Eli epäillään edelleen, päästetty pois tutkarista.. ollut ilmeisesti poliisivankilassa (kerroksille ei ilmeisesti asiaa) eli minimi tuomio ei ylitä 2vuotta niin vapauttaminen tutkarista lain kirjaimen mukaan.. elikkäs kun ynnää asiat niin ei päätekijä mutta mukana tuntuvasti..
Jos tuomion saavat niin toivottavasti kivitaloon osastolle!
Tuota... Sen verran minäkin olen tässä joutessani lueskellut noista vangitsemisasioista, ettei tutkintavankeudessa olevia epäiltyjä KOSKAAN sijoiteta avovankilaan. SE ON KIELLETTYÄ. Korjatkaa jälleen, jos kirjoitan täyttä sontaa.
Enkä minäkään tekisi minkäänlaisia päättelyitä rikosnimikkeestä tai syyllisyydestä, vaikka tämä velikulta nyt onkin päästetty vastaamaan vapaalta. Kiitos Marylle asianmukaisesta korjauksesta. Tutkintavankeudellahan turvataan tutkinta. Vaikka nimikkeenä tämä törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö onkin aivan järkyttävä niin, jos ei tosiaan esimerkiksi ole pelkoa rikoksen jatkamisesta niin on vain yksinkertaisesti päästettävä vapaalle.
Ja mistä me sen tiedämme, että onko tässä esimerkiksi asetettu jonkinlainen hukkaamis- saati matkustuskielto.
Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin hyvänä tietona, että epäily on säilynyt. Kuten olen aiemminkin todennut oma lähtökohtani tämän asian pyörittelyssä on ollut se, että oikeusvaltion tuleekin toimia niin, että epäillään aiheesta ja epäillään oikeaa henkilöä. Ihannetilanteessa rikollinen saa vielä oikeudemukaisen rangaistuksenkin. Kuten kirjoitin tämän kuuluisan Facebookissa edelleen komeilevan Ryhmän Seinälle olen sitä mieltä, että joka ikisen pitäisi olla tyytyväinen siitä, että rikoksia ylipäätään tutkitaan. Onhan se ikävää, jos epäily kohdistuu johonkin tuttuun tai läheiseen, mutta pitäisikö hänet päästää pälkähästä siksi? NO EI HELVETISSÄ! Varmaan 99 prosentilla rikollisista on edes joku läheinen, joku ystävä tai kaveri. Lähes jokainen murhaajakin on jollekin tärkeä.
Epäilty on näemmä tänään vaihtanut profiilinsa salaiseksi. Häntä ei voi lisätä kaveriksi eikä hänelle voi myöskään lähettää viestiä. Ryhmän perustaja on jälleen kokenut pienen häpeähetken ja poistanut hymynsä Ryhmän etusivulta. Ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun hän ei tiedä kommentoisiko vaiko eikö ja tarpeeksi epäröityään on poistanut kommenttinsa. Ilmeisesti sen alimpaan Helvettiin kirottavan Iltalehden uusin uutinen oli saanut sormen erehtymään Poista -namikalle. Yksi jäsenkin on jättänyt perheensä. Olenko minä jotenkin aivan hiton väärässä vai onko tällä Ryhmällä oikeastaan enää minkäänlaista tarkoitusta, kun se ikään kuin käy tuulella? Jotenkin sen koko ideologia kärsii, kun se muuttuu kameleontin lailla välillä inflaation iskiessä jopa suljetuksi eivätkä oikeastaan jäsenet itsekään sekavien kertomustensa pohjalta tunnu tietävän miksi kuuluvat Ryhmään. Mutta miten se menikään? Tie Helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla... Tai jotain sinne päin.