Naiset armeijaan/sotimaan vaikko ei?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Naiset armeijaan/sotimaan vaikko ei?

Sinne vaan
49
52%
Ei
46
48%

Ääniä yhteensä: 95

loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

tmk666 kirjoitti:Ei oo muuten koskaan kysytty duunia hakiessa että oonko intin käyny,kummallista.
Koitapa mennä korvikset korvissa ja brittipoptukan kanssa haastatteluun, niin veikkaan että voidaan kysyä ja voi mahdollisesti myös vaikuttaa haastattelun tulokseen :lol: Jotkut miehet vain näyttävät siltä, että monet kokevat kysymyksen turhana.

Tosin monilla haastattelijoilla lienee se pointti, ettei sitten menetä työntekijäänsä kesken projektin armeijaan, eikä sinänsä ole kiinnostunut hakijan maanpuolustusasenteista.
Paavo Arhinmäki on äijä!
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

tmk666 kirjoitti:Ei sinne markja hyvä ole miestenkään PAKKO mennä jos ei halua. Vapautuksen saa nykyään melkein jo sillä kun sanoo kutsunnoissa ettei voisi vähempää kiinnostaa.
Montako kertaa tämän samaan väitteeseen pitää vastata?
Miehiä koskee pakollinen asevelvollisuus, naisia ei. Piste. Aamen.
Jos naiset eivät haluaisi mennä inttiin tai suorittaa asevelvollisuuttaan muuten, niin miksi HE eivät voisi sitten sanoa kutsunnoissa yhtä sun toista ja saada vapautusta? HÄH? Miksi MIESTEN pitää nähdä tuo vaiva jne.? Miksi MIESTEN pitää kärsiä loppuelämänsä esim. työnsaannin suhteen siitä että ovat luistaneet asevelvollisuuden suorittamisesta, muttei naisten? Häh?
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Olisin kyllä lukenut koko keskustelun, mutta sivulla 7 meni täydellisesti hermot ketskun lainaustaidottomuuteen. Sori. Oma mokasi.

Jos kysymys on, että pitäisikö naisillekin laittaa asevelvollisuus, vastaisin kyllä. Ja koen olevani ihan täysipäinen 21-vuotias äiti-ihminen.

Jos miehillä on asevelvollisuus, tulisi se olla naisellakin. Oli lapsia tai ei. Kyllä ainakin meidän lapselle on isänsä aivan yhtä tärkeä kuin äitinsä (minä), joten en ymmärrä miksi mieheni tulisi mennä armeijaan pois lapsensa luota, vain koska ei ole yksinhuoltaja.

Synnyttäminen ja raskausaika ovat naisen etuoikeuksia ja vapaavalintaisia. Sattuuhan ne ja vituttaa, mutta miehet eivät ikinä saa kokea samaa.

Kuukautisyleistyksestä en myöskään pitänyt. Kuukautiset eivät olisi minulle ongelma sodassa. Ja hygieniakin hoituisi melko näppärästi kuukupin kanssa. En ymmärrä, miten ketsku naisena voi väittää, että kuukautiset olisivat ongelma joka ikiselle naiselle, kun eivät sitä todellakaan ole.

Periaatteessa kuitenkin kannatan, että asepalvelus olisi miehillekin vapaaehtoinen. Toissijainen vaihtoehto olisi naisetkin asevelvollisuus.

Minun mieheni menee sivariin, koska ei halua jättää lastaan/lapsiaan armeijan ajaksi.

Markjan kanssa olen täysin samoila linjoilla tässä keskustelussa.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

vandt kirjoitti:
Kuukautisyleistyksestä en myöskään pitänyt. Kuukautiset eivät olisi minulle ongelma sodassa. Ja hygieniakin hoituisi melko näppärästi kuukupin kanssa. En ymmärrä, miten ketsku naisena voi väittää, että kuukautiset olisivat ongelma joka ikiselle naiselle, kun eivät sitä todellakaan ole.
Kyllä sitä kuppia pitää tyhjentää välillä, ja kukapa pitelee pyssyäsi tai suojaa sinua sillä aikaa, kun notskilla desinfioit kuppiasi keittämällä? Siinä olisi jotakin vielä vähemmän näppärää kuin räteissä.

"Tuu saatana sieltä jo, vihollinen puskee läpi!!" -"Sori jätkät, mulla on kupinkeitto kesken.."
markja
Adrian Monk
Viesti:

Juliet Jones kirjoitti:
vandt kirjoitti:
"Tuu saatana sieltä jo, vihollinen puskee läpi!!" -"Sori jätkät, mulla on kupinkeitto kesken.."
Tämä osoittaa hyvin, mikä on käsityksesi koko armeijasta. Sinusta siis kuoleman uhatessakin tärkeämpää on naisen kuukautiset. Ei hitto. Kuulehan, jos mulla vuotaa nenästä verta tasaiseen tahtiin, on vaikka kuset ja paskat housussakin vielä samaan aikaan, se EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA jos vihollinen on hyökkäämässä kimppuun. Tajuatko? Siinä tilanteessa koettaa pysyä hengissä, ei siinä jaksa kiinnostaa onko verta tai kusta tai paskaa jossakin joku liraus. Yks hailee.

Sinusta siis ei sillä väliä, että miehet joutuvat rintamalle ja kärsivät, haavoittuvat ja kuolevat, mitäs siitä...mutta KAUHEATA jos naiset joutuisivat oikein kuukautisista kärsimään?!? Käsittämätöntä.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

On käsittämätöntä, miten suuri osa ei edes ajattele ajatustaan loppuun kun painaa lähetä painiketta. Ymmärrän että on hankala kuvitella sotaa tässä pitsikinttujen kermaperse 2000-luvulla, mutta yrittäkää edes oma ajatus loppuun saakka ajatella. Todellakin joutaa siinä vaiheessa sen rynkyn äänen selkäänsä ottaa jos ei sen verta ole älliä päässä että hoitaa hygieniansa sille sopivaan aikaan. Tämä kertoo jo siitä, että alan kallistua sille suunnalle, että Suomen olisi turvallisempaa elää ja olla jos muutamat mammat lähetettäisiin kuukuppeineen jonnekin ihan muualle. Nolottaa oikein, miss älykääpiöt. Ei tuollaisia sotaan edes kaivattaisi, ei teistä varmaan olisi hyötyä missään muussakaan asiassa menkkojen aikaan.
Bambinos
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

(Sori mutta todennäköisesti kuukautiset jäisivät pois sodan aiheuttaman voimakkaan stressin takia..)

Ei mutta oikeasti. Kenellä tulee mieleen joku kuukautishygienia kun kaveria on ammuttu päähän?
Olen itsekin nainen, mutten oikeasti tajua sitä, miten kaikkeen pitää vetää synnytys ja menkat?! Miksi haluatte väkisin rajoittaa itseänne, tehdä kaiken niin vaikeaksi ja valittaa biologian määräämistä tosiasioista, joihin ei voi vaikuttaa? Olen vandtin kanssa samaa mieltä siitä, että synnytysmahdollisuus on vain ja ainoastaan etuoikeus. Nainen voi päättää milloin haluaa lapsen, mies ei siihen voi vaikuttaa. Hän voi myös päättää olla haluamatta.

Ja kun puhutaan naisten armeijaan menosta, miksi puhe kääntyy aina sotimiseen rintamalla? Yleiseen maanpuolustusvelvollisuuteen voisi kuulua niin paljon muutakin, ja ne miehet ja naiset joita aseet eivät kiinnosta, voisivat suorittaa velvollisuutensa jotenkin muuten.
loneliness
Jessica Fletcher

Naiset, joiden mielestä on itsestäänselvää, että armeijaan kuuluvat vain miehet, ovat niitä, jotka itse pelkäävät joutuvansa armeijaan, eivätkä kestäisi sitä. Provo :lol:
Paavo Arhinmäki on äijä!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Tottahan tuo on. Eivät kestäisi kun juurikasvua ei saa värjättyä eikä rakennekynsiä huollatettua. Säälin miehiä, jotka näitä vinkujia joutuu katsomaan. No, yleensä nämä on justiin niitä panoja -joille nauretaan koko kylän kanssa seuraavana päivänä.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^^

Olen lapsesta saakka halunnut ihan tosissani armeijaan ja menisin, jos minut sinne hyväksyttäisiin (ei hyväksyttäisi, kuulemma). Ja olen nainen. Ja olen sitä mieltä, että yleinen asevelvollisuus on miesten heiniä.

Provo osui ja upposi, siis :wink:

Tuosta kuukautis-asiasta vielä sen verran, että itseasiassa kuukautiset todennäköisesti siirrettäisiin hormonein jos rintamalle joutuisi lähtemään. Oli kuppien keittely sitten näppärää tai ei, on paljon naisia joiden kuukautiskivut tekevät ainakin jokseenkin toimintakyvyttömäksi.
Viimeksi muokannut joey, To Syys 18, 2008 11:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:No, yleensä nämä on justiin niitä panoja -joille nauretaan koko kylän kanssa seuraavana päivänä.
Ketkä nauraa, ketkä ei...
Viisaat kaverit ei isommin huutele panoistaan, oli se millainen tapaus tahansa. Naiset on tuossa suhteessa selkeesti isompia sikoja ainakin sen perusteella, mitä olen muijien juttuja sivusta joskus joutunut kuuntelemaan...

Mutta aiheeseen. Ne naiset sodassa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
loneliness
Jessica Fletcher

Laitetaanpa tännekin oikeaan ketjuun mielipiteeni lautamiehistä.

Naisilla voisi olla kevyempi täyspakkaus, eikä tarvitsisi kantaa sitä kaikkea paskaa mukanaan leireillä, kun suuri osa siitä repusta on varavaatteen varavaatetta ja kannettavana taakkana, jotta marssi ei menisi liian kevyeksi.

Naisia voisi palvella kevyemmissä tehtävissä armeijassa, esim huoltokomppaniassa, keittiöllä ja sotilaskodissa peruskoulutuksen jälkeen.
Paavo Arhinmäki on äijä!
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

joey kirjoitti:^^

Tuosta kuukautis-asiasta vielä sen verran, että itseasiassa kuukautiset todennäköisesti siirrettäisiin hormonein jos rintamalle joutuisi lähtemään. Oli kuppien keittely sitten näppärää tai ei, on paljon naisia joiden kuukautiskivut tekevät ainakin jokseenkin toimintakyvyttömäksi.
Voi olla että jotkut on kyvyttömiä kipujen takia, mutta tilanteessa olisi aivan sama onko housussa verta tai pissaa/paskaa.*pallero*
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Mike Manner kirjoitti: Viisaat kaverit ei isommin huutele panoistaan, oli se millainen tapaus tahansa. Naiset on tuossa suhteessa selkeesti isompia sikoja ainakin sen perusteella, mitä olen muijien juttuja sivusta joskus joutunut kuuntelemaan
Näin on. Äh, tosin ei oo paljon kerrottavaa...tai siis herrasmiehet ei kerro! Eiksni! :D
markja
Adrian Monk
Viesti:

Ehkäpä hieman asiaa sivuava...

Vilppulan urhojen muistolle:
http://www.youtube.com/watch?v=CYniRx6ETxI
Kenties yksi parhaita biisejä mitä on...
Vastaa Viestiin