Pieni liekki kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:40 pm
MrEhtivä kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:17 pm
Perhana luin taas viestisi ja siksipä olen "velvollinen" asialliseen viestiin vastaamaan, vaikka olen osittain erimieltä.
Otin asian esiin koska tästä verijäljestä ei ole muualla mainintaa, onko edes tutkittu. Olisiko ollut Jukan verta siinä myös ja kuka sen pyyhki pois ja milloin. Veren kuivuminen ei sovi aikajanaan, jos veri olisi tarttunut kahvaan kun Anneli kävi Jukan pulssia kokeilemassa max muutama minuutti ennen Poliisin tuloa.
Eikö se ole niin, että ensipartion poliisikokelas kertoi tästä verijäljestä ja vesipisaroista vasta vuonna 2009, kun häntä kuulusteltiin uudelleen? Miksi hän ei kertonut tästä asiasta omassa aikaisemmassa kuulustelussaan, jos piti havaintojansa oleellisina?
MrEhtivä kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 10:17 pm
Minun mielestä Annelin oma kertoma tapahtumista (tapahtumankuvaus) jossa Anneli oli murhaaja itse. Tämä Annelin kertoma kuvaus tapahtumista on häkellyttävän lähellä mahdollisia tapahtumia.
Annelin oma kertoma kuvaus (tunnustus) vaatisi vain tapahtumat (Jukan murha ja iskut, olisi tapahtunut ennen häke-puhelua)
Toisaalta tapahtumat (tunnustus) voivat olla myös Annelin kertomalla tavalla tapahtuneen ja Anneli saanut apua... (AV?)
Olen myös aikaisemmin kirjoittanut... olen pohtinut, voisiko tekijä tai Annelin apuri olla Poliisi. (tämä ainakin voisi selittää erikoiset tutkimukset)
Miksi et luota poliisin omaan alkututkintaan, jota ovat olleet aikoinaan tekemässä Satakunnan alueen kokeneimmat silloiset tutkijat? Miksi haluat kävellä heidän saavutustensa ylitse ja jatkaa syyttömän ihmisen syylliseksi kirjoittamista? Oletko miettinyt, miksi edelleen halutaan estää vuosia sitten avoimeksi jääneiden tutkintalinjojen avaaminen ja miksi Annelin ja hänen lastensa vainoajaringin tekemisiä ei haluta tutkia?
En ainakaan minä voi varmaksi sanoa onko kyseinen Poliisi maininnut asiasta aikaisemmin ja milloin. Ihmettelen itsekin jos 2009 vasta asian ottaa esille. Voidaan miettiä hänen motivaatiota jos ei aikaisemmin ole kenellekään asiasta kertonut. (Yksi mahdollinen näyttö Poliisin työstä tutkinnassa, vaikka olikin "tavallinen" Poliisi mies) Piti havaintoa ainakin 2009 oleellisena kun otti asian esille, vaikka outoa toimintaa.
Poliisin toiminta heti alusta alkaen ollut huonoa.
-Rikospaikalla liikuttu aivan liikaa, eikä eristetty aluetta heti. Varsinkin takapiha ja talon sivut, olisi pitänyt eristää nopeasti. Olisi silmällä taskulampun avulla voinut todeta, ettei huppis siellä ole piilossa.
Taka-ovea ei olisi pitänyt Poliisien heti mennä edes avaamaan, ennen kunnollista jälkien tutkintaa.
-Koiran kanssa olisi pitänyt ja ilman Poliisien rikospaikka sotkemista, tutkia kunnolla... koko takapiha ja talon päädyt.
-Heti koiran jälkeen olisi pitänyt takapihalta ja talon päädyistä tutkia mahdollisia verijälkiä paljon tarkemmin.
-Rikospaikka olisi pitänyt kuvata täysin, joka huone ja taltioida näin huoneet+ tavarat.
-Osa Poliiseista oli heti alussa ajatuksella "Anneli on syyllinen" ja osa uskoi huppikseen. Tutkinnanjohtaja päätti ensin tutkia huppista ja sitäkään ei siis kunnolla.
-Annelin tutkinta kun aloitettiin, tämäkin tehtiin hutiloiden ilman kunnollista paikka tutkintaa.
-Poliisi aloitti "kunnollisen" tutkinnan talossa liian myöhään. Paikalla kävi useita tutkijoita ilman kokonaisvaltaista järjestelmällistä suunnitelmaa, kuka tutkii mitäkin. Jokainen hieman hösläsi siellä täällä talon sisällä.
-Annelia syytettiin/tutkittiin Poliisin toimesta tekijänä, aivan liian heppoisin todistein. Tutkinnassa olisi pitänyt ensin löytää oikeasti "savuava-ase"
-Annelin kuulusteluissa ei ainakaan näy tarkkaa mainintaa, mihin tunnustuksen mukaan piilotti murhassa käytetyt kengät.
Miksi Poliisi ei kysynyt tätä. (mennyt minulta ohi, jos tästä on maininta)
-Osassa Annelin kuulusteluja ollaan ainakin lähellä Annelin johdattelua.
-Poliisin ja lastensuojeluviranomaiset eivät varsinkaan Annelin tutkinnan alkuvaiheessa toimineet minusta hyvän maun ja jopa lain mukaisesti. Ainakin toiminta oli hyvin kyseenalaista.
Minun mielestä Jukan murhaa tutkittiin alusta alkaen hutkimalla sinne tänne ja mitään ei tehty perusteellisesti ja kunnolla.
Minä en ainakaan voi antaa Poliisille edes tyydyttävää arvosanaa tutkinnasta ja sen organisoinnista. Sanoisin arvosanaksi heikko ja ammattitaidoton. En todellakaan voi sanoa tutkijoita "koviksi ammattilaisiksi" Useampi täälläkin oleva henkilö, olisi osannut suunnata tutkinnat paremmin heti alussa kun "kivi lähti pyörimään väärään suuntaan"
-Jukan murhan tutkintaan olisi viimeistään myöhemmin ottaa mukaan tarkempaan syyniin muitakin henkilöitä. Esim... AV vaikka hänellä alibi vaimolta.