Johanna Kaarna

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
AlsSie
Agentti Scully

Re: Johanna Kaarna

Viesti Kirjoittaja AlsSie »

^ No sitä ei kaiken ratkaisuksi ehdotetukaan - se kannattaa lukea asiayhteydessään. Oli unettomuuteen liittyvässä erittelyssä, lievän unettomuuden osiossa. Ei ole tiedossa, onkä hänellä lievää vai vaikeampaa unettomuutta, mutta ei halua lääkkeitä tai osa ei käynyt.

En edes tiedä, kannattaako mun tätä näin selittää, kun se on selvää. Ymmärrän heittosi lohkaisutyylin heittona, ei siinä mitään. 8)
Mahdollisesti näin.
Huutaja Jaana
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

^ No taas on neiti yöksi hiljentynyt. Veikkaan että on saanut kunnolla lääkettä tai sitten on osastolla jossa kerätään yöksi kännykät pois. Molempi ois tietty parempi (näköjään itsellenikin, kun ei uni tuu millään).
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 3:30 am Muija perustaa omalla nimellään Minfolle keskustelun missä vaatii itselleen kuolemantuomiota tai elinkautista ja hakeutui hoitoon ja vankilaan, vähän veikkaan et täs nyt ei enää kamomillateet auta.
vähän veikkaan :D :D Uskoakseni veikkauksesi menee kyllä ihan oikein.

Tätä ei valitettavasti pysty hoitamaan muutamalla kupilla kamomillateetä tai parin banaanin syönnillä ennen nukkumaan menoa.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
JohannaK
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja JohannaK »

AlsSie kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 1:25 am
JohannaK kirjoitti: La Heinä 19, 2025 8:34 pm
AlsSie kirjoitti: La Heinä 19, 2025 9:06 pm .. Mutta jos unettomuus on vaikeaa, niin luontaisjutut ei välttis riitä. Nyt kun kerroit tarkemmin tilanteesta, että Mirtazapin, Doksepiini kokeiltu ja Ketipinor ei käy, niin ehkä voisit kysyä hätävaraksi Imovanea. SItä ei saisi ottaa joka ilta ja vain minimimäärä tarpeeseen. Yksi tyyli on ottaa muutamana iltana viikossa, niin että kertojen väliin jää välipäiviä. Riippuu ihmisten tilanteista, jotkut joutuvat käyttämään säännöllisemmin.

------

Eri juttuun. Pari tärk kysymystä.

1. Kadutko tekoja? Olethan ainakin kirjoitustesi perusteella ns oman vankilan sisällä ja halunnut jopa takaisin vankilaan. Vaikuttaa siltä että rangaistusta on ihan tarpeeksi. Kaikkien kannalta on parempi, että tulet kuntoon. Lopetat entisestä puhumisen, sen toksisen kehän, yks lääkärille meneminen, toivo pystyyn jne.

2. Saattaisitko tehdä jonkin vakavan rikoksen, jotta pääsisit takaisin vankilaan? Jos olet tällä mielellä, niin älä ainakaan tee mitään elollisiin kohdistuvaa satuttavaa rikosta. Äläkä muutenkaan.., vaihtoehtona on kuitenkin se että pääset kuntoon ja jatkamaan elämistä ok.

3. Miten suhtaudut rukoilemiseen ja avunsaantiin vaikka papin kanssa asioista jutellen? Sua vaivaa nämä jutut, ja pappi/seurakunnan ihminen voisi saada sut ymmärtämään armon aihetta. Ota yhteys asuinpaikkasi seurakuntaan, niillä on joku puhelinnumero ja kerro että toivoisit pääseväsi puhumaan papin kanssa. Ala rukoilla iltaisin. 💛
Ei miulla oo varaa ostella mitään ylimääräisiä tryptofaanii ja kamomillateetä. Ei ne määrää imovanee ku oon ollu vankilas enkä haluu päihdyttävii lääkkeitä. Kadun ja kuulun takaisin vankilaan. Ei todellakaan ole tarpeeksi, se olisi sopiva rangaistus että olisin loppuelämäni vankilassa. Olen käynyt yli 20 vuotta lääkäreillä eikä ole ollut apua niin en haluu puhuu enää niille enkä rikollisena ansaitse hoitoo. Kaikkien kannalta parempi että olisin vankilassa loppuelämäni ku tekoni oli niin vakava ja ansaitsen kärsiä. En tiedä mitä tekisin, vankilaan kuulun. En voi enkä ansaitse päästä kuntoon, ei 20 vuoden hoito ole auttanut niin syytä luovuttaa. En ole psykoosissa joten jätän Jumala Jeesus hulluttelut.
Puppua. :D Kyllä on varaa, esim. kamomillatee on n. 3 euroa. Mitä asioita pitää tärkeinä, niin sen mukaan järjestää asiat... Terveys on tärkeää. Jos siis miettii, ostanko uuden korun/vaatteen/viiniä vai terveysvalmisteen, niin valintajuttuja.

En ole kuullutkaan, että vanhan ajan unilääke Imovanea ei määrättäisi tarpeen ollessa kyseessä entisille vangeille, taitaa olla nyt jotain luulojuttua, ellei sitten kyse huumerikollisista ja siten ajatella että riiippuvuus voi kehittyä tai katukauppa alkaa samantien - ei tietoa. Jos sulla on hyvin vaikea unettomuus, niin hätävaraksi tuo voisi olla ok - mutta jos et sitä halua, niin sitten ei. Jos asiat pystyy saamaan ok ilman lääkkeitä, niin sehän on parasta.

Tässä on nyt koko ajan pikku probleemana sinun vastaanottamaton asenne, antaisit mahdollisuuden sulle annettuihin neuvoihin. Tilanne kuitenkin se, että muutosta ei tule, jos ei yritä mitään. Ymmärrän epätoivon, järjestelmään pettymisen, ja sen että kun "ei aiemminkaan..., miten nyt sitten tai jatkossa..." (kts samalla :arrow: osio)

Älä luovuta, kun kuitenkin on mahdollista, että asiat alkavat mennä parempaan päin. Ja luultavasti sulla on nytkin ihan hyviä asioita elämässä, mutta et näe niitä, kun nihilistinen asenne ja aivot menneet miinustilaan - toisenlainen suunta on silti mahdollista. Päivittäinen meditointi (youtubessa ilmaisia videoita) voisi auttaa, aivoihin ja vireeseen vaikuttavaa. Menet auringonpaisteeseen päivittäin, ja tietoisesti stoppaat negatiiviset toistuvat ajatukset/kehän, korvaat ne jollain erilaisella sanonnalla esim. "tästä eteenpäin". Mitä menetettävää. Tutkimusta taustalla.

Joskus kun ihminen on "lamassa" ja aivot jumitilassa, niin liikkeellesaamiseksi tarvitaan reipasta suunnitelmaa. Suoraan mitä teet ja sitten et jankkaa vaan teet, ja katsot miten käykään. Yrittäminen tuottaa tulosta, jossain vaiheessa.

Suunnitelma.

1. Kerro siellä osastolla henkilökunnalle, että sulla on im- ja mahdollisesti toisten vahingoittamisajatuksia (?) , kerrot ihan rehellisesti asiat siellä, jotta saisit apua.
2. Kun pääset osastolta pois, varaat ajan yksityiselle psykiatrille, kyllä pystyt säästämään ja osin lainaamaan (tärkeä asia jos ei julk.puolen asiat hoidu).
3. Alat meditoida päivittäin, pyrit uudenlaiseen asennoitumiseen tietoisesti.
4. Kontatkit seis entiseen päin, ei riitelyitä eikä mitään, keskity menemään eteenpäin.
5. Ota yhteys paikkakuntasi seurakuntaan ja kysy voisitko jutella papin tai seurakunnan työntekijän kanssa aiheesta - apu on aina apua.
6. Pidät itsesi reilassa, päätät ettet vahingoita keitään ja pyrit myönteiseen päin. jos huonoja ajatuksia/kehää tulee päähän (ja voihan olla että jotkin lääkkeet voivat myös auttaa) , stoppaat ne ja sanot : tästä eteenpäin tai vaikka että "tämä on pas*anjauhantaa! Nyt mietin ok asioita. "
7. Alat urheilla säännöllisesti, liikunta on hyväksi ja vaikuttaa suoraan aivoihin. Jos et tiedä mitä jne, niin googlaat Youtubesta treenivideoita kotioloissa ja teet samaa mitä videoissa. Mene myös ulos liikkumaan.
8. Kaikesta mitä teet eteenpäin menemiseksi, joka askeleesta, tsemppaa itseäsi, ota päivä kerrallan.

:arrow: Jos olet 20 vuotta ollut julk. järj.m:ään pettynyt kerta toisen jälkeen, niin johtopäätös on yrittää yksityistä sektoria, johtopäätös ei ole että mikään ei onnistu missään paitsi jostain syystä vankilassa. Tästä päästäänkin kiintoisaan huomioon..., alkaa nimittäin vaikuttaa siltä, että ehkäpä koit olosi turvalliseksi ja jopa viihdyit vankilan järjestetyissä olosuhteissa? Vankila alkoi tuntui ok "kotijärjestelmältä" ja paluu reaalimaailmaan on vaikeampaa kuin oleminen vankilassa.

Oletko miettinyt asiaa näin. Mutta voit saada elämän järjestymään myös ilman vankilaa. Muista varaa aika yks.psykiatrille, tsekkaat netistä heidän sivunsa ja tekstinsä, ja jos kuulet vinkkiä hyvästä lääkäristä niin sinne vaan.

Vastaamattomuus 3. kysymykseen on vähän huolestuttavaa, mikäli et vastannut siksi että mielessä pyörisi vankilaan pääseminen uuden rikoksenteon takia. Sinun ei tarvitse tehdä niin, vaan vain saada itsesi johonkin reilaan vankilan ulkopuolella. Ja se on ihan mahdollista.
On niin huono rahatilanne etten voi ees ostaa sitä kamomillateetä. Tai ehkä sit ostan sitä ja jätän maksamatta sähkölaskun. Huumelääkkeitä miun ei kannata käyttää jos jään riippuvaiseksi, jäinhän riippuvaiseksi tupakkaankin. Nauravat miulle vaa jos ees kysyn imovanee. En tullutkaan pyytämään tänne neuvoja miten voida paremmin vaan haukkuja. On yritetty vaikka mitä mut mikään ei toimi. Oon koittanut meditointii useamman kerran mut se ei toimi miulla. En voi mennä ulos koska oon rikollinen ja en ansaitse olla ihmisten ilmoilla. En halua olla pakkohoidossa joten en kerro. En voi lainata rahaa ku en pysty maksaa takaisin ja jos ei auta yksityinen nii rahat menee hukkaan ja rahan lainaaja on vihainen. En mene seurakuntaan koska en usko satukirjaan. En ansaitse miettiä hyvää koska olen rikollinen. Ei lääkkeistä ole ollut apua 20 vuoteen ja kaikkia on jo kokeiltu joten ei lääkkeitä. En pidä liikunnasta eikä ole varaa, en pidä kävelystä kun hengästyn ja se saa märehtimään vielä lisää. Enkä pidä YouTube kuntoiluvideoist, olen koittanut ja olen liian läski ja huonokuntoinen. En voi mennä ulos koska olen rikollinen. Vankila on rangaistus ja siksi haluan sinne, ansaitsen rangaistusta kun sain liian lyhyen tuomion, exäkin sanoo että selvisin liian helpolla.
JohannaK
Sabrina Duncan

Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 6:02 am ^ No taas on neiti yöksi hiljentynyt. Veikkaan että on saanut kunnolla lääkettä tai sitten on osastolla jossa kerätään yöksi kännykät pois. Molempi ois tietty parempi (näköjään itsellenikin, kun ei uni tuu millään).
Annettiin pakolla tenoxia, jota en sais käyttää
Reggin

Viesti Kirjoittaja Reggin »

JohannaK kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:28 pm
Reggin kirjoitti: To Heinä 17, 2025 9:08 am
JohannaK kirjoitti: Ti Heinä 15, 2025 7:55 pm No haukkukaa miuta, kertokaa mikä kaikki miussa vikana. Ei se oo rikos.
Miksi tuntemattomien pitäisi sua haukkua, ei mulla ainakaan ole mitään henkilökohtaista sua vastaan.
Jos olisin tummaihoinen, sitten olisit haukkumassa tääl. Onks valkoisten rikokset jotenkin vähemmän pahoja ku tummaihoisten?
Tuskin, vaikka olen rasisti niin silti mulla on pari mustaa kaveria joita en pidä neekereinä koska käyttäytyvät kuten normaalit ihmiset.

Kerro mulle mistä tää itseinho tulee? Varmasti olet pohjimmiltasi ihan hyvä ihminen kuitenkin niin miksi meidän pitäisi vihata sua?
JohannaK
Sabrina Duncan

Reggin kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 9:25 am
JohannaK kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:28 pm
Reggin kirjoitti: To Heinä 17, 2025 9:08 am

Miksi tuntemattomien pitäisi sua haukkua, ei mulla ainakaan ole mitään henkilökohtaista sua vastaan.
Jos olisin tummaihoinen, sitten olisit haukkumassa tääl. Onks valkoisten rikokset jotenkin vähemmän pahoja ku tummaihoisten?
Tuskin, vaikka olen rasisti niin silti mulla on pari mustaa kaveria joita en pidä neekereinä koska käyttäytyvät kuten normaalit ihmiset.

Kerro mulle mistä tää itseinho tulee? Varmasti olet pohjimmiltasi ihan hyvä ihminen kuitenkin niin miksi meidän pitäisi vihata sua?
Olen ollut vankilassa tapon yrityksestä ja minulla on autismi ja oon syntynyt vialliseksi. Varmaan minulla on psykopatia ja narsismikin. On siis paljon syitä vihata minua, en todellakaan ole hyvä ihminen.
Cookei
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Cookei »

Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 3:30 am Muija perustaa omalla nimellään Minfolle keskustelun missä vaatii itselleen kuolemantuomiota tai elinkautista ja hakeutui hoitoon ja vankilaan, vähän veikkaan et täs nyt
ei enää kamomillateet auta.
Joo ei taida pelkät kamomillateet auttaa enää..🤦🏼
Huutaja Jaana
Horatio Caine

JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 8:56 am
Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 6:02 am ^ No taas on neiti yöksi hiljentynyt. Veikkaan että on saanut kunnolla lääkettä tai sitten on osastolla jossa kerätään yöksi kännykät pois. Molempi ois tietty parempi (näköjään itsellenikin, kun ei uni tuu millään).
Älä valita, ihana lääke <3
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
JohannaK
Sabrina Duncan

Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 12:35 pm
Siehän se lääkeongelmaisena käytät tämmösii huvikses. Ei oo ihana ku tulee sekava olo.
JohannaK
Sabrina Duncan

Yritin käydä jotain terapiaa hoitajan kaa mut en ymmärtänyt siitä mitään nii jouduttiin keskeyttää. Ei miuta voi auttaa kuten sanoin.
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 2:40 pm Yritin käydä jotain terapiaa hoitajan kaa mut en ymmärtänyt siitä mitään nii jouduttiin keskeyttää. Ei miuta voi auttaa kuten sanoin.
Olet nyt kuitenkin jossain, missä oikeasti sinua hoidetaan. Kyllä nuoria vielä yritetään auttaa. Tee myös itse parhaasi, että apu menee perille.

Tiedät varmasti, että autismi muuttaa muotoaan iän karttuessa. Tämän enempää en uskalla diagnosoida, kun en tunne sinua. Peliä ei ole kuitenkaan missään tapauksessa menetetty.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Huutaja Jaana
Horatio Caine

JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 2:40 pm Yritin käydä jotain terapiaa hoitajan kaa mut en ymmärtänyt siitä mitään nii jouduttiin keskeyttää. Ei miuta voi auttaa kuten sanoin.
Yhen päivän ollu ja hoitaja rupee pitään jotain terapiaa?!? Kuulostaa pelottavalta...
Huutaja Jaana
Horatio Caine

JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 1:55 pm
Huutaja Jaana kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 12:35 pm

Siehän se lääkeongelmaisena käytät tämmösii huvikses. Ei oo ihana ku tulee sekava olo.
Hei Johanna, vain otettu lääke auttaa <3

Sitä paitsi jo se että se pitää sut joka yö muutaman tunnin pois internetistä vatvomasta omia vanhoja paskojas joille ei kukaan voi enää mitään tarkoittaa et se lääke on helvetin iso PLUS eikä miinus.
JohannaK
Sabrina Duncan

Täytekakku Koskinen kirjoitti: Ma Heinä 21, 2025 5:10 pm
Olet nyt kuitenkin jossain, missä oikeasti sinua hoidetaan. Kyllä nuoria vielä yritetään auttaa. Tee myös itse parhaasi, että apu menee perille.

Tiedät varmasti, että autismi muuttaa muotoaan iän karttuessa. Tämän enempää en uskalla diagnosoida, kun en tunne sinua. Peliä ei ole kuitenkaan missään tapauksessa menetetty.
Ei täällä saa hoitoo. Makaan vaa sängys kun en ymmärrä terapiaa. En ole enää nuori, koska olen 28-vuotias nii ei miuta sen puoleenkaan kannata auttaa. Tein joskus parhaani mutta se ei toiminut. On menetetty, oon kuullut et autismi voi jopa pahentua iän myötä ja sama kokemus itselläkin.
Vastaa Viestiin