Pohjanmaan Pia-surmat v. 1991 ja 1994
Re: ...
No vastaan nyt kun kerrat kyselet? Minä en ketään uhkaile poliisilla. Kyseessä olisi asianomistajarikos, jos rikosoikeudellinen termistö olisi ylittynyt. Näin ollen minä en voi tehdä asiasta rikosilmoitusta eikä minua kiinnosta tietää tekevätkö sitä asianomaisetkaan. Et tee rikosta kun haukut tämän suomalaisen yrityksen kännyköitä. Et myöskään luultavasti tee rikosta kun toit julki näitä ulkopuolisten nimiä. Mutta yksi tärkeä seikka sinulta tuntuu puuttuvan; hienotunteisuus. Ilmeisesti sinun toimintatavat elämässäsi tuntuvat menevät sen mukaan mikä on rikollista ja mikä laillista. Tiesitkö muuten, että minun ei tarvitse nousta täydessä linja-autossa istumapaikalta seisomaan antaakseni paikan väsyneelle vanhukselle. En tee mitään rikosta kun en luovuta paikkaani vanhukselle vaikka jaksaisinkin itse seistä. Mutta minä voin luovuttaa paikkani hyvästä tahdosta. Tämä on sitä hienotunteisuutta, jota sitäkin voisit harjoitella omassa elämässäsi. Ja kun yleensä toimii hienotunteisesi, niin yleensä ei tee rikosta vahingossakaan. Lopuksi huomautan, että en hyysää rikollisia, mutta en myöskään tuomitse heitä sillä sen tekee suomalainen oikeuslaitos ja minun ei tarvitse tehdä sitä.
Miehellä on tilillään Kahden Pia nimisen liftaritytön surmat, ettei vaan olisi Piia Ristikankareen tapaukseen syyllinen. Tosin eihän Piia asunut samalla paikka kunnalla kuin Piat. Eikös jommalla kummalla Pialla ollut myös vaaleat hiukset, farkut sekä Farkku takki katoamis hetkellä aivan niinkuin Ristikankareella. No ehkäpä on aika kaukaa haettua... 
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Piia surmat
Mun mielestä ei niinkään kaukaa haettu. Kaikki tapaukset lokakuun alkupäivinä, kolmen vuoden välein. Kaikki nuoria tyttöjä. Mä luulen että nimi on ollut enne kahdessa viimeisesä piia surmassa.
Piia surmat
leppinen on ollut silloin armeija ikäinen, olis mielenkiintoista tietää missä on ollut suorittamassa asepalvelustaan. Jos on ollut hyvinkin lähellä piikkiötä
Piia surmat
En muista nähneeni jos ei sitten siinä rikostarinoita suomesta-ohjelmassa vilahtanut. Sen näkee ylen elävässä arkistossa
Piia surmat
Kyllä niistä silloin 91 ja 94 oli varmaan kuvia lehdissä mutta ei niitä enää kellään ole tallella. Ilmajoki-lehdessä oli ainakin jälkimäisestä. Asuin silloin ilmajoella missä se piiakin asui. Sitä varten tämä kiinnostaa kun leppinen on vapaana täälä lähipaikkakunnalla (seinäjoella).
-
Mopoterroristi
- Agentti Scully
Mielestäni on aika kornia puhua hienotunteisuudesta tämän ihmispedon yhteydessä. Tämä sarjamurhaaja kun ei edes osoittanut sen vertaa hienotunteisuutta uhriensa omaisia kohtaan että olisi edes tunnustanut tekonsa kun näyttö oli kiistaton. No rikostarinoita Suomessa-jaksossahan todettiin että Leppinen oli todettu mielentilatutkimuksen mukaan tunnekylmäksi ja empatiaan kykenemättömäksi, eli psykopaatiksi (korjatkaa jos muistan väärin tämän tulkinnan).
Mielestäni on hyvä ihan kanssaihmisten turvallisuuden kannalta tietää missä tälläinen sarjamurhaaja (ja sarjaraiskaaja?) liikkuu. Eihän Leppisen toimintatapa, eikä uhrien määräkään eroa esim BTK-murhaajasta kovinkaan paljoa. Yksi uhreista oli vielä lapsi, eli ala-ikäinen.
Minulla kyllä on hienotunteisuus, sekä käytöstavat kyllä kunnossa, kuten on muuten lainsäädännön tuntemuskin ollut jo ihan tuolta opiskeluajoista lähtien. Mutta tämän pedon teot ovat niin raakoja ja raukkamaisia ettei hän ansaitse tulla kohdelluksi hienotunteisesti.
EDIT: Poistettu pitka lainaus - RAID
Mielestäni on hyvä ihan kanssaihmisten turvallisuuden kannalta tietää missä tälläinen sarjamurhaaja (ja sarjaraiskaaja?) liikkuu. Eihän Leppisen toimintatapa, eikä uhrien määräkään eroa esim BTK-murhaajasta kovinkaan paljoa. Yksi uhreista oli vielä lapsi, eli ala-ikäinen.
Minulla kyllä on hienotunteisuus, sekä käytöstavat kyllä kunnossa, kuten on muuten lainsäädännön tuntemuskin ollut jo ihan tuolta opiskeluajoista lähtien. Mutta tämän pedon teot ovat niin raakoja ja raukkamaisia ettei hän ansaitse tulla kohdelluksi hienotunteisesti.
Tuota noin. Milloin sinulla alkaisi mennä perille, että nyt on koko ajan keskusteltu siitä, että jätetään ulkopuoliset pois tästä foorumista. Ei sinun tarvitsekaan tekijälle tuntea hienotunteisuutta, mutta jätä hienotunteisesti hänen omaiset rauhaan.
-
Mopoterroristi
- Agentti Scully
Sinulle suosittelen lukemisen opettelemista: Minähän olen jättänyt lainaamastani viestistä pois muiden nimet, nythän siinä on enää teoista tuomitun nimi. Mutta niin kovasti asia näyttää kismittävän sinua, että asia taitaa koskettaa sinua henkilökohtaisesti?
Sinulle suosittelen lukemisen opettelemista: Minähän olen jättänyt lainaamastani viestistä pois muiden nimet, nythän siinä on enää teoista tuomitun nimi. Mutta niin kovasti asia näyttää kismittävän sinua, että asia taitaa koskettaa sinua henkilökohtaisesti?
Lukemisen opettelemista voisit harjoitella itse. Koko aikahan tässä on ollut puhetta, että oltaisiin hienotunteisia omaisia kohtaan, mutta sinä käännät asian päinvastoin, että miksi pitäisi olla hienotunteinen tekijälle. Eiköhän nuo ulkopuoliset deletoitu ylläpitäjän toimesta eikä sinun puoleltasi. Ei asia kosketa minua henkilökohtaisesti mitenkään eikä varmaan sinuakaan, joten kannattaisi purkaa se paha olosi terveemmällä tavalla kuin kohdistaa se johonkin aivan tuntemattomaan persoonaan.
Lukemisen opettelemista voisit harjoitella itse. Koko aikahan tässä on ollut puhetta, että oltaisiin hienotunteisia omaisia kohtaan, mutta sinä käännät asian päinvastoin, että miksi pitäisi olla hienotunteinen tekijälle. Eiköhän nuo ulkopuoliset deletoitu ylläpitäjän toimesta eikä sinun puoleltasi. Ei asia kosketa minua henkilökohtaisesti mitenkään eikä varmaan sinuakaan, joten kannattaisi purkaa se paha olosi terveemmällä tavalla kuin kohdistaa se johonkin aivan tuntemattomaan persoonaan.
Hyvin paljon yhteneväisyyksiä näissä tapauksissa kyllä on. Juuri liftaaminen, nuoria tyttöjä ja liftanneet loppusyksystä(kö)?WhoIam kirjoitti:Miehellä on tilillään Kahden Pia nimisen liftaritytön surmat, ettei vaan olisi Piia Ristikankareen tapaukseen syyllinen. Eikös jommalla kummalla Pialla ollut myös vaaleat hiukset, farkut sekä Farkku takki katoamis hetkellä aivan niinkuin Ristikankareella.
OT:
Mutta muistako nyt oikein, kun sanon että Piia R(istikankare) oli kadotessaan 14 vuotias, Pia K. 17 vuotias ja Pia T. 19 vuotias? Saattoivat mennä nuo K ja T iän puolesta sekaisin niin haluaisin että joku viisaampi valottaisi.
Hyvällä mielikuvituksella sekin on mahdollista
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Piia Kuru oli se nuorempi, eli 17v. Se(kin) tieto löytyy tuolta vähän kauempaa referoinneista.
Pia Kurun kuvia oli runsaasti mm Alibissa aikoinaan. Silloinkin, kun surmaaja ei ollut vielä tiedossa. Hänen isänsä oli myös haastatteluissa ja kuvissa, otti ymmärrettävästi erittäin raskaasti kuopuksensa kuoleman. Pia Kuru oli erittäin hoikka, sievä ja mustaksi värjätyt hiukset. Toinen Pia oli pyöreämpi kasvoinen, vaaleat pitkät hiukset ja sievä hänkin.
Pia Kurun kuvia oli runsaasti mm Alibissa aikoinaan. Silloinkin, kun surmaaja ei ollut vielä tiedossa. Hänen isänsä oli myös haastatteluissa ja kuvissa, otti ymmärrettävästi erittäin raskaasti kuopuksensa kuoleman. Pia Kuru oli erittäin hoikka, sievä ja mustaksi värjätyt hiukset. Toinen Pia oli pyöreämpi kasvoinen, vaaleat pitkät hiukset ja sievä hänkin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!