5) Itsekin olen yrittänyt selvittää ja kysellä että millaiset kytkökset kullakin poliisilla, syyttäjillä, todistajilla jne. kullakin on herännäisuskonnollisiin verkostoihin. Jotain näyttöä on löytynyt ns. esikoislestadiolaisista sekä ehkä helluntailaispiireistä, mutta tässä on ristiriita johtuen ko. porukoiden ei-niinkään-ekumeenisesta suhtautumisesta toisiinsa, kun ovat uskontomarkkinoilla vähän toistensa kilpailijoita. Mutta eihän tällaiset ole helposti selvitettävissä, jo asianomaisten oman yksityisyyyssuojan takia. Ja uskonnonvapauskin siihen päälle, kastikkeeksi.
6) Ahorinnan kieltäytyminen jatkohaastatteluista näihin uusiin käänteisiin nähden näyttäytyy minusta siltä, että itsekin hän tietää kuinka ideologisilla ja hatarilla perusteilla hän on kirjansa kyhännyt.
7) Gyne-Minnan pakonomainen tarve osoittaa taistelunsa "pahoja henkivoimia vastaan". UV-valolla löytyi iholta oikein ristinmerkkejäkin, myös naapurien lapsilta. Jotka sentään jätettiin pois oikeuskäsittelyistä... Ja se että lapset itse olivat kykenemättömiä kertomaan mistähän tietyistä ihmeen rituaaleista juuri kyseiset merkit olivat syntyneet, sitä pidettiin tuomioita puoltavina seikkoina.
9) Nämä kaikki yhdessä. Hurmoksellinen oikeassa olemisen tunne, että seriin löydettiin oikein tuomioihin johtavat "todisteet" "pahojen henkivoimien taistelusta" heidän uskonsa oikeassaolosta. Tähän ilmiöön olen itsekin useasti menneinä vuosina uskonnollisessa kultissa sisälläolon aikana törmännyt. Vahvistusharha. Ette usko kuinka useasti olen salaa silmiäni pyöritellyt että mihin kaikkeen aikuiset ihmiset oikein uskovat, kunhan se pönkittää heidän omaa vakaumustaan.
Tässä ei todellakaan ole vielä kaikki seikat jotka minusta hyvin vahvasti viittaavat uskonnolliseen taustaan varsinkin seri-tuomiossa. Ja jos nuo tuomiot perusteluineen nyt oikeasti avataan, olen täysin vakuuttunut että tästä löytyy näyttöjä vielä rutkasti lisää.
Ketkä kaikki näistä asianomaisista ovat tämän uskontovaikutuksen (ja minkä liikkeen?) innostamina olleet pajurysää oikeudessa punomassa, se minua kyllä kiinnostaa ja kovasti. Ja että miten tällainen on ylipäänsä mahdollista, länsimaisessa oikeusjärjestelmässämme? Olen itsekin ihmeissäni, vaikka kaikki merkit nyt sellaiseen viittaavatkin.