BODOM: Poikien moottoripyörät. ( ketju 1 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Lukittu
groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

Urho kirjoitti:Pentti Jäppinen oli Marjatan poikaystävä, mikä olikin Marjatan jutussa suurin piirtein ainoa paikkaansa pitänyt juttu. Pentti Jäppinen tappoi itsensä Mossensa sisään kaasuttamalla vuonna 68 tai 66. Jäppis-sadusta en jaksa kirjoittaa... Nissen ja Sepon prätkän kohtaloista en tiedä mitään. Sitä vastoin pystyin muista faktoista osoittamaan valheeksi väitteen siitä, että Nissen prätkä olisi päätynyt Pentti Jäppiselle, tai että legendaarinen nettihäirikkö Paavo B. olisi selvittänyt ake:sta Nissen prätkän "mielenkiintoisen kohtalon".

Marjatta nimesi toiseksi telttapariskunnaksi Seija Niemisen ja Seppo Lahtisen, ja epäili joskus kuulleensa heidän kuolleen nuorena. Selvittäessään Marjatan juttua, poliisi kuuli kesällä 2005 Jäppisen 60-luvun naapurilta, että heidän lähellä oli Lahtisen talo, jossa asui kaksi poikaa. Tämän talon väen kohtalot ja ystävyyden Jäppisen kanssa olen erään toisen aktivistin kanssa selvittänyt. - Tämän asian selvittämiseen meni kahvitaukoineen ja hauskanpitoineen alle tunti. Vastaavasti poliisi kirjasi 3 viikon tutkimusen jälkeen, ettei muitten telttailijoiden henkilöllisyys ole vielä selvinnyt. Jokainen voi vetää tuosta omat johtopäätöksensä poliisin tutkimusten tasosta.

Jos jotakuta kiinnostaisi, että kuka tämä asiassa avittanut toinen nettiaktivisti on, niin veikkaisin hänen silloin tällöin häärivän täälläkin. Nimimerkki on KEKKONEN :wink: - Olenko oikeassa? :wink:
Sinat et varmuudella voi tietaa onko Marjatan juttu totta vai ei. Et myoskaan varmuudella tietaa kuka on tekojen takana tai kuka ei.Suomeksi et voi varmuudella nimeta kuka teot teki tai kuka ei varmuudella tekoja tehnyt.

Tuo lausahduksesi, etta asia selviettiin "puolessa tunnissa osoittaa vain sen,etta olet omaksunut oppisi Palolta, joka selvitti Assmanin alibin "yhdella puhelinsoitolla".

Enka voi muuta sanoa kuin omakehusi ja itserakkautesi suorastaan paistaa. Sanotko Palon tapaan, etta "olen varmaan ainoa taistelija Pelastakaa Gustafsson-operaatiossa, mutta joukkoon liittyy kohta lisaa...

Sita en tieda mista katkeruutesi poliisia kohtaan johtuu - erityisesti Tuomista ja Haapalaa, mutta varmasti suurinpiirtein samoista syista kuin Palonkin katkeruus. Taistellen oikeudenmukaisuuden puolesta, minun totuuteni - minun sankaruuteni - tai sitten vain pyytettomyyteni takia.

Sitan en kiella etteiko sinulta ole silloin talloin tullut mielenkiintoisia yksityiskohtia, mutta faktoja ne eivat ole kun tassa Bodomin jutussa niita faktoja on niin vahan. No, ainakin kolme - kolme kuolattu nimittain.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Nyt petti puolestaan awa:n muisti. Marjatta mainitsi nimet poliisikuulustelussa, joka on etp:n liitteessä.

Groot vuodatti aika pitkän listan asioita, joista oikein mikään ei pidä paikkaansa, ja vielä päälle sellainen tunteenomainen purkaus jostain Palon katkeruuksista ja minun totuuksistani. Joka kerta, kun näitä lukee, niin mieleen hiipii sellainen etova tunne. Kuinka monta kertaa pitää kirjoittaa "en tiedä, mitä on tapahtunut", "en tiedä syyllistä", jne jne, ennen kuin menee jakeluun.

Marjatan tarinan paikkaansapitämättömyys tuli todettua jo oikeudessa. Tuskinpa koskaan on oikeushistoriassamme esitetty yhtä monesta kohtaa prakaillutta tarinaa.

Groot väittä myös, että olen omaksunut tutkimusmetodini Palolta, vaikka olen lähes koko "harrastamiseni" ajan nimenomaan harmitellut sitä, ettei Palo viettänyt aikaansa arkistoissa ja tarkistanut asioita ihmisiltä. Siis tehnyt juuri sitä, mitä itse olen tehnyt. Marjatta-Lahtinen asiassa tämä tapahtui niin, että sen ajan henkikirjoista kävin läpi alueen talot etsien taloa, jossa asuisi kaksi poikaa. Ja kas kummaa, talot ovat alueittain, ja Lahtisiakin vain pari. Toisesta löytyi pojat, jotka olivat teini-iässä vuonna 1960. Soitto vrk:hon, josta selvisi, että toiselle ei löydy osoitetta, muttei myöskään kuolinpäivää, mikä vihjaa kuolemaan 60-70-luvulla. Soitto elossa olevalle veljelle, paljasti sitten sen, että Jäppinen oli tosiaan veljesten hyvä kaveri, ja Marjatta Jäppisen tyttöystävä. Jos tämä ei osoita poliisilta surkeata työskentelyä, niin ei sitten mikään. Vai näkeekö joku tässäkin jotain puolusteltavaa?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen lukenut jostain, että Nilsin puukko olisi ollut myöskin kadoksissa, mutta se olisi löytynyt viikon päästä Nilsin kotonta.

Miten se olisi ollut mahdollista, kun poliisit eivät sitä ole pois antaneet, jollei se olisi kulkeutunut "kotiin" moottoripyörän kyydissä?

Moottoripyörä tavaroiden kätköpaikkana on mielestäni niin selvä tapaus, että muuta mahdollisuutta tavaroiden katoamiseen ei mielestäni ole.

Harmillista, ettei moottoripyöristä ole sen kummempaa maininta missään, joka taas osaltaan vahvistaa sitä luuloani, ettei niitä pintapuolista tarkistelua enempää koskaan tutkittukaan.

Verijäljetkin Nissen pyörässä, jos sellaisia on ollut, ovat hyvinkin voineet mennä sen piikkiin, että kun se on ollut vain metrin päässä teltasta, että veri olisi tappotöissä lentänyt sen päälle.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Olen lukenut jostain, että Nilsin puukko olisi ollut myöskin kadoksissa, mutta se olisi löytynyt viikon päästä Nilsin kotonta.

Miten se olisi ollut mahdollista, kun poliisit eivät sitä ole pois antaneet, jollei se olisi kulkeutunut "kotiin" moottoripyörän kyydissä?

Moottoripyörä tavaroiden kätköpaikkana on mielestäni niin selvä tapaus, että muuta mahdollisuutta tavaroiden katoamiseen ei mielestäni ole.

Harmillista, ettei moottoripyöristä ole sen kummempaa maininta missään, joka taas osaltaan vahvistaa sitä luuloani, ettei niitä pintapuolista tarkistelua enempää koskaan tutkittukaan.

Verijäljetkin Nissen pyörässä, jos sellaisia on ollut, ovat hyvinkin voineet mennä sen piikkiin, että kun se on ollut vain metrin päässä teltasta, että veri olisi tappotöissä lentänyt sen päälle.
Siitä NGn puukosta. Poliisi ei valitettavasti kirjannut kaikkia palautettuja tavaroita. Ja esimerkiksi molempien tyttöjen kamat annettiin jostain syystä Män poltettavaksi.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Hessun luottamus poliisiin on aika heikko. :wink: Joka paikassa on aina sanottu, ettei prätkiin oltu kajottu, mutta nytkö elää usko siitä, ettei poliisikaan vilakissut niitä ja lausunto annettiin ns. lonkalta?

Teltan pohjalta löytyi 5 puukkoa, jotka krp hukkasi. Yksikään niistä ei ollut murha-ase. Hannes Markkulan Bodom-kirjan parasta antia on kohta, jossa hän kirjoittaa siitä, ettei murha-asetta ole löydetty. Kaikesta päätellen poliisilla on alusta ptäen ollut tiedossa, ettei kyseessä ole ihan tavallinen Mora tai kauhavalainen, vaan pitkä- ja kapeateräinen suht iso tekoväline. Tikari tai pistin tulee ensimmäiseksi mieleen.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Urho kirjoitti:Hessun luottamus poliisiin on aika heikko. :wink: Joka paikassa on aina sanottu, ettei prätkiin oltu kajottu, mutta nytkö elää usko siitä, ettei poliisikaan vilakissut niitä ja lausunto annettiin ns. lonkalta?

Teltan pohjalta löytyi 5 puukkoa, jotka krp hukkasi. Yksikään niistä ei ollut murha-ase. Hannes Markkulan Bodom-kirjan parasta antia on kohta, jossa hän kirjoittaa siitä, ettei murha-asetta ole löydetty. Kaikesta päätellen poliisilla on alusta ptäen ollut tiedossa, ettei kyseessä ole ihan tavallinen Mora tai kauhavalainen, vaan pitkä- ja kapeateräinen suht iso tekoväline. Tikari tai pistin tulee ensimmäiseksi mieleen.
Äläs nyt Urho laskettele ihan omiasi. Kyllä kuolinsyyntutkijoiden mukaan toisena murha-aseena oli esimerkiksi aivan tavallinen puukko.

ETP:stä: Vuonna 2004 tehtyjen tutkimusten mukaan [Björklundin] niskan ja kaulan vammat on aihetuettu teräaseella (esim. tavallisella puukolla) ---

Sinä alat aina vain enemmän muistuttaa konstaa noissa omasta päästä tempaisemillasi propagandanyrityksissäsi... tikari tai pistin, heh-heh... miten tuleekin mieleeni konstan aivan pokkana esittämä "sotilaallinen täsmäisku" -teoria... :lol: :lol: Olette te mainiot veljekset, kerrassaan mainiot. :lol:

Ja mitä tulee teltan pohjalta löytyneisiin "puukkoihin", niin et kai sinä nyt ihan tosissasi vihjaile, että nämä lähinnä koristeiksi tai voiveitsiksi sopivat pikku esineet olisivat - tuota - murha-aseita? :lol:

Molemmilla pojilla oli puukot mukana. Se, että Gustafssonin puukko sitten ilmestyikin näkysälle (olikos se viikon kuluttua tai myöhemminkin murhista) hänen kotonaan, on vähän hämäräperäinen juttu sekin...
Vaikka varsinainen murha-ase olikin kivi, toisena murha-aseena oli jomman kumman pojan puukko.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

:o) kirjoitti: Molemmilla pojilla oli puukot mukana. Se, että Gustafssonin puukko sitten ilmestyikin näkysälle (olikos se viikon kuluttua tai myöhemminkin murhista) hänen kotonaan, on vähän hämäräperäinen juttu sekin...
Vaikka varsinainen murha-ase olikin kivi, toisena murha-aseena oli jomman kumman pojan puukko.
Etkö tässä yritä vähän oikaista? Älä laita faktamuotoon arvauksia.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Siis uskooko hymiö, että poliisilla oli viisi puukkoa plus Nissen kotoa löytynyt, mutta eivät osanneet nimetä niistä tekoasetta? Miksei tekijä, eli hymiön mukaan Nisse, sitten hävittänyt tekovälinettä yhtä perusteellisesti kuin muita tavaroita. - Itse olen tästä asiasta samaa mieltä kuin Markkula, murha-asetta ei ole löydetty. Etp:ssä on tosiaan käytetty ilmaisua tavallinen puukko mahdollisena tekovälineenä, mutta se ei sulje pois noita muita mahdollisuuksia. Itse muistaisin, että puhuttiin 2-3 cm leveästä pitkästä terästä. Kai sekin käy tavallisesta puukosta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Konsta, Konsta.

Taas monimutkaistat asioita.

Jos Sinä viet oman, kadonneeksi ilmoittamasi puukon poliisille pokkana surmatöiden jälkeen, niin miten luulet senaikaisten poliisien suhtautuneet Sinuun, jota ovat pitäneet sankarina ja uhrina?

Lisäksi puukon terää olisi aivan huoletta pystynyt esimerkiksi tahkolla "kaventamaan" sentin, jolloin se ei olisi sopinut murhakuvioon.

Leventäminen olisikin ollut sitten vaikeampaa.

Ilmeisesti monikin tiesi, millainen puukko Nissellä oli, joten "sijaispuukkoa" ei olisi kannattanut tilalle viedä.

Tuohon aikaan puukot ja puntarit pidettiin hyvässä kunnossa ja kyllä joka talosta tahko löytyi, jolla olisi pystynyt kaventamistoimet hyvinkin suorittaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Yksi veren tekemä siirtokuvio oviaukon lähellä. Voisi olla lyhyt, vain 2 cm:n terällä varustettu veitsi. Mutta siitäkään ei saatu varmuutta.

Suurin osa teltan ylimäääräisistä reijistä oli vain alle 2cm leveydeltään.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti: Lisäksi puukon terää olisi aivan huoletta pystynyt esimerkiksi tahkolla "kaventamaan" sentin, jolloin se ei olisi sopinut murhakuvioon.

Leventäminen olisikin ollut sitten vaikeampaa.

Ilmeisesti monikin tiesi, millainen puukko Nissellä oli, joten "sijaispuukkoa" ei olisi kannattanut tilalle viedä.

Tuohon aikaan puukot ja puntarit pidettiin hyvässä kunnossa ja kyllä joka talosta tahko löytyi, jolla olisi pystynyt kaventamistoimet hyvinkin suorittaa.
Onkos tämä joku hölmöläispalsta?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvon Skoone.

Näyttää palsta olevan täynnään hölmöläisiä.

Bembölen kylä, joka sijaitsee aivan Bodominjärven läheisyydessä, ellei peräti ole osittain kylän alueella, on ollut ja on edelleenkin Suomen Hölmölä.

Siellähän ne murhatkin tapahtuivat, joten voinemme hyvinkin kutsua toisiamme hölmöläisiksi, koska olemme kiinnostuneet tapauksesta.

Sinäkin näytät asennoituneen niin vahvan kilven alle, että et haluakaan katsoa asioita muilta kanteilta, kuin siitä yhdestä ja mielestäsi oikeasta.

Panepa minulle ihan piruuttasi joku oma "faktasi" asiasta ja katsotaan pystynkö sen kumoamaan.

Minäpä laitan sinulle omani.

Kumoapa väite, ettei puukko mennyt moottoripyörän bensatankissa murhapaikalta pois.
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

konsta kirjoitti:Yksi veren tekemä siirtokuvio oviaukon lähellä. Voisi olla lyhyt, vain 2 cm:n terällä varustettu veitsi. Mutta siitäkään ei saatu varmuutta.

Suurin osa teltan ylimäääräisistä reijistä oli vain alle 2cm leveydeltään.
Kaksi palstojen älyn jättiläistä, konsta ja Urho esittävät nyt sitten kahta vaihtoehtoa kuolinsyyntutkijoiden esiin tuoman, todennäköisimmän tilalle:
konsta tarjoaa kynsipuukkoa ja Urho jopa pistintä tai peräti tikaria... :lol:
Kolminkertainen eläköön!-huuto konstalle ja sama Urholle.

Huh-heijaa...
Täältä tähän.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessun mielestä hänen aivoissaan tapahtuneet kehitelmät olisi kyettävä todistamaan vääriksi, tai sitten ne ovat totta. Heh. Hessu, kuka tahansa pystyy kehittelemään mielikuvitusteorioita siitä, mihin kadonneet tavarat joutuivat, eikä niitä kukaan pysty todistamaan vääriksi. Joten teorioille on rajaton avaruus vapaana.

Voisit lähteä siitä, mikä olisi todennäköistä.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Ryppy sai taas ylivilkkauskohtauksen. Tuosta veitsen terän näköisestä siirtokuviosta mainittiin oikeudessa, minulta jäi vain mainitsematta, että terän leveys oli noin 2cm, ei siis pituus. En olisi uskonut, että joku sen niin käsittäisi, kjäh.
Lukittu