Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 12:20 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 12:12 pm
Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 12:07 pm

Mua itseä kiinnostaa se Pesämiehen tarina enemmän kuin Soraukon haastattelu. Hän oli kumminkin niin finaalissa, että on voinut hourailla ihan senkin takia. Olisiko edes hänen tunnustus täysin lain silmissä OK, jos oli dementiaa ilmassa? Ja samoin sen "en ehtisi istumaankaan tuomiota" mä laitan samaan mappiin Nissen tehty mikä tehty-lausahduksen kanssa. Vaikka uskon molempien olleen tapahtumien takana, en silti tartu ihan noin helppoon.

Enemmänkin se, että Pesämies on pysynyt samassa tarinassa vuosikymmenet, ei ole hakenut sillä seiskalehti-julkisuutta, on uskaltanut kertoa sen sellaisenaan, vaikka esim. pistooli ei sovi kuvioon... ja se, että soramies kyllä hänet muisti, ja tuo mökinpolttotarjousten päätyminen Veikolle asti... vaikkei se juridisesti kannakaan mihinkään, niin samaa mieltä olen, että palapeli noista rakentuu.

Ja aivan varmasti asiassa on ollut jotain henk. kohtaistakin, eikä pelkkä velka. Tuon kirjan kun luki, niin uskallan edelleen käyttää Veikosta sanaa: "ihmiskyrpä".
No vittu mieti nyt vähän! Äijä muistaa suoraan, että "grööni asui mun talossa" ja kaikkia yksityiskohtia, mutta sitten ei muka mitään Veikko Rytköseen liittyvää tai olisi kuullut Kirkkonummen kolmoissurmasta, vaikka on itse Kirkkonummella asunut kymmeniä vuosia.
Olen miettinyt liikaakin. Lopulta toi koko haastattelu on yhtä vitun sekoilua. Muistaa toisen nimensä, muttei kolmatta. Jos lanttu leikkaa paremmin mitä antoi ymmärtää, niin ehkä tahallaan sotki asioita sinne tänne. Ja välillä kertoi näkövammaisten kanssa veneilystä.

Toi Gröhnin naapurissa asuminenhan tiedettiin muutenkin, olis voinut yhtä hyvin sanoa siihenkin, että en muista koko miestä. Jos ollaan objektiivisia, niin tuosta on ihan mahdotonta sanoa että mikä on totta, mikä huonomuistisuutta, mikä valhetta, mikä puolitotta ja mikä dementiaa.

Ja muistihan se Veikon nimeltä, ja että joku raksafirma Kirkkonummella. Jos ei olis ollut lähemmin tekemisissä, niin tuo lienee ainoa mitä voi sanoa. Ei mun vanhemmatkaan muistaneet tätä murhatapausta, vaikka toinen heistä on ollut töissä lähistöllä tapahtuma-aikana, ja toinen tuntee alueelta muuten vaan paljon porukkaa. Kaikkia ei kiinnosta murhajutut. Se näkyy toisinaan unohtuvan jopa Marko Niemeltä.

Kun aloin miettimään tätä tapausta kunnolla, muistin itse vaan joskus lukeneeni 90-luvun alussa tapahtuneesta "suljetun talon mysteerimurhasta" (noilla sanoilla se jäi mieleen), jossa kokonainen perhe kuoli, ilman että tekijästä jäi hajuakaan ilmaan. Ja että asiaan liittyi jotenkin vesisänky, ja kuollut lapsi oli vauva. Nimiä en todellakaan olisi muistanut, tämä oli vain "yksi tapaus pitkässä listassa". Yleensä muistan nimet aina, mutta esim. Bodomin Kirkkonummeen verrattuna saaman julkisuuden määrä on ollut aina noin tuhatkertainen.
"Jos ollaan objektiivisia, niin tuosta on ihan mahdotonta sanoa että mikä on totta, mikä huonomuistisuutta, mikä valhetta, mikä puolitotta ja mikä dementiaa."

Valikoiva muistaminen ei kylläkään ole mitenkään tyypillistä muistisairaalle.

Sun vanhemmat tuskin ovat olleet epämääräisiä bisnesmiehiä ja tekemisissä Veikko Rytkösen kanssa?
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 12:51 pm Sun vanhemmat tuskin ovat olleet epämääräisiä bisnesmiehiä ja tekemisissä Veikko Rytkösen kanssa?
Bisnesmiehiä joo, mutta en minä nyt mitään epämääräisyyksiä alkaisi tunnustamaan, vaikka sellaisista jotain tietäisinkin. Herätys. :D Ja jos olisin ollut mukana verkostossa joka teki tuollaisen teon silloin, puhuisin vielä enemmän paskaa kuin Falck. Ei noita kannata ihan pienestä tunnustella, ellei todella usko johonkin taivasukkoon ja viimeiseen tuomioon.

Ja tosiaan samalla alueella ovat vaikuttaneet, ja moni tuttu myös. Mutta kuten sanoin, kaikkia ei kiinnosta 34 vuotta vanhat murhajutut. Ovat varmaan tapauksesta aikanaan iltalehdestä lukeneet, mutta eivät muista siitä mitään.

Pidän siis soralinjaa itsekin varteenotettavana, mutta tuosta soraukkelin haastattelusta voi halutessaan leipoa vaikka mitä, mutta se on kaikki niin epämääräistä...
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4207
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Hyvin todennäköisesti kuuluisa syväkurkku Pesämies on ollut Sven Erik Falckille katkera talousrikoksiin liittyneiden lupausten pettämisestä. Niinpä Pesämies on kostoksi keksinyt päästään tarinan Falckin liittymisestä Rytkösen murhaan. Tällaisen tuulesta temmatun tarinan hän on uskaltanut kertoa, koska tietää varmuudella Sven Erikin olevan mies, joka ei koskaan turvaudu väkivaltaan.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

LexVeritas kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 1:33 pm Hyvin todennäköisesti kuuluisa syväkurkku Pesämies on ollut Sven Erik Falckille katkera talousrikoksiin liittyneiden lupausten pettämisestä. Niinpä Pesämies on kostoksi keksinyt päästään tarinan Falckin liittymisestä Rytkösen murhaan. Tällaisen tuulesta temmatun tarinan hän on uskaltanut kertoa, koska tietää varmuudella Sven Erikin olevan mies, joka ei koskaan turvaudu väkivaltaan.
Aika laimea kosto sikäli, ettei ole vaivautunut nimeämään ukkoa edes koskaan. Vasta podcastin myötä 2023 selvisi ns. suurelle yleisölle, että kenestä on kyse. Ja tämän kanssa Pesämiehellä ei ollut paljoa tekemistä: Niemi hänet etsi käsiinsä. Sai kyllä haastattelun.

Jos Sven Erik kertoilee valheita, istuskelee linnassa ja mainostaa olleensa kovakourainen mies joka tempaisi 150 lattiasta herkästi, niin en olisi aivan varma tuosta väkivallasta.
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4207
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^No koko juttuhan oli alun perin Alibissa 90-luvulla ja sen jälkeen ollut hiljaista ilman tonkimista... Ei kai Pesämies sitä enää kehtaa perua...

On ihan Bodomin Virpi Kariste -tason paljastus.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

LexVeritas kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 2:06 pm ^No koko juttuhan oli alun perin Alibissa 90-luvulla ja sen jälkeen ollut hiljaista ilman tonkimista... Ei kai Pesämies sitä enää kehtaa perua...

On ihan Bodomin Virpi Kariste -tason paljastus.
Ei tarvitse perua mitään. Riittäisi kun esittää dementikkoa, tai kieltäytyy muuten vaan haastattelusta. Tauno Variksen esimerkki on masterclass aiheesta.

Itse ainakin vetäisin Tauno Varikset, en todellakaan alkaisi perumaan mitään... jos siis tarina alunperin olisi paskapuhetta.
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 1:22 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 12:51 pm Sun vanhemmat tuskin ovat olleet epämääräisiä bisnesmiehiä ja tekemisissä Veikko Rytkösen kanssa?
Bisnesmiehiä joo, mutta en minä nyt mitään epämääräisyyksiä alkaisi tunnustamaan, vaikka sellaisista jotain tietäisinkin. Herätys. :D Ja jos olisin ollut mukana verkostossa joka teki tuollaisen teon silloin, puhuisin vielä enemmän paskaa kuin Falck. Ei noita kannata ihan pienestä tunnustella, ellei todella usko johonkin taivasukkoon ja viimeiseen tuomioon.

Ja tosiaan samalla alueella ovat vaikuttaneet, ja moni tuttu myös. Mutta kuten sanoin, kaikkia ei kiinnosta 34 vuotta vanhat murhajutut. Ovat varmaan tapauksesta aikanaan iltalehdestä lukeneet, mutta eivät muista siitä mitään.

Pidän siis soralinjaa itsekin varteenotettavana, mutta tuosta soraukkelin haastattelusta voi halutessaan leipoa vaikka mitä, mutta se on kaikki niin epämääräistä...
Joo, pollareita varmaan kiinnostaa kymmenien vuosien takaiset mahdolliset pikkurikokset, että herätys vaan itsellesi :D Pointtina lähinnä, että Sorakeisari on samanikäinen ja asunut samassa kylässä kuin Veikko vuonna 1990. Sitten kirjan tietojen perusteella Veikolla ja Sorakeisarilla on ollut vähintään yhteisiä tuttuja, mutta todennäköisesti ovat olleet suoraan tuttuja keskenään.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »



Ei varmasti kiinnosta, mutta en ainakaan itse mainostaisi edes nimimerkin takaa lähisukulaisiani epärehellisinä, ellei välit olisi luokkaa Veikko Rytkönen ja sen veli. Tätä lähinnä tarkoitin.

Ja ei tosiaan ole keisari samanikäinen. Keisari on syntynyt samana vuonna kun toinen maailmansota alkoi, eli 1939. Veikko lähempänä Helsingin olympialaisia, eli 1948. Ja samassa kylässä? Ai Volsissa vai? Ei nyt sentään...

Yhteisistä tutuista jos omassa päässään vetää suoran viivan suoraan tuttuuteen, on jo mielikuvitusmatkalla...

Kuten sanoin, pidän itsekin soralinjaa hyvänä, mutta yritän näissä epäilyissäni välttää sitä perinteistä kaavaa (usein virhettä), että takerrutaan johonkin linjaan, ja kaikki random faktatkin alkaa omassa päässä tukemaan sitten jotain pinttynyttä käsitystä, jonka voimistamana aletaan pätemään jollain muka-tiedolla, jne...

Olen tässä ketjussa kirjoitellessani vuorollani spekuloinut moniakin eri tekijöitä. Kaksi linjaa on jäänyt elämään: tämä mielenkiintoinen lähisukulainen, jonka ei sitten niin millään pitäisikään olla tekijä, mutta jonka kohdalla moni asia sitten vaan kummallisesti tuntuukin sopivan. Ja sitten tämä soralinja, joka on paperilla realistisemman tuntuinen, mutta kaipaisi vieläkin lisää lihaa luiden päälle.
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:26 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:03 pm
Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 1:22 pm

Bisnesmiehiä joo, mutta en minä nyt mitään epämääräisyyksiä alkaisi tunnustamaan, vaikka sellaisista jotain tietäisinkin. Herätys. :D Ja jos olisin ollut mukana verkostossa joka teki tuollaisen teon silloin, puhuisin vielä enemmän paskaa kuin Falck. Ei noita kannata ihan pienestä tunnustella, ellei todella usko johonkin taivasukkoon ja viimeiseen tuomioon.

Ja tosiaan samalla alueella ovat vaikuttaneet, ja moni tuttu myös. Mutta kuten sanoin, kaikkia ei kiinnosta 34 vuotta vanhat murhajutut. Ovat varmaan tapauksesta aikanaan iltalehdestä lukeneet, mutta eivät muista siitä mitään.

Pidän siis soralinjaa itsekin varteenotettavana, mutta tuosta soraukkelin haastattelusta voi halutessaan leipoa vaikka mitä, mutta se on kaikki niin epämääräistä...
Joo, pollareita varmaan kiinnostaa kymmenien vuosien takaiset mahdolliset pikkurikokset, että herätys vaan itsellesi :D Pointtina lähinnä, että Sorakeisari on samanikäinen ja asunut samassa kylässä kuin Veikko vuonna 1990. Sitten kirjan tietojen perusteella Veikolla ja Sorakeisarilla on ollut vähintään yhteisiä tuttuja, mutta todennäköisesti ovat olleet suoraan tuttuja keskenään.
Ei varmasti kiinnosta, mutta en ainakaan itse mainostaisi edes nimimerkin takaa lähisukulaisiani epärehellisinä, ellei välit olisi luokkaa Veikko Rytkönen ja sen veli. Tätä lähinnä tarkoitin.

Ja ei tosiaan ole keisari samanikäinen. Keisari on syntynyt samana vuonna kun toinen maailmansota alkoi, eli 1939. Veikko lähempänä Helsingin olympialaisia, eli 1948. Ja samassa kylässä? Ai Volsissa vai? Ei nyt sentään...

Yhteisistä tutuista jos omassa päässään vetää suoran viivan suoraan tuttuuteen, on jo mielikuvitusmatkalla...
Pesämiehen mukaanhan miehet tunsivat toisensa ja kovasti tunnut Pesämiestä uskovan. Vaikka eivät olisi tunteneet toisiaan (mikä on mahdollista), niin kirjan tietojen mukaanhan esim. Kurt Engman tunsi molemmat miehet. Lähinnä pointtina, että Kirkkonummi ei ole mikään miljoonakaupunki (1990 noin 25t asukkaan kylä). Epäuskottavaa, että ei olisi muka kuullut keneltäkään tutulta, että Kirkkonummen kolmoissurman uhri oli Veikko Rytkönen. 90-luvun alussa tapaus sai lähes Ulvilan-tapauksen verran julkisuutta.

Kyllä minä uskallan kertoa, että lähisukulaisitani löytyy epärehellinen henkilö, joka on ollut liiketoimintakiellossakin. Saivarrelkaa pojat, niin satte tupakkaa!
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:43 pm
Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:26 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:03 pm

Joo, pollareita varmaan kiinnostaa kymmenien vuosien takaiset mahdolliset pikkurikokset, että herätys vaan itsellesi :D Pointtina lähinnä, että Sorakeisari on samanikäinen ja asunut samassa kylässä kuin Veikko vuonna 1990. Sitten kirjan tietojen perusteella Veikolla ja Sorakeisarilla on ollut vähintään yhteisiä tuttuja, mutta todennäköisesti ovat olleet suoraan tuttuja keskenään.
Ei varmasti kiinnosta, mutta en ainakaan itse mainostaisi edes nimimerkin takaa lähisukulaisiani epärehellisinä, ellei välit olisi luokkaa Veikko Rytkönen ja sen veli. Tätä lähinnä tarkoitin.

Ja ei tosiaan ole keisari samanikäinen. Keisari on syntynyt samana vuonna kun toinen maailmansota alkoi, eli 1939. Veikko lähempänä Helsingin olympialaisia, eli 1948. Ja samassa kylässä? Ai Volsissa vai? Ei nyt sentään...

Yhteisistä tutuista jos omassa päässään vetää suoran viivan suoraan tuttuuteen, on jo mielikuvitusmatkalla...
Pesämiehen mukaanhan miehet tunsivat toisensa ja kovasti tunnut Pesämiestä uskovan. Vaikka eivät olisi tunteneet toisiaan (mikä on mahdollista), niin kirjan tietojen mukaanhan esim. Kurt Engman tunsi molemmat miehet. Lähinnä pointtina, että Kirkkonummi ei ole mikään miljoonakaupunki (1990 noin 25t asukkaan kylä). Epäuskottavaa, että ei olisi muka kuullut keneltäkään tutulta, että Kirkkonummen kolmoissurman uhri oli Veikko Rytkönen. 90-luvun alussa tapaus sai lähes Ulvilan-tapauksen verran julkisuutta.

Kyllä minä uskallan kertoa, että lähisukulaisitani löytyy epärehellinen henkilö, joka on ollut liiketoimintakiellossakin. Saivarrelkaa pojat, niin satte tupakkaa!
Ei voi olla näin vaikeaa ymmärtää, että en kuulu siihen (ilmeisesti enemmistöön?) jonka on pakko uskoa absoluuttisesti johonkin teoriaan tai linjaan, ja mainostaa tätä uskoaan kuin jonkun jalkapallojengin fanitusta, kun on kyse lähes säkkipimeästä jutusta? Kyllä, pidän Pesämiehen kertomia mielenkiintoisina, mutta en tietenkään voi olettaa niiden olevan totta. Mulle koko tämän touhun mielenkiinto tulee siitä mysteeristä, eikä mistään juupas-eipäs väittelystä.

Tunnen tosiaan kourallisen ihmisiä, jotka on ihan varmasti aikanaan lukeneet tästä, mutta eivät muista Veikon nimeä tai tapahtumaa. Me ihmiset, joita true crime kiinnostaa tässä määrin, olemme todella pieni vähemmistö. Se on ihan tervettä ymmärtää. Valtaosa ihmisistä EI koe 34v vanhoista murhatapauksista juttelua normaaliksi jokapäiväiseksi aktiviteetikseen. Toivottavasti tämän kuuleminen ei nyt ole shokki. :mrgreen:

Tiedän jopa paljon ihmisiä, joita avoimesti naurattaa tällaisista asioista 34 vuotta jälkeenpäin keskustelevat ihmiset, ja ymmärrän realistina todella hyvin senkin.

"Kurt Engman tunsi molemmat miehet" - en epäile hetkeäkään. Uskaltaisin jopa lyödä pienen summan vetoa, ettei Kurt ole ainoa joka tunsi molemmat. Mitä sitten? Verkostot voivat vaihdella. Minä tiedän todella paljon ihmisiä, joita kaverini tuntevat, mutta en tunne heitä ollenkaan. Eivätkä he minua. Vaikka nimen ja naaman voivat tietää. Emme silti ole oikeasti tuttuja.
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 6:05 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:43 pm
Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:26 pm

Ei varmasti kiinnosta, mutta en ainakaan itse mainostaisi edes nimimerkin takaa lähisukulaisiani epärehellisinä, ellei välit olisi luokkaa Veikko Rytkönen ja sen veli. Tätä lähinnä tarkoitin.

Ja ei tosiaan ole keisari samanikäinen. Keisari on syntynyt samana vuonna kun toinen maailmansota alkoi, eli 1939. Veikko lähempänä Helsingin olympialaisia, eli 1948. Ja samassa kylässä? Ai Volsissa vai? Ei nyt sentään...

Yhteisistä tutuista jos omassa päässään vetää suoran viivan suoraan tuttuuteen, on jo mielikuvitusmatkalla...
Pesämiehen mukaanhan miehet tunsivat toisensa ja kovasti tunnut Pesämiestä uskovan. Vaikka eivät olisi tunteneet toisiaan (mikä on mahdollista), niin kirjan tietojen mukaanhan esim. Kurt Engman tunsi molemmat miehet. Lähinnä pointtina, että Kirkkonummi ei ole mikään miljoonakaupunki (1990 noin 25t asukkaan kylä). Epäuskottavaa, että ei olisi muka kuullut keneltäkään tutulta, että Kirkkonummen kolmoissurman uhri oli Veikko Rytkönen. 90-luvun alussa tapaus sai lähes Ulvilan-tapauksen verran julkisuutta.

Kyllä minä uskallan kertoa, että lähisukulaisitani löytyy epärehellinen henkilö, joka on ollut liiketoimintakiellossakin. Saivarrelkaa pojat, niin satte tupakkaa!
Ei voi olla näin vaikeaa ymmärtää, että en kuulu siihen (ilmeisesti enemmistöön?) jonka on pakko uskoa absoluuttisesti johonkin teoriaan tai linjaan, ja mainostaa tätä uskoaan kuin jonkun jalkapallojengin fanitusta, kun on kyse lähes säkkipimeästä jutusta? Kyllä, pidän Pesämiehen kertomia mielenkiintoisina, mutta en tietenkään voi olettaa niiden olevan totta. Mulle koko tämän touhun mielenkiinto tulee siitä mysteeristä, eikä mistään juupas-eipäs väittelystä.

Tunnen tosiaan kourallisen ihmisiä, jotka on ihan varmasti aikanaan lukeneet tästä, mutta eivät muista Veikon nimeä tai tapahtumaa. Me ihmiset, joita true crime kiinnostaa tässä määrin, olemme todella pieni vähemmistö. Se on ihan tervettä ymmärtää. Valtaosa ihmisistä EI koe 34v vanhoista murhatapauksista juttelua normaaliksi jokapäiväiseksi aktiviteetikseen. Toivottavasti tämän kuuleminen ei nyt ole shokki. :mrgreen:

Tiedän jopa paljon ihmisiä, joita avoimesti naurattaa tällaisista asioista 34 vuotta jälkeenpäin keskustelevat ihmiset, ja ymmärrän realistina todella hyvin senkin.

"Kurt Engman tunsi molemmat miehet" - en epäile hetkeäkään. Uskaltaisin jopa lyödä pienen summan vetoa, ettei Kurt ole ainoa joka tunsi molemmat. Mitä sitten? Verkostot voivat vaihdella. Minä tiedän todella paljon ihmisiä, joita kaverini tuntevat, mutta en tunne heitä ollenkaan. Eivätkä he minua. Vaikka nimen ja naaman voivat tietää. Emme silti ole oikeasti tuttuja.
On alkanut vaikuttaa, että Ross Sullivan ja Quorthon ovat molemmat pöljästyneet ajan saatossa. Onko Pleksillä jokin helvetin voodoo-nukke, jolla voi dorkaannuttaa ihan tolkullisiakin tyyppejä?

Pointtini oli, että uskomatta Pesämiehen juttujakin on aika ilmeistä, että Falck on tiennyt kuka Rytkönen on. Toivottavasti sen kuuleminen ei ole mikään shokki, mutta jos sun puolituttusi perhe kolmoissurmataan ja siitä huutaa Iltalehti 3 viikkoa putkeen, niin luultavasti ehkä ja mahdollisesti olisit tietoinen, että puolituttusi on murhattu?

Ja siis Sorakeisarihan myöntää podcastissa muistavansa Veikon, mutte ei muista Kirkkonummen kolmoissurmaa, eikä ole siitä muka kuullutkaan. Ihan täyttä paskapuhetta.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 6:24 pm
Quorthon kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 6:05 pm
Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 5:43 pm

Pesämiehen mukaanhan miehet tunsivat toisensa ja kovasti tunnut Pesämiestä uskovan. Vaikka eivät olisi tunteneet toisiaan (mikä on mahdollista), niin kirjan tietojen mukaanhan esim. Kurt Engman tunsi molemmat miehet. Lähinnä pointtina, että Kirkkonummi ei ole mikään miljoonakaupunki (1990 noin 25t asukkaan kylä). Epäuskottavaa, että ei olisi muka kuullut keneltäkään tutulta, että Kirkkonummen kolmoissurman uhri oli Veikko Rytkönen. 90-luvun alussa tapaus sai lähes Ulvilan-tapauksen verran julkisuutta.

Kyllä minä uskallan kertoa, että lähisukulaisitani löytyy epärehellinen henkilö, joka on ollut liiketoimintakiellossakin. Saivarrelkaa pojat, niin satte tupakkaa!
Ei voi olla näin vaikeaa ymmärtää, että en kuulu siihen (ilmeisesti enemmistöön?) jonka on pakko uskoa absoluuttisesti johonkin teoriaan tai linjaan, ja mainostaa tätä uskoaan kuin jonkun jalkapallojengin fanitusta, kun on kyse lähes säkkipimeästä jutusta? Kyllä, pidän Pesämiehen kertomia mielenkiintoisina, mutta en tietenkään voi olettaa niiden olevan totta. Mulle koko tämän touhun mielenkiinto tulee siitä mysteeristä, eikä mistään juupas-eipäs väittelystä.

Tunnen tosiaan kourallisen ihmisiä, jotka on ihan varmasti aikanaan lukeneet tästä, mutta eivät muista Veikon nimeä tai tapahtumaa. Me ihmiset, joita true crime kiinnostaa tässä määrin, olemme todella pieni vähemmistö. Se on ihan tervettä ymmärtää. Valtaosa ihmisistä EI koe 34v vanhoista murhatapauksista juttelua normaaliksi jokapäiväiseksi aktiviteetikseen. Toivottavasti tämän kuuleminen ei nyt ole shokki. :mrgreen:

Tiedän jopa paljon ihmisiä, joita avoimesti naurattaa tällaisista asioista 34 vuotta jälkeenpäin keskustelevat ihmiset, ja ymmärrän realistina todella hyvin senkin.

"Kurt Engman tunsi molemmat miehet" - en epäile hetkeäkään. Uskaltaisin jopa lyödä pienen summan vetoa, ettei Kurt ole ainoa joka tunsi molemmat. Mitä sitten? Verkostot voivat vaihdella. Minä tiedän todella paljon ihmisiä, joita kaverini tuntevat, mutta en tunne heitä ollenkaan. Eivätkä he minua. Vaikka nimen ja naaman voivat tietää. Emme silti ole oikeasti tuttuja.
On alkanut vaikuttaa, että Ross Sullivan ja Quorthon ovat molemmat pöljästyneet ajan saatossa. Onko Pleksillä jokin helvetin voodoo-nukke, jolla voi dorkaannuttaa ihan tolkullisiakin tyyppejä?

Pointtini oli, että uskomatta Pesämiehen juttujakin on aika ilmeistä, että Falck on tiennyt kuka Rytkönen on. Toivottavasti sen kuuleminen ei ole mikään shokki, mutta jos sun puolituttusi perhe kolmoissurmataan ja siitä huutaa Iltalehti 3 viikkoa putkeen, niin luultavasti ehkä ja mahdollisesti olisit tietoinen, että puolituttusi on murhattu?

Ja siis Sorakeisarihan myöntää podcastissa muistavansa Veikon, mutte ei muista Kirkkonummen kolmoissurmaa, eikä ole siitä muka kuullutkaan. Ihan täyttä paskapuhetta.
Sanoin jo aiemmin, että F oli 84-vuotias, ja selkeästi huonossa kunnossa. Sinäkin sen tiedät. Silti jankkaat asiasta kuin hänen olisi pitänyt muistaa kaikki 34 vuotta aiemmat tapahtumat. Ehkä asia oli yksinkertaisesti ollut tuon 1990 jälkeen aikamoisessa pimennossa? Onko itsellesi koskaan käynyt niin, että unohdat vuosikymmeniä vanhoja juttuja, koska ne eivät ole kovin relevantteja elämässäsi, tai liity päivittäiseen elämääsi tai harrastuksiisi? Minulle on. Olen puolta nuorempi kuin F, ja tietääkseni minulla ei ole muistiongelmaa, mutta silti muistan usein väärin 20-30v vanhoja asioita. Enkä sitä tietäisi, ellen pystyisi jostain tarkastamaan.

Voi olla paskapuhetta, tai vaikka dementiaa, mutta se ei todista yhtään mitään. Jotain olennaisempaa tarvittaisi. Soraukkelia olisi pitänyt jututtaa paljon aiemmin! On todella sääli, että Kirkkonummen podcast/kirja-pengonta alkoi lähes yhtä liian myöhässä kuin Bodomin uusi tutkinta.
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Joo, ei tässä pitäisi olla mitään jankkaamista. Niemi on kirjassaan asian muotoillut ihan hemmetin hyvin:

"Haluaisin kyllä lähtökohtaisesti uskoa, mitä kukin haastateltavani minulle puhuu. Tämä vain kuulostaa liian paksulta, että Veikko Rytkösen ja hänen maanrakennusfirmansa tietävä sora-alan yrittäjä Espoosta ei sitten olisi kuullutkaan Rytkösen uusperheen kohtalosta, kun koko 90-luvun alun lehdet siitä huusivat lööpeissään ja etusivuillaan. Jossain vaiheessa Soraliikemies oli asunut myös Kirkkonummella."

Ja minun käsittääkseni Soraliikemies asui nimenomaan Kirkkonummella vuonna 1990, mutta ei olennaisin asia lainauksessa.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1071
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

Ja vielä Salivaanille:

Mun mielestä siitä Soraliikemiehen letkautuksesta ei voi päätellä mitään, mutta selvästihän Soraliikemies on Niemen ykkösepäilty. Ei muuten nousisi kirjassa niin merkittävään rooliin tämä ns. "soraliikemieshaara".
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"
Avatar
Quorthon
Jane Marple
Viestit: 1076
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 5:37 pm
Paikkakunta: Tshernobyl, UKR

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 1990

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

Korpisoturi kirjoitti: Pe Touko 10, 2024 6:56 pm Joo, ei tässä pitäisi olla mitään jankkaamista. Niemi on kirjassaan asian muotoillut ihan hemmetin hyvin:

"Haluaisin kyllä lähtökohtaisesti uskoa, mitä kukin haastateltavani minulle puhuu. Tämä vain kuulostaa liian paksulta, että Veikko Rytkösen ja hänen maanrakennusfirmansa tietävä sora-alan yrittäjä Espoosta ei sitten olisi kuullutkaan Rytkösen uusperheen kohtalosta, kun koko 90-luvun alun lehdet siitä huusivat lööpeissään ja etusivuillaan. Jossain vaiheessa Soraliikemies oli asunut myös Kirkkonummella."

Ja minun käsittääkseni Soraliikemies asui nimenomaan Kirkkonummella vuonna 1990, mutta ei olennaisin asia lainauksessa.
Jos ei muistanut, niin ei muistanut.

Soramiehellä on ollut ehkä 34 vuoden aikana mielen päällä muitakin juttuja kuin jonkun kaivuriäijän kohtalo.

Niemi muuten hoiti hyvin tuon epäillyn lähisukulaisen käsittelyn. Toi selkeästi epäilykset esiin, mutta käsitteli silti häntä asiallisesti - ja ainakin virallisesti ikäänkuin alibia puoltaen. Siististi vedetty.
Ari-Pekka Israfel Shamballah Kurttusen jengi:

Quorthon, Tampereen Tyttö, Awa, LexVeritas, HSJ-Kuljetus, Ultra-Violence, Kunto Kalpa, Konsta...

MEILLE EI VITTUILLA!!!!!!!
Vastaa Viestiin