Kulkijat ja reitit helluntaina 1960 Bodomilla.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Wendelin ei kerro pyörän verijäljistä, vain Rantanen tekee niin. :shock:
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Ok, aattelin vaan...
papillon
Perry Mason

Oulunmies kirjoitti:Ok, aattelin vaan...
Varmaan, mutta mitä? :lol: Älä pidä jännityksessä jne.... :lol:
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

No mieleen vaan tuli, että onko ne kaikki 5-6 aikuista kuulusteltu. Ja siis identifioitu.
papillon
Perry Mason

^ No jos nuo mitä mainitsin, kaikista muista löytyy paitsi Timperistä.
Pirjo Pertin kertomiset olisi kiva lukea, niitä ei vaan ole liitetty ETP hen, vaikea kuvitella etteikö 200m päässä yötä ollutta heppua olisi kuulusteltu.
Mysteriossa on hieman juttua, mm. se että kävi ulkosalla 0300, eikä havainnut sen kummempaa.
Kertomansa mukaan.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Huomasitteko muuten sen, että tämä Siv tyttönen oli kuullut paikan päällä, tämän loukkantuneen olleen Nils Gustafsson, joten kuka oli tämän tiedon antanut?

Oliko paikalla sellaisia henkilöitä, jotka olivat Strömbergillä duunissa, tai olivat olleet, tai sitten jossain samassa duunissa aiemmin Gussen kanssa.

Entä koulukavereita?

Edit: yksi sana lisätty ja pilkku.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Mikäs sen Timperin yöllä herätti, klo 3. Lahteen voisi soitella.
Mielenkiintoista, tuo Sivin nimitieto.
Sellainenkin veikkaus on ollut, että paikalla oli apuri, joka jäänyt paikalle seuraamaan tilanteen kehittymistä ja antoi henkilötiedot.
Lönnberg muistikokeeseen.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
papillon
Perry Mason

yövuoro kirjoitti:Mikäs sen Timperin yöllä herätti, klo 3. Lahteen voisi soitella.
Sellainenkin veikkaus on ollut, että paikalla oli apuri, joka jäänyt paikalle seuraamaan tilanteen kehittymistä ja antoi henkilötiedot.
Mikäs siellä Lahdessa sitten on? Timperikö?
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

yövuoro kirjoitti:Mikäs sen Timperin yöllä herätti, klo 3. Lahteen voisi soitella.
Yhdessä jutussa kerrottin että Tuulikin veli vaimoineen oli siellä heti paikalla. Mitä tämä kertoo?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Rauhaisaa joulua kaikille.
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Hessu52 kirjoitti:Huomasitteko muuten sen, että tämä Siv tyttönen oli kuullut paikan päällä, tämän loukkantuneen olleen Nils Gustafsson, joten kuka oli tämän tiedon antanut?

Oliko paikalla sellaisia henkilöitä, jotka olivat Strömbergillä duunissa, tai olivat olleet, tai sitten jossain samassa duunissa aiemmin Gussen kanssa.

Entä koulukavereita?

Edit: yksi sana lisätty ja pilkku.
No jos ihan tarkkoja ollaan niin ajankohta tuon nimen kuulemiselle ei selviä pöytäkirjasta. Ei siis välttämättä ole paikalla kuultua.
papillon
Perry Mason

Tässä yhdenlainen esitys, taitaa olla Iltalehden sivuilta peräisin.
Kyseenalaisia kohtia siinäkin, mutta ilmakuva viitteineen antaa hieman osviittaa.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti:Tässä yhdenlainen esitys, taitaa olla Iltalehden sivuilta peräisin.
Kyseenalaisia kohtia siinäkin, mutta ilmakuva viitteineen antaa hieman osviittaa.
Päänäkymä on otettu suunnileen Villa Dahlbyn yläpuolelta Bodominjärven etelärantaa kohti.

Kuvilla voi kätevästi testata omaa paikan ja ETP:n tuntemustaan. Montako oikein/väärin?

Linkin takana on kuvitusta keskituroilla kalastamiseen live.com palvelun mukaan. Kuten tunnettua, niemen lähistöllä järvellä kalastettiin sinä aamuna, enemmän tai vähemmän.
papillon
Perry Mason

Tämä Q n ottama kuva oikeuden pinkomisesta bodomilla ei oikein mulla sytytä, oisko dementti jo päällä? :lol:
Siis mistä hemmetin kohdasta se on? Q n kuvatekstin mukaan se on otos paluusta kenkäpaikalta.

No, ehkä funtsaan liikaa vesilaitoksen yläpuolta, sitä risteystä missä kävelytie tulee vesilaitoksen sivua kartanonsuunnasta, vesilaitoksen pihaan menevä tie ja kävelytie ja Rantaojantie.
Äh, mistä se on? Vähän pieni ja kehno mutta silti?
papillon
Perry Mason

Laitetaas tämäkin tänne, en ole varma mistä on tarttunut mukaan, ja mihin kuuluisi mutta tyylistä päätellen on tämäkin Q n ahkeroinnin tulosta:

ESKO JOHANSSONIN KERTOMUS VUODELTA 1960

Seuraava teksti on kirjoitettu videonauhalta ohjelmasarjasta Murha ei vanhene koskaan jaksosta Bodomjärvi - Kansakunta hypnoosissa

Sunnuntaiaamun jo kääntyessä päiväksi lähti Esko Johansson kahden pojan kanssa rannalle uimaan. Ennen pulahtamista kirkkaaseen veteen hän havaitsi läheisessä niemessä luhistuneen teltan. Saapuessaan leiripaikalle, hän löysi henkitoreissaan taistelevan Nils Gustaffsonin.

Johansson kertoo:

Sehän oli meijän vakituinen uimapaikka se. Ja pojat, nimen omaan pojat, lähti minun kolme poikaa, naapurinpoika - tosta - oli neljäntenä. He lähtivät edellä, mä sanoin et mä tulen pyörän kanssa perästä. Et ne, ne ei nähny sitä kasaa vaan menivät siihen justiin siihen vastarantaan, siihen matalaan. Mut minä lähdin pyörän kanssa sitä oikeata, se oli parempi polku vielä ja se teltta oli siel ja ei mikään teltta enää vaan siinä se kasa mikä siinä on. Siis minähän olin siellä poliisien kanssa koko päivän sitte iltaan saakka niin kauas kunnes nää ruumiit kaikki oli kannettu pois sieltä. Seuraavana aamunahan mä olin taas siellä, sitte jo menin sinne ja sit haravoitiin koko päivä sitä metsikköä siinä - no sielthän ei sit mitään...
Vastaa Viestiin