Ei sillä ole lain näkökulmasta mitään väliä vaikka uhri/nuori keskustelisi aikuisen kanssa oma-aloitteisesti seksuaalisävytteisesti tai lähettelisi kuvia itsestään tissit tyrkyllä ja haarat levällään, vastuu on silti aina aikuisella. Toki aikuinen ei lähtökohtaisesti ole tehnyt vielä silloin mitään väärää mutta aikuisen on osattava lopettaa keskustelu siihen.Artonyymän123 kirjoitti: Ti Elo 27, 2024 6:01 pm Kyllä olen tietoinen et teinit tekemistä. Ja osaavat varmisti myös kiristää myös. noihin teineihin törmää ihan kaupan pihoilla.
Mitenhän tuomion mahtaa käydä jos "uhri" on itse aloittanut keskustelun ja johdatellut itse keskustelut.
Noin ryhmän löytämät sankarit ei kyllä kovin näytä viinatrokareilta eikä täyspäisiltä. Veli kuulema on Ranualta, niin pieni paikkakunta et viinatrokaus alaikäselle ei jää huomaamatta.
Mä tiedän tasan tarkkaa kuinka paha mailma on, Henkirikos osiossa on monta tuttua täälläkin.
Kyllä teinit osaa pitää nuo päihdesekoilunsa aika hyvin piilossa. Ainakin omina teinivuosina ne kalja/viinatrokarit oli yleensä vanhempia sisaruksia tai kavereita eikä niitä juomia jaettu avoimesti missään kauppojen tai koulujen pihalla. Omassa koulussa varman 80% saman ikäluokan oppilaista olivat harrastaneet salaryyppäämistä viikonloppuisin eikä suurimman osan vanhemmat luultavasti tienneet siitä mitään.