Kysy mitä vaan ylläpidolta paitsi moderoinnista (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta paitsi moderoinnista (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

Perilla kirjoitti: Su Maalis 15, 2026 6:56 pm
Minä en ole ikinä täällä muulla kuin puhelimella, eikä ole minkäänlaisia ongelmia. Voisiko sinun ongelmat johtua selaimesta, ole rohkea.
Onkos sulla aiphooni kun se noin hyvin pelittää? :D

Mulla itselläni on "vain" se amöriikkalaisten halveksima antero eli androidi ja se välillä pykittää. Vaan kuten jo toisaalla taisin mainitakin, että obsessioni minfoon ei ole niin sankka, etteikö sen hetkinen suunnitelma-bee olisi jo toisessa kourassa, jos minfo on vinossa. 8)
X X X X X
Perilla
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Perilla »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Maalis 15, 2026 7:12 pm
Minä en ole ikinä täällä muulla kuin puhelimella, eikä ole minkäänlaisia ongelmia. Voisiko sinun ongelmat johtua selaimesta, ole rohkea.

Mulla itselläni on "vain" se amöriikkalaisten halveksima antero eli androidi ja se välillä pykittää. Vaan kuten jo toisaalla taisin mainitakin, että obsessioni minfoon ei ole niin sankka, etteikö sen hetkinen suunnitelma-bee olisi jo toisessa kourassa, jos minfo on vinossa. 8)
Ole rohkea 🤣
En tiedä vaikuttaako 1000 megan valokuitu asiaan kun olen kotona aina wifin kautta.
Viimeksi muokannut Perilla, Su Maalis 15, 2026 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko

joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista

Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Perilla kirjoitti: Su Maalis 15, 2026 7:25 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Su Maalis 15, 2026 7:12 pm

Ole rohkea 🤣
Rrr-Repss..!! 😆 😆 😆
X X X X X
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Android ja selaimena DuckDuckGo, ei mitään enää mitään ongelmia.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

murha.infon tiimi kirjoitti: Su Maalis 15, 2026 6:46 pm

Myös lisääntynyt tekoälykoodaaminen on tuonut paljon bugeja vähän joka paikkaan.
Tekoälytyökalu nopeuttaa koodausta, mutta se ei aina näke koko kuvaa.
Siihen tarvitaan vielä toistaiseksi ihminen mukaan testaamaan ja korjaamaan siten että kokonaisuus toimii.
Nyt voin kyllä vahvistaa tämän sataprosenttisesti. Mulla on eräs harrasteeseen liittyvä projekti menossa jossa olen käyttänyt javascriptin ym. kanssa tekoälyä nopeuttamaan hommaa. Yleensä se koodi on ihan jees, mutta taas välillä sinne sekaan lipsahtaa sitten vanhaa takaisin korvaamaan jo korjattua koodattua pätkää tai tekoäly syöksyy sivuraitelle koko hommasta ja alkaa värkkäämään puolivalmiiksi jotain ihan käsittämätöntä asian vierestä ja kyselee, että muutanko tämän näin...No et muuta ja kun tarkastat sen koko filun, niin joopa joo, ei se ole siellä mutta jankutus aiheesta jatkuu tovin aikaa.
Kaikki ne muutetut koodit on käytävä silti läpi testaamalla tai lukemalla, on tullut tuo opittua kantapään kautta, yhdessä vaiheessa oli ihan naurettavia, kuten pilkku ennen jokaista hakasulkumerkkiä annetun arvon jälkeen paikassa jossa se ei todellakaan kuuluisi olla.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
damfin
James Bond (Pierce Brosnan)

Viesti Kirjoittaja damfin »

Ylläpidolle kysymys,
Kun nuo palvelunestohyökkäykset viime aikoina olleet melkein jatkuvia, niin oletteko jäljittäneet mistä päin maailmaa ne pääasiassa tulevat, onko asialla joku kotimaan sisällä toimiva taho vai tuleeko ulkomailta?
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

damfin kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 12:50 pm Ylläpidolle kysymys,
Kun nuo palvelunestohyökkäykset viime aikoina olleet melkein jatkuvia, niin oletteko jäljittäneet mistä päin maailmaa ne pääasiassa tulevat, onko asialla joku kotimaan sisällä toimiva taho vai tuleeko ulkomailta?
Saksasta on paljon tullut
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

En oo yllis, mutta... Varmaan hankala jäljittää, kun bottit pelaa jonkun Tor-palvelimen kautta niin kaikki maat käynee, patsi ehkä Pohjois-Korea, tai Etelänapamanner. Voi hyvin olla Ryssäläkin tai Amöriikka. Kyllä minfolle vihollisia löytyy, aivan sisältäkin käsin. :o 8)
X X X X X
damfin

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 5:20 pm
En oo yllis, mutta... Varmaan hankala jäljittää, kun bottit pelaa jonkun Tor-palvelimen kautta niin kaikki maat käynee, patsi ehkä Pohjois-Korea, tai Etelänapamanner. Voi hyvin olla Ryssäläkin tai Amöriikka. Kyllä minfolle vihollisia löytyy, aivan sisältäkin käsin. :o 8)
Minfo itse tuskin pystyykään ilman ip-osoitteita noita jäljittämään, meinasinkin että saako esimerkiksi cloudflaren kautta tietoja mistäpäin hyökkäykset tulee
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ylläpito/moderaattori(t) olivat pykälä 21 nojalla poistaneet tuolta Valkeakosken ketjusta sinne kokonaan kopioimani Iltalehden jutun, kun joku muu käyttäjä sitä (juttua) oli pyytänyt.
Enkä suinkaan tästä valita yhtään, mokasin, tahattomasti, mutta mokasin kuitenkin. Anteeksi siitä.

Kyseinen artikkeli oli julkaistu Iltalehden nettilehdessä ja muistaakseni myös paperilehdessä joulukuussa 2024 eli se ei ollut ihan tuore.

Voisiko olla olemassa joku aikaraja, että maksullisen artikkelin saa julkaista kun sen julkaisemisesta on kulunut aikaa esimerkiksi 1, 2 tai vaikka 3 vuotta ? vai onko Iltapuluilta tullut "kiitosta" että täällä julkaistaan maksumuurin takaa heidän juttuja ?
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
murha.infon tiimi
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

damfin kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 6:18 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Maalis 16, 2026 5:20 pm
Minfo itse tuskin pystyykään ilman ip-osoitteita noita jäljittämään, meinasinkin että saako esimerkiksi cloudflaren kautta tietoja mistäpäin hyökkäykset tulee
Kiinasta päin usein tulee.
Kiinan blokkaaminen ei auta, kun tulevat sitten jostain muualta.
Suojamoodi toimii ihan hyvin, tosin haittaa minfon käyttöä hiukan.
Take one for the team!
Eskimopuikko
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eskimopuikko »

En itse ole mikään tietotekniikan Teemu Selänne joten pahoittelen jo etukäteen mikäli kyselen ihan tyhmiä.

Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin eikös nuo DDOSaukset toimi niin, että X määrä kaapattuja/muuten bottiverkossa olevia koneita laitetaan yhdistäämään jatkuvalla syötöllä jollekin tietylle sivustolle ja aiheuttamaan sen ylikuormittumisen?

Joten jos se toimii noin niinkuin olen olettanut sen toimivan, niin eikait se mistä nuo hyökkäykset tulevst tarkoita käytännössä mitään muuta kuin sitä, että siellä suunassa on paljon bottiverkossa olevia laitteita ja itse syylistä sittä ei voi päätellä?
damfin

Eskimopuikko kirjoitti: Ti Maalis 17, 2026 11:25 am En itse ole mikään tietotekniikan Teemu Selänne joten pahoittelen jo etukäteen mikäli kyselen ihan tyhmiä.

Mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin eikös nuo DDOSaukset toimi niin, että X määrä kaapattuja/muuten bottiverkossa olevia koneita laitetaan yhdistäämään jatkuvalla syötöllä jollekin tietylle sivustolle ja aiheuttamaan sen ylikuormittumisen?

Joten jos se toimii noin niinkuin olen olettanut sen toimivan, niin eikait se mistä nuo hyökkäykset tulevst tarkoita käytännössä mitään muuta kuin sitä, että siellä suunassa on paljon bottiverkossa olevia laitteita ja itse syylistä sittä ei voi päätellä?
Jotenkin noinhan se menee, mutta kyllä se mistäpäin suurin osa hyökkäyksestä tulee kuitenkin jotain kertoo sen suhteen että mistä päin niitä bottiverkon koneita tai laitteita ohjaillaan, ja jotenkin veikkaan että kiinalaisten laitteiden bottiverkkoon kaappaajat löytyy enimmäkseen kiinasta ja venäjältä... ja siitä sitten voi miettiä olisiko millään kiinalaisella taholla minkäänlaista syytä tai mielenkiintoa häiriköidä jotain minfoa.

Toki voihan hyökkäyksen tilaaja löytyä ihan Suomestakin, mutta siinäkin tapauksessa se että hyökkäys tulee kiinasta kertoo jotain siitä mihin suuntaan hyökkäyksen tilaajalla on yhteyksiä.
McCall
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja McCall »

Joku osapuoli kokee minfon uhkana. Siis kun raportoidaan uutisia ympäri maailman, että kaikki ihmiset eivät ole hyviä tyyppejä. Joku kokee sen uhaksi. Vapaa tiedonvälitys on huono juttu joidenkin mielestä.
ASierra
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja ASierra »

Pitäneekö nuo käyttäjämäärät paikkansa alkuunkaan. Yölläkin on koko ajan ainakin se 1200 paikalla, joista kaikki yleensä rekisteröimättömiä?

Silloin kun oli koko sivusto nurin ja hitaana niin näytti 1100 käyttäjää. Huomasin vaan kun jossain välissä pääsi vähäksi aikaa sisään ja näytti tuollaista määrää.
Knobster kirjoitti: ↑Kaikillahan se on tiedossa että tiettyjen maiden seonneet pakolaiset raiskaavat paljon suhteessa lukuunsa.
Vastaa Viestiin