viivahattu kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 8:14 pm
Vaikea on edes yrittää kommentoida "toimintaa", josta on "näytöksi" vain nimettömiä somejuoruja. Kuka tahansa pystyy Jodelissa väittämään kenestä tahansa ihan mitä tahansa.
Ei se ole kovin vaikeaa, joko leikit tyhmää tai sitten olet.
Luulen, että leikit.
Nettijuoruja:
Irc:ssä lähetellyt viestejä mm. 12-15v tytöille ja kutsunut mahdollisesti näitä kotiin, muistelisin, että maininta 14v tytöistä.
Kutsunut alaikäisiä musiikkivideon kuvauksiin, juottanut humalaan, pannut.
Ei näiden kommentoiminen ole kovin vaikeaa.
Ja tässä ketjussa on kommentoitu esim näin:
"Entä sitten jos on 15 vuotta sitten"
No vittu, eikun vaan. Annetaan teineistä kiinnostuneen jatkaa vaan hommia.
Entä sitten jos

.
Kaveri ilmeisesti työskentelee alaikäisten kanssa.
Tätäkin on helppo spekuloida, että mitä pitäisi tapahtua jos on yllä mainittuja tehnyt ja mitkä on ne todelliset seuraukset.
Ei se vaikeaa ole, vai onko?
Ja oletpa tuota tähänkin mennessä kommentoinut.
Voit lukea pari minun viestiäni ja ottaa mallia.
Spekuloin, jätän mahdollisuuden syyttömyydelle, vaikka alankin pitää juoruja päivä päivältä todellisemmilta, koska Mika ei puolustaudu, siihen on joku syy.
Jos haluat uskoa näihin juoruihin, se on sinun oma asiasi. En minäkään ole missään vaiheessa kiistänyt, etteikö hän olisi voinut alaikäisten kanssa viestitellä 15 vuotta sitten. Vain sen olen kiistänyt, onko nimettömän väitteen mukaaan vuonna 2009 tapahtuneen asian rääppiminen valtakunnallisessa mediassa vuonna 2025 kohtuullinen seuraus siitä, että ehkä oli tai ehkä ei ollut vuonna 2009 arveluttavasti käyttäytyvä kusipää. Minun mielestäni ei ole.
Haluaisin, että juoruja ei olisi ja Mika olisi syytön.
Ikävä kyllä samoin kuin raiskaus syytöksissä.
Raiskauksesta ja seksuaalirikoksista tuomitaan syyttömiä harvoin, mutta sitä kuitenkin tapahtuu.
Todennäköisyydet siis on Mikaa vastaan.
Ja kyllä se on kohtuullinen seuraus jos kaveri on 22-25-vuotiaana kihistellyt ja pannut esim 14-vuotiaita tyttöjä.
Huomioi, että työskentelee ilmeisesti lasten kanssa.
Jos taas on syytön 14-vuotiaden panemiseen ja kihistelemiseen ja esim pannut 16-vuotiasta (laillinen), joka on itse halunnut näin käyvän, niin sitten ehkä ei.
Silloin Mikalle korvaukset ja näille 14v juoruilijoille syyte.
Jos ei ole pannut edes alaikäistä, niin kovia tuomioita juoruilijoille, Yleltä anteeksipyyntö ja korvauksia vaan Mikalle.
Helvetin harvassa ovat ihmiset, joiden jostakin menneisyydessä tekemästä asiasta ei saisi "kohua" aikaiseksi jos niin halutaan. Minä ainakin tunnustan, että tein nuorena ihan helvetin typeriä asioita. En kaupoista näpistelyä lukuun ottamatta mitään rikollista, mutta ajattelemattomia juttuja, joista kärsivät muutkin kuin minä itse. Olen jo aikaa sitten parantanut tapani, ja onneksi minun nuoruuteni perseilyt tapahtuivat, kun sosiaalista mediaa ei oltu vielä keksittykään, joten saanen elää pienen ja mitättömän elämäni loppuunsa saakka ilman, että niitä missään vaiheessa kaivetaan esiin aivan kuin ne olisivat tapahtuneet eilen.
Helvetin harvassa on, mutta jos työskentelet lasten kanssa ja olet sekaantunut teineihin aikuisiällä, niin on ihan hyvä, että kohuja tulee.
Voi vanhemmat ja kollegat vähän pitää silmällä ja puuttua tarvittaessa.
Odottelen Mikan puolustautumista ja rikosilmon tekemistä.
Jos ei kuulu, niin antaa kuvan, että haluaa vaieta asian ja se kertoo jotain.