Se oli perusteltu näköjään just noin, että vaikka suunnitelmallisuudesta on jäänyt varteenotettava epäily, ei voitu sulkea pois Nordmon oman kertomuksen todenperäisyyttä aseen tuomisesta metsästystarkoitukseen eikä sitä, etteikö olisi ollut aikomuksissa putsata asetta juuri silloin, kun uhri tuli käymään tai totuttaa koiraa aseeseen.Kängstäbel kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 9:39 pmEeei sattuiko janitalle nyt tuplanikin kirous, kun janita aina jaksaa kertoa, että minä olin tätä ja sitä mieltä ja nyt puhutaankin kolmannessa persoonassa. Tsekkaa jansku ens kerralla profiili millä trollaat.JanitaSlim kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 3:48 pm Janita heti aluks sanoi, et tuomio tulee murhasta. Ei tuo mitenkään siitä eroa, että olisi sugardaddy pistänyt kylmäksi nuoren vaimon, joka vei rahat.
Paitsi sillai, että nuo oli homoja. Ja sillai, jos ei ois ollu homopari ni etpk ois varmaan enemmän julkii.
Janita ja kaikki sinun muut persoonat, julkisuuslaki määrittää etpk julkisuuden, siinä homot ja heterot on samalla viivalla. Mene lukemaan se laki, jotta ymmärrät mitkä kaikki asiat menee salauksen piiriin. Esimerkiksi yksityiselämä itsessään saattaa aiheuttaa tämän sinua häiritsevän asian. Julkisen pöytäkirjan tulee käsitellä rikosta, ei sitä kuka pökki ja ketä ym. sua kiinnostavaa.
Janitasta asiaan, tuomio nimikkeenä mielestäni oikea, mutta itse myös hämmästyin perusteista, että suunnitelmallisuus puuttuu vai lieneekö sitten tuomiolauselmassa lauseke, että pyssyn tuomisen suhteen nordmon tarina ei ole pois suljettavissa. Kumpahan pitäisi hovissa tuomio.
Ja suunnitelmallisuutta vastaan puhui myös se, että uhri kahdesti käynyt Henttaalla aseen tuonnin jälkeen ennen tota murhapäivää.
Tähän viimeiseen sanoisin, että onko ollut etukäteen sovittuja käyntejä, toinen oli kai vaan auton haku ja muutenhan oli kertonut, että uhri kävi siellä myös ennalta ilmoittamatta, eli ei olisi voinut suunnitelmaansa toteuttaa vaan sen piti olla nimenomaan tuollainen käynti, josta tiesi hyvissä ajoin etukäteen. Eihän toi että ei heti seuraavalla kerralla nähdessään toteuta ampumista, todista, etteikö olisi sitä suunnitellut tekevänsä.
Mutta pääpointti siis perusteluissa se, vaikka vaikutti suunnitellulta, sitä ei voitu todistaa aukottomasti oikeuden mielestä.