Joulupukkikokemuksia

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Draize
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 02, 2008 5:04 pm

Joulupukkikokemuksia

Viesti Kirjoittaja Draize »

En hausta huolimatta löytänyt vastaavaa aihetta, joten aloitan ihan uuden.

Näin joulunaikaan liikkeellä on monenlaista pukkiyrittäjää, raitis ja mukava joulupukki voi osoittautua painajaiseksi, pilaa lasten ja vanhempien aattoillan ja jättää jälkeensä pahan maun. Ikimuistoisia kokemuksia joulupukeista oli listattuna viime jouluna muistaakseni Ilta Sanomien palstalle, tänä jouluna en ole niitä löytänyt mistään.

Oletteko kuulleet huonoja joulupukkikokemuksia, sellaisia joissa tilattu pukki on suurin piirtein jo porstuassa alkanut humalassaan örveltämään?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Kerran on tilattu känninen pukki mutta ihan ok, kun oli vain "puhelias" eikä aiheuttanut vaaraa eikä muut kuin aikuiset edes huomanneet pientä rohkasua.

Viime jouluna katastrofi oli, kun pukki oli nainen ja suvun 6vee poikaa ei enää huijattu. Debiilipukki oli vielä siis pukki, eikä muori. Jos tilaan joulupukin, oletan sen olevan mies?? Vai kuuluuko se 2000-luvulla varmistaa itse housuista ennen sisään päästämistä?
Avatar
Jessica Rabbit
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 2:51 pm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jessica Rabbit »

Kyllä sen mies pitää olla. Mutta on kyllä vaan hyviä kokemuksia kiitos Tervapartion joulupukin. Omasta lapsuudestakaan ei mitänä kauheeta löydy, ellei oteta lukuun viimestä joulua jolloin paljastukin että joulupukki olikin oma isoveli :D Silloinkin se kyllä enempi nauratti jo.
I'm not bad. I'm just drawn that way
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Partiopukki on ollut aina ok, kunhan on tarpeeksi ikää... osaa laulaa tarvittaessa ja virittää uudet lahjoina tulleet soittimet jne. :D

Itse ihmettelin ihan pienenä, kun joulupukilla oli setäni saappaat. Sanoin sen myös ääneen, ja joku yritti selittää että ne ovat vain samanlaiset kuin sedällä. Minä intin, että ne ovat SAMAT saappaat. Olinhan katsellut niitä niin matalalta ja niin paljon, että tunnistin ne samoiksi. Ei traumaa eikä minkäänlaista älyämistä tapauksen johdosta.
Viimeksi muokannut Maybrick, Ma Joulu 22, 2008 10:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing is quite what it seems
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Ei ole omalla kohdlla huonoja joulupukkikokemuksia, mutta muistan kun olin noin 4-5v ja ihmettelin suuresti kun pukilla oli samanlainen rannekello kuin enollani :shock:

Onneksi päättelykykyni ei riittänyt sen pidemmälle silloin.. ja pidin sitä vaan sattumana :D

Enokin tuli sitten puoli tuntia pukin lähdettyä mummolaan.. ja menin hehkuttamaan sille toki heti, että "Tiiäkkö että sulla on samanlainen kello ku joulupukilla!!, eiks olekin hienoa"
"Yöperho on koteloitunut"
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Maybrick kirjoitti:Partiopukki on ollut aina ok, kunhan on tarpeeksi ikää... osaa laulaa tarvittaessa ja virittää uudet lahjoina tulleet soittimet jne. :D


Termi partiopukki sai meidän perheessä uuden merkityksen, kun poliisipartio tarjosi pukille kyydin... täytyihän niin tärkeällä miehellä olla oma suojue!

Ikävä kokemus tämä ei kuitenkaan ollut, ei pukille eikä meille!
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Meilläpäin ei ole tuommoisesta partiopukista kuultukaan. Täällä ne on yleensä olleet noita sukulaismiehiä (jotka tunnistetaan äänestä) tai sitten leijonapukkeja (= paikallisen Lions Clubin miehiä). Ihan ammattilaisia toki kaikki ko. hommassa 8)

Omasta lapsuudesta muistan paremminkin faijan jouluiset juopottelusessiot, mutta ei niistä(-kään) nyt sen enempää :?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Mulle paljastui papan luona totuus joulupukista, tosin vasta joskus joulun jälkeen... Iskä tarjosi pukille vähän yskänlääkettä ja tietty ajattelin et pitäähän pukille lääkettä antaa, kunnes sitte myöhemmin papan naapurinsetä tuli kylään ja iskä kysyi siltä oliko hyvää "yskänlääkettä", ja minäpä olin kulman takana kuulemassa. 8)
koskisen masa
Nikke Knakkertton
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 11:58 pm
Paikkakunta: Sodoma/Hamppukaupunki/Zion

Viesti Kirjoittaja koskisen masa »

Yleisön pyynnöstä julkaisemme tutkimustuloksemme koskien Joulupukin olemassaoloa.

1) Tietoomme ei ole tullut lentävää porolajia. 300 000 eläinlajia on tässä vaiheessa tutkimatta (suurin osa näistä on hyönteisiä). Ei ole täysin mahdotonta että Joulupukin lentävät porot ovat tosiaan olemassa.

2) Maailmassa on noin 2 miljardia lasta (alle 18-vuotiasta), mutta koska Joulupukin toimialueeseen ei kuulu muslimit, hindut, juutalaiset ja buddhalaiset, Joulupukki joutuu vierailemaan vain noin 15% maailman lapsista (378 miljoonaa). Koska taloudessa on keskimäärin 3.5 lasta, Joulupukki joutuu vierailemaan 108 miljoonassa kodissa. (Olettaen että jokaisessa perheessä on vähintään yksi kiltti lapsi).

3) Joulupukilla on 31 tuntia aikaa työskennellä, ottaen huomioon eri aikavyöhykkeet sekä maapallon pyörimisliikkeen, olettaen että hän matkustaa loogisesti idästä länteen. Pikaisen laskutoimituksen tuloksena huomaamme, että Joulupukille tulee 967,7 vierailua sekunnissa. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisessa talossa on joulupukilla aikaa noin 1/1000 sekuntia parkkeerata, hypätä alas reestä, jakaa lahjat, juosta takaisin rekeen ja matkustaa seuraavaan taloon.

4) Ottaen huomioon että nämä 108 miljoonaa pysähdystä ovat jakautuneet tasaisesti ympäri maapallon ja kahden talon välinen matka on keskimäärin noin 1.3 kilometriä, kokonaismatkaksi tulee noin 140 miljoonaa kilometriä. Tämä tarkoittaa sitä, että Joulupukin reki kulkee noin 1040 kilometrin sekuntinopeutta, 12.500-kertaisella äänennopeudella. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että normaali poro kulkee nopeimmillaan noin 25km/h.

5) Reen paino on toinen mielenkiintoinen tutkimuskohde. Olettaen että jokainen lapsi saa vain keskikokoisen Lego-paketin (500g), reki painaa 189.000.000 kg, lisäksi tulee ottaa huomioon Joulupukki, joka on usein kuvattu reilusti ylipainoiseksi. Maalla normaali poro voi vetää korkeintaan noin 140 kiloa. Vaikka olettaisimme että lentävä poro (kts. kohta 1) voisi vetää Kymmenkertaisen määrän verrattuna normaaliin, reen vetämiseen ei riitä kahdeksan, eikä edes yhdeksän poroa. Tarvitsemme 135.000 poroa. Tämä nostaa massan, ottamatta huomioon kelkan painoa, 210.000.000 kiloon.

6) 210.000.000 kg matkustaen 1040 km/s saa aikaan mahtavan ilmanvastuksen. Tämä saa porot lämpiämään samaan tapaan kuin avaruusaluksen sen palatessaan maan ilmakehään. Porojen etummainen pari kuluttaa 14.3 Kvantimiljoonaa joulea/sekunti/poro. Lyhyessä ajassa porot syttyvät liekkeihin saaden aikaan ketjureaktion, joka johtaa kaikkien porojen räjähtämiseen. Koko porolauma höyrystyy 1/4260 sekunnissa. Joulupukki kohtaa samalla 17.500-kertaisen painovoiman. 120-kiloinen Joulupukki painautuu reen takaosaan 1.959.016 kilon voimalla.

Tutkimuksissamme tulimme siihen lopputulokseen, että jos Joulupukki jakoi lahjat viime jouluaattona, hän on nyt kuollut. Toinen vaihtoehto on se, että Joulupukki on huijausta (mikä on tosin todella epätodennäköistä, maailmasta löytyy niin paljon todistajia jotka todistavat nähneensä Joulupukin säännöllisesti vähintään kerran vuodessa).
Ihmiset tulee ja menee - cycles and circles, everything cook and curry. http://www.youtube.com/watch?v=MorR04iLtMw
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Kaikkein oudoin joulupukkikokemus on itsellä ollut seuraava: kiroileva pukki tien vieressä selvittämässä mikä autossaan on vikana. Oli aika pettymys, ei ollut edes poroja mukana. Muistaakseni en silloin kyllä enää uskonut pukkiin, mutta pikkuveljeni uskoi ja siksi se kai jäikin mieleen (velipoika ihmetteli kovaan ääneen koko tapausta)

Niin ja on sitä nähty myös nainen pukin vaatteissa. Ihan hyvä idea isovanhemmilta, mutta äänestä kyseisen rouvan tunnisti heti. :lol:

Huonoja kokemuksia ei taida kovin olla, meillä ei yleensä pukki edes kotona käynyt vaan nähtiin se isovanhempien luona jos oli sinne järjestetty. Meillä lahjat ilmestyi kuusen alle kun oltiin saunassa ja itse asiassa koin sen paljon kivemmaksi kuin sen, jos joulupukki olisi tullut antamaan ne. Oli mystisempää. 8)
Jansku
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: La Maalis 29, 2008 1:24 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Itselläni on pelkästään positiivisia muistoja joulupukeista, yhteenkään juopuneeseen pukkiin en muista törmänneeni. Pari kertaa olen itsekin ollut joulupukkina ja tietysti selvin päin.

Tässä kuitenkin eräs joulupukkikuvaus Helsingistä vuodelta 1957. Teksti on Alpo Ruuthin romaanista Kämppä (ilmestyi vuonna 1969) ja perustuu mitä ilmeisimmin todelliseen tapahtumaan:

"Porukka ryntää kilpaa kadulle. Joulupukki nojaa polkupyöräänsä, naamari retkottaa olkapäällä. Parrasta on puolet hävinnyt. Porukka kerääntyy joulupukin ympärille.
- Eksä oo napannu liika aikasin?
- Mäkö, vitut, mä kävin jo.
Joulupukki yrjöää etukumin viereen, kaivaa kolttunsa taskusta nenäliinan ja pyyhkii suunsa.
- Kuka stikkaa röökin? Mä vasta paikassa kuulkaa olin, kaikki ihan seinäkännissä. Se jätkä sano että sen tartti kutsuu pukki viideltä, ettei kukaan oo vielä sammunu. Viinaa riitti, maalaisilla oli pontikkaa, eipä silti oli siellä parempaakin. Heittäkää ny se rööki!
Polkupyörä kaatuu, joulupukki huojahtaa mutta saa tukea Timpasta.
- Tattis! Sä oot niin reilun näkönen jätkä, sä heität vanhalle pukille röökin.
- Paini sä vaan fillaris kanssa, me vedetään himaan!
- Hyvää joulua sulle!
- Haistakaa vittu! Joulupukki sanoo ja nostaa polkupyöränsä pystyyn.
"
Kataja
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:58 pm

Viesti Kirjoittaja Kataja »

Omalle kohdalle ei ole ongelmapukkeja osunut. Kerran tosin löytyi aattoiltana pukin japanilaisvalmisteinen "reki" nokka rutussa ojasta, lahjat takapenkillä ja parta apukuskin paikalla. Avaamaton pullokin lojui jalkatilassa, mutta jalanjäljet johtivat hangessa pellolle ja yön pimeyteen, jonne pukki oli tainnut mennä tuulettumaan kun ei läheisiin taloihin ollut kehdannut kömpiä.

Toisinaan taas pukki on se järjen ääni porukassa.
http://www.youtube.com/watch?v=wtGlVvZ0MWY
aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Tää ei ole varsinainen pukkikokemus, mutta muistan kun sain kuulla, että joulupukkia ei ole olemassa.
Olin varmaan 5-6v, ja olimme tädilläni jouluna, kuten aina. Ja kuten aina, tädin mies oli pukkina. Kun pukki oli lähtenyt, äitini ja tätini päättivät jostain syystä,että on aika paljastaa minulle, ettei Joulupukkia olekaan olemassa..

He kysyivät ensin, oliko pukissa ollut mielestäni mitään outoa...kielsin asian. Sitten he kysyivät, oliko pukki jonkun tutun näköinen---LOpulta he hieman naureskellen kertoivat, että kuule Joulupukkia ei ole ollenkaan olemassa, tätini mies on aina käynyt pukkina...!!

muistan, miten olin TÄYSIN hämmentynyt, ja kysyin, että miksi minulle oli valehdeltu? Muistan, että olo oli tosi epäuskoinen ja nolo. Muistan epäilleeni olivatko jotkut muutkin asiat valetta, mm. muistan miettineeni ovatko omat vanhempani ollenkaan vanhempiani :shock:

En ole ikinä tajunnut, miksi lapsille pitää valehdella Joulupukin olevan olemassa. En näe siinä minkäänlaista pointtia. Syyttäkää omituiseksi, mutta jos joskus hankin lapsia, en aio jatkaa pukki-pelleilyä, en näe siinä ideaa. Varmaan oma traumaattinen kokemus on siihen syynä.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kun olin noin kolme vuotias, meille tuli sitten kaksi pukkia. :shock:

Muutama joulu sitten sovittiin erään lehdessä ilmoittaneen kanssa joulupukkina olosta. Vaimo siellä hoiti puhelinpäivystystä.
Pukki tuli ajallaan.
Kyseessä oli noin viisikymmentäkiloinen Turkkilais(?) mies joulupukin tamineissa. Häiritsi hänen intonsa 14 vuotiasta tytärtäni kohtaan. :shock:
Jäi ainakin mieleen.

Korjattu kirjoitusvirheitä.
Viimeksi muokannut Tampereen Tyttö, To Joulu 25, 2008 8:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Kun olin noin kolme vuotias, meille tuli sitten kaksi pukkia. :shock:
Niin meillekin! :shock:
Sillä samalla hetkellä ymmärsin, että nyt joku koijaa.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Vastaa Viestiin