QWERTY kirjoitti: La Kesä 15, 2024 8:52 pm
Talvi24 kirjoitti: La Kesä 15, 2024 7:58 pm
Ai niin kuin sellaisia rohkeita, ennakkoluulottomia ja laajempia näkökulmia kuten Gambia, sukupuolitaudit (monikko) ja onlyfans.
Vankilat ovat täynnä sellaisia hämärryttäjiä, jotka selittävät itsensä uhriksi. Jotkut hölmöt uskovat taitavia psykopaatteja sellaisissakin tilanteissa, joissa faktat ovat kiistattomat.
Vaikea uskoa, todella vaikea, että eläköitynyt lastenneurologi suoltaisi tänne tuollaista sekametelisoppaa kilometritolkulla.
Sinä kuitenkin luennoit täällä psykiatriasta sellaisella tavalla, ettei tarvitse olla kummoinenkaan kollega että huomaa sinut psykiatriksi. Vaikka käytätkin ammattitietämystäsi vääristelyyn ja huiputukseen. Ja hämärrytät, kömpelösti tosin.
Tässä surmatapauksessa motiivi on mielestäni ilmiselvästi persoonallisuushäiriöön liittyvä ja psykologinen, ei tavanomainen ”rationaaliseen” hyötyyn pyrkivä, eikä impulsiivinen kännitappo. Bentsodiatsepiinit ja stimulantit eivät väärinkäytettynäkään aiheuta tuollaista käytöstä. En todellakaan usko, että stimulantit olisivat tässä laukaisseet paranoidisen psykoosin.
Juu, taisi olla canis lupus, joka ehdotti Gambiaa - miksi sen pohtiminen olisi tuomittavaa? Ulrica oli huomioinut positiivisen SERi-testi tuloksen välituomiosta. Jostain se on positiiviseksi tullut. Ei kai ihme, jos sitä on mietitty. Luulen Ulrican nostaneen OnlyFansin esiin ihan siksi, kun välituomiossa on salattu se tieto, missä deitti-sovelluksessa olivat tavanneet. Tinderiähän täällä on taidettu kommentteihin kirjottaa ilman tietoa. Ei siis saisi sinun mielestäsi pohtia tuotakaan. Perin kummallista. OF on omanlaisensa deittisovelluksenakin käytetty. Ei sen kummenpi. Siihen liittyen on ilmeisesti paljonkin ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä. Perehdyin tuohon jkv, kun yksi artisti siinä aloitti, en kirjautunut sinne.
Sille kai ei voida mitään, jos vangit yrittävät selittää itseään uhriksi - ja jos niin tekee tämän tapauksen T. Pääasia, että saisi asiaan kuuluvan rangaistuksen teostaan.
Onhan se hyvinkin mahdollista,että mt-tutkimuksessa on todettu joku persoonallisuushäiriö, mutta joku psykiatrian alan työntekijä kertoi aiemmin ketjussa, että sitä tietoa ei välttämättä tuotaisi julkisuuteen.
Ilmeisesti haukut joitain ketjussa kirjoittavia "hölmöikisi" - suhteessa psykopaatteihin. Omien luulojesi perusteella.
Sinä voit luulla minustaihan mitä lystäät. Et sinä sillä saa minun erikoisalaani muutettua miksikään muuksi kuin se on. Ja eläkkeellä olen ollut jo useamman vuoden. Toivottavasti "vainoharhaisuus" sen osalta helpottaa. Täällä ollaan keskustelmassa ketjun tapauksesta eikä toisista ketjulaisista.
Sen verran sanon sinulle vielä, että on minulla tietoa ja kokemusta psykiatriasta - kuten olen kirjoittanut ihan omaakin kokemusta, ja läheisten kautta oppimaani. Ja todella helppoa on netistä tietoja tarkistaa - lienet huomannut? En ole todellakaan luennoinut, olen vain osallistunut keskusteluihin. Onko niin, että sinä et tiedä muista lääketieteen aloista mitään, ainoastaan omasta alastasi?
Mainittakoon, että psykiatriaa en edes harkinnut missään vaiheessa en edes lastenpsykiatriaa. En todellakaan.
Miksi sinä olet ylipäänsä kiinnostunut anonyymin ketjun ihmisten ammateista - ja ei siis kiinnostuneisuuskaan riitä. Kerroin jo ketjussa aloittaessani, ettei erikoisalastani ole tämän tapauksen suhteen mitään hyötyä. Kenenkään ketjulaisen ammatti ei ole ketjun aihe. Aihe on tapaus Tikkanen.
Hypi hyvä ihminen minun kommenttieni ohi tai laita estot, vältyt lukemasta. Tiedän, että kirjoitan monesti turhan pitkiä tekstejä, siksi käytän mustauksia - kun ne opin. Pitkiin teksteihin taipumus juontaa omasta erikoisalastani.
Todettu lääkkeiden väärinkäyttö - addiktio ja mahdollinen / todennäköinen persoonallisuushäiriö ovat minunkin mielestäni taustatekijöinä olleet - todennäköisesti - vaikuttamassa tekoon. Minä luulen, ettei T ollut suunnitellut tekoa. Oli tullut riita, joka eteni yhteenotoksi ja lopulta T surmasi vaimonsa raakaa ja julmaa, pitkäkestoista välivaltaa käyttäen. Oli sitten jnkl lääkeaineden vaikutuksen alainen tai ei.
Maallikkona luulen, että murhan kriteerit voisivat täyttyä teon ollessa lisäksi kokonaisuutena törkeä; ruumiin piilottelu, yritys hävittää ruumis ja lisäksi hautarauhan rikkominen.
Ei suunniteltu teko - sen puolesta puhuu sekin, että todella huonosti olisi suunnitellut.
Yllätyn, jos olisivat todenneet mt- tutkimuksessa syyntakeettomaksi. Oikeuspsyskologi oli Tikkasesta tekemässään tutkimuksessa todennut, ettei ollut psykoosissa ennen tekoa eikä sen jälkeen. Ja oikeuspsykologi totesi välituomiossa, ettei teon hetkellä todettu psykoosi edes välttämättä merkitse syyntakeettomuutta.
T on käyttänyt stimulantteja väärin jo pidempään, miten edes nyt tuolloin 12/22 olisi yhtäkkiä psykoosin laukaissut.
Onko joku epäillyt impulsiivista kännitappoa? En ole nähnyt sellaista spekuloidun.