra-P kirjoitti: To Helmi 29, 2024 11:51 pm Jotenkin yllättävää, jos asiasta keskustelevat eivät tiedä edes tutkinnan rikosnimikettä :roll:
Piian katoamista on kuitenkin tutkittu murhana jo yli 20 vuotta.
Tapauksen murhatutkinnasta tiedämme luullakseni tosiaankin kutakuinkin vain, että se aloitettiin "Tom on Boråsin" kirjeen jälkeen ja ettei se ole johtanut näkyviin tuloksiin.
Mielestäni on sopivaa spekuloida tapausta myös esim. itsemurhasta tai onnettomuudesta aiheutuneeksi katoamiseksi. Myös on reilua arvioida mm. Heikki Ristikankareen olevan syytön tyttärensä ounasteltuun murhaan, kunnes joku asiaa paremmin tunteva taho esim. KRP esittää rahvaalle valideja murhatutkintatuloksia mediassa.
Siitä olen kuitenkin melkoisen varma, että Jehovan todistajien ryyppääminen ja tappaminen on vähäisempää kuin kristityillä. Näiden kahden uskonlahkon välisen vertailevan hirttäytymistilaston arvelisin olevan suurin piirtein tasapainossa.
Siis mistä lähtien Jehovan todistajat eivät ole olleet kristittyjä?? Ja mistä kahdesta lahkosta puhut?? Jos tarkoitat kristinuskoa, niin se ei ole uskonlahko, vaan yksi maailman suurista uskonnoista tai uskontokunnista. Jehovan todistajat voidaan luokitella lahkoksi, mutta kuuluu kristinuskoon eli toisin sanoen Jehovan todistajat ovat kristittyjä.
Sen verran mitä nyt olen tutkinut Jehovan todistajia lähinnä Norjassa ja Ruotsissa, voin sanoa, että nuo skounen linkittämät artikkelit eivät tuo mitään uutta ja ihmeellistä (olin noihin tapauksiin tutustunut jo aiemmin). Noissa seurakunnissa leimaa-antavaa on valta, vallankäyttö ja raha. Lisäksi silmiinpistävää on ihmisen julmuus esim. lapsia kohtaan. Pakko ihmetellä, että miten ihminen, joka sanoo olevansa uskossa, voi olla niin julma.
Tämä ei kuitenkaan saa minua yhtään sen vakuuttuneemmaksi, että Heikki olisi syyllistynyt milläänlailla Piian katoamiseen.
Utelias-Iita
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Loka 18, 2023 6:53 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Utelias-Iita »

Sille kuka ”ihmetteli” että on niin outoa, että Heikillä on kaksi vaimoa ja kaksi lasta kuollut, sanoisin vain Piian katoamisen olevan ”outo” tapaus. Molemmat vaimot ja vanhin poika olivat vakavasti päihderiippuvaisia, silloin harvemmin onnistuu elää pitkä ja hyvä elämä, pikemminkin useimmiten elämä katkeaa ennenaikaisesti syystä tai toisesta. Ja riippuvuussairaudet on valitettavan usein myös voimakkaasti periytyviä geneettisen alttiuden vuoksi. Lisäksi spekuloin, että hyvin mahdollista että esim Heikki itse olisi saattanut kasvaa alkoholistiperheessä, sillä jostain syystä se selittäisi myös oudon ”vetovoiman” miten hän on valikoinut kaksi alkoholistia vaimokseen. Alitajuntaisesti se tuntuu tutulta. Tätä ei ymmärrä muut kuin ne keiden lähipiiriä on alkoholismi tavalla tai toisella koskettanut.
Herra-P
Lauri Hanhivaara
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Loka 09, 2023 9:36 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

^^
Nuorempi pojista, eli Kalle kuoli ja oli päihderiippuvainen. Tosin Teijollekin kyllä ymmärtääkseni maistuu, tai on ainakin maistunut.
Tietysti voidaan myös spekuloida, onko kysynys geeneistä, vai ajaako jokin muu Heikin lähipiirin päihteiden pariin.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4182
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Siis mistä lähtien Jehovan todistajat eivät ole olleet kristittyjä?? Ja mistä kahdesta lahkosta puhut??
Jehovan todistajat eivät ole olleet kristittyjä liikkeensä perustamisesta alkaen. Tämän asian määrittelee kristittyjen yleinen kanta Jehovan todistajiin.

Kirjoitin tosiaan kahdesta uskonlahkosta: kristityistä sekä Jehovan todistajista. Näen mahdollisesti kristitytkin eräänlaisena lahkona, joka on erkaantunut juutalaisuudesta.

Olen vakuuttunut siitä, että Jehovan todistajat ryyppäävät ja tappavat vähemmän kuin kristityt, vaikkei seikka Piia Ristikankareen katoamistapaukseen varsinaisesti liitykään.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Pe Maalis 01, 2024 5:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2237
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Kun naiset usein valitsevat renttuja miehikseen, uskoen rakastavansa ne terveeksi, miksei tämä miehilläkin onnistu.
Jehovalaisilla on toiset sakramentit, mitä kristinuskossa, eikä kristityssä kirkoissa lueta heitä samaan kirkkoon kuuluviksi.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4182
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Jehovan todistajat eivät tunnusta kolminaisuusoppia eli Pyhää kolminaisuutta, joka on kristinuskon perusta: Isä, Poika ja Pyhä henki.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2597
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MEG »

Minäkin olen kuullut luokituksen ,jonka mukaan Jehovan todistajat ja Mormonit eivät ole Kristittyjä, vaikka raamattuun nojautuvatkin.
Todellisuudessa suomessa ja länsimaissa Kristitty on henkilö, joka päättää nimittää itseään kristityksi.
kyr-12
Harjunpää
Viestit: 299
Liittynyt: La Maalis 02, 2019 9:55 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

MEG kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 7:39 pm Minäkin olen kuullut luokituksen ,jonka mukaan Jehovan todistajat ja Mormonit eivät ole Kristittyjä, vaikka raamattuun nojautuvatkin.
Todellisuudessa suomessa ja länsimaissa Kristitty on henkilö, joka päättää nimittää itseään kristityksi.
Mormonit on ehkä lahkoista se sekaisin oleva vai onko terveen porukan merkki jos valkoinen salamanteri on liiderinä antanut ojhjeet.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4182
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

MEG kirjoitti: Pe Maalis 01, 2024 7:39 pm Minäkin olen kuullut luokituksen ,jonka mukaan Jehovan todistajat ja Mormonit eivät ole Kristittyjä, vaikka raamattuun nojautuvatkin.
Todellisuudessa suomessa ja länsimaissa Kristitty on henkilö, joka päättää nimittää itseään kristityksi.
Asia on täysin selvä faktisesti siitä huolimatta, mitä mieltä asiasta esim. Jehovan todistajat itse ovat.
Kristillisen kirkon perusta on usko kolmiyhteiseen Jumalaan eli Isään, Poikaan Ja Pyhään henkeen, jonka kolminaisuusopin mm. Jehovan todistajat ja mormonit kieltävät.
Jehovan todistajien uskonnon voidaan toki sanoa olevan juutalais-kristillisperäisen, mutta he eivät ole kristittyjä, koskapa kristilliset opit määrittävät, kuka on kristitty ja kuka ei.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

:twisted: Voi herranjumala tätä cittiä :shock:
Pk_etsijä
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: Su Maalis 20, 2016 9:16 pm
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pk_etsijä »

:D Ehkä parempi tehdä tapauksesta ihan omat olettamat ja keskittyä käytännön tekemiseen.
vanhavakanssi
Frank Drebin
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Nyt tarvittaisi peimarin viisaita sanoja:

Totta.Hyvä et ollaan hereillä faktojen kanssa

Höpöhöpö juttuja kaikki lähtemisen sanoo peimari :)
Ainut mikä pitää paikkansa on se et peimari sanos et ketään ei ole nähnyt Piia Pontelassa.
Iltasanomissa oli iso juttu et onko joku nähnyt ihmistä

Ei ole.

Niinkauan ku passaa jauhetaan niin kauan asia on selvittämättä.


Misä se ihminen on ku jotain tietää!

Nyt ajatellut sitä riitaa ja lähtöö siinä tilanteessa.takki niskaa ja käsilaukku.Mihin se ihminen olisi mennyt siinä mielen tilassa.Kävellyt kaislikon läpi mereen.Ei.Pontelaan ? Ei.bussi pysäkille matkalla ei ainakaan Paimioon.Olisi siinä voinut Tiinslle soittaa että tuun.Toki ilman vaihtovaatteita .Ei.

Minä luulen et tämä juttu on ratkaistu ja yv puolella käykin kuumana mut sitä se taitaa olla miltä näyttää



-------------------

Pakko oli ottaa peimarin / poimarin "viestejä" tähän väliin, kun on nyt jankutettu tätä kuka on kristitty ja Jehovat eivät ole ja Jehovan todistajat ryyppäävät mutteivat tapa kuten kristityt. Ja eivät tunnusta kolminaisuusoppia eli Pyhää kolminaisuutta.

Voidaanko tässä kohtaa sanoa Aamen ja mennä eteenpäin?!

Ja otsikkokin voitaisiin muuttaa tilannetta vastaavaksi.
Vastaa Viestiin