Tapahtumakuvaus

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Petu
Olivia Benson

Re: Tapahtumakuvaus

Viesti Kirjoittaja Petu »

Kuolemannaakka kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 3:03 pm Kuinka pitkän matkan voi edetä 170cm pituinen nainen, kahdeksalla askeleella paikaltaan lähtien?
Copilot said:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys, ja siihen voidaan vastata arvioimalla askelpituutta ja kertomalla se askelmäärällä.

Oletukset:
Henkilön pituus: 170 cm
Askelmäärä: 8 askelta
Olohuoneen ja eteisen lattiat olivat joko laminaattia tai parkettia ja keittiössä lattian pintamateriaali oli kaakelia jäljittelevää ja ääntä hyvin absorboivaa muovimattoa. Siinä kumisaappaat jalassa juostessa ei äänet enää välttämättä välitykään häke-tallenteelle yhtä selkeästi vs. kuinka ne ovat laminaatti-/parkettilattiaosuudella tallenteelle välittyneet.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Petu kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 9:47 pm
Kuolemannaakka kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 3:03 pm Kuinka pitkän matkan voi edetä 170cm pituinen nainen, kahdeksalla askeleella paikaltaan lähtien?
Copilot said:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys, ja siihen voidaan vastata arvioimalla askelpituutta ja kertomalla se askelmäärällä.

Oletukset:
Henkilön pituus: 170 cm
Askelmäärä: 8 askelta
Olohuoneen ja eteisen lattiat olivat joko laminaattia tai parkettia ja keittiössä lattian pintamateriaali oli kaakelia jäljittelevää ja ääntä hyvin absorboivaa muovimattoa. Siinä kumisaappaat jalassa juostessa ei äänet enää välttämättä välitykään häke-tallenteelle yhtä selkeästi vs. kuinka ne ovat laminaatti-/parkettilattiaosuudella tallenteelle välittyneet.
Onko sinun mielikuvituksessasi takkahuoneen veriset jäljet lavastettu näillä väittämilläsi kumisaappailla? Olivatko kyseiset mielikuvitussaappaat keltaiset kuten Ultra Bran sadetakit?

👢👢
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Petu
Olivia Benson

Anneli on tullut rikotusta ikkunasta takaisin taloon tuolin avulla terassilta jalkoihin tyrkkäämillään puhtailla kengillä, mahdollisesti kumisaappailla. Kädessä olivat veriset kengät ja astalo.

Mikäli hän on ehtinyt ottaa jalassaan olleet puhtaat kengät pois ennen häke-puhelua, hän on laittanut ne samat tai toiset puhtaat kengät tuulikaapista jalkaansa, koska äänirekonstruktion mukaan vaikutti enemmän siltä, että Annelilla oli häke-puhelun aikana kengät jalassa, kuin että Anneli olisi juossut ilman kenkiä.

Ja se verijälki siihen ulko-oveen on mahdollisesti tullut joko puhtaiden kenkien poisoton tai puhtaiden kenkien jalkaan laittamisen yhteydessä, ovesta on ollut kätevä ottaa kädellä hieman tukea.

Yhtään verijälkeä ei ole tarvinnut lavastaa koko tapahtuman aikana, ne ovat tulleet sitä mukaan, kun murhaaja on siellä viipottanut menemään.
Pieni liekki

Petu kirjoitti: Ma Elo 25, 2025 10:32 pm Anneli on tullut rikotusta ikkunasta takaisin taloon tuolin avulla terassilta jalkoihin tyrkkäämillään puhtailla kengillä, mahdollisesti kumisaappailla. Kädessä olivat veriset kengät ja astalo.

Mikäli hän on ehtinyt ottaa jalassaan olleet puhtaat kengät pois ennen häke-puhelua, hän on laittanut ne samat tai toiset puhtaat kengät tuulikaapista jalkaansa, koska äänirekonstruktion mukaan vaikutti enemmän siltä, että Annelilla oli häke-puhelun aikana kengät jalassa, kuin että Anneli olisi juossut ilman kenkiä.

Ja se verijälki siihen ulko-oveen on mahdollisesti tullut joko puhtaiden kenkien poisoton tai puhtaiden kenkien jalkaan laittamisen yhteydessä, ovesta on ollut kätevä ottaa kädellä hieman tukea.

Yhtään verijälkeä ei ole tarvinnut lavastaa koko tapahtuman aikana, ne ovat tulleet sitä mukaan, kun murhaaja on siellä viipottanut menemään.
Rakas, Ystävä, varo, ettet kompastu kenkiin. Muista tapahtumakuvauksessasi muovituolilla oleva kurajälki ja Annelin jaloista löytyneet haavat. Vaasan hovioikeus on maininnut, että Anneli Aueria Satakunnan keskussairaalassa 2.12.2006 puhutelleet poliisimiehet olivat videotallenteelta ilmenevin tavoin todenneet, että hänen jalkapohjissaan oli ollut haavoja.

Petu, tuot mieleeni kirjailija J-P Koskisen, joka on ollut vuosikaudet kiinnostunut Ulvilan murhasta ja jaksaa kuvitella Kuusirannan kanssa sellaisia asioita tapahtuneiksi, mitä me tosikot voimme ainoastaan ihmetellä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Petu
Olivia Benson

Kurajälki oli samasta kengästä kuin takkahuoneen verijäljet, se ei siis ole tullut Annelin toimesta kun Annelin on kömpinut rikotusta ikkunasta takaisin taloon näillä terassilta ottamillaan puhtailla kengillä.

Kurajälki on tullut siinä vaiheessa, kun joko Anneli tai Jukka on ollut lukkojen takana terassilla. Oletukseni on, että Anneli jätti Jukan lukkojen taakse ja Jukka olisi jostain syystä noussut kuraisella kengällä tuohon tuoliin, mahdollisesti korostaakseen uhkaustaan tulla ikkunan läpi astalon avulla.

Annelilla on tosiaan ollut jalkapohjissa haavoja, mutta hypoteesini mukaan Annelilla ei ollut vielä nämä talvikengät jalassa kun puukotus tapahtui, tällöin lasinsiruja oli jo lattialla.
Paikalla
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Ai että lisää kenkiä piilotettavaksi?

Ja lisää kulkukertoja ikkunasta kuljettavaksi? Just kun on muutama sataa sivua kiistelty mahtuuko ja pystyykö siitä ovesta edes kulkemaan?

Ja sorkkiksella hammaroitua päätä, ovenraosta josta ei mahdu pulssia kokeilemaan?

Tämä kaikki nyt, täällä murhiksessa, vieläpä ketjussa tapahtumakuvaus?!? Hyvin te jätkät vedätte...
Mens malus in corpore sano
Petu
Olivia Benson

Jos siitä ikkunasta on vatsakas murhaaja isoine ihohuokosineen tullut ja mennyt, niin kyllä siitä samasta ikkunasta pienempikokoinen nainenkin pienempine huokosineen menee ja tulee. En ymmärrä alkuunkaan logiikkaa, etteikö näin voisi olla.

Juoksurekonstruktion mukaan on enemmän todennäköistä, että Annelilla olisi ollut kengät hätäpuhelun aikana jalassaan, kuin että ne eivät olisi olleet jalassa. Koska eteisessä ja siihen suuntaan mentäessä ei ole havaittu verisiä kengänjälkiä, voidaan melko helposti päätellä, ettei Annelilla ole ollut tuossa kohtaa veriset talvikengät jalassa, vaan jotkut toiset kengät.

Jossain vaiheessa nämä kengät on täytynyt kuitenkin laittaa jalkaan ja ottaa myös pois, kun Anneli oli mennyt poliisipartiota vastaan avojaloin.

Esim. kumisaappaat saa jalkaan ja pois ilman, että niihin tarvitsee koskea verisillä hanskoilla/käsillä, joten näiden toisten kenkien piilottaminen ei ole ollut välttämätöntä.
Kuva

Kuva
Terassilla on todistetusti ollut kenkiä saatavilla.
Kuva
Pieni liekki

Petu kirjoitti: Ti Elo 26, 2025 4:08 pm Jos siitä ikkunasta on vatsakas murhaaja isoine ihohuokosineen tullut ja mennyt, niin kyllä siitä samasta ikkunasta pienempikokoinen nainenkin pienempine huokosineen menee ja tulee. En ymmärrä alkuunkaan logiikkaa, etteikö näin voisi olla.

Juoksurekonstruktion mukaan on enemmän todennäköistä, että Annelilla olisi ollut kengät hätäpuhelun aikana jalassaan, kuin että ne eivät olisi olleet jalassa. Koska eteisessä ja siihen suuntaan mentäessä ei ole havaittu verisiä kengänjälkiä, voidaan melko helposti päätellä, ettei Annelilla ole ollut tuossa kohtaa veriset talvikengät jalassa, vaan jotkut toiset kengät.

Jossain vaiheessa nämä kengät on täytynyt kuitenkin laittaa jalkaan ja ottaa myös pois, kun Anneli oli mennyt poliisipartiota vastaan avojaloin.

Esim. kumisaappaat saa jalkaan ja pois ilman, että niihin tarvitsee koskea verisillä hanskoilla/käsillä, joten näiden toisten kenkien piilottaminen ei ole ollut välttämätöntä.
Kunniaksesi on todettava, että johtopäätöksinesi olet varmasti tutkinnanjohtajana aikanaan toimineen Kuusirannan kanssa hyvinkin samalla aallonpituudella. Voin hyvin kuvitella, että jos olisit poliisissa tutkinnanjohtajana, niin yksikään rikos ei jäisi vaille tekijää.

Minua kiinnostaa tietää, mistä olet saanut käsiisi edelliseen viestiisi linkittämäsi vertailukuvat näytteiden 26 ja 27 taustaäänistä. Voisitko mitenkään avata kyseistä asiaa?
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Jos joku kirjoittaa tapahtumankuvauksen, ei välttämättä tarkoita että siinä esille tuodut henkilöt ovat kirjoittajan mielestä syyllisiä Jukan murhaan.
Kirjoittaja saattaa hyvinkin esittää vain yhden mahdollisen teorian tapahtumille. Toivottavaa kuitenkin olisi että siinä kuvauksessa huomioidaan faktat ja todisteet mitä tiedetään.

Itse kirjoitan välillä (usein) missä Anneli on syyllinen tai ainakin osallinen Jukan murhaan.
Osaan ja olenkin myös kirjoittanut kuvauksen missä tekijä on ulkopuolinen, eikä Anneli ole mitenkään sekaantunut murhaan.

Oikeastaan ne jotka ovat lyöneet jo "lukkoon" kuka on syyllinen, eivät useinkaan tuo mitään uutta keskusteluun.
Päinvastoin usein syyllistetään toisella tavalla ajattelevia tai pelkästään toisella tavalla kirjoittavia.

Niin kauan kunnes syyllinen tiedetään, on minusta ihan hyvä osata ajatella asioita eri näkökulmista ja osattava niistä keskustella asiallisesti.

Joku voi täällä kirjoittaa asiallisesti mutta 99% ihan "huuhaata" se 1% hänen kirjoituksista voi olla hyvinkin tärkeä huomio joka muuttaa suuntaa asiassa.
Ilmavoima
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Ilmavoima »

Tarkan tapahtumakuvauksen kykenee antamaan vain tekijä. Erilaisia skenaarioita voi jokainen kehitellä vapaasti julkaistun aineiston ja asiakirjojen pohjalta.

Pojan ('B') kertomuksia ja tapahtumakuvauksia, joita tämä ei ole aikuistuttuaan perunut (etpk):
...jos me kuullaan yöllä jotain outoja ääniä ja me ei tiedetä mitä ne on, tai vaikka tiedetään mitä ne on niin me ei saada kellekään kertoa...

Annu oli opettanu et, et me ei saada kertoo psykologeille yhtään mitään mitä sillon tapahtus.

...mä en oo kellekään kertonu niit kauheita asioita ja siiten mä oon purkanu niit sellatti et mä oon hakannu päätäni...

No se kertos myös että ne on käyttäny, Axxxxa ja Anneli et no, Anneli kertos et ne molemmat on käyttäny sillon murhayönä sellassia niinku iskän pha…, Jukan paitoja ja sitten ne on käyttäny niit Jukan kenkiä sillon. Ja, sitte se on kertonu myös että, niinkun, et ne kaks on murhannu isän. Se on sanonu niinku mulle niin…

…mä olin menos portais yläkertaan ja sit se tuli siit vastaan ja sitten se pysäytti ja sitten se vaan yhtäkkii sanos että sillon ku se, no sillon ku Jukka murhattiin niin, sitten että se, sitten se sanos että ”mä löin sitä vasaralla päähän niin alussa ja sitten Annu löi keskivaiheessa ja lopussa… ……myös siin lopuksi Axxxxa oli lyöny Jukkaa puukolla.

Et se ekaks niinku arvuutteli että, se sanos mulle että, että se tietää ketä on Jukan murhannu ja se a, et me tunnetaan se hyvin ja nähdään se joka päivä ja sil on ollu pikkuapuri ja molemmat alkaa A:lla ja ja se tekijä loppuu joko Uuhun tai Iihin… …Sitte ku mä en vastannu mitään nii sitten se sanos että se ja Annu on tehny sen.

Se meni niin että ku hiljeni, niin sitten tuli se takaovi laitettiin kiinni ja… …Sitten äkkiä kuulus niitä askelia ja sitten jääkaappi avattiin ja sit kuulus semmonen kolina siit ja sitten se suljettiin ja sitten kuulus ne ”naks, naks” ja ”naks” ja, se ku, se nauhurin ääni… …Sit sen jälkeen se kuulus taas ku siel surisi. Sit kuulus taas se ”naks, naks, naks”, nii ”naks” ja sitte, sitten se alko alusta taas, tuli se eka, eka parkasu ja… …Nii et sitte ku se ovi sulkeutus, se takaovi, sit kuulus semmotti tosi nopee ”tömps, tömps, tömps, tömps, tömps, tömps” sinne keittiöön… …sit ku oli kuulunu, se et sit ku se viimesen kerran rätisi se ikkuna niin sitten ihan sellatti et, niinku et ku se rätisi se ikkuna niin siiten siitä oli, oliskos se sitte, että, muutama sekunti… …Nii että kuulus niit ”piip, piip, piip” ku se paino niitä nappeja… …siis oikeesti se oli niinku se ensimmäinen kerta ku se tuli niin se oli paljon pitempi, mutta sitte ku se tuli toisen kerran niin sitten se, kun se Annu oli soittanu sen hätäpuhelun, niin sitten, sit ku se oli soittanu sen hätäpuhelun, nii sitten kuulus nopeet muutama askelta ja sit kuulus se ”naks” ja tuli ihan hiljasta… …ku ne kuulus toista kertaa, niin sitten mä ihmettelin ku viimeks se kuulus paljon pitemmin. Et se loppus kesken ja mä ihmettelin sitä.

Ja sit, mä en tota haluis koskaan nähdä sitä Annelii tai sitä Axxxxaa, ku mä pelkään niitä… …Mä en niit, mä en niit ikinä haluu nähdä.
Hovioikeuden tuomioselosteesta:
1. B:n mukaan hätäkeskuspuhelu oli soitettu pari minuuttia sen jälkeen, kun Jukka Lahden äänet olivat loppuneet. Hätäkeskuspuhelun aikana kuultavat Jukka Lahden äänet oli B:n mukaan soitettu nauhurilta ja tapahtumat olivat ikään kuin alkaneet alusta. B on kertonut jo kertaalleen lakanneiden ikkunan rikkoutumisen äänien toistumisesta yhtä aikaa isänsä huutojen ja äitinsä puhelimessa olemisen aikana. Tämä on ristiriidassa hätäkeskuspuhelutallenteesta esitettyjen tutkimusten kanssa, joiden mukaan hätäkeskuspuhelutallenteelta ei ole kuultavissa nauhurin käyttöön liittyviä ääniä, eikä myöskään sellaisia ääniä, jotka liittyisivät Jukka Lahteen veitsellä kohdistettavaan väkivaltaan, tai takkahuoneen takaoven avaamis- ja sulkemisääniä taikka lasin rikkomiseen liittyviä ääniä. Hätäkeskuspuhelutallenteen alussa ei kuulu ensimmäisten 20 sekunnin aikana mitään Jukka Lahden ääniä.
Hovioikeus teki hämmentävän tulkintavirheen. B (poika) ei kertonut ikkunan rikkoutumisen äänien toistuneen yhtä aikaa isän huutojen ja äitinsä puhelimessa olemisen aikana tai isän parkaisujen toistuneen hätäkeskuspuhelun alussa. B kertoi äänten toistuneen ENNEN hätäkeskuspuhelun alkamista ja loppuneen muutama sekunti ennen äidin hätäkeskukseen soittamisen nappienpainallusääniä (piip, piip, piip). Puhelun aikana toistui osa aiemmin kuulluista äänistä, eivät kaikki.

Anneli Auer 27.9.2009 (etpk):
Haluan toisaalta auttaa varsinkin Axxxxaa, että hän ei tuntisi syyllisyyttä Jukan kuoleman vuoksi.
Anneli Auer peruttamissaan tunnustuskuulusteluissa 2009 (etpk):
…on mahdollista, että Jukka on rikkonut lasin ulkoapäin suutuksissaan ja tullut siitä sisälle.
…muistan, että Jukka seisoi makuuhuoneessa uhkaavan näköisenä ja huusi minulle nyt lopetat Annu tai nyt se on loppu Annu tai jotain vastaavaa… …on ollut mahdollista, että Jukka on jostain syystä mennyt ulos ja joko minusta johtuen tai muusta syystä hän ei ole päässyt sisälle ja on sen vuoksi rikkonut ikkunan ja tullut siitä sisälle.
On mahdollista… …, että olen laittanut Jukan kengät jalkaani.
Anneli Auer elokuvassa ”Ulvilan murhamysteeri”:
Munhan ois pitäny putsata kaikki jäljet… sekä itsestäni…, oisha siel, jos mä oisi juoksennellu siel kesken puhelun, nii jotai verijälkiiki varmaa jääny siihe niinku olohuoneeseen päin, et nyt ainoot jäljet, mitä siel on, menee sinne ikkunaan ja pois, et sinne on roiskunu verta ja sit on näit jottai kengänjälkii siel matkalla. Mun ois pitäny ne pestä, ens etsiä ne, löytää ne, pestä ne, ja mitä mul sit ittelle ois veri roiskunu siellä ja näihi vaatteisii…, käytännös sitten nii mul ois pitäny joku muu paita olla päällä, ja sit mä olisin puhelu jälkeen vielä ni sit vaihtanu paidan, lyöny itteeni rintaan, piilottanu johonki sen veitsen, ja sit ois kaikki nää vaatteet ja aseet ja mitä täs sit ois ollu… puhdistusrätit, nii kerätä ne... johonki ja sitte piilottaa ne johonki semmosee paikkaa, mist ei kukaan niit koskaan löytäny.
Tähtisentien surma-asunto ei ollut sillä tavoin eristetty, ettei sinne olisi päässyt avaimilla (etpk). Anneli Auerilta ei ilmeisesti otettu avaimia pois hänen asuessaan lasten kanssa Porin turva-asunnossa surman jälkeen. Auer sai todennäköisesti kulkea vapaasti turuilla ja toreilla, sillä sosiaalivirkailija totesi ”pitäneensä välillä lapsille seuraa”, kun äiti oli asioilla (mm. hankkimassa ns. elämänsä ensimmäisen kännykän) (etpk). Auer kävi surma-asunnossa mm. Kare Koskisen seurassa pian surman jälkeen (etpk) ilman, että Auerin hakemia ”mappeja” ja muita tavaroita olisi inventoitu tai valokuvattu. Sama toistui sosiaalivirkailijan kanssa pakastimentyhjennysreissulla. Myös lapsille haettiin surma-asunnosta vaatteita valvomatta ja dokumentoimatta heti surman jälkeen lähisukulaisten (mahdollisesti myös asianosaisten) toimesta. Jääkaapin tarkastanut poliisi kertoi oikeussalissa kuulleensa, että Auer oli käynyt surma-asunnossa sosiaalivirkailijan kanssa ennen jääkaapin tarkastamista (etpk).

Ulvilan surmatilan lattialta löytyneen veitsen ovat (mielestään) tunnistaneet omakseen useatkin henkilöt.

Otteita Juha Mannerille lähetetystä pirkanmaalaisen naisen kirjeestä, joka löytyy etpk:sta:
…laitoin paljon tavaraa kirpputoripöydälle… …Mm. Fiskarsin mustakahvaisen veitsen, jonka kahvassa oli sulamisjälki, joka oli tullut kun kerran vahingossa olin laittanut veitsen kuuman uuniritilän päälle. Kun näin kuvan murha-aseesta Aamulehdessä, järkytyin, että tuohan voisi olla minun veitseni!! …soitin poliisille ja kerroin asian… …Tiedot kirjattiin ja menivät varmaan mappi ÖÖÖhön : ainakaan ei kukaan ole minuun ottanut yhteyttä… …Halusin kuitenkin ilmoittaa tämän Teille.
Susku London
Theo Kojak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Susku London »

Tuskin se astalo olisi työmapeissa, tai lapsille vietävässä jäätelöpaketissa ollut. Lisäksi olisi pitänyt kuljettaa veriset vaatteet ja kengät asunnosta ulos samalla.

Vai oliko Jukka tapettu jo edellisenä päivänä, että oli aikaa siivoilla sotkuja? Mitä sanoo etpk asiasta?

ONNEKSI hovioikeuden tuomareilla on ollut korkeampi IQ, kuin joillakuilla Annelia maanisesti syyttävillä.
VittoriaVetra
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja VittoriaVetra »

Susku London kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 3:31 pm Tuskin se astalo olisi työmapeissa, tai lapsille vietävässä jäätelöpaketissa ollut. Lisäksi olisi pitänyt kuljettaa veriset vaatteet ja kengät asunnosta ulos samalla.

Vai oliko Jukka tapettu jo edellisenä päivänä, että oli aikaa siivoilla sotkuja? Mitä sanoo etpk asiasta?

ONNEKSI hovioikeuden tuomareilla on ollut korkeampi IQ, kuin joillakuilla Annelia maanisesti syyttävillä.
Työmapeissa ...jäätelöpaketissa...tuota noin..kröhöm :roll: :D näytät olevan tosissasi ja se on huolestuttavaa. Olen myös hieman loukkaantunut että pidät Annelia noin tyhmänä että veisi astalon pois työmapeissa tai jäätelöpaketissa.Jos kerran pidät Annelia syyttömänä ja fiksuna niin miksi esität noin kömpelöä lavastusteoriaa hänen teokseen...

MUTTA hänellä oli kuitenkin muovipussi mukana..joka varmasti hivenen parempi teoria kuin tuo mappi tai jäätelöpaketti salakuljetukseen. Sinne mahtui hyvin astalo ja veriset vaatteetkin. Kun kukaan ei seuraillut sen paremmin mitä hän sinne pussiin edes laittoi....

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002744295.html
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

VittoriaVetra kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 4:25 pm MUTTA hänellä oli kuitenkin muovipussi mukana..joka varmasti hivenen parempi teoria kuin tuo mappi tai jäätelöpaketti salakuljetukseen. Sinne mahtui hyvin astalo ja veriset vaatteetkin. Kun kukaan ei seuraillut sen paremmin mitä hän sinne pussiin edes laittoi....
Tais susku tuossa aikaisemmin todeta, että sarkasmi on vaikea laji.

Kyllähän kaksi viikkoa taloa tutkineilta poliiseilta olisi hyvinkin voinut jäädä löytämättä veriset vaatteet ja astalo, vaikkakin ne oli piilotettu niin helppoon piiloon, että Anneli pystyi ne mukaansa ottamaan seuralaisen huomaamatta? Tai mistä sen tietää vaikka löysivätkin, eivät vaan osanneet yhdistää niitä murhaan? Olemmehan täältä lukeneet, ettei alkututkintaan osallistuneet olleet mitään järjenjättiläisiä ja sen lisäksi he olivat vielä laiskoja ja huolimattomia...
Hasselko
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Hasselko »

VittoriaVetra kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 4:25 pm
Susku London kirjoitti: Ke Syys 10, 2025 3:31 pm Tuskin se astalo olisi työmapeissa, tai lapsille vietävässä jäätelöpaketissa ollut. Lisäksi olisi pitänyt kuljettaa veriset vaatteet ja kengät asunnosta ulos samalla.

Työmapeissa ...jäätelöpaketissa...tuota noin..kröhöm :roll: :D näytät olevan tosissasi ja se on huolestuttavaa. Olen myös hieman loukkaantunut että pidät Annelia noin tyhmänä että veisi astalon pois työmapeissa tai jäätelöpaketissa.Jos kerran pidät Annelia syyttömänä ja fiksuna niin miksi esität noin kömpelöä lavastusteoriaa hänen teokseen...

MUTTA hänellä oli kuitenkin muovipussi mukana..joka varmasti hivenen parempi teoria kuin tuo mappi tai jäätelöpaketti salakuljetukseen. Sinne mahtui hyvin astalo ja veriset vaatteetkin. Kun kukaan ei seuraillut sen paremmin mitä hän sinne pussiin edes laittoi....

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002744295.html
Eli tässä sinun teoriassa poliisit eivät ole talosta löytäneet näitä tekovälineitä kahden viikon aikana, vaan Anneli kävi ne hakemassa muovipussin kanssa?

Ei voi muuta sanoa kun wau! Aikamoista
Pieni liekki

Näin jälkiviisaana olen sitä mieltä, että oheisesta jutusta olisi pitänyt jättää syyllistävä puoli kokonaan kirjoittamatta ja korjata asiavirheet koko tekstin osalta. Esimerkiksi se, että todetaan kodissa olleen hiirenpaskaa lattialla, antaa aivan erilaisen kuvan siisteydestä kuin että todetaan lattialle päätyneen ruohosipulin siemeniä.

Toimittajan juttu on loistavasti kirjoitettu vertaamaan kahta erilaista tapahtumakuvausta, joista ainoastaan toinen voi olla totta. Valitettavaa kuitenkin on, että juttu on todennäköisesti osaltaan vaikuttanut siihen, että syytön ihminen on joutunut kärsimään aivan liian pitkään oikeusprosessien pyörteissä. Surullista on seurata valtakunnansyyttäjän toimintaa, joka ei ole vaivautunut perehtymään tapaukseen Auerin ja hänen entisen miesystävänsä perheiden näkökulmasta eikä edes ole selvittänyt itselleen tapahtumien todellista kulkua.
Vastaa Viestiin