Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022
Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022
^^
Hyvää kooste-pohdintaa taas Barba Theus S. Kiitos!
Onko vieläkin itsemurhavaarassa? Hänellä on kuitenkin lapsensa, molemmat koululaisia. Sen luulisi olevan kaikesta huolimatta elämässä kiinni pitävä voima.
Vangit tekevät itsemurhia vankilassakin jonkin verran . Niitä ei ole saatu edtettä. Joku saattaa toivoakin henkirikoksen tehneen riistävän henkensä oman kätensä kautta.
Jos pääsee syyntakeettomaksi todettuna vapaaksi (ettei olisi psykiatrisen sairaalahoidon tarvettakaan), niin luulen itsemurhavaaran olevan silloin mahdollisesti pykälää isompi.
- En tiedä, minkälaisia tukiverkostojavankilasta vapautuville vangeille on.
-Koko elämänsä on käännetty nurin taskunpohjalle myöten mediassa. T on merkitty mies loppuelämänsä ajan.
- on tietysti mahdollista muuttaa nimensä ja muuttaa ulkomaille, mutta kun on lapset.
Hyvää kooste-pohdintaa taas Barba Theus S. Kiitos!
Onko vieläkin itsemurhavaarassa? Hänellä on kuitenkin lapsensa, molemmat koululaisia. Sen luulisi olevan kaikesta huolimatta elämässä kiinni pitävä voima.
Vangit tekevät itsemurhia vankilassakin jonkin verran . Niitä ei ole saatu edtettä. Joku saattaa toivoakin henkirikoksen tehneen riistävän henkensä oman kätensä kautta.
Jos pääsee syyntakeettomaksi todettuna vapaaksi (ettei olisi psykiatrisen sairaalahoidon tarvettakaan), niin luulen itsemurhavaaran olevan silloin mahdollisesti pykälää isompi.
- En tiedä, minkälaisia tukiverkostojavankilasta vapautuville vangeille on.
-Koko elämänsä on käännetty nurin taskunpohjalle myöten mediassa. T on merkitty mies loppuelämänsä ajan.
- on tietysti mahdollista muuttaa nimensä ja muuttaa ulkomaille, mutta kun on lapset.
-
Barba Tenus S
Mä ajattelen, että koira on yksi V ja D lapsista, joka vaihtoi kotia lasten mukana.Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 4:01 pm Merimatka linnuntietä n 5km, jos lähin vierasvenesatama on tuo Lappohja kuten epäilen. Siitä sitten mutkitellen väylää pitkin, niin hyvin tulee matkaa.
Eihän tuo hyvällä kelillä ole mikään matka, mutta huonommalla jäisin itse kotiin
Zoomin Erle, mutta mistä tuli tuo Estelle?
Aika älyttömän vanha koira. Vanhempi kuin lapset.
Mä olen yrittänyt selata taaksepäin, mutten löydä. Siksi tyhmiä kysymyksiä.
Minun silmiini mereenajossa on tyttären hoivissa tulossa mereenajoautosta ulos, jos oli myös matkustajana keskipenkillä. Ajattelen beigepaitaisen olevan tytär.
Pitkähän tuo on, vaatii moottoriveneen. Hyvällä veneellä, jossa pääsee sateelta suojaan - ei huonompikaan keli haittaa.Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 4:01 pm Merimatka linnuntietä n 5km, jos lähin vierasvenesatama on tuo Lappohja kuten epäilen. Siitä sitten mutkitellen väylää pitkin, niin hyvin tulee matkaa.
Eihän tuo hyvällä kelillä ole mikään matka, mutta huonommalla jäisin itse kotiin
(Meillä 2,5 km, joten menee jopa soutaen. Vain avoveneitä käytössä. Ei juuri keliesteitä kesällä. Tuulten kanssa voi välillä joutua kyttäämään pois pääsyä. Talvella jonkun kerran jäitä pitkin kylmälle mökille.)
Poistakaa, jos kestää liian kauan ennen asiaan pääsyäni..Barba Tenus S kirjoitti: To Heinä 04, 2024 9:53 pm ...
Mielestäni tuossa purkuhakemuksessa oli koiran olinpaikkaa ilmoitettu, mutta sen jälkeen valokuvien johdosta spekuloitu mahdollisuutta olla mereenajon hetkessä jo uhrin sylissä.
Minulle tuli mieleen kuskin häiriintyminen, jos koira reagoi avoimen ikkunan lähelle tulleeseen lajitoveriinsa, isompaan koiraan, esim dobermanniin tai ihan mihin tahansa muuhun koiraan. Voisiko koira reagoida, haukkua, puolustaa reviiriään tms tällaisessa tilanteessa? Tuo alue on koirien ulkoiluttamisreitillä.
Minun täytyy tunnustaa, että olen kissaihminen enkä tunne koirien sielunelämää!
Ajattelin, että tuo kuninkaallinen koira käyttäytyisi kuin viisas ja älykäs kissani Topi. Topi nimittäin halusi olla aina huomion pisteenä. Esimerkiksi kun kirjoitin tietokoneella, T tepasteli näppäimistölle, kun kirjoitin kynällä, niin tassunsa yritti tarttua kynään ja television katselukaan ei onnistunut, sillä T asettui olkapäälleni ja siitä sitten yritti estää minua näkemästä television kuvaa.
Autossa T kulki kuljetuskorissa, mutta se oli erikoistunut ovien avaamiseen kotona. T hyppäsi kahvan päälle ja heilutti itseään, että ovi aukesi. Ulko-ovea se ei pystynyt avaamaan, mutta silloin se soitti ovikelloa, tai kiersi talon ja tuli koputtamaan makuuhuoneen ikkunaan..
Kerran T onnistui jotenkin avaamaan kuljetuskorinsa oven ja olikin hetkessä tuulilasin ja ratin välissä ja vaatimassa vähän huomiota. Piti auto pysäyttää ja katti saada takaisin koriinsa..
En ymmärtänyt, että lyhytjalkainen kömpelö koira olisi ketterästi tunkenut kuskin jalkatilaan. En ole jaksanut tutkia noita Volvon penkkien välejä, ovatko niin kapeita että koira ei niitten välistä mahdu tunkemaan emäntänsä luo..eikä sieltä takapenkiltä varmaan voitu nostaa Ellaa emäntänsä syliinkään jne - ja siitä ehkä sitten vahingossa joutunut kuskin jalkatilaan?
-
Barba Tenus S
^
skoune, kiitos viestistä. Näkemys koirasta on hyvä. Sen olemassaolo autossa ei ole mitätön tekijä.
Minä olen myös kissaihminen ja uskon kissojen käyttäytyvän eri lailla autossa kuin koirien. Miss Holmes kuvasi hyvin mäyriksen tekniset taidot autossa.
Syy miksi olen kallistunut mereenajon tapaturmaan, vahinkoon Tikkanen kuskina - on hänestä muodostunut mielikuva.
Tiedän henkilöitä, joilla jää auton konepelti rakoselleen ja lähtevät lapset kyydissä ajamaan useiden satojen kilometrien moottoritiematkaa. Perillä joutuvat kriisiin huomatessaan tilanteen ja miten olisi voinut käydä hullusti. Ajelevat vääriä ramppeja liityntäristeyksistä, peruuttavat autolla perheen viikon ruokakassit lyttyyn ja ruoat syömäkelvottomiksi, ajavat moottoritiellä väärään suuntaan. Hukkaavat tavaransa, avaimensa, lompakkonsa, jolleivät ole hitsattuina napaansa kiinni. Kyse on henkilöstä, ominaisuuksista, keskittymiskyvystä, samanaikaista stressitekijöistä. Too much vain samaan aikaan meneillään. Radioaktiiviset hyperhenkilöt. Eivät tahalteen ja ovat pahoillaan. Tapaturma-alttiita.
En tiedä onko tällaisille henkilöille lääkitystä, lopputulemat monen tekijöiden summia.
skoune, kiitos viestistä. Näkemys koirasta on hyvä. Sen olemassaolo autossa ei ole mitätön tekijä.
Minä olen myös kissaihminen ja uskon kissojen käyttäytyvän eri lailla autossa kuin koirien. Miss Holmes kuvasi hyvin mäyriksen tekniset taidot autossa.
Syy miksi olen kallistunut mereenajon tapaturmaan, vahinkoon Tikkanen kuskina - on hänestä muodostunut mielikuva.
Tiedän henkilöitä, joilla jää auton konepelti rakoselleen ja lähtevät lapset kyydissä ajamaan useiden satojen kilometrien moottoritiematkaa. Perillä joutuvat kriisiin huomatessaan tilanteen ja miten olisi voinut käydä hullusti. Ajelevat vääriä ramppeja liityntäristeyksistä, peruuttavat autolla perheen viikon ruokakassit lyttyyn ja ruoat syömäkelvottomiksi, ajavat moottoritiellä väärään suuntaan. Hukkaavat tavaransa, avaimensa, lompakkonsa, jolleivät ole hitsattuina napaansa kiinni. Kyse on henkilöstä, ominaisuuksista, keskittymiskyvystä, samanaikaista stressitekijöistä. Too much vain samaan aikaan meneillään. Radioaktiiviset hyperhenkilöt. Eivät tahalteen ja ovat pahoillaan. Tapaturma-alttiita.
En tiedä onko tällaisille henkilöille lääkitystä, lopputulemat monen tekijöiden summia.
-
neiti marple
- Nikke Knatterton
******Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 4:01 pm Merimatka linnuntietä n 5km, jos lähin vierasvenesatama on tuo Lappohja kuten epäilen. Siitä sitten mutkitellen väylää pitkin, niin hyvin tulee matkaa.
Zoomin Erle, mutta mistä tuli tuo Estelle?
Aika älyttömän vanha koira. Vanhempi kuin lapset.
Mä olen yrittänyt selata taaksepäin, mutten löydä. Siksi tyhmiä kysymyksiä.
Pahoittelut, ei ole tämä. Katsoin syntymävuoden olevan 2015
Minulle on käynyt samoin. Aloitin lukea ketjua alkaen vasta vuoden kuluttua tapatumasta. Kommentoimaan aloin vasta tämän vuoden helmikuussa.Barba Tenus S kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 4:41 pm ^
Ketjun oli ääriään myöten täynnä pahaa, vähintään psykopaatti syytettyä. Paljolti lähes oksettavas juttua.
Mereenajon edestäpäin videoitu auton mereen syöksyminen ja silminnäkijä taksikuskin kertoma vakuuttivat minut mereenajon tahallisuudesta, vaikka se ylitti käsityskykyni tyystin.
Vähittäin minullekin on tullut ketjukin myötä esille ihminen Tikkanen kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Mies, joka on etukäteen suunnittelematta surmannut rakastamansa vaimon sitä ilmeisesti alunperin tarkoittamatta, mustasukkaisuus tekoa ryydittämässä. Hän ansaitsee teostaan asianmukaisen rangaistuksen.
Kuvasit hyvin jnkl tohelon touhuja. Jos T:llä on vahvistettu itse diagnosoimansa ADHD, on keskittymiskyvyn herpaantuminen jne, mitä auton ratissa silloin tapahtuikaan voinut johtua osin siitä. Autossa 4 lasta ääntä pitämässä. Vaimo vieressä ehkä kiirehtimässä Sipooseen lähtöä. Koira jossain haukkumassa ja mahdollisesti kohta jossain kuskia häiriköimässä.
Adhd-lääkkeensä lienee ottanut sinäkin päivänä aamulla ja ip:llä? Mutta ei sekään kaikkea estä kaikenlaisissa olosuhteissa.
Lisäksi uudet mereenajon jälkeiset kuvat kaikkinensa ja se, jossa 5v tytär isänsä sylissä kaulojaan myöten vedessä.
Kaikki nuo tekijät sekä se, ettei kukaan suunnittelisi noin huonosti perhesurmaa. Ei kukaan. Minäkin olen jokin aika kääntynyt sille kannalle, että mereenajo oli vahinko. Oli sitten koira myötävaikuttamassa tai ei.
-
Barba Tenus S
^
Henkilöhän voi unohtaa ottaa lääkkeensä.
Lueskelin adhd-lääkkeistä. Osa ottaa aamulla vain lääkkeen, osa iltapäivällä toisen, jotta vaste koko päivän. Lääkkeillä on tarkat kellonajat, jolloin kuuluvat ottaa, jotta ei vaikuta päivän päätteeksi unen saantiin. Mereenajo oli iltapäivällä, klo 16 jälkeen ei välttämättä ollut enää lääkkeen vastetta mereenajon aikaan keskittymiskykyä auttamassa.
Lueskelin adhd-lääkkeistä. Osa ottaa aamulla vain lääkkeen, osa iltapäivällä toisen, jotta vaste koko päivän. Lääkkeillä on tarkat kellonajat, jolloin kuuluvat ottaa, jotta ei vaikuta päivän päätteeksi unen saantiin. Mereenajo oli iltapäivällä, klo 16 jälkeen ei välttämättä ollut enää lääkkeen vastetta mereenajon aikaan keskittymiskykyä auttamassa.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Mä veikkaan, että poika varmasti valehtelulla tarkoitti sitä, että T poliisille oli sanonut auton hallintalaitteiden olleen vieraat itselleen.
Tuon ikäinen poika oli varmasti hyvin perillä Tikkasen omasta autosta ja tiesi, ettei eroa ollut.
Varmasti on tuntunut omituiselta, että väittää muuta ja tietenkin poika jää ihmettelemään miksi.
Tuon ikäinen poika oli varmasti hyvin perillä Tikkasen omasta autosta ja tiesi, ettei eroa ollut.
Varmasti on tuntunut omituiselta, että väittää muuta ja tietenkin poika jää ihmettelemään miksi.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Vt:n mukaan T:llä oli 2 eri stimulanttia (adhd-lääkettä) käytössä. Se tarkoittaa todennäköisimmin, että otti pitkävaikutteista aamulla ja lyhytvaikutteista ip:llä. Joskus saattaa kiireessä ip- lääke unohtua. T oli ottanut jostain matkan varrelta koeajo-Volvon kyytiin Vn tyttären. Oliko ehtinyt käydä töiden jälkeen kotona ottamassa ip- lääkkeen?Barba Tenus S kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 6:11 pm ^
Jos noin, niin luulisi pojan ihmetelleen asiaa edes äidilleen, kun ei jstk syystä halunnut mennä kuulusteluun. Tosin luulen, ettei poika ehkä olisi koskaan ollut Tn auton kyydissä. Koska, miksipä olisi ollut?Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 7:15 pm Mä veikkaan, että poika varmasti valehtelulla tarkoitti sitä, että T poliisille oli sanonut auton hallintalaitteiden olleen vieraat itselleen.
Jos noin, niin luulisi pojan ihmetelleen asiaa edes äidilleen, kun ei jstk syystä halunnut mennä kuulusteluun. Tosin luulen, ettei poika ehkä olisi koskaan ollut Tn auton kyydissä. Koska, miksipä olisi ollut?Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 7:15 pm Mä veikkaan, että poika varmasti valehtelulla tarkoitti sitä, että T poliisille oli sanonut auton hallintalaitteiden olleen vieraat itselleen.
LISÄYS: Miksi poliisit eivät olleet selvittäneet sitä, minkälaiset Tn auton hallintalaitteet olivat?
-
vanhavakanssi
- Jane Marple
Mereenajon tutkintapöytäkirja
Vielä kertaalleen tänään ketjuun liittämästäni tutkintapöytäkirjasta katkelma. Kokonaisuudessaan Tn kuuleminen löytyy s. 838.
Auto oli automaatti ja siinä oli E-automaattivaihteisto. Siinä ei huomannut mikä vaihde on päällä eikä se vetänyt mihinkään suuntaan. Vasta kaasua painaessa huomasin, että autossa on vaihde päällä eteenpäin. Vaihteen vaihtaja on kuljettajan ja etumatkustajan välissä. Se on sellainen neliskulmainen vipu. Siinä on P-asento pelkkä nappi eikä ole erillistä parkki-pykälää vaihteistossa.
Tilanne oli täysin vahinko ja minulla ei ollut missään tilanteessa tarkoitus ajaa autoa mereen. Minusta siinä ei ollut mitään ajokieltoa tai mitenkään kielletty tai estetty ajamista sinne missä olin autolla. En tiedä miten on mahdollista, että näin pääsi käymään. Vaihteisto ja auto oli ihan uusia. Minä ajoin autoa ja virheeni takia se meni mereen.
Vielä kertaalleen tänään ketjuun liittämästäni tutkintapöytäkirjasta katkelma. Kokonaisuudessaan Tn kuuleminen löytyy s. 838.
Auto oli automaatti ja siinä oli E-automaattivaihteisto. Siinä ei huomannut mikä vaihde on päällä eikä se vetänyt mihinkään suuntaan. Vasta kaasua painaessa huomasin, että autossa on vaihde päällä eteenpäin. Vaihteen vaihtaja on kuljettajan ja etumatkustajan välissä. Se on sellainen neliskulmainen vipu. Siinä on P-asento pelkkä nappi eikä ole erillistä parkki-pykälää vaihteistossa.
Tilanne oli täysin vahinko ja minulla ei ollut missään tilanteessa tarkoitus ajaa autoa mereen. Minusta siinä ei ollut mitään ajokieltoa tai mitenkään kielletty tai estetty ajamista sinne missä olin autolla. En tiedä miten on mahdollista, että näin pääsi käymään. Vaihteisto ja auto oli ihan uusia. Minä ajoin autoa ja virheeni takia se meni mereen.
Sen muistan varmaksi, että sekä mereenajopäivästä että surmapäivästä uhrin lapset tai ainakin toinen heistä todisti Tikkasen käyttäytyneen päivän aikana "eri tavalla kuin hänellä yleensä oli tapana", eli en usko että yhden lääkkeen välistä pois jääminen olisi ollut syynä, pikemminkin jonkun uuden lääkkeen ottaminen (lääkärikäynti ennen mereenajoa) tai liika-annostus voisi olla mahdollisempi minusta. Ajelulle lähtiessä tietysti ihan vastuutonta jos näin on ollut, tai sitten on ollut niitä psykottisia oireiluja molempina päivinä, stressaavia tilanteita molemmat: koko poppoo uuden auton koeajolle ja surmaa ennen ne pikkujoulut, sekä mahdollisesti pitäisi yrittää jaksaa ikkunat pestä ym.Talvi24 kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 7:22 pmVt:n mukaan T:llä oli 2 eri stimulanttia (adhd-lääkettä) käytössä. Se tarkoittaa todennäköisimmin, että otti pitkävaikutteista aamulla ja lyhytvaikutteista ip:llä. Joskus saattaa kiireessä ip- lääke unohtua. T oli ottanut jostain matkan varrelta koeajo-Volvon kyytiin Vn tyttären. Oliko ehtinyt käydä töiden jälkeen kotona ottamassa ip- lääkkeen?Barba Tenus S kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 6:11 pm ^
Puheenaihe https://www.youtube.com/@puheenaihefi
-
neiti marple
- Nikke Knatterton
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010536616.html
Ullanlinnan surmaajapsykiatrin ystävät paljastivat, millaiselta miehen ja vaimon suhde näytti ulospäin – kaveri teki erikoisen huomion
Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-
Ullanlinnan surmaajapsykiatrin ystävät paljastivat, millaiselta miehen ja vaimon suhde näytti ulospäin – kaveri teki erikoisen huomion
Tuotu esiin uutisen otsikko linkin takaa
-NILS-