Onko Palokassa tapahtunut henkirikos 26.3.2025?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
P. Pitkätossu
Susikoski

Onko Palokassa tapahtunut henkirikos 26.3.2025?

Viesti Kirjoittaja P. Pitkätossu »

VastarannanKiiski kirjoitti: La Huhti 19, 2025 5:24 pm
P. Pitkätossu kirjoitti: La Huhti 19, 2025 4:56 pm
VastarannanKiiski kirjoitti: To Huhti 17, 2025 12:42 pm (Tässä muuten on 2 eri henkirikosta; tämä Nuutin tapaus ja Kuiville pyrkivien asunnoissa Pohjarinteentiellä tapahtunut. Jälkimmäisestä ei vielä tietoja julkisuuteen ole juurikaan annettu.Sille pitää avata oma ketju)
Juuri näin. Oon odotellut, että tulisi jotain virallisesta tietoa, niin voisi avata ketjun. Oletko siis itsekin kuullut asiasta jotain?
Olen joo mm huhua tekotavasta ym ja sen mitä täälläkin oli, että poliisit vieneet 2 henkilöä sieltä Pohjarinteentien asunnoilta.
No kaipa jossain kohtaa kuullaan lisää.
Voinko avata tästä oman ketjun, vaikkei ole tullut virallista tietoa? Vähän hakusessa tää protokolla, vaikka 10 vuotta oon taustalla vaaninut 😄

Siirretty Nuutti-ketjusta
-NILS-
Voin huoletta savukkeeni sammuttaa, kyllä helvetistä tulta saa.
-Kerkko Koskinen-
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Re: Palokassa henkirikos n. 26.3.2025?

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

P. Pitkätossu kirjoitti: La Huhti 19, 2025 10:42 pm
VastarannanKiiski kirjoitti: La Huhti 19, 2025 5:24 pm
P. Pitkätossu kirjoitti: La Huhti 19, 2025 4:56 pm

Juuri näin. Oon odotellut, että tulisi jotain virallisesta tietoa, niin voisi avata ketjun. Oletko siis itsekin kuullut asiasta jotain?
Olen joo mm huhua tekotavasta ym ja sen mitä täälläkin oli, että poliisit vieneet 2 henkilöä sieltä Pohjarinteentien asunnoilta.
No kaipa jossain kohtaa kuullaan lisää.
Voinko avata tästä oman ketjun, vaikkei ole tullut virallista tietoa? Vähän hakusessa tää protokolla, vaikka 10 vuotta oon taustalla vaaninut 😄
avaa vaan, turhaan täällä sekottaa pakkaa.
P. Pitkätossu
Susikoski

Palokassa henkirikos n. 26.3.2025?

Muutama viesti vaihdettiin tästä aiheesta toisessa Palokan henkirikosketjussa, mutta parempi spekuloida omassa ketjussa, eli:

Onko kellään tietoa Palokassa Pohjanrinteentiellä sattuneesta rikoksesta maaliskuun loppupuolella?
Siellä asuvan mukaan oli ollut monta erilaista (poliisin) autoa pihassa ja kämppää syynätty tarkasti. Saattoipa olla jopa parina päivänäkin tätä toimintaa.
Pari ko. taloissa asuvaa henkilöä viety silloin tapahtuma-ajankohtana pois, eivätkä oo palanneet.

Tästä ei oo missään lehdissä mitään ja se ihmetyttää. Siellä asuvaan henkilöön luotan siinä määrin, ettei tällaista hatustaan vetäisi, saati ymmärtäisi poliisin paikallaoloa "väärin".

Ketjuun siirretty pari viestiä Nuutin-ketjusta
-NILS-
-Kerkko Koskinen-
Nimilappu
Alokas

Viesti Kirjoittaja Nimilappu »

https://www.ksml.fi/paikalliset/8414242

Ilmeisesti tähän tapaukseen saattaisi liittyä nuo Pohjanrinteentien tapahtumat. Mutta ei ole kuin huhupuheina kuultua.
P. Pitkätossu
Susikoski

Nimilappu kirjoitti: Ma Touko 12, 2025 11:38 pm https://www.ksml.fi/paikalliset/8414242

Ilmeisesti tähän tapaukseen saattaisi liittyä nuo Pohjanrinteentien tapahtumat. Mutta ei ole kuin huhupuheina kuultua.
Okei. Olisko sitten käsistä lähtenyt kosto kyseessä, vai minkätyyppistä juttua oot kuullut?
En tajua miten tästä ei oo tullut mitään lehtiin. Jos kuitenkin nää tyypit olleet pian 2kk kiinni.

Mulla ei itellä oo kosketuspintaa Palokkaan, eikä edes Keski-Suomeen, eli en tunne ketään, enkä kuule mitään huhujakaan. Työni puolesta on sitäkin enemmän kosketuspintaa päihdemaailmaan.

Toinen kiinniotettu on läheiseni tuttu ja erityisesti kiinnostaa missä tämän tyypin koira on.
Tyyppi välitti läheiselleni poliisien välityksellä viestin, että pitää koirasta huolta. Poliisi oli sanonut, että tyyppi saa itse kertoa sitten tapahtumista, kun muutaman päivän päästä pääsee pois. Eli on vissiin selvinnyt tän tyypin olleen osallisena tähän hommaan, kun ei sitten päässytkään pois. Ja koirakin oli tyypin asunnosta haettu parin päivän jälkeen. Toivottavasti on hyvässä hoidossa.

Tekis mieli laittaa tästä vinkki toimittajille, ne varmaan penkois jotain? Mut vähän pitäis olla itellä tietoa, vähän hatara ois tänhetkisillä tiedoilla juttuvinkki 🙄
-Kerkko Koskinen-
Nimilappu
Alokas

Tiedän vain sen, että tämä ryöstön uhri on ollut ihan ulkopuolinen henkilö. Ja tuon lehtijutun perusteella ovat mahdollisesti ryöstäneet väärän henkilön.
P. Pitkätossu
Susikoski

Nimilappu kirjoitti: Ke Touko 14, 2025 12:08 pm Tiedän vain sen, että tämä ryöstön uhri on ollut ihan ulkopuolinen henkilö. Ja tuon lehtijutun perusteella ovat mahdollisesti ryöstäneet väärän henkilön.
Niin just. Onpa kyllä ihmeellistä touhua, toivottavasti jossain vaiheessa tulee jotain tietoa. Oon koittanut googlettaa näitä kiinniotettuja, mutta kummastakaan ei löydy muuta, kuin some-profiileja.
-Kerkko Koskinen-
Nimilappu
Alokas

P. Pitkätossu kirjoitti: Ke Touko 14, 2025 2:39 pm
Nimilappu kirjoitti: Ke Touko 14, 2025 12:08 pm Tiedän vain sen, että tämä ryöstön uhri on ollut ihan ulkopuolinen henkilö. Ja tuon lehtijutun perusteella ovat mahdollisesti ryöstäneet väärän henkilön.
Niin just. Onpa kyllä ihmeellistä touhua, toivottavasti jossain vaiheessa tulee jotain tietoa. Oon koittanut googlettaa näitä kiinniotettuja, mutta kummastakaan ei löydy muuta, kuin some-profiileja.
Tänään ilmeisesti ollut tästä asiasta oikeudenkäynti
P. Pitkätossu
Susikoski

Nimilappu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 7:16 pm
Ohhoh. Onko mitään käsitystä, mitä rikosnimikkeitä siellä on ollut ja mitä tuomioita tullut? Jos siis tarkoitit tätä mahdollista henkirikosta, etkä sitä jotain ryöstöä?
-Kerkko Koskinen-
Nimilappu
Alokas

P. Pitkätossu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 7:19 pm

Ohhoh. Onko mitään käsitystä, mitä rikosnimikkeitä siellä on ollut ja mitä tuomioita tullut? Jos siis tarkoitit tätä mahdollista henkirikosta, etkä sitä jotain ryöstöä?
En tiedä tuomioista, ilmeisesti siitä ryöstöhommasta tämä. Mutta kuitenkin jos käsitin oikein, niin on syytenimikkeinä ollu mm. Tapon yritys
P. Pitkätossu
Susikoski

Nimilappu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 7:37 pm

En tiedä tuomioista, ilmeisesti siitä ryöstöhommasta tämä. Mutta kuitenkin jos käsitin oikein, niin on syytenimikkeinä ollu mm. Tapon yritys
Aa okei. Siinä ilmeisesti kyseessä eri tyypit, kuin tässä :roll: Tai mistä minä tiedän, jos kerran tämänkin puhutaan liittyvän siihen ryöstöön jotenkin.
-Kerkko Koskinen-
Nimilappu
Alokas

P. Pitkätossu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 7:53 pm
Nimilappu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 7:37 pm

Aa okei. Siinä ilmeisesti kyseessä eri tyypit, kuin tässä :roll: Tai mistä minä tiedän, jos kerran tämänkin puhutaan liittyvän siihen ryöstöön jotenkin.
Nämä tekijät ilmeisesti ovat olleet vangittuna tuolta maaliskuulta asti
P. Pitkätossu
Susikoski

-^
Joo näin oon kans ymmärtänyt. Edelleen ihmettelen, ettei lehdissä oo ollut mitään.
-Kerkko Koskinen-
Nimilappu
Alokas

P. Pitkätossu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 8:04 pm -^
Joo näin oon kans ymmärtänyt. Edelleen ihmettelen, ettei lehdissä oo ollut mitään.
https://www.ksml.fi/paikalliset/8632681
P. Pitkätossu
Susikoski

Nimilappu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 11:12 pm
P. Pitkätossu kirjoitti: Ti Kesä 24, 2025 8:04 pm -^
https://www.ksml.fi/paikalliset/8632681

En päässyt lukemaan, kuin alun. :(
Tästä ryöstöjutusta mulla ei oo pienintäkään käsitystä.

Just tässä illalla sain kuulla, että toisen vangitun kämppä olis tyhjennetty (vuokranantajan toimesta) tänään siellä Pohjanrinteentiellä...
-Kerkko Koskinen-
Vastaa Viestiin