Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Lukittu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MotiivitOn kirjoitti:

Minä en myönnä sitä väitettäsi, että jokin tietty rotu olisi erityisen vaarallinen
Missä minä näin olen väittänyt? Olen sitä mieltä, että tiettyjen koirarotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Bombay
Adrian Monk

Re: jepjep

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:
Bombay kirjoitti: Ai siis että ihmiset kuvittelevat noin ja tekevät sen mukaisesti vai että noin se homma oikeesti toimii?
Siis kuvittelevat noin ja tekevät sen mukaisesti :) Minirotujen edustajat ovat älyttömän harvoin edes alkeellisesti koulutettuja. Samoin ne ovat harvoin tottuneita toisiin koiriin, vieraista ihmisistä nyt puhumattakaan...
Niin no, omat kokemukseni ovat päinvastaisia, duunissakin meillä pilistelee työkaverin kaksi minikoiraa ja tottuminen sekä koulutus on näin maallikon silmin ainakin enemmän kuin hyvin. Miten muuten nämä minikoirat/pikkukoirat/tms. määritellään? Omani (tai naiseni mukana tuli toinen jne.) ovat näitä http://fi.wikipedia.org/wiki/Petit_bass ... nd%C3%A9en , onks nää pikkukoiria vai keskikokokoiria?
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Bombay kirjoitti:Miten muuten nämä minikoirat/pikkukoirat/tms. määritellään?
Yleensä alle 35 cm korkeat koirat kuuluvat mini-luokkaan, 35-43cm midi-luokkaan ja 43- maxi-luokkaan. Sitten on toki näitä toykoiria jotka esim. toychihuahua, toisella nimellä teacupchihuahua. Itse en näitä jälkimmäisiä tajua, jos jotain kiinnostaa niin kannattaa tsekata seuraava sivu:
http://www.wizardofclaws.com/chihuahua.htm :roll:
Bombay
Adrian Monk

Clyde kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Miten muuten nämä minikoirat/pikkukoirat/tms. määritellään?
Yleensä alle 35 cm korkeat koirat kuuluvat mini-luokkaan, 35-43cm midi-luokkaan ja 43- maxi-luokkaan. :
Okei, sit. Omani senttiä vaille maxiluokkaan menisi ja kun minä pidin tätä pikkukoirana :D
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:
MotiivitOn kirjoitti:Minä en myönnä sitä väitettäsi, että jokin tietty rotu olisi erityisen vaarallinen
Missä minä näin olen väittänyt? Olen sitä mieltä, että tiettyjen koirarotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä?

Tästä sinulla ei ole ollut minun kanssani mitään epäselvyyksiä, koko viestiketjussa.

Seuraa viestiketjua taaksepäin ja katso, olemmeko keskustelleet sinun kanssasi muustakin kuin eri rotujen tuottamista vammoista, ehkä löydät sieltä "viitteitä" tähän, vaikka et olekaan missään vaiheessa kyennyt kertomaan saati perustelemaan omaa mielipidettäsi.

Olet kuitenkin antanut ymmärtää, että eri rotujen omistuksen perusteet eivät tällä hetkellä ole mielestäsi sopivat, eli niistä tulisi keskustella.

Voisitko siis nyt keskustella niistä? Vai jatkatko trollaamista ja epämääräistä lainailua, sekä vastailua?

Sorry, jos kuvittelet saavasi minut suuttumaan tai lopettamaan oman asiallisen keskusteluni.

Onnistuuko sinulta nyt siis vuorostasi myös oman mielipiteen asiallinen ja perusteltu julkituominen?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Marsalkka
Horatio Caine

MotiivitOn kirjoitti:[Sitä tilastosi ei kuitenkaan todista, hyökkääkö bullmastiffi useammin ihmisen kimppuun kuin mäyräkoira
Enkä ole sen tällaista väittänytkään todistavan.

Tässäkin ketjussa on eräs kirjoittaja, joka kertoo omaavansa kokemusta koirista kertonut, että tietyt rodut ovat aggressiivisempia kuin jotkut toiset. Minä en uskalla tuollaista arviota antaa, koska en tunne asiaa riittävän hyvin, eikä minulla ole asiaan liittyen tilastotietoa.
Viimeksi muokannut Marsalkka, Su Loka 05, 2008 8:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

MotiivitOn kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
MotiivitOn kirjoitti:Minä en myönnä sitä väitettäsi, että jokin tietty rotu olisi erityisen vaarallinen

Tästä sinulla ei ole ollut minun kanssani mitään epäselvyyksiä, koko viestiketjussa.
Missä minä olen väittänyt, että jokin tietty rotu olisi erityisen vaarallinen? Kykenetkö vastaamaan? Vai jatkatko argumenttivirheitten värittämää tapaasi keskustella?
Clyde
Axel Foley

Bombay kirjoitti:Okei, sit. Omani senttiä vaille maxiluokkaan menisi ja kun minä pidin tätä pikkukoirana :D
Nuo olivat agimitat, ainoat mitat jotka löysin. Näyttelyissähän ei mennä kuin iän, rodun ja sukupuolen perusteella :)
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Pikkukoirat kuuluvat kääpiökoiriin ja ne on lueteltu kyllä ihan virallisesti. Ei ole kyse koosta sinänsä (sentti sinne tai tänne) vaan rodusta. Monien kääpiökoirien kohdalla voidaan tavallaan muuttaa "luokkaa" jos mitat on liian isot. Esim. liian iso kleinspitz voidaan näyttelyssä laittaa mittelspitzien luokkaan jos on liian iso kooltaa. Tässä se luettelo:

Bichon havanais
Bolognese
Bostoninterrieri
Coton de tulear
Englanninkääpiöterrieri
Griffon Belge, Griffon Bruxellois
ja Petit Brabancon
Japanese Chin
Kiinanharjakoirat
Kingcharlesinspanieli
Lhasa apso
Löwchen
Maltankoira
Kleinspitz ja pomeranian
Ranskanbulldoggi
Schipperke
Venäjäntoy
Yorkshirenterrieri
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

No tulihan sieltä noita typeriä väitteitä koskien pikkukoiria... Kyllä kai ne täysin kouluttamattomat pikkukoirat nyt puris omistajaansakin jos ne niin pellossa eläisi??

Miksi joey väität, että pikkukoirat ei olis tottuneet muihin koiriin? Käsittämätön väite. Ei ymmärrä ei.
Mother_North
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

Clyde kirjoitti:Nuo olivat agimitat, ainoat mitat jotka löysin. Näyttelyissähän ei mennä kuin iän, rodun ja sukupuolen perusteella :)

Näyttelyissä mennään siis roduittain, iän mukaan, sukupuolen mukaan, toisilla roduilla on myös omat korkeus rajat nartuilla ja uroksilla, toisilla roduilla ei ole korkeusrajoja. Jotkin rodut esitetään väreittäin ja erilaiset karva muunnokset menevät myös omissa luokissan jne. Miniroduilla taas se korkeus on molemmilla sukupuolilla yleensä sama. (miettii muistikohan nyt ihan kaiken :lol: )
Bombay
Adrian Monk

ketsku kirjoitti: Miksi joey väität, että pikkukoirat ei olis tottuneet muihin koiriin?
Itsekkin tuota mietin, kun käsittääkseni on normaalia, että (pikkuisetkin)koirat totutetaan/tottuvat kasvattajalla jo toisiin koiriin? Ainakin meillä niin meni.
Clyde
Axel Foley

ketsku kirjoitti:Tässä se luettelo:
Mistä löysit, heittäisitkö linkkiä? Koskahan tuo on päivitetty.. Kiitos kuitenkin. Ja kiitos Motherille tuosta perusteellisesta selvityksestä näyttelyarvosteluista.

Tuosta toisiin koiriin totuttamisesta, monet kasvattajat ovat kyllä nykyään sitä mieltä että koiran nimenomaan olisi hyvä saada koirakavereita että tulisivat muidenkin koirien kanssa toimeen. Oli koira sitten mini tai jätti. Meilläkin koiraa on viety koirapuistoon siitä lähtien kun rokotukset ja varoajat ovat olleet kunnossa. Tiedän muutaman koiran jotka esim. puistoon eivät ole päässeet eivätkä tule toimeen nykyään muiden koirien kanssa.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Bombay kirjoitti:
ketsku kirjoitti: Miksi joey väität, että pikkukoirat ei olis tottuneet muihin koiriin?
Itsekkin tuota mietin, kun käsittääkseni on normaalia, että (pikkuisetkin)koirat totutetaan/tottuvat kasvattajalla jo toisiin koiriin? Ainakin meillä niin meni.
Pikkukoirat ajautuvat todella usein omistajille, jotka eivät itseasiassa halua koiraa lainkaan, vaan kivannäköisen sohvatyynyn. Koirien tarpeita ei oteta huomioon, eikä niitä päästetä esimerkiksi koirapuistoihin tai muihin eventteihin, joissa pääsisivät tutustumaan lajinsa muihin edustajiin. Näitä tapauksia löytyy täältäkin läheltä kymmenittäin, kun vastaantuleva pikkukoira murisee meidän koiralle koko vartalonsa voimalla, omistajansa "joo tää ei oo oikeen tottunu muihin"-säestyksellä. Kasvattajan toiminnalla ei ole mitään väliä siinä vaiheessa, jos koira joutuu elämään lopun elämänsä pois muiden koirien keskuudesta.

(Kuriositeettinä mainittakoon, että meidän koira sattuu olemaan sellainen, jota kasvattaja ei ollut viitsinyt totuttaa koiriin eikä ihmisiin. Mielenkiintoinen kasvatettava.)

edit: typo
Kokki
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Mike Manner kirjoitti:
Tengu kirjoitti:Koiran hallussa pidosta.. Se on omistajan harteilla mitä koiruus tekee.
Samaa mieltä. Kellään, siis kellään, ei pitäisi olla koiraa, jota ei saa fyysisesti pistettyä kenttään jos se hetki tulee...

Mitä vittua ihmiset tekee jollain 15kg. itseään painavimmalla koirilla?
Tuo nyt ei ole ollenkaan olennainen kysymys. Mitä ihmiset tekee hevosella? Sekin voi käydä päälle.
Saako bullmastiffin omistaa, vain jos on itse isokokoinen? No minä olen, mutta saa kait joku hento nainenkin sellaisen omistaa. Se on koulutuksesta kiinni, ei rodusta.
A man's got to do what a man's got to do.
Lukittu