Knobster kirjoitti: Su Syys 29, 2024 7:28 am
Oikeistosedät vauhkontuvat kuola valuen

Eihän tuo typerä kirjoitus eroa mitenkään nimimerkki "riikan" kirjoituksista tai tämän foorumin vastaavista väkivaltafantasioista väärän värisiä kohtaan. Ahahahah...
Noh, ehkä jonkinlaista pientä vivahde-eroa on kuitenkin havaittavissa. Voit toki oman moraalikäsityksesi pohjalta olla toistakin mieltä, mutta on melko eri asia turhautumisen puuskassa pohtia seksuaaliahdistelijansa ampumista, kuin fantasioida itselle tuntemattomien ihmisten kirvesmurhasta ja veren valumisesta ja roiskumisesta, varsinkin kun valtiovarainministeri on sitten vielä erikseen nimeltä mainittu.
Tämä ilmeisesti on muuten tuon saman kirjoittajan kirjoittama, joten ironiassa piisaa:
MOD-kurssi auttoi minut turvassa tunnistamaan omat haavani. Oman keskeneräisyyteni, rikkinäisyyteni. Mutta samalla se tuki minua, olemaan haavoilleni lempeä ja armollinen. Ettei vaikeita tunteita tarvitse pelätä. Vaan antaa niiden olla. Silloinkin jos olen tilanteessa, jossa ennakkoluuloisuus ja luimistelu uhkaa avointa vuorovaikutusta. Opin tunnistamaan itsessäni juuri ennakkoluuloisuuden rakenteita, joita on ollut lohdullista ja samalla äärimmäisen inspiroivaa ryhtyä tutkimaan. Purkamaan.
MOD onkin mielestäni polku ja prosessi. Me olemme erehtyväisiä. Virheitä tekeviä. Kukaan ei ikinä ole ihmisenä valmis.
Tässä on paikka pysähtyä. Tähän hetkeksi jäädä. Tutkailla omaa itseä. Omien ajatusten, tunteiden viestejä. Mitä eniten tarvitsen voidakseni todella olla läsnä itselleni ja samalla myöskin toiselle. Rakentaa kohtaamisiin keskinäistä turvaa ja ymmärrystä. Toisen ihmisen hyvinvoinnista välittämistä. Aidosta myötäelävyydestä, rinnallakulkijuudesta. Tuoda yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa yhteiskuntaan, jossa ketään ei syrjitä.
MOD sai minut oivaltamaan. Uskalluksen ja vahvuuden olla oma itse. Sillä ainoastaan minut itseni, henkilökohtaisine taustoineni, kohtaamisiin tuon. Kyselevän ja uteliaan. Hämmentyneen ja ihmettelevän. Toiselle ihmiselle läsnäolevan. Ja alati oppimistahtoisen.