Tämähän se hulluinta onkin. Poliisi voi ihan itse päättää mitä siihen etp laittaa ja mitä jättää pois.Detsi kirjoitti: La Marras 22, 2025 5:17 pmSatakunnan poliisipäällikkö Timo Vuola on itse sanonut Ylen haastattelussa Auer-jutun yhteydessä, että esitutkinnan materiaali ei yleensä kokonaisuudessaan päädy esitutkintapöytäkirjaan, vaan tutkija valikoi mitä siihen otetaan. Auerin aikaan laki ei myöskään velvoittanut merkitsemään mitenkään sitä kamaa, joka jätettiin pois. Myöhemmin voimaan tullut uusi esitutkintalaki (805/2011) kiristää tätä. Länsi-Uudenmaan syyttäjänvirasto päätti, ettei Auerin tutkintapyyntö johda esitutkintaan, eli rikosta (tahallista salaamista tms.) ei virallisesti todettu.TutkivaEiTieltäEksy kirjoitti: La Marras 22, 2025 4:55 pmPaitsi jos etp:sta on jätetty pois kaikki syyttömyyttä tukeva aineisto, lisätty vain syyllisyyttä tukevaa ja sitäkin manipuloitu. Näinhän oli "vahingossa" käynyt. Lisäksi yritettiin salata puolustukselta tutkinta-aineistoa.Huppis kirjoitti: La Marras 22, 2025 3:08 pm Mitkä seikat tukevat Annelin syyllisyyttä:
-Krp:n dna- tukimuksissa epäonnistuttiin saamaan tulosta suuressa osassa näytteistä, joten ketään ulkopuolista ei ollut paikalla.
-Annelin sekava käytös häke-puhelun aikana.
-Uuden suhteen aloittaminen, ennen viiden vuoden suruajan päättymistä.
-Ulkonäkö.
-Jälkiin sopivien Näppylä-hanskojen, toisen murhavälineen, nauhurin+nauhan ja kenkien onnistunut piilotus.
Ja moni muukin seikka tukee Annelin syyllisyyttä.
Ei Suomessa heppoisin perustein lähdetä murhaajaa oikeudessa syyttämään...
Pahoitteluni, olin väärässä kun kuvittelin, että puolustuksen tuli tuolloin jo saada tietoon kaikki tutkintamateriaali mikä syytettyä koski.