Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
Frank Wilderhausen
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 18, 2024 6:08 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Frank Wilderhausen »

Olen tainnut löytää tämän kirjeen lähettäjän "Tom on Borås" Hänellä on aika harvinainen sukunimi suomen mittakaavassa. Tarkastin tuosta Tuomas Salaste:n sukunimi info sivustolta, Tom:in sukunimi esiintyy, Lappeenranta :arrow: Porvoo :arrow: Helsinki sektorilla.

En tiedä, että onko kellään tietoa, siitä, missä tuo Tom on postittanut tuon kirjeen postiin. Postileima kiinnostaa? Haluaisin tietää sen siksi, että tiedän nyt hänen tarkan kotiosoitteen. Hän asuu pienessä kylässä Borås:in keskustasta (8.6-km) Hän on myös naimisissa heillä on myös omakotitalo tässä samassa kylässsä, tarkastin asian Google-Mapista. Tarkastin myös Tomi:n vanhempien tiedot, he asuvat samassa kylässä alle kilometrin päässä Tom:ia rivitalossa, ja ovat olleet eläkeellä lähes 20-vuotta.

Tom Mxxxx xeoxx- Lxxxo on syntynyt 08.1962. Eli hän on ollut tuolloin 26-vuotias, kun on kirjeen postannut. Postileiman paikkakunta on elin tärkeä, tässä tapaukessa. Pelkkä leima avustaa rikostutkijoita.

Kerrroin myös teille, että olen ulkomaan kansalainen joka asuu Suomessa. Pääsen tiedostoihin kahdessa maassa missä olen elänyt. Tiedosto ei perustu kovin laajasti, mutta tyydyttävästi.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Frank Wilderhausen kirjoitti: To Huhti 25, 2024 7:40 pm ...

En tiedä, että onko kellään tietoa, siitä, missä tuo Tom on postittanut tuon kirjeen postiin. Postileima kiinnostaa?

..
Niinpä. Kirje oli postitettu Turusta. Tämä tieto on ollut luettavissa täältä minfosta jo vuosia sitten.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Frank Wilderhausen kirjoitti: To Huhti 25, 2024 7:40 pm Olen tainnut löytää tämän kirjeen lähettäjän "Tom on Borås" Hänellä on aika harvinainen sukunimi suomen mittakaavassa. Tarkastin tuosta Tuomas Salaste:n sukunimi info sivustolta, Tom:in sukunimi esiintyy, Lappeenranta :arrow: Porvoo :arrow: Helsinki sektorilla.

En tiedä, että onko kellään tietoa, siitä, missä tuo Tom on postittanut tuon kirjeen postiin. Postileima kiinnostaa? Haluaisin tietää sen siksi, että tiedän nyt hänen tarkan kotiosoitteen. Hän asuu pienessä kylässä Borås:in keskustasta (8.6-km) Hän on myös naimisissa heillä on myös omakotitalo tässä samassa kylässsä, tarkastin asian Google-Mapista. Tarkastin myös Tomi:n vanhempien tiedot, he asuvat samassa kylässä alle kilometrin päässä Tom:ia rivitalossa, ja ovat olleet eläkeellä lähes 20-vuotta.

Tom Mxxxx xeoxx- Lxxxo on syntynyt 08.1962. Eli hän on ollut tuolloin 26-vuotias, kun on kirjeen postannut. Postileiman paikkakunta on elin tärkeä, tässä tapaukessa. Pelkkä leima avustaa rikostutkijoita.

Kerrroin myös teille, että olen ulkomaan kansalainen joka asuu Suomessa. Pääsen tiedostoihin kahdessa maassa missä olen elänyt. Tiedosto ei perustu kovin laajasti, mutta tyydyttävästi.
Kirje on leimattu leimattu Turussa 5. joulukuuta 2001
Frank Wilderhausen
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: To Huhti 18, 2024 6:08 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Frank Wilderhausen »

Niin justiin. Varmista minulle kirjeen postimerkki kuvassa jossa on päivämäärä. Annan sinulle vastikseesi Tomin osoitten Ruotsissa. Voit luottaa minuun. Mutta minun täytyy myös luottaa sinuun. Asun Länsi-Rannikolla. Olen muuttanut pois entisestä osoittesta, minun entinen naapuri on rikospoliisi tässä kaupungissa missä asun. (Virkka##) Netissä on vain niin vaikea antaa kenekään nimiä. Haluan kuitenkin auttaa tietojeni perusteella.
Paikalla
Herra-P
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Loka 09, 2023 9:36 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

No jos sulla oikeasti on jotain tietoa, niin poliisillehan ne pitää kertoa. Tutkinnanjohtaja on Matti Airaksinen.
vanhavakanssi
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Somessa on näitä kieliasultaan vastaavia jotka ovat huijausviestejä.
Pohjosenvalunut
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Syys 12, 2023 8:39 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Pohjosenvalunut »

No nyt on kova koti etsivä. Tuolla kirjeen allekirjoituksella selvitit aukottomasti kirjoittajan. Hieno homma. Kannattanee jakaa asia naapurin rikosetsivän kanssa.
Paikalla
Herra-P
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ma Loka 09, 2023 9:36 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Herra-P »

Eikä pelkästään kirjoittajaa, vaan myös vanhemmat ja tiedot kauanko nämä ovat olleet eläkkeellä. Mutta helppoahan se, kun pääsee kahden maan tiedostoihin :mrgreen:

Enää pitää miettiä, miksi se postileima on niin elintärkeä ja auttaa rikostutkijoita, kun kuitenkin Tomin nimi, osoite ja sukulaissuhteet on tiedossa.
Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1429
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Saara Pohjavuori: Setäni on.. oli filatelisti.
Väinö Kokki: Oliko lahkolaisia?
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Sverdlov kirjoitti: Pe Huhti 26, 2024 3:30 pm Saara Pohjavuori: Setäni on.. oli filatelisti.
Väinö Kokki: Oliko lahkolaisia?
:D :D :D mitä lahkoja filatelisteistä on eronnut ?
Myrskyluodon Maija
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: To Huhti 04, 2019 1:04 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Myrskyluodon Maija »

Frank Wilderhausen kirjoitti: To Huhti 25, 2024 10:07 pm Niin justiin. Varmista minulle kirjeen postimerkki kuvassa jossa on päivämäärä. Annan sinulle vastikseesi Tomin osoitten Ruotsissa. Voit luottaa minuun. Mutta minun täytyy myös luottaa sinuun. Asun Länsi-Rannikolla. Olen muuttanut pois entisestä osoittesta, minun entinen naapuri on rikospoliisi tässä kaupungissa missä asun. (Virkka##) Netissä on vain niin vaikea antaa kenekään nimiä. Haluan kuitenkin auttaa tietojeni perusteella.
Mihin voin lähettää tilitietoni ja rahat?
Avatar
K9Wifey
Martin Beck
Viestit: 756
Liittynyt: Pe Loka 02, 2020 11:20 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

^
Voinks miekin saada rahaa? LOL Hitta.se -sivustoltahan tämän Virkkaxxlassa asuvan nimimerkki "Frank Wilderhausenin" Tomin "sukulaisuussuhteiden" ja "osoitteen" lisäksi selviää puhelinnumero, vaimon nimi ja jopa asunnon arvo. Synttäritkin. Voi lähettää sivuston kautta sitten kukkia.

Kaikkea ne ruåttalaiset julkaisevatkin (näkyvästi). Toivottavasti tää Tom ei oo jo joutunu muuttamaan numbaansa salaiseksi.

Ja miten se on nyt niin vaikea uskoa, että kirje on postattu Turusta.

EDIT: Ainii, nimimerkki puhui "Tom från Boras" -lähettäjästä... Eri tyyppi. XD
EDIT2: Eiköhän poliisi ole löytänyt kaikki mahdolliset Tomit, kun minäkin löysin sohvalla makoillen. Vieläpä rankan työpäivän jälkeen.
EDIT3: Ja ei oo tainnu tämä Tom ajaa rekkaa ikänänsä, ihan on insinöörismiehen viroissa ollut aina 09/83 lähtien, ajanee Teslaa, ei rekkaa. Et metsään meni analyysi sikäli. Tämän tiedon löytää ihan tuolta LinkedIn-appista. Johon pääsee kuka tahansa. Jep.
It's mind over matter. I don't mind and you don't matter!
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Frank Wilderhausen kirjoitti: To Huhti 25, 2024 10:07 pm Niin justiin. Varmista minulle kirjeen postimerkki kuvassa jossa on päivämäärä. Annan sinulle vastikseesi Tomin osoitten Ruotsissa. Voit luottaa minuun. Mutta minun täytyy myös luottaa sinuun. Asun Länsi-Rannikolla. Olen muuttanut pois entisestä osoittesta, minun entinen naapuri on rikospoliisi tässä kaupungissa missä asun. (Virkka##) Netissä on vain niin vaikea antaa kenekään nimiä. Haluan kuitenkin auttaa tietojeni perusteella.
Postileimaa ja postimerkkiä voi kuka tahansa käydä ihailemassa esim tässä IL jutussa... https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/733c ... 43715ec364
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6488
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Tällästä sfääriä meneillään ja tämän keikan tuntee vain 1988 tyypit, mikä oli seudulla kovaa aikaa.
Ainoa asia vain että RantaRuotsi laisittain Tom on Borås tiesi jotakin. Postileimalla.
Aika ja historia mikä halutaan peittää jollakin tavalla.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 392
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

Nyt olisi vaihteeksi jotain uuttakin kerrottavana, kuten vähän jo lupailinkin Volvo-linjan osalta. Sain vihdoin selvitettyä varmuudella viranomaisarkistoista, kuka on ns. Volvomies. Aiempi pääepäiltymme Volvomieheksi osoittautui samalla vääräksi, vaikka toki hänkin yhä liittyy juttuun ja raiskausrinkiin. Myös tämä nyt Volvomieheksi varmistunut kaveri on ollut "tiimimme" epäilty jo aiemmin ja siis sama kaveri, josta olen puhunut, kun olen puhunut Paimion poliisin 90-luvulla pidättämästä ja kuulustelemasta henkilöstä, vaikka KRP:n mukaan tällaista henkilöä ei ole olemassakaan.

Vaikka tämä postaus sisältääkin vanhan kertausta, kerron silti, miten tämä Volvo-vyyhti on tähän asti purkautunut. Ennen sitä muistutan, että kukaan muu kuin vihjekirjeen kirjoittaja ei edelleenkään taida tietää, onko kirje kosto, aito silminnäkijähavainto, vaiko jotakin aivan muuta.

2001-2003: itseään Tom on Boråsiksi tituleeraava henkilö lähettää 2001 Turusta kirjeen Poliisi-tv:n toimitukseen. Kirjeessä kerrotaan Piian katoamisyön tapahtumista. Kirjeen seurauksena tapauksen tutkinta siirtyy Kaarinan poliisilta KRP:lle 2003.

2003-2007: KRP tutkii ja hutkii Piian tapausta. Volvomies pidätetään 2006, mutta vapautetaan näytön puuttuessa. KRP turvautuu etsinnöissä mediaan ja YLE julkaisee Piiasta Kadonneet -dokumentin 2007, jossa ensi kertaa avataan, miksi tapauksesta tuli murhatutkinta ja kerrotaan muun muassa (heh heh), että epäillyllä "on ollut käytössään auto"... mikä onkin toden teolla rajannut epäiltyjen joukkoa.

2007-2020: KRP tiputtelee tietoa Piian keissistä hiljalleen yhä enemmän ja enemmän. Kirje julkaistaan kokonaisuudessaan 2013 ja myöhemmin poliisi kertoo, että tutkinnat liittyvät vaaleaan Volvoon ja jonkinlaiseen kaveriporukkaan, jotka sopisivat profiilinsa puolesta hyvin epäillyiksi.

2021: Marko Niemi julkaisee YLE:n podcastissa kauden Piiasta. Olen mukana taustoittamassa juttua ja taustatöissä nousee esiin paimiolainen raiskausporukka. Yksi 80-90 luvun uhreista ilmeisesti tunnisti ja nimesi yhden porukan (paimiolaisen) jäsenen, jonka nimi oli noussut esiin jo aiemmin minfolaisten kanssa käymissämme keskusteluissa. Tästä henkilöstä tulee ns. pääepäiltymme. Podcastissa tutkinnanjohtaja Heinonen vielä erikseen vahvistaa, että Volvoon liittyvä raiskausrinki koostui "etupäässä" paimiolaisista, mikä vahvistaa uskoamme siihen, että olemme oikeilla jäljillä. Jäljet näyttävät johtavan Paimion ylimpään kermaan. Epäilyjä tukee moni muukin seikka, mm Kunnallislehden vaikeneminen ja epäselvyydet tapauksen tutkinnassa sekä epäselvyydet rikosasiain arkistoissa.

2022-2023: Täysin puskista ilmestyy kaveri, joka omistaa Volvon, jonka poliisi on hakenut tutkittavaksi 2000-luvun alussa. Saan Volvon rekkarin, mistä käy ilmi Volvon omistaja 1988, Sähkölähteenmäki oy. Tämä sopii enemmän kuin hyvin pääepäiltyymme. Julkaisen tästä tiedon minfossa ja poliisi ottaa melko lailla heti sen jälkeen yhteyttä Volvon nykyiseen omistajaan. Myöhemmin poliisi hakee Volvon uudestaan tutkimuksiin ja paljastaa sen mahdollisesti liittyvän murhatutkintaan. YLE tekee myöhemmin Volvosta jutun https://yle.fi/a/74-20058379 .

2024: Saan vihdoin tarkempaa tietoa haltuuni Volvon omistajahistoriasta. Osa aiemmin saamastani "tiedosta" paljastuu samalla vääräksi. Samalla paljastuu Volvomiehen todellinen henkilöllisyys ja Volvomieheksi paljastuu kaveri, jonka uskoimme muiden tutkimuslinjojen perusteella olleen pidätettynä Piian tapaukseen liittyen 90-luvulla tai 2000-luvun alussa, mutta ei kuitenkaan 2006, kun tapaus oli jo KRP:n hallussa. Edelleen kaikki epäilyt, vain vahvempina, pyörivät SLM:n pomoportaan ja heidän n. 30-vuotiaiden poikiensa ympärillä. Paimion lisäksi esiin nousee taas Varissuo, joka hieman yllättäen on myös paikka, jossa Heikki Ristikankare erikseen mainitsi käyneensä Piiaa etsimässä. Tämän Varissuo-kokonaisuuden osalta juttu on vielä kokonaan "pureskelematta", mutta siihen kannattanee laittaa jatkossa paukkuja.

Tämä siis lyhyenä tiivistyksenä Volvo-linjasta. Viimeisten käänteiden perusteella tiedämme nyt varmaksi kaksi raiskausporukkaan kuulunutta henkilöä, joista toisen voi varmuudella sanoa olevan ns. Volvomies ja on kerta kaikkiaan vaikea ymmärtää, miten hän ei olisi ollut poliisin kuulusteltavana ainakin kahdesti, kerran ennen kuin tapaus siirtyi KRP:lle ja kerran KRP:n toimesta.
Vastaa Viestiin