One Morning Left ulos UMK:sta - laulajan väitetään chattailleen alaikäiselle 2007-2010 - harkitsee rikosilmoitusta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Re: One Morning Left ulos UMK:sta - laulajan väitetään chattailleen alaikäiselle 2007-2010 - harkitsee rikosilmoitusta

Viesti Kirjoittaja TheFirstFate1 »

JanitaSlim kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 3:24 pm Kerrotko, että mitä ristiriitaista siinä on? Toinen on lainaus wikipediasta ja seksuaalinen kajoaminen on iästä ja sukupuolesta riippumatta rikos Suomessa.
Voi ei, Janitalle tuli paha mieli? Sinällään säälittävää, että tyrkytät asiaa ylläpidolle että kuvakaappaus on nimetty siten, että itse löydän sen omista arkistoistani. Jos se nyt on ongelma, niin kuvan nimen pystyy vaihtamaan. Sinä puolestasi vetelet omaan allekirjoitukseesi muiden kommentteja, ja muunnat niitä vielä siten että merkitys vaihtuu. Mitä mielestäsi oma käytöksesi on? 💁🏻‍♂️😅 Niin ja sinähän täällä taidat eniten haukkua kaikki muut, jotka ei ole sun kanssa samaa mieltä. Enpä ole aikaisemmin nähnyt samanlaista lumihiutaletta kuin sinä. 😏💁🏻‍♂️

Kuten toisessa viestissäni kyseenalaistan edesottamuksiasi (katso toinen kuvakaappaus) missä sanot että 16-vuotiasta saa luvan kanssa kopeloida, ei ole rikos blablabla... Mutta tässä ketjussa oot leimaamassa Bändin jäsentä tyyliin pedariksi vaikka ei ole edes todistettavasti mitään tehnyt. Voitko jo laittaa ne alkuperäiset kuvakaappaukset niistä IRC-gallerian viesteistä tänne, joita väität nähneesi? Ei luulisi olevan näin vaikeaa.
Keksitkö muuten päästäsi sen että on ollut jopa 14-vuotiaiden kanssa, kun itse en ole löytänyt Redditissä enkä Jodelissa siihen edes viittauksia, faktapoika ainakin sanoo että oot näin sanonut... 😂😂😂 (Taidatte kuitenkin olla yksi ja sama henkilö kahden profiilin takana?)

Lainaustornia lyhennetty
-NILS-
Mikäs pahan tappais...?
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Re: One Morning Left ulos UMK:sta - laulajan väitetään chattailleen alaikäiselle 2007-2010 - harkitsee rikosilmoitusta

Faktapoika kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 3:22 pm
TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 3:50 am
Paljon sanahelinää muttei mitään oikeaa asiaa - Mun mielestä on hyvin jännä kuinka loogiseen dialogiin ja argumentaatioon kykenemättömät ovat kaikki opiskelleet ulkoa jonkun sivistyssanakirjan ja kuvittelevat sen jälkeen olevansa päteviä ja uskottavia argumentoijia.
Älä nyt viitsi, oliko edellinen oksennuksesi täynnä loogista dialogia ja hyvää argumentaatioita?
No ei ollut, vaan vetelit mutkat suoriksi johtopäätöksiä hyperventiloidessasi uhrimode päällä sanasta todennäköisesti.
Hyi, häpeä.
Jännästi sinulla on kova tarve syyttää muita siitä mihin itse syyllistyit.
TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 3:50 am Just nyt sinä ja Janitasilm ootte sopivasti leimannut huhujen todenperäisyyttä epäilevät (ääri)oikeistolaisiksi persuiksi
Juu, ei olla.
Todenperäisyyttä voi epäillä.
Täällä vaan on vähätelty jne. Sitä mitä on mahdollisesti tapahtunut.
"Entä sitten jos on 15v sitten"
Jos on, niin vittuun lasten parista Mika asap.
TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 3:50 am Koska sinä etkä JanitaSilm kykene muuhun argumentointiin.
Äärilaidoille tyypillistä uhriutumista koko kirjoituksesi.
Mitä teille "suomalaisille miehille" on tapahtunut?
Kasvata pallit.

Ei ole vieläkään kuulunut Mikalta puolustuspuheenvuoroa, eikä rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta.
Mistäköhän mahtaa johtua?
Ootko jo hommannut sivistyssanakirjan tälle vuodelle? 😂😂😂
Sen sijaan että pistät menemään solvaten niitä, jotka eivät tyydy uskomaan pelkkiä nettihuhuja todeksi, voisit keskittää tarmosi siihen että etsit niitä todisteita Lahden "syyllisyydestä".
Elvytin itse jopa oman IRC nikkini, että pääsen nostalgiseen maailmaan kaivamaan jotain näyttöä asiaan, oli se sitten tukemassa "syyllisyyttä" tai ei. 💁🏻‍♂️😎 En ole löytänyt mitään... Mistähän se mahtaa johtua?
Katsos kun minä en ole vielä päättänyt onko Mika Lahti edes kyseenalaista kirjoittelua harrastanut kenenkään kanssa, kun en löydä todisteita. Enkä minä ole valmis nielemään valmiiksi kirjoitettua narratiivia, sillä Suomessa (joka on käsittääkseni OIKEUSVALTIO) on syytön kunnes toisin todistetaan, eikä niin päin että syyttömyys pitää todistaa...
Mikäs pahan tappais...?
Faktapoika
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Faktapoika »

viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 4:32 pm
Sinne töihin hakeutuessa on jo sellaiset seulat, että jos olisi todennettua historiaa "pikkutyttöjen kihistelystä", niin sinne ei töihin edes pääsisi.
Keksitkö ihan lennosta näitä juttuja yhtään miettimättä mitä kirjoitat?
Kaveri tulee kuuluisaksi osallistuessaan kilpailuun.
Ennen sitä kuulunut marginaaliin ja yksi pieni juttu ollut lehdessä.
Kukaan Mikan mahdollisista kohteista ei ole välttämättä edes muistanut koko jätkää ja sen kihistelyjä ja mahdollista muuta toimintaa ennen kuin Mikan lärvi ja nimi lävähti eetteriin.
Ja ei ole kovin tarkat seulat.
Et taida tietää mistä puhut.
Edes kaikki seksuaalirikokset ei näy rikosrekisterissä joka työpaikalle esitetään.
Eli todennettuja kihistelyjä ei välttämättä saada selville.
Näitä on jopa uutisoitu, että on päässyt tarhaan töihin, vaikka on syyllistynyt aiemmin sekrikoksiin.

Trollaatko vai oletko vaan tietämätön?
viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 4:32 pm Se on ihan oikea ja todellinen ongelma, että lastensuojelu ja nuorisotyö ovat monille pedareille unelma-ammatteja. Se on kuitenkin yhtä lailla oikea ja todellinen ongelma, että pelkkä nimetön nettihuhu voi nykyisin tuhota ihmisen elämän - ja sinun mielestäsi tämä on hyvä ja perusteltu asia. Olisitkohan samaa mieltä, jos sinusta alettaisiin levitellä nimettömiä nettijuoruja perättömästi? Vai olisiko se eri asia?

Ymmärrätkö ja luetko viestejä tahallasi väärin, vai ihan vaan lukutaidottomuutta?
Onko tapanasi laittaa sanoja toisten suuhun, vai teitkö nyt niin ihan vahingossa?
Minä olen jättänyt oven auki mahdollisuudelle, että Mika on syytön.
Se selviää lukemalla viestini.
Ei rikosilmoa, ei puolustuspuheenvuoroa.
Alkaa Mika näyttämään päivä päivältä vähän syyllisemmältä.
Pedarin leimaa ei kukaan ota taistelutta jos on syytön.
Jos minusta levitettäisi, niin olisin jo tehnyt rikosilmon, tiedottanut siitä joka lehteen ja kirjoittanut halveksuvan päivityksen syytteiden esittäjää kohtaan.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 4:07 pm :
Mutta niin, mihin rikoksiin Mika Lahden on väitetty syyllistyneen? "Ällöttävän viestin lähettäminen" ja yhteisymmärryksessä harrastettu seksi 16-vuotiaan kanssa eivät ole rikoksia. Ainakin minä olen puhunut rikosten vanhentumisesta vain ja ainoastaan siinä kontekstissa, että 15 vuotta on niin pitkä aika, että siinä vanhenee tappoa ja murhaa lukuun ottamatta kaikkien muiden Suomen lain rikollisiksi määrittelemien tekojen syyteoikeus. Miten on siis perusteltua jahdata jotain heppua 15 vuoden takaisista asioista, jotka eivät edes väitetysti ole rikollisia?
Alaikäisten juottaminen känniin on ollut rikos 20v sittenkin? Se, että rikos on vanhentunut eikä siihen aikanaan ole puututtu ei mitenkään muuta asiaa.

Lainausta lyhennetty. Poistettu Rydmania
-NILS-
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Faktapoika
Alibin satunnaislukija

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 4:44 pm
Sen sijaan että pistät menemään solvaten niitä, jotka eivät tyydy uskomaan pelkkiä nettihuhuja todeksi, voisit keskittää tarmosi siihen että etsit niitä todisteita Lahden "syyllisyydestä".
Elvytin itse jopa oman IRC nikkini, että pääsen nostalgiseen maailmaan kaivamaan jotain näyttöä asiaan, oli se sitten tukemassa "syyllisyyttä" tai ei. 💁🏻‍♂️😎 En ole löytänyt mitään... Mistähän se mahtaa johtua?
Katsos kun minä en ole vielä päättänyt onko Mika Lahti edes kyseenalaista kirjoittelua harrastanut kenenkään kanssa, kun en löydä todisteita. Enkä minä ole valmis nielemään valmiiksi kirjoitettua narratiivia, sillä Suomessa (joka on käsittääkseni OIKEUSVALTIO) on syytön kunnes toisin todistetaan, eikä niin päin että syyttömyys pitää todistaa...
Odotukseni sinun viestiesi sisällöistä ei ole ollu kovin korkealla ensimmäisen luettuani.
Luetun ymmärtämisesi loistaa poissaolollaan samoin kuin älykkyys.
Oletko varma, että et ole ketään ulkomaalaista tällä palstalla syyttänyt ilman tuomiota?
Veikkaan, että olet.
Nyt pääsetkin katsomaan mitä olet pikku tytöille kirjoitellut kun kerran elvytit nikkisi.
Sekin kertoo yksinkertaisuudestasi, että luulet löytäväsi jotain näyttöä Mikan toiminnasta omalla nikilläsi.

Idiooteilla on se hyvä ominaisuus, että ne harvoin ymmärtää olevansa idiootteja.
Usein jopa pitävät itseään älykkäinä.

Meistä tavantallaajista yllä oleva on koomista.
Mutta hei, oli taas loistavaa argumentaatiota.
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Faktapoika kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 5:07 pm
TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 4:44 pm
Odotukseni sinun viestiesi sisällöistä ei ole ollu kovin korkealla ensimmäisen luettuani.
Luetun ymmärtämisesi loistaa poissaolollaan samoin kuin älykkyys.
Oletko varma, että et ole ketään ulkomaalaista tällä palstalla syyttänyt ilman tuomiota?
Veikkaan, että olet.
Nyt pääsetkin katsomaan mitä olet pikku tytöille kirjoitellut kun kerran elvytit nikkisi.
Sekin kertoo yksinkertaisuudestasi, että luulet löytäväsi jotain näyttöä Mikan toiminnasta omalla nikilläsi.

Idiooteilla on se hyvä ominaisuus, että ne harvoin ymmärtää olevansa idiootteja.
Usein jopa pitävät itseään älykkäinä.

Meistä tavantallaajista yllä oleva on koomista.
Mutta hei, oli taas loistavaa argumentaatiota.
Koet varmasti jotain voimaannuttavaa tunnetta että saat vihjailla toisesta kirjoittajasta että olisi pikkutyttöihin päin - Onneksi ei tarvitse vajota sun tasolle :wink:
faktapojan nikin takana taitaa olla Janita, kun tuo ulos anti on samaa luokkaa... No kukin tyylillään...

Ylläpidolla tulee todennäköisesti olemaan kesäpäivät kun he jossain vaiheessa siivoavat tämän ketjun :D
Mikäs pahan tappais...?
Faktapoika
Alibin satunnaislukija

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 7:00 pm
Koet varmasti jotain voimaannuttavaa tunnetta että saat vihjailla toisesta kirjoittajasta että olisi pikkutyttöihin päin - Onneksi ei tarvitse vajota sun tasolle :wink:
faktapojan nikin takana taitaa olla Janita, kun tuo ulos anti on samaa luokkaa... No kukin tyylillään...

Ylläpidolla tulee todennäköisesti olemaan kesäpäivät kun he jossain vaiheessa siivoavat tämän ketjun :D
Viestisi ei liity enää mitenkään bändiin tai sen laulajaan ja nuo ylipitkät lainaukset... luulisi, että olet jo oppinut niitä lyhentämään, minä opin sen hetkessä.
Varmaan ymmärrät, että sinä et voi vajota tasolleni, koska tasoni savuttaaksesi sinun pitäisi kyetä nousemaan aika paljon ylemmäs, puhutaan äo-pisteissä jo kymmenistä.

Jatkossakin voit kyseenalaistaa Mikan syyllisyyden, mutta yritä, pinnistele ja ponnistele aivojasi käsittelemään muiden viestit ja niiden sisällöt.
Siinä sinulla on parantamisen varaa huomattavasti.
En ole käsitykseni mukaan edelleenkään väittänyt Mikan olevan absoluuttisen syyllinen.
Toistaiseksi siitä ei ole näyttöä, mutta Mikan hiljaisuus antaa viitteitä syyllisyyden puolesta.
Päivä päivältä enemmän.

Oletteko te kaikki yksinkertaisuuteen taipuvaiset äärilaidan kulkijat toistenne multinikkejä?
I mean, teidän tekstinne on sisällöltään samaa huttua, kaikilta loistaa uhriasenne ja lähes poikkeuksetta vedätte hätäisiä johtopäätöksiä toisten viesteistä, siis ette yksinkertaisesti ymmärrä lukemaanne oikein.
Onko palstalla siis vaan kaksi kirjoittajaa?
Sinä ja minä?

Ps. Koen ylemmyyden tunnetta lukiessani sinun kirjoittamia viestejä, jotka sisältää tekopyhyyttä, säälittäviä väärinymmärryksiä ja muutenkin vähemmän älykästä tekstiä.
On se hyvä, että näin keskiverto kansalainenkin voi kokea ylemmyyttä.
Sinullekkaan tästä ei ole haittaa kun et ymmärrä olevasi hieman yksinkertainen.
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Faktapoika kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 7:12 pm
TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 7:00 pm

Viestisi ei liity enää mitenkään bändiin tai sen laulajaan ja nuo ylipitkät lainaukset... luulisi, että olet jo oppinut niitä lyhentämään, minä opin sen hetkessä.
Varmaan ymmärrät, että sinä et voi vajota tasolleni, koska tasoni savuttaaksesi sinun pitäisi kyetä nousemaan aika paljon ylemmäs, puhutaan äo-pisteissä jo kymmenistä.

Jatkossakin voit kyseenalaistaa Mikan syyllisyyden, mutta yritä, pinnistele ja ponnistele aivojasi käsittelemään muiden viestit ja niiden sisällöt.
Siinä sinulla on parantamisen varaa huomattavasti.
En ole käsitykseni mukaan edelleenkään väittänyt Mikan olevan absoluuttisen syyllinen.
Toistaiseksi siitä ei ole näyttöä, mutta Mikan hiljaisuus antaa viitteitä syyllisyyden puolesta.
Päivä päivältä enemmän.

Oletteko te kaikki yksinkertaisuuteen taipuvaiset äärilaidan kulkijat toistenne multinikkejä?
I mean, teidän tekstinne on sisällöltään samaa huttua, kaikilta loistaa uhriasenne ja lähes poikkeuksetta vedätte hätäisiä johtopäätöksiä toisten viesteistä, siis ette yksinkertaisesti ymmärrä lukemaanne oikein.
Onko palstalla siis vaan kaksi kirjoittajaa?
Sinä ja minä?

Ps. Koen ylemmyyden tunnetta lukiessani sinun kirjoittamia viestejä, jotka sisältää tekopyhyyttä, säälittäviä väärinymmärryksiä ja muutenkin vähemmän älykästä tekstiä.
On se hyvä, että näin keskiverto kansalainenkin voi kokea ylemmyyttä.
Sinullekkaan tästä ei ole haittaa kun et ymmärrä olevasi hieman yksinkertainen.
Sun viestisi keskittyy lähinnä minun, Viivahatun ja Vanhellsingin nälvintään... Ei niinkään mihinkään olennaiseen asiaan tässä ketjussa. :lol: :lol: :lol:
Mikäs pahan tappais...?
Faktapoika
Alibin satunnaislukija

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 7:34 pm Sun viestisi keskittyy lähinnä minun, Viivahatun ja Vanhellsingin nälvintään... Ei niinkään mihinkään olennaiseen asiaan tässä ketjussa. :lol: :lol: :lol:
Ja ihan aiheesta nälvin.
*Poistettu pohdintaa ylläpidosta ja toisen kirjiottajan älykkyydestä*tm

Itse olen kuitenkin edes yrittänyt kommentoida Mikaa, Mikan toimintaa ja sen mahdollisia seurauksia jne. yms.
Senkin näkisit, jos ymmärtäisit lukemasi, eikä halusi tulla kuulluksi olisi noin jättimäinen.

*Poistettu pohdintaa toisen kirjiottajan älykkyydestä*tm
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Faktapoika kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 7:47 pm
TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 7:34 pm Sun viestisi keskittyy lähinnä minun, Viivahatun ja Vanhellsingin nälvintään... Ei niinkään mihinkään olennaiseen asiaan tässä ketjussa. :lol: :lol: :lol:
*Poistettu pohdintaa ylläpidosta ja toisen kirjiottajan älykkyydestä*tm

Itse olen kuitenkin edes yrittänyt kommentoida Mikaa, Mikan toimintaa ja sen mahdollisia seurauksia jne. yms.
Senkin näkisit, jos ymmärtäisit lukemasi, eikä halusi tulla kuulluksi olisi noin jättimäinen.

*Poistettu pohdintaa toisen kirjiottajan älykkyydestä*tm
En ymmärrä miksi pitäisi kommentoida henkilöä, jonka ei ole näytetty toteen tehneen mitään väärää... Olen sanonut useassa viestissä että voin muuttaa kantaani KUN näen todisteet niistä kirjoituksista - ja ei, se ei ole todiste että täällä on kuvakaappauksia siitä että anosti on kirjoitettu että jotain olisi joskus tapahtunut... Väitteiden esille tuoja on siis Mikan uhri itse - hänellä olisi nyt loistava mahdollisuus tuoda Mikan viestit julki...
Herättää kyllä kysymyksiä kun jengi on kuitenkin valmis uskomaan ilman minkäänlaisia todisteita...
Mutta voisinhan minäkin mennä nyt Jodeliin ja kirjoittaa valkoisesta pakettiautosta joka ajelee hiljaa Kotkassa koulujen pihojen ohi :P Ja totta kai se olisi totta koska sen voi sitten Jodelista lukea :D
Viimeksi muokannut TheFirstFate1, Ke Tammi 29, 2025 9:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikäs pahan tappais...?
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Vaikea on edes yrittää kommentoida "toimintaa", josta on "näytöksi" vain nimettömiä somejuoruja. Kuka tahansa pystyy Jodelissa väittämään kenestä tahansa ihan mitä tahansa. Jos haluat uskoa näihin juoruihin, se on sinun oma asiasi. En minäkään ole missään vaiheessa kiistänyt, etteikö hän olisi voinut alaikäisten kanssa viestitellä 15 vuotta sitten. Vain sen olen kiistänyt, onko nimettömän väitteen mukaaan vuonna 2009 tapahtuneen asian rääppiminen valtakunnallisessa mediassa vuonna 2025 kohtuullinen seuraus siitä, että ehkä oli tai ehkä ei ollut vuonna 2009 arveluttavasti käyttäytyvä kusipää. Minun mielestäni ei ole.

Helvetin harvassa ovat ihmiset, joiden jostakin menneisyydessä tekemästä asiasta ei saisi "kohua" aikaiseksi jos niin halutaan. Minä ainakin tunnustan, että tein nuorena ihan helvetin typeriä asioita. En kaupoista näpistelyä lukuun ottamatta mitään rikollista, mutta ajattelemattomia juttuja, joista kärsivät muutkin kuin minä itse. Olen jo aikaa sitten parantanut tapani, ja onneksi minun nuoruuteni perseilyt tapahtuivat, kun sosiaalista mediaa ei oltu vielä keksittykään, joten saanen elää pienen ja mitättömän elämäni loppuunsa saakka ilman, että niitä missään vaiheessa kaivetaan esiin aivan kuin ne olisivat tapahtuneet eilen.

Lainaukset korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Sen kommentoisin että tämä ketjuhan on mennyt vähän pois siitä että onko Mika kähminyt joskus jotain. Siitähän ei ole mtään näyttöä ja aika luonnollisesti keskustelu meni yleisellä tasolla siihen että onko oikein että jos joku trolli jossain palstalle esittää huhun niin onko oikein että se tuhoaa huhun kohteena olevan ihmisen uran ja koko elämän. Mun mielestä väärin. Jos Mika on syyllinen niin ihan oikein, mutta siitä ei ole mitään todisteita. Jokainen voi kuvitella omalle kohdalleen tilanteen että millä tahansa alalla on luonut hyvän nousun ja läpimurron kohdalla joku random nimimerkki jossain Jodelissa tuhoaa kaiken, onko se oikein? Tyhmä kysymys, ei ole. Oikein on siinä tapauksessa jos se perustuu faktaan, mutta sitä ei tiedetä. Myös se että aika on muuttunut ja kulttuuri samalla myös, joskus ei ketään moittinut Pirkka Pekka Peteliusta Nunnukailaillaulau vitseistä ja ihan typerää nykyään moittia siitä ja turha hänenkään anteeksi pyydellä. Jos joku tekee moraalisesti jotain väärää niin pitää heti puuttua asiaaan, typerää joskus vuosikymmenien päästä puuttua. Moni tällä hetkelläkin voi tehdä jotain sellaista mikä mahdollisesti on tuomittavaa vaikka vuonna 2070.
TheFirstFate1
Neuvoja-Jack

Vaikea on edes yrittää kommentoida "toimintaa", josta on "näytöksi" vain nimettömiä somejuoruja. Kuka tahansa pystyy Jodelissa väittämään kenestä tahansa ihan mitä tahansa. Jos haluat uskoa näihin juoruihin, se on sinun oma asiasi. En minäkään ole missään vaiheessa kiistänyt, etteikö hän olisi voinut alaikäisten kanssa viestitellä 15 vuotta sitten. Vain sen olen kiistänyt, onko nimettömän väitteen mukaaan vuonna 2009 tapahtuneen asian rääppiminen valtakunnallisessa mediassa vuonna 2025 kohtuullinen seuraus siitä, että ehkä oli tai ehkä ei ollut vuonna 2009 arveluttavasti käyttäytyvä kusipää. Minun mielestäni ei ole.

Helvetin harvassa ovat ihmiset, joiden jostakin menneisyydessä tekemästä asiasta ei saisi "kohua" aikaiseksi jos niin halutaan. Minä ainakin tunnustan, että tein nuorena ihan helvetin typeriä asioita. En kaupoista näpistelyä lukuun ottamatta mitään rikollista, mutta ajattelemattomia juttuja, joista kärsivät muutkin kuin minä itse. Olen jo aikaa sitten parantanut tapani, ja onneksi minun nuoruuteni perseilyt tapahtuivat, kun sosiaalista mediaa ei oltu vielä keksittykään, joten saanen elää pienen ja mitättömän elämäni loppuunsa saakka ilman, että niitä missään vaiheessa kaivetaan esiin aivan kuin ne olisivat tapahtuneet eilen.
Jep. Itsekin vietin suurimman osan nuoruuttani ilman somea - ja hyvä niin. Somen alku aikoihin taisin itse hengailla todella paljon Suomi24 chatissa etsimässä vanhempaa miestä opettamaan asioita, kun itse avoimesti kerroin olevani melkein 16-v... Harmillisesti en ole kuitenkaan myöhemmällä iällä ahdistunut asiasta, eikä ahdistusta ollut silloinkaan kun eräs 23-vuotias mies tuli kylään kun vanhemmat olivat muualla. Ehkä ahdistukseni puute johtuu siitä etten todellakaan tiedä onko nykyään kyseinen mies; rikas tai kuuluisa tai kenties molempia :P
Poistin myös facebookin Tammikuun alussa - sieltäkin minusta olisi voinut kaivaa esiin mielenkiintoisia kommentteja ihan alusta asti 2007 alkaen, onneksi en enää silloin ollut sakkolihaa, mutta voin käsi sydämellä sanoa ettei minun lukuisat facekommentit todellakaan nyky woken aikana kestäisi päivänvaloa - ja nyt ne ovat sitten ikuisuuteen kadonneet kun face poistaa kaiken datan kun profiili poistuu ellei sitten joku ole ottanut kuvakaappauksia niistä :P

Lainaus korjattu
-NILS-
Mikäs pahan tappais...?
Faktapoika
Alibin satunnaislukija

viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 8:14 pm
Vaikea on edes yrittää kommentoida "toimintaa", josta on "näytöksi" vain nimettömiä somejuoruja. Kuka tahansa pystyy Jodelissa väittämään kenestä tahansa ihan mitä tahansa.
Ei se ole kovin vaikeaa, joko leikit tyhmää tai sitten olet.
Luulen, että leikit.

Nettijuoruja:
Irc:ssä lähetellyt viestejä mm. 12-15v tytöille ja kutsunut mahdollisesti näitä kotiin, muistelisin, että maininta 14v tytöistä.
Kutsunut alaikäisiä musiikkivideon kuvauksiin, juottanut humalaan, pannut.

Ei näiden kommentoiminen ole kovin vaikeaa.
Ja tässä ketjussa on kommentoitu esim näin:
"Entä sitten jos on 15 vuotta sitten"
No vittu, eikun vaan. Annetaan teineistä kiinnostuneen jatkaa vaan hommia.
Entä sitten jos🙄.
Kaveri ilmeisesti työskentelee alaikäisten kanssa.
Tätäkin on helppo spekuloida, että mitä pitäisi tapahtua jos on yllä mainittuja tehnyt ja mitkä on ne todelliset seuraukset.
Ei se vaikeaa ole, vai onko?

Ja oletpa tuota tähänkin mennessä kommentoinut.
Voit lukea pari minun viestiäni ja ottaa mallia.
Spekuloin, jätän mahdollisuuden syyttömyydelle, vaikka alankin pitää juoruja päivä päivältä todellisemmilta, koska Mika ei puolustaudu, siihen on joku syy.

viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 8:14 pm Jos haluat uskoa näihin juoruihin, se on sinun oma asiasi. En minäkään ole missään vaiheessa kiistänyt, etteikö hän olisi voinut alaikäisten kanssa viestitellä 15 vuotta sitten. Vain sen olen kiistänyt, onko nimettömän väitteen mukaaan vuonna 2009 tapahtuneen asian rääppiminen valtakunnallisessa mediassa vuonna 2025 kohtuullinen seuraus siitä, että ehkä oli tai ehkä ei ollut vuonna 2009 arveluttavasti käyttäytyvä kusipää. Minun mielestäni ei ole.
Haluaisin, että juoruja ei olisi ja Mika olisi syytön.
Ikävä kyllä samoin kuin raiskaus syytöksissä.
Raiskauksesta ja seksuaalirikoksista tuomitaan syyttömiä harvoin, mutta sitä kuitenkin tapahtuu.
Todennäköisyydet siis on Mikaa vastaan.

Ja kyllä se on kohtuullinen seuraus jos kaveri on 22-25-vuotiaana kihistellyt ja pannut esim 14-vuotiaita tyttöjä.
Huomioi, että työskentelee ilmeisesti lasten kanssa.
Jos taas on syytön 14-vuotiaden panemiseen ja kihistelemiseen ja esim pannut 16-vuotiasta (laillinen), joka on itse halunnut näin käyvän, niin sitten ehkä ei.
Silloin Mikalle korvaukset ja näille 14v juoruilijoille syyte.
Jos ei ole pannut edes alaikäistä, niin kovia tuomioita juoruilijoille, Yleltä anteeksipyyntö ja korvauksia vaan Mikalle.
viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 8:14 pm Helvetin harvassa ovat ihmiset, joiden jostakin menneisyydessä tekemästä asiasta ei saisi "kohua" aikaiseksi jos niin halutaan. Minä ainakin tunnustan, että tein nuorena ihan helvetin typeriä asioita. En kaupoista näpistelyä lukuun ottamatta mitään rikollista, mutta ajattelemattomia juttuja, joista kärsivät muutkin kuin minä itse. Olen jo aikaa sitten parantanut tapani, ja onneksi minun nuoruuteni perseilyt tapahtuivat, kun sosiaalista mediaa ei oltu vielä keksittykään, joten saanen elää pienen ja mitättömän elämäni loppuunsa saakka ilman, että niitä missään vaiheessa kaivetaan esiin aivan kuin ne olisivat tapahtuneet eilen.
Helvetin harvassa on, mutta jos työskentelet lasten kanssa ja olet sekaantunut teineihin aikuisiällä, niin on ihan hyvä, että kohuja tulee.
Voi vanhemmat ja kollegat vähän pitää silmällä ja puuttua tarvittaessa.

Odottelen Mikan puolustautumista ja rikosilmon tekemistä.
Jos ei kuulu, niin antaa kuvan, että haluaa vaieta asian ja se kertoo jotain.
Faktapoika
Alibin satunnaislukija

TheFirstFate1 kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 8:05 pm
En ymmärrä miksi pitäisi kommentoida henkilöä.
Tuo en ymmärrä kertoo kaiken oleellisen sinun viesteistäsi.
Ja sitten kuitenkin kommentoit.....
Ja erityisesti kommentoisit jos kyseessä oli joku muu kuin suomalainen.
Vastaa Viestiin