Ulvila KUVIA

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Re: Ulvila KUVIA

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Petu kirjoitti:
"Toisaalta, reko menee monelle läpi täälläkin, niin onhan sekin silti jo jotain."

------------------------------

Niin, on spekuloitu monilla vaihtoehtoisilla syillä, kuten esimerkiksi että Anneli ja Jukka analyyttisinä henkilöinä keskittyivät tarkkailemaan tilannetta
ja keräsivät tietoa tehdäkseen analyysin tunkeutujasta ja tämän aikeista. Tai ehkä he lähes täysin lamaantuivat, vaikka pystyivätkin kehottamaan lasta menemään takaisin nukkumaan. Ja onhan noita ollut muitakin arvioita.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Reality kirjoitti: Ma Helmi 03, 2025 7:01 pm Kuva

Onkos tolla vaatteella joku historia? Entä halkopinon päällä olevalla raapaisujäljellä?
Parempia kuvia?
Vaate eli hame takavarikoitiin vuosia myöhemmin Annelin kotoa. Siinä oli saumassa repeämä ja ikään kuin 2,5cm leveän veitsenpiston reikä lantiossa. Selvästi siis Annelin syyllisyyteen jollain lailla liittyvä todiste. Oikeus ei sitä kuitenkaan kummemmin noteerannut, koska kukaan ei osannut kehitellä hameelle sopivaa, murhaan liittyvää tarinaa. Mystisten kuitujen lähde se ei ollut.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
perusasiamies
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Kuolemannaakka kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 8:26 pm Vaate eli hame takavarikoitiin vuosia myöhemmin Annelin kotoa. Siinä oli saumassa repeämä ja ikään kuin 2,5cm leveän veitsenpiston reikä lantiossa. Selvästi siis Annelin syyllisyyteen jollain lailla liittyvä todiste. Oikeus ei sitä kuitenkaan kummemmin noteerannut, koska kukaan ei osannut kehitellä hameelle sopivaa, murhaan liittyvää tarinaa. Mystisten kuitujen lähde se ei ollut.
Haaste hyväksytty...

Ehkä uhri kietaisi puolustusaseena olleen klapin tuon hameen sisään? Mukavampi mäiskiä, kun klapin reunat on kuitenkin teräviä. Sitten huppiksen yrittäessä viiltää ikkunan verhoa auki, niin veitsi on saattanut osua tuohon klapin ympärillä olleeseen hameeseen.

Onko muuten aivan varmaa, etteikö niitä kahta veristä klapia oltais otettu tuosta hameen alta olevasta pahvilaatikosta?
mikkihirmu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Tässä nyt kuva oletetun "tekijän" oikeasta kyynärvarresta, jossa on nähtävissä arpeutunut ihomuutos .
Liitteet
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (65.03 KiB) Katsottu 2008 kertaa
Säfööri
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Säfööri »

Mielenkiintoista. Lieneekö tikattu haava.
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin.
mikkihirmu
Agentti Scully

mikkihirmu kirjoitti: Pe Helmi 07, 2025 10:23 pm Tässä nyt kuva oletetun "tekijän" oikeasta kyynärvarresta, jossa on nähtävissä arpeutunut ihomuutos .
Uskon niin ,että tänä päivänäkään tämän miehen puoliso ei tiedä mistä tuo haava oli tullut.
Tikkausta tuskin on tarvinnu ja oletan että on niin ,että jos olis ommeltu niin vaimo olisi sen jossain vaiheessa nähnyt ja olisi ehkä joutunu jotenkin selittämään ,että mistä tuon oli saanut.
Kuten aiemmin olen kertonut ,kokemani perusteella en voi mitenkään pitää mahdottomana ,etteikö hänellä olisi ollut motiivia murhata Lahti.
Kouluttamattomana ja hiukan alemmuudentunnetta tuntien saamistaan potkuista ,hän ei kyennyt löytämään itselleen sopivaa työtä ,mikä ajoi hänet entistä syvemmin masentuneisuuteen ja ahdistukseen ,joka puolestaan oli kuin kalalle iskukoukkuun asetettu syötti,mikä houkutti hänet tekemään teon ,mitä ei normaalitilassa olisi ikinä tehnyt .
Toisaalta kun miettii tuota tekoa ,niin siinä voi nähdä asian jonkun verran syvemmältä ,mikäli osaa asettaa itsensä samanlaiseen tilanteeseen.
Olet menettänyt hyvän ja turvalliseksi kokemasi työpaikan, etkä osaa tehdä mitään mikä turvaisi sinun kaltaisellesi kouluttamattomalle
ihmiselle yhteikunnan muovaamat normit. Taloudellisen ja sitä kautta henkisen hyvinvoinnin.
Toki näihinkin on apuja tarjolla kun vain osaa niitä etsiä .Kaikilla ei kuitenkaan ole kykyä eikä taitoa sellaiseen.
En yhtään ihmettele sitäkään,miten tänäkin päivänä heikommin pärjäävillä voi olla vaikeuksia selvitä jokapäiväisistä toimistaan.
Ei tarvitse muuta kuin katsoa leipäjonoissa kulkevia kanssasisaria ja veljiä. Kyllä hekin parempaa ansaitsisivat.
Hävettää olla onnellinen Suomalainen. Anteeksi tämä vuodatus,mutta oli pakko sanoa.
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

mikkihirmu
Mielenkiinnolla olen odotellut miten KRP on suhtautunut vihjeeseesi tuosta miehestä. Onko kuulunut mitään?
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

mikkihirmu kirjoitti: Pe Helmi 07, 2025 10:23 pm Tässä nyt kuva oletetun "tekijän" oikeasta kyynärvarresta, jossa on nähtävissä arpeutunut ihomuutos .
En itse lähtisi vetämään kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tuon kuvan perusteella. Äkkiä ollaan muutoin samassa tilanteessa, jonne ollaan jouduttu lapsia tutkineen lääkärin taikalamppututkimusten johdattelemina.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Mua voi heittää kaikki kivillä, mutta on aika arveluttavaa jakaa täällä somesta poimittuja kuvan palasia ja nimikirjaimia.
Ulvila on pieni 13.000 asukkaan kaupunki.
Suhteellisen tarkat asuinalueet, nimikirjaimet ja irtisanominen Luvatalta, perhesuhteiden, koon yms kuvailu saattaa johtaa siihen, että joku epäilemänne aaaveeet ja teeeveet tunnistaa.
Vielä kun ottaa huomioon, että surma tapahtui tuossa pienessä kaupungissa, täällä saattaa lueskella paikallisia ihmisiä.

Ja kyllä. Tiedän, että syyllistän itse Annelia, mutta hän todistettavasti on ollut talossa sisällä tuona yönä päinvastoin kuin nimeämänne henkilöt.

Että antaa tulla vaan niitä kiviä. 😉
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Vareksenpoikanen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Vareksenpoikanen »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Helmi 09, 2025 12:02 pm Mua voi heittää kaikki kivillä, mutta on aika arveluttavaa jakaa täällä somesta poimittuja kuvan palasia ja nimikirjaimia.
Ulvila on pieni 13.000 asukkaan kaupunki.
Suhteellisen tarkat asuinalueet, nimikirjaimet ja irtisanominen Luvatalta, perhesuhteiden, koon yms kuvailu saattaa johtaa siihen, että joku epäilemänne aaaveeet ja teeeveet tunnistaa.
Vielä kun ottaa huomioon, että surma tapahtui tuossa pienessä kaupungissa, täällä saattaa lueskella paikallisia ihmisiä.

Ja kyllä. Tiedän, että syyllistän itse Annelia, mutta hän todistettavasti on ollut talossa sisällä tuona yönä päinvastoin kuin nimeämänne henkilöt.

Että antaa tulla vaan niitä kiviä. 😉
Kyllä ole oikeassa, tässä asiassa.

Auerin syyllistämiseen sen verran, että KRP nimenomaan mainitsi ettei Aueria jätetä tutkinnan ulkopuolelle.

Eri asia on se miten näemme syyllisyysolettaman hänen kohdallaan.

Toinen asia on se, että en kyllä pysty jatkamaan lukemista niissä viesteissä, joissa syyllistetään 9 vuotiaasta tytärtä murhaan. Se on liian raakaa puhetta.
mikkihirmu
Agentti Scully

Pieni liekki kirjoitti: Su Helmi 09, 2025 10:03 am
En itse lähtisi vetämään kovin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä tuon kuvan perusteella. Äkkiä ollaan muutoin samassa tilanteessa, jonne ollaan jouduttu lapsia tutkineen lääkärin taikalamppututkimusten johdattelemina.
Kyllä ,pili, olet ihan oikeassa . Tuo kuva nyt on ensinnäkin niin huonolaatuinen ja kauempaa otettuna ,missä näkyy koko vartalo ja paljon taustaakin ,että kun sitä jouduin suurentamaan
niin se pikselimäärä mitä kuvassa on ,levittäytyi ja himmensi näkymää niin ,ettei se vastaa sitä mitä kuvassa todellisuudessa näkyy.

Toisekseen ,en väittänytkään että tuo vamma olisi tullut lasin raapaisusta ,mutta mahdollista tietty on sekin. Toki paljon muitakin mahdollisuuksia saada haava käsivarteensa on ,joten tämän kuvan voi unohtaa ja liiskata se vaikka mappi ÖÖHÖN.

Se ,mitä nikki missis kirjoitti ja viittasi ilmeisesti minun lähettäämiini viesteihin ja tuohon käsivarresta kopioimaani kuvaan ,niin en ole häntä siitä mitenkään moittimassa,mutta oletan ,että aika taikuri täytyy olla jos tuosta käsivarsikuvasta ja noista vihjeistä mitä olen tänne jakanut ,pystyisi joku muu päättelemään ,kenestäkä on kysymys.

Ainoastaan hän ,joka tuosta kuvasta ja vihjeistä itsensä kenties tunnistaa ,on se henkilö josta olen kyseiset vihjeet jakanut ja
näin ollen hänellä on mahdollisuus jättää poliisille tutkintapyyntö ,mikäli kokee itsensä loukatuksi täällä julkisella M-info sivustolla.
Mikäli hän näitä sivuja lukee ,niin olen varma ,että hän myös tietää kuka minä olen.

Näillä tiedoilla joita olen tänne jakanut ei ole mitään tekemistä sen kanssa ,että olisin täysin 100 varma hänen osallisuudestaan tekoon ja olisin vaatimassqa häntä tuomiolle , mutta mikäli kokemani perusteella ja näihin antamiini tietoihin nojaten , hän olisikin mahdollinen tekijä ,olisi kovin toivottavaa ,että poliisi saamiensa vihjeiden perusteella jotenkin tutkisi kyseisen henkilön edesottamukset ja saattaisi ne ehkä joskus "kaukaisessa" tulevaisuudessa myöskin päivänvaloon, jotta olkoonkin ,että hän ei ole syyllistynyt millään tavoin tähän tekoon ,myös itse kokisin olleeni hänen suhteensa väärässä.
Tällöin olen myös hänelle ainakin anteeksipyynnön verran velkaa siitä, että olen häntä aiheettomasti epäillyt.

Vielä kuitenkin pitää ootella,vaikka sanotaan,että kun asiat pitkistyy ,niin ne mutkistuu ................... Tässä valitettavasti on ehkä käynytkin niin.........mikä tietää................. ootellaan nyt kuitenkin vielä
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Minustakin on täysin selkeää (Lapsen pelkistä äänistä päätellen häkepuhelun aikana), että hän on täysin pihalla tapahtumista ja reagoi juurikin lapsille ominaisella tavalla: sulkemalla silmät.

Ja myös rakentaa kuvan mieleensä kuulemiensa äänien ja isän ja ennen kaikkea äidin sanojen varassa:
Iskä voi huonosti. Iskä älä kuole. Huppis lähti.
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Helmi 09, 2025 2:34 pm Minustakin on täysin selkeää (Lapsen pelkistä äänistä päätellen häkepuhelun aikana), että hän on täysin pihalla tapahtumista ja reagoi juurikin lapsille ominaisella tavalla: sulkemalla silmät.

Ja myös rakentaa kuvan mieleensä kuulemiensa äänien ja isän ja ennen kaikkea äidin sanojen varassa:
Iskä voi huonosti. Iskä älä kuole. Huppis lähti.
Aika jännä, minä kun en pysty nauhaa kuuntelemalla päättelemään onko hänellä silmät auki vai kiinni. Ehkä minulla on päättelytaidoissa sitten vaan joku vajaus.

Missä kaikissa kohdissa sinä kuulet että hänellä on silmät kiinni? Onko hänellä siellä liikuskellessakin silmät kiinni?
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Oletko paljon viettänyt aikaa pikku-tyttöjen kanssa?
Tämä on ihan vaan kokemusta kolmesta omasta: pelonhetkellä silmät kiinni.
Kyykärme polulla -> silmät kiinni ja juoksua
Yksi kaatuu ja polvesta tulee verta ja suusta kauhea parku -> 2 muuta: silmät kiinni ja vielä hirveämpi parku
Yksi sahaa käteensä sahalla ventin-> toinen juoksee huutaen päin seinää ja toinen kiljuu kädet silmillä.

…..jne🤭
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Niin mahdottomalta kuin se kuulostaa, kuitenkin alle 18-vuotiaiden tekemiä henkirikoksia tapahtuu..

Sata lapsiepäiltyä
Lasten ja nuorten tekemät surmatyöt saavat aina suurta julkisuutta, ennen muuta siksi, että ne ovat harvinaisia. Tilastokeskuksen mukaan alle 18-vuotiaat tekivät vuosina 1990-2017 yhteensä tasan 100 epäiltyä henkirikosta. Epäillyistä kaksitoista oli alle 15-vuotiaita.

7-8 vuotta tuon jutun jälkeen ja niitä henkirikoksia on tullut paljon lisää.
Vastaa Viestiin