Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Palpuri
Scooby-Doo

Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006

Viesti Kirjoittaja Palpuri »

Kerron rehellisesti nyt asioista ja siitä mikä johti toiseen. Tästä voitte jokainen päätellä miten asiat meni. Mutta älkää täällä Antin keskustelussa pähkäilkö näitä asioita joista ette oikeasti tiä mitään. Olin tai en Elina ja oli huumeongelma tai ei niin se ei siltikään ole mikään syy jättää asioita kertomatta ja vihjailu siitä että on huumeidenkäyttäjä ja väkivaltainen ovat mielestäni kunnianloukkauksen alaisia syytteitä joista voisin halutessa tehdä ilmoituksen. En nauti lapsettomasta elämästä täällä vaan kärsin joka ainut yö kun en saa nukahtaa omien lasteni kanssa rauhassa ja herätä aamulla ennenkaikkea tietäen että oma perhe on turvassa. Jokainen minut tietävä ja tunteva tietää sen vääryyden mitä tässä tapahtui ja miksi asiat meni näin karmealla tavalla pieleen. Sen vannon, että minun lapset on kuitenkin ne rakkaimmat ja viattomimmat tyypit kaiken tän paskan keskellä eikä ole heillekään kovin reilua tämä miten täällä on jo ehditty leimaamaan minut nistiksi ja väkivaltarikolliseski. He lukee näitä myös kovin kiinnostuneina ja me vanhempina ollan sitten ne jotka näitä asioita selventää heille. Meillä on siitä hieno perhe että ollaan avoimia ja uskalletaan puhua vaikeistakin aiheista.

Mulla on rikosrekisteri puhdas. Ja myöskin omatunto suurimmalta osin ja velkaa en ole kenellekään ja kaikki sen myös tietävät koska olen itse aina siinä tilassa että maksan kaverinkin velat pois jos rahoissa ollaan. Ja olen myöskin itse saanut aina rahat takaisin. Tykkään pelata reilusti vaikka elämä on täysin epäreilua. Nämäkin ihmiset jotka täällä kertovat faktatietoa Elinan elämästä voisivat ottaa vaikka puhelimen käteen ja soitella Ellulle kuulumiset niin juteltais sitte vaikka kaikki muutki jutut jos on jotaki epäselvää siitä että miten elämäni vietän.

Olen ihminen ja väsyin minäkin valtavan paineen alle. Otin liikaa asioita vastaan ja lopulta olin niin väsynyt 10-12h työpäivistä eräoppaana että kun olisin halunnut illat pyhittää tytöille ja itselleni niin meidän perhettä alkoi ihan urakalla piinaamaan henkilö josta oli äärimmäisen vaikea päästä irti ja tunnen osittain vieläkin olevani häviöllä siinä. Se piina kesti 1.5v ja se loppui huhtikuussa hirveisiin juttuihin ja poliisin soittoon että nyt saatte vihdoin nukkua rauhassa. Ei se ihan loppunut vaan sehän jatkoi sitä vielä linnasta mutta nyt on tehty kaikki voitavamme että hän olisi taaksejäänyt painajainen.

Tuli alkukesä ja olin justiin jäänyt kesälomalle ja tytöt lähti isälleen 2kk. Kaiken kaaoksen jälkeen 2kk omaa aikaa oli juuri sitä mitä tarvin. Se miten elin elämäni sen kesän 2kk ajan ei vahingoittanut tyttäriä ja mielestäni ei vahingoittunut kukaan tai mikään muukaan. Nyt olen kuitenkin viranomaisten silmissä varo henkilö ja sossut ei anna tyttöjä mulle koska olen sosiaalin mielestä osallistunut rikolliseen toimintaan. Mikä oli täysi lavastus, mutta niin kauan kuin olen epäilty niin kauan sossu saa pitää minua kriminaalina. En ole vielä edes syytetty vaan vasta epäilty. Kukaan ei kuollut eikä ole kokenut minkäänlaista väkivaltaa missään vaiheessa joten ootellaanpa rauhassa mitä alkaa kuulumaan.

Ja ennen kuin meidän koko suku yms kaveripiireistä lähtien leimataan narkeiksi niin ei se sitä ole. Olen rehellinen kun kerron että itselläni on tällä hetkellä suurempi tuska sisällä mitä Antin katoaminen aiheutti ja olen hajalla enkä kysele ihmisten lupia olla näin paksana kaikesta ja kun tuntuu ett tähän oloon kuolee tai haluaa kuolla koska on vaan niin paha olla että mikään ei auta, ottaa helposti jotain josta oli joskus hyötyä. Ja siihen oloon kun pääset hetkeksi pakoon omia ajatuksia jotka ovat aivan solmussa haluais vaan paeta aina uudestaan ja uudestaan. Ja kun tuntuu että kukaan ympärillä ei ymmärrä tai tunne tuskaa niin kuin sinä. Ei tuomita meidän rakkaita vaan kerrotaan niille sitte ku ne joskus pääsevät sieltä pois että täällä ollaan ja ei hylätä ystävää joka oli sun ystävä jo sillon ku ekaluokka alkoi.

Mulla on ollut niin raskaat ajat että ainoastaan tieto siitä että olen kahden maailman rakkaimman tyttären äiti ja meille tulee vielä se hetki jolloin kukaan ei yritä meitä erottaa niin tämän kun lausun päässäni ja vedän syvään happea niin jaksan taas yhden päivän eteen päin. Mulla on heitä aivan raastavan kova ikävä ja se ikävä sivuutti kaiken muun.

Pyydän että jätetään meidän perheen henkilökohtaiset asiat ulkopuolelle Antin katoamisen tutkinnasta. Ja annetaan tytöille rauha. Sen he ansaitsee.

Antti olis ollut aivan varmasti maailman paras eno tytöille 🫶🏻🖤 se on ollut vaikea asia hyväksyä myös että tytöt ei koskaan nähneet Anttia mutta uskon siihen että Antti näkee heiät ja kulkee mukana 🖤🖤
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Karigasniemeen rattoisaa Joulua!

Kaikille muillekkin ketkä on jollakin tapaa jutun takana.
Joulu on ihmisillä välittämisen aikaa. 8)
Antti on aina läsnä. 🖤🖤
Roy Riviera
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Roy Riviera »

Hurjimus kirjoitti: Ke Loka 15, 2025 8:12 pm Kyllä minä lasken teidän nojatuoli etsivien teorioita kuuluvan samaan sarjaan, kuin että maapallo on litteä ja ihminen ei oo käynyt kuussa.🤔

- Katoamisyönä/aamuna Hiace nähtiin "kyseenalaisessa paikassa" Angelin alueella takaovet auki, valot metsään päin.
- Myöhemmin huhutaan, että pakettiauton takakontti (tai lattia) puhdistettiin bensiinillä – ilmeisesti poistamaan jälkiä.
- Tämä yhdistetään usein poromieheen, joka oli silminnäkijä Antin auton kaahaamiselle ja romuttumiselle.

Onko tietoa onko tälle alueelle tehty etsintöjä esim. ruumiskoirilla ?
Frauwellbehave
Alokas

Viesti Kirjoittaja Frauwellbehave »

Frau Elina Palpuriini!!!Senkaltaista valkopesua jotta yhden viestin raapustan vielä ja tähän päätän ja siirryn forumin toisiin viestiketjuihin.Kovasti lastesi puolesta olen surullinen..olethan oikeassa siinä että he ovat viattomia tässä asiassa ja muutenkin tietenkin lapsia kun ovat

Sinä Palpuri siitä seikasta huolimatta et milloinkaan ole ollut reilu henkilö etkä sinä ole pelannut reilua peliä näiden vuosi kymmenten aikana kun minä sinut tuntenut olen vaan se on ollut päinvastaisesti.Sillä ei ole väliä oletko itte tuntenut henkilön vuoden taikka 25 kun selkä kääntyy.
Suurin vahinko sinulle ittelle on taitanut tapahtua sinne lappiin paluun jälkeen vaikka kyllä olen täälläkin ollut näkemässä tavallisena arkisena päivänä kun huorittelit entistä ystävääsi ja pieni tyttäresi seisoi kuuntelemassa sitä huutamista

jokainen sinut tunteva ja tuntenut tietää sen olevan ihan tavanomainen tapa sinulle.Kukaan sinut tunteva ei sanoisi että sinuun voi luottaa tai että peli olisi reilua tai edes sen tapaista ollut eikä kukaan uskalla sanomaankaan tulla.Niin ja tämä palsta on osaavia ihmisiä täynnä niin hyvä on tajuta tietenkin että käräjäoikeuden tuomiot ovat myös julkisia tuomioiden ja suurimmin sisällystenkin osalta niin sieltä se kyllä näkyy että oletko tehnyt ja siitä huolimatta että tuomiosta olisi valittanutkin.Lavastusasia kuullostaa vauhdikkaalta vaan ei uskottavalta

Itte en kanssa taida uskoa sellaiseen että nämä nyt vallassa olevat jutut Antin katoamiseen liittyisivät mutta aika outoon valoon sinut laittaa se kauan olet tällä forumilla raapustanut Palpurina höpöjä.Sinun nykyinen tila käy kyllä itse tekemästäsi viestistä kirkkaaksi mutta sanon silti että keskity niihin ikäväsi kohteisiin äläkä turhaan niin tulee se aika kun saat rakkaimpien kanssa olla.Lakkaa jatkuvat pötypuheet ja rumat valehtelut ja asioiden vääntelyt ja muiden henkilöiden syyttelyt ja kamala haukkuminen

Kaikki voimat sille joka Anttia vielä tässä pyörityksessä rohkaistuu alkaa etsimään.Kun asiaa nyt on ajatellut ja koko tämä forumin viestit ajatuksella katsonut niin itte olen vakuuttunut että mies on ihan omasta halusta kadonnut . Toisipa vuosi 2026 vastauksen
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Lyötyä ei pitäisi lyödä, enkä haluaisi sitä tehdä nytkään, etenkään joulupäivänä, mutta ajattelin vielä kerran osallistua täällä tähän aiheeseen.
Ensinnäkin toivon todella, että selviät kuiville kaikesta ja saat lapsesi takaisin, hirveälle tuntuisi ajatella, että tuollainen itselleni olisi sattunut.
Mutta kyllä tilasi näyttää olevan sitä laatua, että tarvitset apua sekä henkisellä, että päihde puolella
Todella tuntuu kummalle, että jaksat tänne vääntää todennäköisesti puppua, kun luulisi ajatusten ja toimien suuntaaminen omiin lapsiin olevan tärkeintä tälla haavaa. Juuri tämä Palpurin ulostulo aukaisi tämän Bandoran lippaan ja nämä ikävät asiat tuli täälläkin luettavaksi. Ilman tuota avausta ei nämä olisi julkisuuteen ainakaan tässä mitassa tulleetkaan.

Ei sossu pelkkien epäilysten perusteella tee huostaanottoa, kyllä suomessa on hyvin korkea kynnys tähän tekoon.
Vai lavastus on kaiken takana, näköjään siellä päin lavastetaan sekä katoamisia ja jonkun toimesta rikoksiakin toisten niskaan ? Uhosit myös tekeväsi kunnialoukkaus ilmiannon täällä kirjoittavasta nimimerkistä.
Henkilöllisyytesi on nytten varmistunut Elinalle kuuluvaksi ja olet täällä vuosikausia ohjaillut keskustelua, jossa syyllistetään näitä Antin kavereita, vieläpä Antin taposta.
Kukahan tässä en eniten loukannut muita ihmisiä ?
Minä väitän, että olet tehnyt puhdasta netti vainoamista vuosikausia, josta voidaan tuomita aika koviakin tuomioita.
En nyt mitenkään toivo sinulle tuollaista ja oikeasti toivon, että saat elämäsi ja lapsesi takaisin.
Mutta se vaatii myös henkistä kasvua ja nöyryyttä nähdä omat puutteensa oikeassa valossa.
Niitä puutteita näyttää olevan myös ihmissuhde taidoissa, koska näistä "yhteistyökumppaneista" näyttää alkuihastuksen jälkeen tulevan "vihollisiasi"
Oikeesti toivon kyllä sinulle voimia jaksaa rehellisellä ja päihteettömällä elämällä eteeenpäin ja suuntaavan ajatukset ja tekonsa siihen, mikä elämässä oikeesti on tärkeää.
LariKyösti
Alokas

Viesti Kirjoittaja LariKyösti »

Frauwellbehave kirjoitti: To Joulu 25, 2025 5:27 pm Frau Elina Palpuriini!!!Senkaltaista valkopesua jotta yhden viestin raapustan vielä ja tähän päätän ja siirryn forumin toisiin viestiketjuihin.Kovasti lastesi puolesta olen surullinen..olethan oikeassa siinä että he ovat viattomia tässä asiassa ja muutenkin tietenkin lapsia kun ovat

Sinä Palpuri siitä seikasta huolimatta et milloinkaan ole ollut reilu henkilö etkä sinä ole pelannut reilua peliä näiden vuosi kymmenten aikana kun minä sinut tuntenut olen vaan se on ollut päinvastaisesti.Sillä ei ole väliä oletko itte tuntenut henkilön vuoden taikka 25 kun selkä kääntyy.
Suurin vahinko sinulle ittelle on taitanut tapahtua sinne lappiin paluun jälkeen vaikka kyllä olen täälläkin ollut näkemässä tavallisena arkisena päivänä kun huorittelit entistä ystävääsi ja pieni tyttäresi seisoi kuuntelemassa sitä huutamista

jokainen sinut tunteva ja tuntenut tietää sen olevan ihan tavanomainen tapa sinulle.Kukaan sinut tunteva ei sanoisi että sinuun voi luottaa tai että peli olisi reilua tai edes sen tapaista ollut eikä kukaan uskalla sanomaankaan tulla.Niin ja tämä palsta on osaavia ihmisiä täynnä niin hyvä on tajuta tietenkin että käräjäoikeuden tuomiot ovat myös julkisia tuomioiden ja suurimmin sisällystenkin osalta niin sieltä se kyllä näkyy että oletko tehnyt ja siitä huolimatta että tuomiosta olisi valittanutkin.Lavastusasia kuullostaa vauhdikkaalta vaan ei uskottavalta

Itte en kanssa taida uskoa sellaiseen että nämä nyt vallassa olevat jutut Antin katoamiseen liittyisivät mutta aika outoon valoon sinut laittaa se kauan olet tällä forumilla raapustanut Palpurina höpöjä.Sinun nykyinen tila käy kyllä itse tekemästäsi viestistä kirkkaaksi mutta sanon silti että keskity niihin ikäväsi kohteisiin äläkä turhaan niin tulee se aika kun saat rakkaimpien kanssa olla.Lakkaa jatkuvat pötypuheet ja rumat valehtelut ja asioiden vääntelyt ja muiden henkilöiden syyttelyt ja kamala haukkuminen

Kaikki voimat sille joka Anttia vielä tässä pyörityksessä rohkaistuu alkaa etsimään.Kun asiaa nyt on ajatellut ja koko tämä forumin viestit ajatuksella katsonut niin itte olen vakuuttunut että mies on ihan omasta halusta kadonnut . Toisipa vuosi 2026 vastauksen
Vihdoin alko totuuksia tulla julki! Antaisin mitalin jos voisin 🏅 kiitos!
Roy Riviera
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Roy Riviera »

Ross Sullivan kirjoitti: To Joulu 18, 2025 12:39 pm
Palpuri kirjoitti: To Joulu 18, 2025 12:01 am Rikostoimittaja kirjailija joka aktiivisesti asiaa penkonut teki kaiken tämän tienatakseen ja kuten moni varmaan huomannut ”ponnisti” tällä asialla itsensä esille ja sai töitä ja jalan monen oven väliin tämän keissin ansioista, sekä luuli saavansa mainetta ja kunniaa. Kävi ilmi että hän on käyttänyt luvatta äänitteitä ja muita luottamuksella hänelle mainittuja asioita teoksissaan, harhaanjohtanut omaisia ja penkonut asioita viranomaistaholta saakka ilman valtuuksia sellaiseen. Suhtautuisin varauksella asioihin joita hänen toimesta julkisuuteen yms vuotaa ja täällä palstalla myöskin kommentoi ainakin kolmella eri nimellä tätä asiaa ja kovasti on puolustuskannalle lähtenyt etenkin Jaakon suhteen ja sitä kautta sekoittanut pakkaa huolella. Salakuuntelu ja tilojen mikittäminen ilman läsnäolijoiden suostumusta on laitonta ja äänitteet joita hän on saanut luottamuksella sekä itse salaa äänittänyt ei ole ollut tarkoitettu leviävän julkisuuteen. Hän on myöskin tehnyt todistettavasti perättömiä ilmoituksia viranomaisille ja yrittänyt näin saada jonkinlaista mainehaittaa asian ympärille.

Katoamisen tutkinta on avoinna niin kauan kuin Antti on kateissa ja henkirikosta ei voida myöskään sulkea pois vaikka poliisilla ei olekaan syytä sitä epäillä, siltikään sitä mahdollisuutta ei voida täysin sulkea pois. Sitä onko J syyllinen ei ole myöskään suljettu missään vaiheessa pois vaan niin kauan kuin ei tiedetä mitä kävi niin kaikki on mahdollista ja se on melko varmaa että tietoa sillä on mutta se miten sen siitä saa ulos puristettua on toinen asia. Hyvä asia oli se että hän suostui jutuille koska sen keskustelun aikana kävi aika selkeästi ilmi että se tosiaan tietää jotaki mitä se ei vaan voi syystä tai toisesta sanoa. Ja mitä tulee kaikkeen muuhun niin edelleenkin Antin omaiset eivät toivo muuta kuin päätöstä tälle painajaiselle joka on jatkunut jo aivan liian kauan. Eli sitä että totuus paljastuisi ja syyttömille saataisiin rauha. Ei sitä maa nielassu vaan jossain on joku joka tietää mitä sillon tapahtui.
Onko jotain faktaa siitä, että rikostoimittaja olisi käyttänyt luvatta äänitteitä? Mitä valtuuksia mielestäsi toimittajalla pitää olla, kun hän asioi viranomaisten kanssa/mitä sellaisia olisi ylitetty?

" Sitä onko J syyllinen ei ole myöskään suljettu missään vaiheessa pois" Aika stalinistinen näkökulma, että olisi ikään kuin syyllisyysolettama. Siis, että ihmisen syyttömyys pitäisi todistaa. Varmaan jossain Nigeriassa tai Venäjällä niin onkin, mutta ei missään länsimaassa kylläkään.
Tämä (kin) oli kyllä hämmästyttävä käänne asiassa. Olen seurannut tapausta alusta asti vaihtelevasti. Nyt "joulunpyhinä" kun oli aikaa luin ketjun kokonaisuudessaan läpi. 541 sivua. Mukava urakka :). Sen enempiä johtopäätöksiä tekemättä asiasta totean vain, että minulle kyllä tuo Linda R:än podcast / kirja selvensi monta asiaa ja muutti käsitystä siitä mitä mahdollisesti onkaan tapahtunut. Tutkivaa journalismia tekevä rikostoimittaja ei mielestäni ole tuossa kyllä isoja virheitä tehnyt. "Palpuri" nimimerkki selvisi kyllä itselleni melkoisen piankin kun ketju eteni. Olen seurannut tarkasti myös mediaa vuosien saatossa ja omaistenkin ulostuloja. Nyt nämä viimeaikaiset käänteet aiheuttavat kyllä itselleni hämmennystä. Toivotaan kuitenkin että tämä Antin katoaminen tavalla tai toisella joskus selviää ja toki toivotaan myös "Palpurille" että saisi elämänsä raiteilleen. Rikostoimittaja / kirjailija Lindalle lähettäisin terveisiä, että minusta asiallista, selkeää ja totuudenmukaista pohdintaa.
tuulituu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

Ross Sullivan kirjoitti: To Joulu 18, 2025 5:00 pm Ja itse asiassa muuten: eikö rahanhimoisen kirjailijan kannattaisi nimenomaan keksiä mahdollisimman kiihottavia rikostarinoita? Sellainen "ehkä se kuitenkin kävelijä metsään" -henkinen kirja ei välttämättä ole eniten myyvä.
Hän kyllä ilmaisee, että uskoo rikokseen ja että J tietää jotain, vaikkakin ehkä tahtomattaan.
Eli onko tuo sitten se mahdollisimman kiihottava ja siten rahaa tuova näkökulma...en osaa sanoa.
tuulituu
Martin Beck

Palpuri kirjoitti: To Joulu 18, 2025 12:01 am Rikostoimittaja ...
täällä palstalla myöskin kommentoi ainakin kolmella eri nimellä tätä asiaa ja kovasti on puolustuskannalle lähtenyt etenkin Jaakon suhteen ja sitä kautta sekoittanut pakkaa huolella.
...
En muista kirjotinko itse tätä epäilyä julki, mutta pari innokasta tämän rikostoimittajan puolustajaa on kyllä sellaisia vaikutteita antanut, että kuka nimimerkin takana saattaa olla. Kiva lukea, etten ole ainoa näin ajatteleva.
tuulituu
Martin Beck

Frauwellbehave kirjoitti: Ma Joulu 22, 2025 7:37 am ...

en osaa sanoa mistä pelko päivityksestä puhut.Päivityksessä jonka näin kirjoitti että ei ole mukana Antin etsinnöissä enää olleskaa.Ei suostu siitä puhumaankaan ja E:tä se ei missään maininnut.Kävein katsomassa vielä ja kaikki Anttia koskevat aiemmat päivitykset on poistettu ja samaten missään ei näy enää päivityksiä jossa on E:n kanssa mutta ihan varma olen että aikaisemmin sellaisiakin sen tilillä oli.. Eksyin tällä somekyyläysreissilla siviilitutkija-rikoskirjailijq Heidi Holmavuon someen sekin tutkii selvittämättömiä katoamisia ja rikoksia.Tarveisko sille vinkkaa kun kyllä tämä tutkinta potkua kaipaa
Joku täällä siteerasi tuota niin , että L ei osallistu etsintöihin enää eikä suosittele sitä muillekaan tms mistä voi saada vaikutelman, että olisi peloteltu hiljaiseksi, uhkailtu tmv. Itse kaipasin kuvaa tuosta, mutta sen on tainut nähdä vain pari ihmistä.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

On toki hyvä asia, että tapaus pysyy pinnalla ja avautumistakin - suurimmaksi osaksi vielä aiheessakin pysytty...

Nyt pitää muistaa, mitään uutta ei ole ilmennyt. Antti katosi vajaat 20 vuotta sitten ja tapaukseen liittyy valtavasti hämärää ja epäselvyyksiä edelleen. Se/ne joiden oikeasti pitäisi kertoa jotain, ovat suunsa tukkineet.
tuulituu
Martin Beck

Fraywellbehave, taisii olla nimimerkki hurjimuksen näkemä se "pelkopäivitys" Lindalta, että hän on huolissaan turvallisuudestaan, eikä sen takia halua osallistua etsintöihin.

Olisipa hoksannut ottaa screenshotin.
tuulituu
Martin Beck

kattokarpänen kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 6:43 pm On toki hyvä asia, että tapaus pysyy pinnalla ja avautumistakin - suurimmaksi osaksi vielä aiheessakin pysytty...

Nyt pitää muistaa, mitään uutta ei ole ilmennyt. Antti katosi vajaat 20 vuotta sitten ja tapaukseen liittyy valtavasti hämärää ja epäselvyyksiä edelleen. Se/ne joiden oikeasti pitäisi kertoa jotain, ovat suunsa tukkineet.
Totta. Itse en ymmärrä miten Antin siskon mahdollinen nykyinen päihdekäyttö tmv tähän liittyy kun kyse on hänen veljestään ja noin 20 vuotta sitten tapahtuneesta. Siskon tulevat päihdevalinnat tuskin silloin on vaikuttaneet asiaan mitenkään selittävästi. Päinvastoin, katoaminen varmasti voi vaikuttaa omaisten päihteidenkäyttöön.

Toivottavasti joku asiasta enemmän tietävä avaisi suunsa myös jossain vaiheessa. Kuuntelin jotain Sari Liinaharja podia ja siinä oli yksi uskaltanut puhua, kun väitetysti autossa mukana ollut ja Sarin bileisiin saattanut oli kuollut. Pelko on hyvä hiljentäjä.
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

tuulituu kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 8:08 pm
kattokarpänen kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 6:43 pm On toki hyvä asia, että tapaus pysyy pinnalla ja avautumistakin - suurimmaksi osaksi vielä aiheessakin pysytty...

Totta. Itse en ymmärrä miten Antin siskon mahdollinen nykyinen päihdekäyttö tmv tähän liittyy kun kyse on hänen veljestään ja noin 20 vuotta sitten tapahtuneesta. Siskon tulevat päihdevalinnat tuskin silloin on vaikuttaneet asiaan mitenkään selittävästi. Päinvastoin, katoaminen varmasti voi vaikuttaa omaisten päihteidenkäyttöön.

Toivottavasti joku asiasta enemmän tietävä avaisi suunsa myös jossain vaiheessa. Kuuntelin jotain Sari Liinaharja podia ja siinä oli yksi uskaltanut puhua, kun väitetysti autossa mukana ollut ja Sarin bileisiin saattanut oli kuollut. Pelko on hyvä hiljentäjä.
No liittyy se siten että Elina on kirjoitellut seinälleen vuosi sitten, miten Linda pelasti heidän perheen ja myös sanonut tietävänsä, ettei Jani ole katoamisen takana.
Nyt sitten päihde ja rötöstely kautena aloittanut Lindan haukkumisen ja Janin syyllistäminen uudestaan. Historia toistaa itseään tässäkin, kuinkahan mones kerta onkaan menossa.
Ei paljon mielikuvitusta vaadi ymmärtää,, että Lindan puheet omasta turvallisuudesta ovat tämän kaiken seurausta, kun voi lukea Elinan teoista ja historiasta.
Oliko myös niin, ettei Linda suosittele kenellekään Antin etsintään osallistumista.
Joten on sillä aika paljon merkitystä.

PS tiedoksi tuulituulle, että Linda kirjoittaa juurikin niin, ettei rikoksen mahdollisuutta paljoakaan jää. Onko sulla siis ymmärtämisen vaikeus, vai muistatko väärin.
Janille antaa puhtaat paperit, ei sanallakaan, että hän tietäisi jotain, kylläkin joku voi tietää....
Viimeksi muokannut Hurjimus, Pe Joulu 26, 2025 9:07 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kattokarpänen
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja kattokarpänen »

tuulituu kirjoitti: Pe Joulu 26, 2025 8:08 pm Pelko on hyvä hiljentäjä.
Kyllä.

Pelko, häpeä, saamattomuus. Erityisesti kollektiivinen häpeä. Jos nuorena on tyritty joku asia. Vuosia kuluu ja kiinnijäämisen riski pienenee. Kuka avaa suunsa ensin siellä, missä vaietaan pienemmistäkin asioista.

Ei sillä, itsemurha tai tapaturma mahdollista toki. Paljon pitäisi ensin vielä saada selvyyttä jotta...
Vastaa Viestiin