Neljä ihmistä kuollut tulipalossa Savonlinna 6/12/25

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Luciano Viskos

Re: Neljä ihmistä kuollut tulipalossa Savonlinna 6/12/25

Viesti Kirjoittaja Luciano Viskos »

Rillipäää4 kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:37 pm
tonnikka kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:21 pm Ite kyl huutaisin, jos mun lapsi ja lapsen äiti on palavassa talossa sisällä, ja itse olen ulkona. Saattaisin myös särkeä ikkunan ja huutaa paikalla tulleelle, että tee jotain.

Se on tietysti outoa, ettei näistä kumpikaan ole hälyttänyt apua.
Eiköhän tämä isä olisi jäänyt silloin seuraamaan, että apu saapuu paikalla. Ei ole mitään mainintaa missän.
Jäänyt pihalle odottelemaan ja kuunnellut perheensä avunhuutoja?
Lieneekö pistänyt vielä tupakiksi siinä odotellessa?
Kai nyt jokainen tekee kaikkensa pelastaakseen perheensä oman henkensä uhallakin?
perusporilaine
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja perusporilaine »

tonnikka kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:46 pm Joku tässä ei silti täsmää kun laittaa asioita aikajanalle. Jos mies on illalla viety putkaan, ja klo 8.03 talo on ollut tulessa, niin ei hän ole voinut paloa sytyttää.
Niin mistä tieto, että olisi illalla viety? Ei kannata tänne kirjoitettuja spekuja saati väärinymmärryksiä totena ottaa :D
Puheenjohtaja kirjoitti:Ma Touko 04, 2026 5:36 am Seli seli. Matut vittuun. Joka maasta.
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

Palossa tuhoutuneessa talossa asui Ilta-Sanomien tietojen mukaan äiti ja kolme lasta. Asian vahvistaa IS:lle myös Savonlinnan seudun romaniyhdistys. Yhdistyksen mukaan lasten isä kuuluu romaniyhteisöön.

https://savonlinnanseudunromanit.fi/
Näyttökuva 2025-12-07 kello 12.52.56.png
Näyttökuva 2025-12-07 kello 12.52.56.png (236.89 KiB) Katsottu 4839 kertaa
blomerukset-presidenttipari.jpeg
blomerukset-presidenttipari.jpeg (193.08 KiB) Katsottu 4839 kertaa
candyman×5
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja candyman×5 »

Luciano Viskos kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:52 pm
tonnikka kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:21 pm Ite kyl huutaisin, jos mun lapsi ja lapsen äiti on palavassa talossa sisällä, ja itse olen ulkona. Saattaisin myös särkeä ikkunan ja huutaa paikalla tulleelle, että tee jotain.

Eiköhän tämä isä olisi jäänyt silloin seuraamaan, että apu saapuu paikalla. Ei ole mitään mainintaa missän.
Kai nyt jokainen tekee kaikkensa pelastaakseen perheensä oman henkensä uhallakin?
Vasta vastikään perheensä tulipalossa menettänyt isä pelasti vain itsensä. Onhan niitä sellaisiakin tapauksia.
Ihmettelen kyllä, että miksi sinne kynttilöiden joukkoon oli alkoholitölkkejäkin tuotu. Outo tapa muistaa kuolleita lapsia ja heidän äitiään
Rillipäää4
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Rillipäää4 »

Luciano Viskos kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:52 pm

Niin missän ei ole mainintaa, että isä olisi hankkinut tai soittanut apua tai ollut paikalla, kun apu saapuu. Ainoastaan sivulliset serannut ja soittaneet apua paikalle.
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Rillipäää4 kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 11:21 am

Toki nainen on voinut itse sytyttää palamaan, mutta jotenkin hänen avunhuudot ei täsmää siihen teoriaan. Ainakin kaikki puhelut häkeen on tehnyt sivullinen silminäkijä ilmeisesti. Kuitenkin tässä on soitettu häkeen 8.03 ekana miehen ja naisen välisen tappelun takia ei tulipalon.

Jos tällä karjuvalla miehellä ei ole osuutta asiaan, miksi ei jäänyt auttamaan tai soittanut häkeen?
Huutaisko se nainen enää siinä vaiheessa ku talo ilmiliekeissä? Äkkiseltään voisin kuvitella että tuo nainen on joku muu kuin talon asukas/lasten äiti.
Rambo123
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Rambo123 »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011675404.html

Tuossa haastettelussa poliisi ainakin kiertää kaikki kysymykset liittyen miespuoliseen huutajaan ja/tai lasten isään.
Asseri2000
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Asseri2000 »

napalanko kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 11:36 am Laitan rahani tälle: ukko viety aiemmin putkaan häiriö käyttäytymisen takia, päästetty aamusella pois, palannut talolle kera palavan nesteen, huutoa, ikkuna rikki, talo tuleen, ukko häipynyt...
Juuri näin vaikka toivon todellakin että ei mennyt noin.
Ramppa X Rämäpää
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ramppa X Rämäpää »

Rambo123 kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:18 pm Kuka on ollut tämä "huutajamies" ja missä luuraa, ei ole esiintynyt kuin naapurin puheissa. Äänensävyssä on ero kun riitahuuto versus avunhuuto. Jos naapuri saanut huudon perusteella että kuvan että siellä tapellaan niin viittaa vahvasti murhapolton mahdollisuuteen.
Ei se mies välttämättä apua huutanutkaan. Saattoi huuta jotain tyyliin: "ÄLÄ MENE SINNE! NYT VITTU TAKAISIN! KUOLET ITEKIN SINNE, EI NIITÄ VOI ENÄÄ AUTTAA!" Jos nyt mitään miestä oli edes huutamassa. Muutenkin äänen sävyä voi olla vaikea tulkita kauempaa.
RonnieVan
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja RonnieVan »

Mitäköhän auton kylkeen sutattu spraymaalilla?
tonnikka
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja tonnikka »

Ihan yhtä paljon spekulaatiota poliisin nouto edellisenä iltana kuin kaikki muukin tässä ketjussa.

Oudon paljon lasketaan arvoa täällä naapuri puheille (sille joka hälytti apua). Ei tuntenut talossa asuvia, ei nähnyt tapahtumapaikalle. Oma kommentti naapurilta, että vasta hätäpuhelua soittaessa huomasi, että on tulipalo. Kyllähän siellä on voitu riidellä, mutta on voitu myös paniikissa huutaa toisilleen, vaikka toinen olisi ollut sivullinen ja toinen "perheen isä".
Lehdissä on kirjoitettu, ettei hän asunut osoitteessa. Onko tullut aamulla paikalle ?

Mitä tulee talosta pelastamiseen, jos siellä on klo 8 ollut täyden palon vaihe, ei sinne enää kukaan mene sisään. Hiton vaarallista jo sitä ennenkin, niin paljon on myrkkykaasuja - ja ikävä fakta, että tuskin edes ketään elossa olevaa enää siinä vaiheessa pelastettavaksi.

En oo enää 20-vuotias, mutta bileet talossa, jossa asuu 1v ja 3 lapsia tuntuu ehkä vähän kurjalta. Mitä näillä bileillä tarkoitetaan, että on kavereita käynyt kylässä, juotu ja biletetty? mihin saakka, miten myöhään? missä lapset ?
Al1ce
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Al1ce »

Muistelen jonkun silminnäkijän puhuneen pamauksista tulipalon alkuvaiheessa joiden kertoja epäli kuuluneen räjähtävistä autonrenkaista.Mikä lie paukkunut mutta autonrenkaat eivät ainakaan.
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

AAPELINEN kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 12:10 pm Onkohan tuo putkateoria vähän kaukaa haettu vai meinaatteko että olisi päästetty vapaalle aamulla jo 7 aikaan....
Näin poliisi kertoo putkasta vapautumisesta...
Vapaudenmenetyksen alkamista ei ole sidottu kellonaikaan, vaan tapahtumaan, joka siihen johti.

– Eli vapautua voi aamulla, päivällä, illalla – käytännössä vapautuminen tapahtuu sitten, kun kiinnioton edellytyksiä ei enää ole.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mit ... oa/9185878

Eli siinä kun asiallisesti kertoo että pitäisi päästä kotiin hevoset juottamaan ja vannoo että olen ihan kiltisti niin sieltä voi päästä vaikka kuudelta aamulla.

Olen minä nähnyt tapauksia joissa ravintolasta putkaan rauhoittumaan toimitettu on ollut kadulla toikkaroimassa vielä samana iltana.
napalanko
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja napalanko »

Sehän nyt on selvää että isä ei missään nimessä ole kirjoilla asunnossa, eikä muutenkaan missään suhteessa perheeseen, Johan siinä menis hyvät kela-rahat sivu suun.

Tätä nyt koitetaan hyssytellä ja kääntää parhain päin, että mitenkä tuotaisiin julki, että tumma veri kuohahti jälleen kohtalokkain seurauksin
Neuvostoliitto 💯 1922-2022
qurqo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja qurqo »

Rillipäää4 kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 9:54 am
qurqo kirjoitti: Su Joulu 07, 2025 9:40 am Kyllä minulla ensimmäisenä tulee mieleen akkupalo. Voinut hyvin olla joku lasten skootterin kiinalainen akku latautumassa eteisessä, joka räjähtäen palaa. Siinä palo leviää sekunneissa koko olohuoneeseen estäen ovesta pakenemisen.

https://x.com/TGTM_Official/status/1995375482758672661

https://x.com/jenniferzeng97/status/1798733752467939340

Jokaiseen asuntoon pitäisi palovaroittimen lisäksi määrätä paloturvallinen latauskaappi, jonne voisi nuo kiinaromut laittaa latautumaan.

Tuossakin huomaat, että useampia akkuja on päälekkäin/vierekkäin jotka aiheuttaa suuremman räjähdyksen. Yksitäisen sähköpotkulaudan akun palaminen tms ei aiheuta räjähdysmäistä tulipaloa.
Kyllä se noissakin vain se yksi akusto räjähti. Videoita noista kiinaromujen akkupaloista on tuhansittain. Ei siinä pysty mitään tekemään, kun tuommoinen lähtee, niin on asuntokin savusta mustana sekunneissa.

Vastaa Viestiin