Puhelinkortti kirjoitti: Pe Huhti 11, 2025 12:56 pm
Koljattii kirjoitti: Pe Huhti 11, 2025 11:16 am
Evoluutio hoitaa elinkelvottomat yksilöt.
Ei aina. Itse olen koheltanut varmasti paljon enemmän kuin nuo tytöt ja silti olen selvinnyt kuuskymppiseksi. Luulen että täälläkin on muutakin porukkaa, jotka on ottaneet kovia riskejä ja ovat
yhä hengissä. Eikös se nuoruus ja hulluus kuulu monesti yhteen?
Se on niin monesta seikasta kiinni kuinka sinulle elämässä käy, hyvä onni ja 10 suojelusenkeliä mukana, ym. 1000 selittämätöntä asiaa kuinka on selvinnyt vammautumatta läpi elämän, vaikka olisi ollut kymmeniä tilanteita missä on ollut vammautuminen ja hengenlähtö lähellä.
Toisille saattaa käydä se kohtalokas sattuma jo syntymän jälkeen, joihin ei itse voi vaikuttaa, sitten voidaankin jo puhua, että oli oma valinta tai ulkopuolinen aiheuttaa sen tahattomasti tai tahallaan, varsinkin tahattomiin onnettomuuksiin ei voi itse mitenkään vaikuttaa.
Kuvittellisesti jos törmätty volvo olisi ollut vanha pieni japanilainen auto, olisiko he selvinneet vailla vammoja, eli ei olisi juurikaan kyennyt vaikuttamaan tapahtuneen onnettomuuden kulkuun.
Nuoruus, kokemattomuus ja vähäinen ajokokemus sekä tietynlainen rämäpäisyys/hurja luonne tms. nimitys. Huomattavasti yleisempää poikalapsilla mitä tytöillä, mutta poikkeuksia meihin tässä maailmassa aina mahtuu, ja tulee mahtumaan.
Joillekin se ensinmäinen kerta voi olla kohtalokas kun taas toiset selviävät useista tilanteista, tasan ei kuitenkaan ole ne onnenlahjat, sillä lukematon määrä ihmisiä kuolee liikenteessä ja vammautuu tahtomattaan tai että olisi voinut sen jotenkin vältää. Liikenteessä on tietenkin mahdollisuuksia minimoida eritilanteita, esim. ajamalla vain ison vetorekannupilla tms. vaikka et silti saa minusta 100 % turvallista kulkuvälinettä jos se kulkee 100-300 km tunnissa.
Tasan ei käy tosiaan onnenlahjat, sädekehät, kortit ja mitä meille jaetaan, väitetään että planettojen asennot ym. tähtien liikkeet vaikuttaa miten sinun käy ym. huuhaa höpinää. Kukaan ei kiellä uskomasta, mutta yritä ensin uskotella itsellesi, että kaikki liikkeet ovat oikeita.
Kun yksilö kykenee ajattelemaan itsenäisesti ja aiheuttaa omalla toiminnallaan oman ja muiden kuoleman, niin olisiko muutama % jotka tekee sen tahallaan. En usko että tässäkään olisi tahallisuudesta kyse, tai oltaisiin tiedostettu se, että henki voi mennä jos ajaa hetken ylinopeutta.
Kuten aiemmin totesin, niitä halpoja ajoratoja missä pääse kokeilemaan kesällä kuivalla asvaltilla, kuinka se auto käyttäytyy, uskon että moni kirjoittajistakaan tiedä omalta kohdalta kuinka autosi käyttäytyy, jos joudut sivuluisuun asvaltilla.
Nyt vai kävi näin, ja ei voida varmasti sanoa miten olisi käynyt jos volvo olisi ollut liikkeellä +- 10 sek. Olisiko kaikki kuolleet vai vain loukkaantuneet.
Jos tätillä olisi munat, niin se olisi setä, ja jos....