Parolannummi ei ole ihan outo paikka, mutta edellisestä käynnistä on niin reilusti aikaa että tuo oli minulle ihan uutta tietoa. Se on toki selvä asia että ulos on helpompi päästä kun sisään. Sitä tuo ei selitä miten kersantti sai käsiinsä avaimet ja auton, mutta onhan se varmasti mahdollista monellakin tavalla varsinkin jos työpaikka sattuu olemaan halleilla.
Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
-
- Alibin satunnaislukija
- Viestit: 61
- Liittynyt: To Helmi 15, 2024 2:02 am
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Silloin joskus, kun itse olin firmassa duunissa, ei alueelle pääsy ollut virka-aikaankaan aina mikään läpihuuto, usein halusivat nähdä että kuka autossa ja onko ketään kyydissä. Mutta, virka-ajan ulkopuolella pysäyttivät kyllä jokaisen joka alueelle pyrki panssarivaunua pienemmällä laitteella.Schimanski kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 9:59 pm Se on toki selvä asia että ulos on helpompi päästä kun sisään. Sitä tuo ei selitä miten kersantti sai käsiinsä avaimet ja auton, mutta onhan se varmasti mahdollista monellakin tavalla varsinkin jos työpaikka sattuu olemaan varikolla.
Eli, miten kaveri on kännissä päässyt alueelle vai onko siellä ollut jossain päällystökerholla saunailta, jonka päätteeksi kävi niin kuin kävi.
Vedetty porukalla tärpättiä ja joku alkanut hivenen kuittailla pojalle jostain, vaikkapa tyttöystävästä tampereella, jota siellä joku polkee kuin tulpatonta mopoa kun sinä olet täällä kassulla. Josta sitten kuningasidea hypätä auton rattiin...
Sanoisin että kesäkessun on melkein täytynyt olla autopuolella/varikolla, että on ylipäänsä omin päin osannut hakea avaimet/päässyt tiloihin missä avaimia pidetään.
Tästä voi myös tulla se väkivaltainen vastustaminen, sillä yleensä autohallien ajotoimistolla on ajopäivystäjät 24/7, joiden takana avaimet sijaitsee.
Aika vahva tunnekuohu tai oikosulku täytynyt pojalle tulla että on päädytty tähän tilanteeseen.
Etenkin kun iskäkin on firmassa töissä, joutuu däddä todella ikävään tilanteeseen vaikka itse syytön onkin.
Omalla "uralla" ainoa kerta kun tuli oltua pierussa kasarmilla, oli nimenomaan yksikön henkilökunnan saunailta/pikkujoulut. En tiedä onko sellainen nykyään enää edes sallittua?
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Kyllä nyt pitäisi olla miestä kun oikein miesten koulunkin käynyt, että ryhdikkäästi ottaa tuomionsa vastaan, ja sitten sen enempiä yhteiskunnan varoja käyttämättä tarjoilee itselleen 9mm buranan siihen umpiluuhunsa, isä voi sitten ylpeänä katsoa poikaansa kummussa maan
Aamen ja hallelujaa
Aamen ja hallelujaa
Neuvostoliitto 1922-2022
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Kukaan ei vissiin lukenu tämän alkuperäistä tarinaa kunnolla. Tarinassa luki: "Ajoin noin klo 5.53 keskustaa kohti, ja kolariristeyksessä huomasin vastaantulevien puolella seisovan harmaan pakun.". Eli tää kertoo ajelleensa siellä noin 20 minuuttia tapahtuneen jälkeen...Destine kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 7:42 pm Mä tosiaan näin tämän kolarin. En ole missään vaiheessa väittänyt, että taksille ei olisi palanut punainen valo. Minulle paloi vihreä hetkeä ennen kolaria, enkä silloin havainnut autoja odotamassa risteyksessä niin,että se olisi aiheuttanut valojen vaihtumisen (kääntyvien kaistoilla.) Pidän siis mahdollisena, että taksi on pysähtynyt risteykseen poliisin käyttämien vilkkujen takia. Tämä on kuitenkin vain oma arvaukseni.
Tapauksen silminnäkijöitä ovat poliisit, joiden silmien alla kolari tapahtui kirjaimellisesti, sekä minä. Lisäksi oletan poliisin kameroiden kuvanneen kolarin.
Juuri tuona aamuna päätin mennä autolleni vasta avautuvan autotallin oven raosta jostain syystä. Jos en olisi mennyt, olisin luultavasti ollut tuossa hiluxin alla. Tapaus on saanut minut pois tolaltaan, eikä minulla ole mitään tarvetta kertoa valheellista tietoa asiasta.
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Perusyksiköillä noita autoja on yleensä käytössä pidemmällä ajomääräyksellä käytössä ja avaimet lojuu tyyliin kouluttajan toimistoissa, päivystäjällä tai joskus jopa auton virtalukossa. Ja ihan varusmiehetkin meillä iltaisin ja viikonloppuisin käytiin omilla asioilla PV:n autoilla, juuri mitään valvontaa siis ei ole ollut. Autohallilla olin itse muutama vuosi sitten varusmiespalvelusta suorittamassa Parolassa, ja ainakin tuolloin kyseinen auto oli käytössä jossain perusyksikössä. Kummasti nuo rekkarit jäi mieleen.Schimanski kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 9:59 pmParolannummi ei ole ihan outo paikka, mutta edellisestä käynnistä on niin reilusti aikaa että tuo oli minulle ihan uutta tietoa. Se on toki selvä asia että ulos on helpompi päästä kun sisään. Sitä tuo ei selitä miten kersantti sai käsiinsä avaimet ja auton, mutta onhan se varmasti mahdollista monellakin tavalla varsinkin jos työpaikka sattuu olemaan halleilla.
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Aiheessa lienee lievä suvantovaihe ennen huomista istuntoa, niin yleisellä tasolla askarruttaa, mistä tollainen kesäkessuilu kertoo? Enemmän intoa kuin älyä, eli SA-INT kiinnostaa uran muodossa, mutta RUK ei ole auennut? Vai sitten ainoa duuni mihin oli jotain osaamista?
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Helposti. Näyttämällä kulkuluvan. On voinut tulla vaikka taksilla.
Ulos pääsee vielä helpommin. Ei tarvitse selittää yhtään mitään. Eikä tuollaisella autolla tarvitse lähteä portista. Se on nelivetoinen maastoauto eikä mikään Toyota Yaris. Parolannummi ei ole kuin Santahamina, joka on yhden kapean sillan takana.
Hassua, että et tiedä, jos olet ollut.
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Piippauksen ohjelmoimisella pois ei ole mitään vaikutusta bägien laukeamiseen. Bägit laukeaa eri voimakkuudella kun auto tunnistaa onko turvavyön salpa lukossa vai ei. Valitettavasti tätä asiaa harva tajuaa kun avat autolla esimerkiksi niin että lukossa on pelkkä salpa tai turvavyö on vedetty selän takaa kiinni.Hersto kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 5:18 pm Toiselta foorumilta sellainenkin spekulaatio löytyi, että taksista olisi turvavyöpiippari poistettu ohjelmallisesti käytöstä, mikä on takseissa melko yleistä. Mutta tämän lisäksi etuturvatyyny ei olisi lauennut tästä ohjelmoinnista johtuen, mikä taas on huono homma peräänajotilanteessa
Tuon ikäisessä e-mersussa on useita kymmeniä airbagin sensoreita ja useita kymmeniä kiihtyvyysantureita. Tuon mersun perään on tultu aikalailla kaikki mitä tuollainen hilux kulkee. Voimat tuossa kolarissa on ollut aivan käsittämättömän suuret. Mersun sensorien raja-arvot on ylittynyt moninkertaisesti ja näin ollen bägit eivät ole lauenneet. Kuvitellaan että tuossa tilanteessa kuskilla ei vyötä kiinni ja ratista laukeaisi bägi, tuon kuskin päätä etsittäisiin varmaan vieläkin koivistonkylän prisman takapihalta.
-
- Jack Taylor
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Marras 14, 2023 5:02 pm
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Voimia taksikuskin omaisille, ja kaikille joihin menehtyminen vaikuttaa.
Järkytyin lukemastani suunnattomasti, että osaakin elämä olla arvaamatonta.
Jään odottamaan lisätietoja tekijästä ja mahdollisesti syistä jotka johtivat tähän järkyttävään tapahtumaketjun
Järkytyin lukemastani suunnattomasti, että osaakin elämä olla arvaamatonta.
Jään odottamaan lisätietoja tekijästä ja mahdollisesti syistä jotka johtivat tähän järkyttävään tapahtumaketjun
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Okei, kiitoksia lisätiedoista. Tosiaan ajattelin itse, että helpoin tapa piippauksen ohitukseen olisi poistaa penkin painetunnistin käytöstä, jolloin auto luulee ettei penkissä istu ketään ja turvatyyny ei laukea. Näin on ehkä joskus vanhemmissa autoissa tehty, mutta taitaa tosiaan olla selvästi kehittyneemmät järjestelmät nykyautoissa.Exedy kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 10:51 pm Piippauksen ohjelmoimisella pois ei ole mitään vaikutusta bägien laukeamiseen. Bägit laukeaa eri voimakkuudella kun auto tunnistaa onko turvavyön salpa lukossa vai ei. Valitettavasti tätä asiaa harva tajuaa kun avat autolla esimerkiksi niin että lukossa on pelkkä salpa tai turvavyö on vedetty selän takaa kiinni.
Tuon ikäisessä e-mersussa on useita kymmeniä airbagin sensoreita ja useita kymmeniä kiihtyvyysantureita. Tuon mersun perään on tultu aikalailla kaikki mitä tuollainen hilux kulkee. Voimat tuossa kolarissa on ollut aivan käsittämättömän suuret. Mersun sensorien raja-arvot on ylittynyt moninkertaisesti ja näin ollen bägit eivät ole lauenneet. Kuvitellaan että tuossa tilanteessa kuskilla ei vyötä kiinni ja ratista laukeaisi bägi, tuon kuskin päätä etsittäisiin varmaan vieläkin koivistonkylän prisman takapihalta.
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Tuli mieleen kun harva se päivä näkee päiväajovaloilla perse pimeänä ajelevia kuljettajia, että mahtaako tuon mallin mersussa takavalot palaa aina?
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To Touko 20, 2010 8:28 pm
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Kuten tännekin jaetussa uutisessa on todettu kyseinen auto oli (MPK:n ?) kurssin käytössä viikonlopun. Kurssin kouluttajat ja kurssilaiset lienevät olleet majoituksessa jossain kasarmissa. Auton käyttöönsä vohkinut kessu lienee tunteneen asian, oliko jopa kouluttajana. Aamulla klo viiden kieppeillä lienee kaikki olleet nukkumassa ja avaimet suht helposti saatavilla tai jonkinlaisen väkivaltaisen käsikähmän jälkeen kurssin johtajalta. Ei siis mistään autohallilta ole haettu..SamuliS kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 10:18 pm Sanoisin että kesäkessun on melkein täytynyt olla autopuolella/varikolla, että on ylipäänsä omin päin osannut hakea avaimet/päässyt tiloihin missä avaimia pidetään.
Tästä voi myös tulla se väkivaltainen vastustaminen, sillä yleensä autohallien ajotoimistolla on ajopäivystäjät 24/7, joiden takana avaimet sijaitsee.
Viimeksi muokannut Toripolliisi, Ma Maalis 11, 2024 11:02 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
..saapa nähä..
-
- Martin Beck
- Viestit: 777
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2012 11:20 pm
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Jätkällä kilahti. Isäukko majuri? Paineet kotoa olleet lapsuudesta asti.Rouva-idlah kirjoitti: ↑Ma Maalis 11, 2024 10:56 pm Voimia taksikuskin omaisille, ja kaikille joihin menehtyminen vaikuttaa.
Järkytyin lukemastani suunnattomasti, että osaakin elämä olla arvaamatonta.
Jään odottamaan lisätietoja tekijästä ja mahdollisesti syistä jotka johtivat tähän järkyttävään tapahtumaketjun
Tätähän se on.
-
- Alokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma Maalis 11, 2024 6:43 pm
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Piti oikein kirjautua tänne kirjoittaakseni. Me ajettiin turvapaikan ohi n.8.05 aamulla Helsinkiin päin. Taksi oli reilusti tieltä pois sivussa ja ympärillä oli monia poliiseja. Itselle tapahtuma heti poikkesi normaalista kolaripaikasta poliisien runsaan lukumäärän takia. Jäin heti pohtimaan, että tässä on jotakin poikkeavaa. Me ajoimme oikean puoleista kaistaa ja liikennevalojen kohdalla oli meidän vasemmalla puolella kaistalla auton kokoinen, kuparin punainen jälki maassa, jota oli selvästi yritetty putsata. Itse luulin silloin, että kolari on varmasti tapahtunut Helsinkiin päin menosuuntaan. Mutta hetken päästä Helsinkiin päin ajaessa oli vastaantulijoiden kaistalla lisää poliiseja kaltaisissa liiveissä, ilmeisesti ohjaamassa liikennettä.
Myöhemmin lauantaina uutisista selvisi tämä surullinen tapahtuma. Kirjoitin, koska joku täällä uskottavasti kertoo nähneensä tapahtuman takapeilistään ja hän sanoo poliisiauton olleen aivan oikealla vastaan tulevalla kaistalla, mutta näkemäni iso jälki tiessä oli kyllä enemmän vasemmalla, lähempänä vastaantulijoidenkaistaa, jossa kolari tapahtui. Harmikseni en muista oliko jälki meistä seuraavalla ns. ohituskaistalla vai vielä enemmän vasemmalla valoista vasemmalle kääntyvän kaistalla. Mistä kohtaa autoa tällaista kuparin väristä nestettä valuu näin kovasti?
Myöhemmin lauantaina uutisista selvisi tämä surullinen tapahtuma. Kirjoitin, koska joku täällä uskottavasti kertoo nähneensä tapahtuman takapeilistään ja hän sanoo poliisiauton olleen aivan oikealla vastaan tulevalla kaistalla, mutta näkemäni iso jälki tiessä oli kyllä enemmän vasemmalla, lähempänä vastaantulijoidenkaistaa, jossa kolari tapahtui. Harmikseni en muista oliko jälki meistä seuraavalla ns. ohituskaistalla vai vielä enemmän vasemmalla valoista vasemmalle kääntyvän kaistalla. Mistä kohtaa autoa tällaista kuparin väristä nestettä valuu näin kovasti?
Viimeksi muokannut Kenkäteline, Ma Maalis 11, 2024 11:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista
Kuparin värinen aine on varmaankin öljynimeytystä varten eli siinä kohtaa mihin hilux on valuttanut öljynsä alleen.