Tpahtui Ähtärissä: Oppilas iski opiskelutoveriaan taltalla selkään

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
jackal
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja jackal »

Mike Manner kirjoitti:
jackal kirjoitti:
Kun opettajat havaitsivat kiusaamisen varoitettiin kolmikkoa uudelleen aiheesta. Koko kiusaamisen ajan mänttäläinen oli lähinnä tekojen hyväksyjänä ja taustanaurajana. Hänen syytteensä kunnianloukkauksesta hylättiin.
Opettajat olisivat ehkä voineet myös toimia eri tavalla.

Opettajat varoittivat kiusaajia? Mistä? Siitä että kiusattu saattaisi vastata teoilla?

Eikö enään saa minkäänlaista rangaistusta kiusaamisesta?
Max. koulusta erottaminen määräajaksi?
Nykyään opettajat on melko hampaattomia puuttumaan yhtään mihinkään... Kiitos nyky yhteiskunnan.

Vaikka koulusta erottaminen, yhteyttä molempien osapuolten vanhempiin. Vaikka taltalla selkään, uups. Se taisikin olla kiellettyä. :wink:
Judge Dredd
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Väkivalta lopettaa vittuilun. 2 tonnin korvaukset on kyllä liikaa, taskunpohjalta löytyneet kolikot olisivat saaneet riittää.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Toivottavasti kiusaajat siirrettäisiin eri kouluun tapauksen jälkeen ja talttapoika saisi jatkaa koulussa. Voi olla, että jotkut vähän alkavat pelkäämään poikaa ja kiusaamista ei enää olisi...ehkä. Valitettavasti usein on niin, että kiusatun pitää vaihtaa koulua, kun kiusaajien oikeudet ovat paremmat kuin kiusatun.
Paavo Arhinmäki on äijä!
jackal
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja jackal »

loneliness kirjoitti:Toivottavasti kiusaajat siirrettäisiin eri kouluun tapauksen jälkeen ja talttapoika saisi jatkaa koulussa. Voi olla, että jotkut vähän alkavat pelkäämään poikaa ja kiusaamista ei enää olisi...ehkä. Valitettavasti usein on niin, että kiusatun pitää vaihtaa koulua, kun kiusaajien oikeudet ovat paremmat kuin kiusatun.

Näinhän se on.. Mutta toisaalta tässä tilanteessa se voisi melkein olla parempi niin.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Nylonköysi kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Kiitos! Tämähän meni mielestäni aika mukavasti. Puupalikoilla heitelleet saivat pienemmän tuomion kuin taltalla lyönyt. Ihan o.k. mielestäni.

Olen edelleen sitä mieltä, että kiusaaja on ihan itse aiheuttanut tilanteen.
Olen edelleen sitä mieltä, että mielestäni on hyvä, että puupalikoilla heitelleet saivat pienemmän tuomion kuin taltalla lyönyt.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Marsalkka kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että mielestäni on hyvä, että puupalikoilla heitelleet saivat pienemmän tuomion kuin taltalla lyönyt.
Korvaukset olisivat voineet olla samaa luokkaa kummallakin osapuolella. Joko 700€, tai sitten tuo kevyesti yli 2K...
Jos samaistuu apinaan, joka härkkii kepilla krokotiilia, niin pitää tiedostaa vaara syödyksi tulemisen mahdollisuudesta... Olisi se kepillä härkkiminen miten hauskaa tahansa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Paalikko
Alokas

Viesti Kirjoittaja Paalikko »

Parempi näin kuin kouluammuskelu.
Se ei ole este,se on hidaste.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Paalikko kirjoitti:Parempi näin kuin kouluammuskelu.
Erittäin totta.
Nyt kiusaaja sai sitä mitä tilasi, eikä vastuuta kantanut kaikki koulun loput oppilaat.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

Marsalkka kirjoitti:
Nylonköysi kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Kiitos! Tämähän meni mielestäni aika mukavasti. Puupalikoilla heitelleet saivat pienemmän tuomion kuin taltalla lyönyt. Ihan o.k. mielestäni.

Olen edelleen sitä mieltä, että kiusaaja on ihan itse aiheuttanut tilanteen.
Olen edelleen sitä mieltä, että mielestäni on hyvä, että puupalikoilla heitelleet saivat pienemmän tuomion kuin taltalla lyönyt.
Aloittajan vastuu. Ei muuta. Jos haluaa tapella, sitten on syytä muistaa, että siitä voi olla vakavammanpuoleisia seurauksia. Kaikki ihmiset eivät vaan istu ja ota turpaan gandhimaisesti hymyillen. Jotkut lyövät takaisin.
Marsalkka
Horatio Caine

Nylonköysi kirjoitti:Jotkut lyövät takaisin.
Juu. Taltalla. Ja siitähän tunnetusti saa kovemman tuomion kuin kepeillä heittämisestä, joten kannattaa miettiä ennen kuin lyö sillä taltalla.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Nylonköysi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Nylonköysi »

Marsalkka kirjoitti:
Juu. Taltalla. Ja siitähän tunnetusti saa kovemman tuomion kuin kepeillä heittämisestä, joten kannattaa miettiä ennen kuin lyö sillä taltalla.
Ei aina saa. Laki näes tunnistaa oikeuden itsepuolustukseen.

Jos 160cm naisen kimppuun käy 185cm pitkä aikuinen mies, tai jos yhden kimppuun käy useita henkilöitä vahingoittamistarkoituksessa, kyllä siinä voi lyödä vaikka kirveellä takaisin.
Marsalkka
Horatio Caine

Nylonköysi kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Ei aina saa. Laki näes tunnistaa oikeuden itsepuolustukseen.
Onko ennakkotapauksia, joissa itsepuolustukseksi olisi laskettu teko jolla puolustaudutaan vaikkapa pari päivää aiemmin tapahtunutta kepeillä heittelyä lyömällä taltalla yllättäen selkään? Tämä siis itse keksimäni esimerkki.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Onko faktaa siitä, että tuo taltalla iskeminen on lähtenyt pari päivää aikaisemmin sattuneesta kiusaamisesta?

Ja jep, ymmärsin kyllä. Taltalla on huono hätävarjella itseään lyömällä selin olevaa henkilöä keuhkoon. Mutta kokoinaisuutena arvioiden oikeuden ois pitänyt ottaa huomioon tuo kiusaamisen painostavuus ja jatkuvuus. Sitä stressiä kun ei voi vaan heittää mielestään sillä hetkellä, kun vittuilu loppuu. Tuossa kohdin on tullut vaan mitta täyteen.
Toinen vaihtoehto hänen mielestään on saattanut olla vaikka sellainen, että jos sille kiusaamiselle ei tehdä nyt heti loppua, niin hän menee kotiin ja tappaa itsensä päästäkseen piinasta.
Marsalkka
Horatio Caine

Mike Manner kirjoitti:Onko faktaa siitä, että tuo taltalla iskeminen on lähtenyt pari päivää aikaisemmin sattuneesta kiusaamisesta?
Tämä siis itse keksimäni esimerkki.
Mike Manner kirjoitti:Mutta kokoinaisuutena arvioiden oikeuden ois pitänyt ottaa huomioon tuo kiusaamisen painostavuus ja jatkuvuus.
Hänen maksettavaksi määrättyjä korvauksia alennettiin kolmanneksella pahoinpitelyn kohteeksi joutuneen pojan provosoitua toisen tähän tekoon.
Marsalkka
Horatio Caine

loneliness kirjoitti:
Marsalkka tossa sulle lukemista säännöistä, paitsi että siinä ei ollut edes onelineria, vaan pelkkää lainausta.
Ovatko lainaukset kiellettyjä, jos niiden avulla voi vastata oivallisesti tiettyyn asiaan?
Vastaa Viestiin