Koulukiusaaminen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Bombay kirjoitti:Hahahaha. Aikuiset ihmiset ja klaanit. Tämä on ketsku KESKUSTELUpalsta, en minua vois vähenpää kiinnostaa mitkään fakin KLAANIT, olen vaan sattunut olemaan erimieltä sun kanssa, ei muuta. Kristus :D Joo, sori OT.
Niin. Sattumalta olet joka asiasta eri mieltä. No, sattuuhan sitä.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

ketsku kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Hahahaha. Aikuiset ihmiset ja klaanit. Tämä on ketsku KESKUSTELUpalsta, en minua vois vähenpää kiinnostaa mitkään fakin KLAANIT, olen vaan sattunut olemaan erimieltä sun kanssa, ei muuta. Kristus :D Joo, sori OT.
Enkä ole? Olen sattunut olemaan täällä keskusteluissa asioissa eri mieltä, niitäkin taitaa olla alle viis asiaa mistä ollaan ees juteltu. Tokihan tuosta voi vetää sen johtopäätöksen että kuulun johonkin KLAANIIN. Ei oikeesti nyt.. :D:D:D Voin kyllä vakuuttaa, että en kuulu mihinkään klaaniin. Usko tai älä, ei minua ainakaan niin paljoa kiinnosta sinun tai kenenkään muunkaan mielipiteet täällä, että harkitsisin ees minkäänlaista liittoumaa tai KLAANIA ketään vastaan, uskomattomalta tuntuu että kukaan järkevä aikuinen ihminen ees tekisi moista.
ketsku
Christopher Lorenzo

Bombay kirjoitti:
ketsku kirjoitti:
Enkä ole? Olen sattunut olemaan täällä keskusteluissa asioissa eri mieltä, niitäkin taitaa olla alle viis asiaa mistä ollaan ees juteltu. Tokihan tuosta voi vetää sen johtopäätöksen että kuulun johonkin KLAANIIN. Ei oikeesti nyt.. :D:D:D Voin kyllä vakuuttaa, että en kuulu mihinkään klaaniin. Usko tai älä, ei minua ainakaan niin paljoa kiinnosta sinun tai kenenkään muunkaan mielipiteet täällä, että harkitsisin ees minkäänlaista liittoumaa tai KLAANIA ketään vastaan, uskomattomalta tuntuu että kukaan järkevä aikuinen ihminen ees tekisi moista.
No yritetään nyt vääntää rautalangasta: en tarkoita, että kuuluisit klaaniin joka on olemassa. Tarkoitan sitä kun tietyt ihmiset täällä vänkkäävät ja känkkäävät aina vastaan kun jotain kirjoitan ja nämä ihmiset olen niputtanut sellaiseen "klaaniin" jotka aina jänkkäävät joskus hatarin perusteinkin. Pääasia tuntuu olevan ärsyttäminen tai provosoiminen. En tarkoita, että mitään klaania on olemassa sinänsä. Esim. sä voisit niputtaa kaikki tietynlailla käyttäytyvät ihmiset vaikka " sikajengiksi" ilman, että sellaista on oikeasti olemassa. Ymmärrätkö?
Denso
Alokas

Viesti Kirjoittaja Denso »

Uutena besserwisserinä näitä keskusteluja seuratessani en voi kuin nauraa ja pyöritellä päätäni...Onko kaltaisilleni naurajille olemassa myös joku klaani?

Jos et ole samaa mieltä asioista, jonkun kirjoittajan kanssa- niin vänkäät vaan periaatteesta vastaan? Tai kuulut johonkin sikajengiin? Ja tämäkin on varmaan sitten jonkinmoista kiusaamista? Kun ootkin erimieltä?

Huoh.

No, itse asiaan.. Millaista on kiusaaminen aikuisiällä???

Ja ketskulle: Kirjoitit , että kiusaajat olivat huonosta perheestä? Niitä lapsia, jotka eivät saaneet rakkautta ja huolenpitoa kotoa. Miten on? Saitko sinä kotoa rakkautta ja huolenpitoa? Eikö vanhempasi tukeneet sinua? Auttaneet mitenkään? Ja jos sinulla oli ns." huono perhe", miksei sinusta tullut kiusaajaa???? Vai oletko sitä tietämättäsi?
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

ketsku kirjoitti:Tarkoitan sitä kun tietyt ihmiset täällä vänkkäävät ja känkkäävät aina vastaan kun jotain kirjoitan ja nämä ihmiset olen niputtanut sellaiseen "klaaniin" jotka aina jänkkäävät joskus hatarin perusteinkin. Pääasia tuntuu olevan ärsyttäminen tai provosoiminen.
Jos on sun kanssa erimieltä asioista niin sekö on sinun ärsyttämistä?Tässä tapauksessa jo varmaan kiusaamista.
ketsku kirjoitti: Kipulääkkeistä vahvimmatkaan eivät aiheuta noiden kanssa tappavaa yhteisvaikutusta joten Mia on ottanut niitä yliannostuksen hyvin todennäköisesti :( Siitä mä olen ihan varma, että tyttö on tiennyt kyllä mitä tekee.
Tramal on vahva kipulääke ja voi aiheuttaa tappavan yhteisvaikutuksen.
ketsku kirjoitti: Mulla ei ole yhtään miespuolista ystävää (eikä tule sillä mielestäni mies ja nainen eivät voi olla ystäviä)
Nainen ja mies voi olla myös ystäviä
ketsku kirjoitti: Sen verran tiedän käärmeistä, että niitä ei pidetä vapaana asunnossa KOSKAAN vaan ne tarvitsevat terraarion jossa on erikseen lämpöalusta ja kylmempi osa. Myös vettä pitää olla, siis jonkinlainen lätäkkö.

Toisekseen käärmeet eivät syö ihmisiä. Ei edes nälkäisenä.
Käärmeitä voi myös pitää vapaana asunnossa mutta oltava myös terraario.Ja käärmeet on syöny ihmisiä sillä lapsetkin ja alle 50 kg painavat ovat myös ihmisiä ja python on myös käärme.

Tässä nyt oli muutama juttu missä olen ollut kanssasi erimieltä,en suinkaan jokaisessa ketjussa missä kirjoittelet.

Sitten tästä kiusaamisesta esimerkki:
Jos esim. Erkkiä on kiusattu koulussa toista vuotta potkimalla,rikkomalla tavaroita ja haukuttu ja hän päättääkin viimeiseltä lopettaa kiusaamisen vetämällä turpaan jotain kiusaajistaan ja kiusaaminen loppuu siihen niin sinun mielestäsi Erkkiä ei ole ollutkaan koskaan kiusattu??
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
ketsku
Christopher Lorenzo

Chopper kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Tarkoitan sitä kun tietyt ihmiset täällä vänkkäävät ja känkkäävät aina vastaan kun jotain kirjoitan ja nämä ihmiset olen niputtanut sellaiseen "klaaniin" jotka aina jänkkäävät joskus hatarin perusteinkin. Pääasia tuntuu olevan ärsyttäminen tai provosoiminen.
Jos on sun kanssa erimieltä asioista niin sekö on sinun ärsyttämistä?Tässä tapauksessa jo varmaan kiusaamista.
No jos esim. sinä olet kanssani eri mieltä niin et ilmaise sitä asiallisesti vaan vittuillen ja provosoiden. Tiedät sen kyllä itsekin. Kyllähän sun tarkoituksesi on ärsyttääkin eikä vaan keskustella itse asiasta.
ketsku kirjoitti: Kipulääkkeistä vahvimmatkaan eivät aiheuta noiden kanssa tappavaa yhteisvaikutusta joten Mia on ottanut niitä yliannostuksen hyvin todennäköisesti :( Siitä mä olen ihan varma, että tyttö on tiennyt kyllä mitä tekee.
Tramal on vahva kipulääke ja voi aiheuttaa tappavan yhteisvaikutuksen.
Okei. Sinä nyt taas kerran tiedät paremmin tämänkin asian joten laitahan tulemaan faktaa sitten. Kerro minulle se mekanismi ja tupakasta vieroituslääke jonka kanssa OIKEALLA annostuksella otetut tramal ja tupakkalääke aiheuttavat tappavan yhteisvaikutuksen? Liikaa otettuna nuo tappavatkin mutta eivät oikealla annostuksella otettuna paitsi kun sinä kerran tiedät asian niin kerro minullekin? Tälleen farmaseuttina kiinnostaa kovast kuulla vastauksesi!
ketsku kirjoitti: Mulla ei ole yhtään miespuolista ystävää (eikä tule sillä mielestäni mies ja nainen eivät voi olla ystäviä)
Nainen ja mies voi olla myös ystäviä
Siis tuossahan lukee, että MIELESTÄNI. Se on siis minun mielipide asiasta. MINÄ olen sitä mieltä, että en voisi olla miehen ystävä. Sama se mulle jos muilla on eri sukupuolta olevia ystäviä.
ketsku kirjoitti: Sen verran tiedän käärmeistä, että niitä ei pidetä vapaana asunnossa KOSKAAN vaan ne tarvitsevat terraarion jossa on erikseen lämpöalusta ja kylmempi osa. Myös vettä pitää olla, siis jonkinlainen lätäkkö.
Toisekseen käärmeet eivät syö ihmisiä. Ei edes nälkäisenä.
Käärmeitä voi myös pitää vapaana asunnossa mutta oltava myös terraario.Ja käärmeet on syöny ihmisiä sillä lapsetkin ja alle 50 kg painavat ovat myös ihmisiä ja python on myös käärme.
Tää asia on käsitelty toisessa ketjussa. Käärmeitä ei kyllä pidetä vapaana asunnossa ASUMASSA kuten alkuperäisen tekstin urbaanilegendassa. Tuo ihmissyöntiasia käsiteltiin jo siellä ketjussa ja tapauksia löytyi jokunen ja myönsin olleeni väärässä. Sen sijaan sulta puuttuu kokonaan taito myöntää olevasi väärässä.
Sitten tästä kiusaamisesta esimerkki:
Jos esim. Erkkiä on kiusattu koulussa toista vuotta potkimalla,rikkomalla tavaroita ja haukuttu ja hän päättääkin viimeiseltä lopettaa kiusaamisen vetämällä turpaan jotain kiusaajistaan ja kiusaaminen loppuu siihen niin sinun mielestäsi Erkkiä ei ole ollutkaan koskaan kiusattu??
No luepa tästä ketjusta lisäselvennystä. Tule sitten uudestaan kysymään jos vielä on kysyttävää.
ketsku
Christopher Lorenzo

Denso kirjoitti:Uutena besserwisserinä näitä keskusteluja seuratessani en voi kuin nauraa ja pyöritellä päätäni...Onko kaltaisilleni naurajille olemassa myös joku klaani?

Jos et ole samaa mieltä asioista, jonkun kirjoittajan kanssa- niin vänkäät vaan periaatteesta vastaan? Tai kuulut johonkin sikajengiin? Ja tämäkin on varmaan sitten jonkinmoista kiusaamista? Kun ootkin erimieltä?

Huoh.
No kuule tällä jutulla on vähän pidemmät perinteet. Ei se tästä ketjusta alkanut. Sun pitäis aika monta viestiketjua ja satoja viestejä selata ennenkuin voisit muodostaa asiasta mielipiteen taustatietojen kera.

Ja ketskulle: Kirjoitit , että kiusaajat olivat huonosta perheestä? Niitä lapsia, jotka eivät saaneet rakkautta ja huolenpitoa kotoa. Miten on? Saitko sinä kotoa rakkautta ja huolenpitoa? Eikö vanhempasi tukeneet sinua? Auttaneet mitenkään? Ja jos sinulla oli ns." huono perhe", miksei sinusta tullut kiusaajaa???? Vai oletko sitä tietämättäsi?
No tuskin kukaan lapsi varsinaisesti päättää, että ryhdynpä kiusaajaksi tai kiusatuksi. Ne on niitä sosiaalisia juttuja. Toisilla on keinoja ja jengiä ympärillä sekä keinona purkaa pahaa oloaan se, että rupeaa kiusaamaan niitä jotka ovat jollakin lailla heikompia. Toiset taas ovat alistujia tai muuten vaan sellaisia joita voi kiusata.

Itseko uskot, että sellaiset kiusaajat jotka piinaavat vuosia toista ihmistä ja tekevät toisen elämästä tarkoituksella helvettiä ovat ihan terveitä ja tasapainoisia? En tarkoita sellaista pientä kiusaamista tai joskus johonkin nimittelyyn mukaan lähtemistä vaan sellaista järjestelmällistä kiusaamista.

Ja juu, minä olen sellaisesta perheestä, että kotiolot aiheuttivat sen, että minua voitiin kiusata. Minulle tällä luonteella ja sydämellä lankesi se osa. Minun tapa reagoida huonoon kotiin ei ollut siirtää sitä tuskaa alistamalla jotakuta toista mutta jollekin muulle lapselle se on se tapa.
Denso
Alokas

Ketsku kirjoitti: Ja juu, minä olen sellaisesta perheestä, että kotiolot aiheuttivat sen, että minua voitiin kiusata. Minulle tällä luonteella ja sydämellä lankesi se osa. Minun tapa reagoida huonoon kotiin ei ollut siirtää sitä tuskaa alistamalla jotakuta toista mutta jollekin muulle lapselle se on se tapa.[/quote]

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Millaiset kotiolot mahdollistavat kiusatuksi joutumisen? Millainen on se luonne, jolle lankeaa kiusatuksi joutuneen osa?
Viimeksi muokannut Denso, Ma Marras 17, 2008 10:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Denso
Alokas

Ketsku kirjoitti:

"No kuule tällä jutulla on vähän pidemmät perinteet. Ei se tästä ketjusta alkanut. Sun pitäis aika monta viestiketjua ja satoja viestejä selata ennenkuin voisit muodostaa asiasta mielipiteen taustatietojen kera. "

Niinpä niin. Mä olen lukenut satoja viestejä ja viestiketjuja läpi ja sitten vasta muodostanut mielipiteeni.

Musta tuntuu, että sä koet jonkinmoista miesvihaa. Ja odotat epätoivoisen toiveikkaana, että Markja edes jossain asiassa myöntäisi sinun olevan oikeassa. Sinusta huokuu hyväksytyksi tulemisen tarve. Omakehu, marttyyrimäisyys ja huono itsetunto.
Viimeksi muokannut Denso, Ma Marras 17, 2008 10:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chopper
Perry Mason

ketsku kirjoitti: No luepa tästä ketjusta lisäselvennystä. Tule sitten uudestaan kysymään jos vielä on kysyttävää.
Niin sun mielipiteet heittelee sitä mukaan miten kukin kyseenalaistaa aikaisemman tekstisi ja kohta olemme siinä tilanteessa että ensimmäisestä tekstistäsi ei löydy enää mitään sellaista josta olisit enää itsekkään täysin samaa mieltä itsesi kanssa kun perut ja muutat mielipiteitäsi.

p.s. muihin vastasinki tuolla lautamiesten puolella
ketsku
Christopher Lorenzo

Denso kirjoitti:Ketsku kirjoitti: Ja juu, minä olen sellaisesta perheestä, että kotiolot aiheuttivat sen, että minua voitiin kiusata. Minulle tällä luonteella ja sydämellä lankesi se osa. Minun tapa reagoida huonoon kotiin ei ollut siirtää sitä tuskaa alistamalla jotakuta toista mutta jollekin muulle lapselle se on se tapa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Millaiset kotiolot mahdollistavat kiusatuksi joutumisen? Millainen on se luonne, jolle lankeaa kiusatuksi joutuneen osa?[/quote]

Tässä yksi määritelmä: Kuka tahansa voi joutua kiusatuksi.

Tutkimukset kuitenkin osoittavat, että tietyt lapset ovat suuremmassa riskissä joutua kiusatuksi kuin toiset. "Puolustuskyvyttömyys" voi johtua esimerkiksi siitä, että kiusattu on fyysisesti heikko, hänellä ei ystäviä, hän on luokassa huonossa asemassa tai kiusaajia on useita ja kiusatun on siksi vaikea puolustautua.

Tiedetään myös, että koulukiusaajan "klassiset" tuntomerkit (heikot sosiaaliset taidot, ongelmainen kotitausta) eivät ehkä aina autakaan tunnistamaan luokan kiusaajaa. Kiusaamista sivusta seuraavat oppilaat puolestaan tulevat usein omalla toiminnallaan myötävaikuttaneeksi kiusaamisen jatkumiseen. On kuitenkin voitu osoittaa, että kiusaamista voidaan vähentää, kunhan asiaan todella sitoudutaan ja siihen ollaan valmiita myös käyttämään resursseja

http://www.iltalehti.fi/minaenkiusaa/20 ... 2_me.shtml

Lisää: Kiusaaminen ei sattumanvaraista

Kiusaaminen ei kohdistu aivan sattumanvaraisesti keneen tahansa nuoreen. Kiusatuilla nuorilla lienee joitakin piirteitä, joiden perusteella juuri he ovat valikoituneet kiusaamisen kohteiksi.

Toisaalta kiusatuilla nuorilla kenties on yhteisiä piirteitä, jotka ovat enemmänkin seurausta kiusaamisesta, kuin siihen johtaneita syitä. Yhtä lailla kuin voidaan kysyä, kenestä tulee kiusaamisen uhri, voidaan kysyä, miten jatkuva kiusaaminen vaikuttaa sen kohteeksi joutuvaan nuoreen.

Kysyttäessä oppilailta itseltään syitä kiusaamiseen he selittävät sen johtuvan jostakin uhrin ulkonaisesta poikkeavuudesta. Etsittäessä syitä kiusaamiselle uhrin ulkonäön poikkeavuudesta niitä useimmiten löydetäänkin, koska lähes jokainen meistä on jollain tavalla ”erilainen”.

Se, että kiusaaja käyttää kiusaamistilanteissa hyväkseen mahdollisia ulkonäön poikkeavuuksia ei kuitenkaan merkitse, että ulkoinen poikkeavuus alun perin olisi ollut kiusaamisen aiheuttaja. Monia ulkoisesti poikkeavia ei kiusata.

Kiusaamisen vaikutukset

Kiusaamisen välittömiä vaikutuksia ovat muun muassa kiusattujen lasten koulupelko ja erilaiset psykosomaattiset oireet, kuten vatsakivut ja päänsärky. Uhrien on myös todettu olevan muita luokkatovereitaan useammin ahdistuneita ja heillä on huonompi itsetunto. Kiusatuksi joutumisella voi olla suoria vaikutuksia koulumenestykseen: kun on paha mieli, on vaikea keskittyä koulutyöhön.

On kuitenkin hyvin vaikeaa tutkia, johtuuko esimerkiksi uhrien ahdistuneisuus itse kiusaamisesta, vai valikoituvatko uhreiksi sellaiset nuoret, jotka jo ennestään ovat ahdistuneita ja joilla on huono itsetunto.

Toisaalta on todettu, että kielteiset kokemukset sekä kouluaikaisissa että nykyisissä kokemuksissa eivät liity ensisijaisesti kouluajan kiusatuksi joutumiseen, vaan positiivisten toverisuhteiden vähäisyyteen ja ryhmän ulkopuolelle jäämiseen. Voidaan ajatella, että mikäli nuorella on edes joitakin myönteisiä toverisuhteita kiusaamisesta huolimatta, tämä saattaa suojata merkittävästi kiusaamisen pitkäaikaisseuraamuksilta.

Lisää: Kenestä kasvaa kiusaaja, kenestä kiusattu?
Kiusaamisilmiötä voidaan ymmärtää paremmin jos muistetaan, että ryhmä houkuttelee esiin lapsen yksilölliset, aikaisemmat vuorovaikutuskokemukset. Perusta lapsen itsetunnolle ja empatiakyvylle luodaan varhaisessa vuorovaikutuksessa vanhempien kanssa. Jo vauva sisäistää malleja ja mielikuvia siitä, miten häneen suhtaudutaan. Turvallinen kiintymyssuhde vanhempaan on vahvan omanarvontunteen ja myöhemmin selkeän identiteetin perusta. Empatiaa ja läheisyyttä osakseen saanut lapsi ei koe toisia lapsia uhkana itselleen –hänellä on varaa olla reilu kaveri. Lapsen omatunto kolkuttaa kiusaamistilanteissa ja hänelle tulee paha mieli kiusatun puolesta, tarve puolustaa ja jopa asettua kiusaajia vastaan.

Aina ei löydy mitään selitystä sille, miksi joku lapsi kiusaa tai joutuu kiusatun asemaan. Heikko itsetunto kuitenkin altistaa monenlaisille mielenterveyden ja vuorovaikutuksen ongelmille. Ristiriitaisessa tai laiminlyövässä vuorovaikutuksessa varttunut lapsi on voinut tottua suhtautumaan toisiin esimerkiksi alistuen tai alistaen. Ryhmässä omia sekä hyökkääviä että alemmuudentuntoisia mielensisältöjä peilataan ja heijastetaan toisiin. Lapsen varttuessa tämä tapa puolustautua psyykkistä pahaa oloa vastaan vähenee, mutta aikuisillakin säilyy taipumus syyttää muita omista virheistään.

Lapset ovat synnynnäisiltä temperamenttipiirteiltään erilaisia. Vanhemmuuden ja kasvatuksen laadulla voidaan vaikuttaa siihen, kehittyykö esimerkiksi helposti ärtyvän, vilkkaan lapsen temperamentti aggressiiviseen ja itsekes­keiseen suuntaan vai kohti toiset ihmiset huomioivaa aktiivisuutta. Persoonallisuutta ja itsetuntoa muovaavat myös lapsen ulkonäkö sekä vanhempien ja muiden ih­misten suhtautuminen lapsen fyysisyyteen. Lapsi alkaa jo varhain sisäistää kehonsa kelpaavuuden osana minäku­vaansa. Vanhemmilta saadun arvostuksen lisäksi lapsen on ”ansaittava” suosio päiväkodissa, pihapiirissä ja koulu­luokassa. Toinen lapsi saavuttaa aseman helposti, toisen on taisteltava siitä ja kolmas ei uskalla edes yrittää. Vahva itsetunto suojaa lasta sekä kiusaajaksi että kiusatuksi päätymiseltä. Lapsella on silloin totuudenmukainen kuva itsestään ja kyvyistään ja hänellä on varastossa erilaisia keinoja selvitä elämän kolhuissa.

http://plaza.fi/ellit/perhe/lapset-kasv ... en-ongelma
ketsku
Christopher Lorenzo

Denso kirjoitti:Ketsku kirjoitti:

"No kuule tällä jutulla on vähän pidemmät perinteet. Ei se tästä ketjusta alkanut. Sun pitäis aika monta viestiketjua ja satoja viestejä selata ennenkuin voisit muodostaa asiasta mielipiteen taustatietojen kera. "

Niinpä niin. Mä olen lukenut satoja viestejä ja viestiketjuja läpi ja sitten vasta muodostanut mielipiteeni.

Musta tuntuu, että sä koet jonkinmoista miesvihaa. Ja odotat epätoivoisen toiveikkaana, että Markja edes jossain asiassa myöntäisi sinun olevan oikeassa. Sinusta huokuu hyväksytyksi tulemisen tarve. Omakehu, marttyyrimäisyys ja huono itsetunto.
No ei sulla ainakaan psykologin koulutusta taida olla? Ei markja tule koskaan myöntämään, että kukaan on oikeassa joka hänen kanssa on eri mieltä. En mä nyt sentään kuuta taivaalta tavoittele! Joku muukin on joskus sanonut, että musta huokuu hyväksytyksi tulemisen tarve. Kerropa mulle, että eikö sitä hyväksyntää saisi vähän helpommin kun tällä keinoin? Miksi mä kenenkään kanssa väittelisin jos haluaisin tulla hyväksytyksi? Eikö sellaiset jotka haluaa tulla hyväksytyksi yleensä ole sopeutuvaisia ja jopa mielistele muita tullakseen hyväksytyksi? Miten se mielestäsi ilmenee- nyt kun olet lukenut ne päälle 500 kirjoitustani- että haluan tulla hyväksytyksi? Entäs tuo omakehu? Jos on oikeassa niin on oikeassa, eikö? :lol: Huono itsetunto pohjimmiltaan onkin varmaan lapsuuden kokemusten ja koulukiusaamisten jäljiltä. Eikös aika monella ole?

Ja ei, minä en todellakaan koe miesvihaa. En edes keskustelisi tasa-arvosta jollei markjan pöyristyttävät naisvihamieliset mielipiteet olisi "pakottaneet" puuttumaan asiaan ja kertomaan asioiden oikeita laitoja. Olen markjalle etsinyt ja linkittänyt vaikka kuinka paljon tutkimuksia joissa todetaan naisten aseman huonous miehiin nähden ja silti "keskustelu" jatkuu vaan. Oikeassa elämässä en keskustele tasa-arvosta juuri koskaan kenenkään kanssa eikä se ole mulle mikään huolenaihe. Ihan muut jutut on mielessä. Lisäksi vielä korostan harrastavani miesvaltaista harrastusta ja on mulla tuo omakin mies joten eihän niitä vihata voi :D Oikea miesvihaaja tuskin on miehen kanssa parisuhteessa?
ketsku
Christopher Lorenzo

Chopper kirjoitti:
ketsku kirjoitti: No luepa tästä ketjusta lisäselvennystä. Tule sitten uudestaan kysymään jos vielä on kysyttävää.
Niin sun mielipiteet heittelee sitä mukaan miten kukin kyseenalaistaa aikaisemman tekstisi ja kohta olemme siinä tilanteessa että ensimmäisestä tekstistäsi ei löydy enää mitään sellaista josta olisit enää itsekkään täysin samaa mieltä itsesi kanssa kun perut ja muutat mielipiteitäsi.

p.s. muihin vastasinki tuolla lautamiesten puolella
Esitin asiaan tarkennusta Bombayn tuotua esille hyvän pointin. Mielestäni se osoittaa ainoastaan kykyä aidosti keskustella ja korjata vääriä käsityksiä, ei mitään muuta. Joskus myös tarkemman miettimisen tai asiaan perehtyneisyyden jälkeen huomaan olleeni liian jyrkkä tai väärässä jolloin myönnän sen. Mieluummin itse ainakin keskustelen sellaisen kanssa joka oikeasti keskustelee ja voi myös myöntää virheitään kun sellaisen kanssa joka vastaa joka asiaan argumentum ad hominem ja vedä itsesi jojoon kusipää. Monia kuitenkin tuntuu tuo em. tyyli miellyttävän enemmän jolloin voi miettä millainen ihminen minä nyt olenkaan?
Chopper
Perry Mason

ketsku kirjoitti: Mieluummin itse ainakin keskustelen sellaisen kanssa joka oikeasti keskustelee ja voi myös myöntää virheitään kun sellaisen kanssa joka vastaa joka asiaan argumentum ad hominem ja vedä itsesi jojoon kusipää. Monia kuitenkin tuntuu tuo em. tyyli miellyttävän enemmän jolloin voi miettä millainen ihminen minä nyt olenkaan?
Tämä ei liity mitenkään meidän keskusteluun,en ole sanonut sinua kusipääksi tai käskeny ampumaan itseäsi mielipiteidesi takia.En edes jaksa lukea niitä ketjuja tai kirjoituksia kovinkaan tarkkaan joissa keskitytään pelkästään toisten haukkumiseen.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Tuosta millaisesta lapsesta voisi tulla kiusaaja, on minulla kokemusta omasta lapsuudesta, äitinä ja myöskin ammatillisesti.

Olen nähnyt hyvin erilaisista perheistä tulleita kiusaajia. Osa on tullut sosiaalisesti huono- osaisista perheistä, osa ns. paremmista ja taloudellisesti menestyneistä perheistä. Olen nähnyt toisia kiusaavia ammattikasvattajien lapsia ja niitäkin jotka tulevat perheistä, jotka eivät millään muotoa ole "yhteiskunnassa erottuvia", l. tavallisten perheiden lapsia.

Jos jotakin yhteistä tekijää pitäisi etsiä, niin uskon vakaasti siihen, että noissa kaikissa perheissä lapsen vastuullista käytöstä ei ole tuettu riittävästi. Tekosia on vähätelty alusta asti, niitä on peitelty ja vieritetty syitä toisten niskoille. Kaikki tuo vanhempien siunauksella, tai sitten välinpitämättömyyden vuoksi.

Mikä siinä on niin vaikeaa näille kiusaajien vanhemmille myöntää, että kaikki voivat tehdä väärin ja että joskus se voi olla omakin lapsi? Elämmekö jonkinlaisessa täydellisessä maailmassa, jossa ongelmia ei tunnusteta ongelmiksi, eikä vääriin tekoihin puututa ettei täydellisyyden harha särkyisi?

Omien lasten kaveripiirissä on toisinaan sattunut ja tapahtunut. Mikäli omat ovat olleet esim. sulkemassa jotakuta porukan ulkopuolelle, on asiasta keskusteltu varsin perusteellisesti. Olen kysynyt syytä, ja yleensä se on ollut jonkun sopeutumattomuus porukan sääntöihin. Silloin asia on puitu lapsen vanhempien kanssa ja omille olen sanonut, että ottavat kaverin mukaan mutta hänenkin pitää toimia "oikein". Säännöt ( ei juonitella, valehdella, kiusata, ei käytetä väkivaltaa..) on kerrattu porukalla ja asiat selvinneet. Toki olen joskus joutunut sitäkin tekemään, että jos joku lasten kavereista rikkoo toistuvasti sääntöjä, niin olen itse kieltänyt olemasta sellaisen kanssa.
Vastaa Viestiin