1995: Kankaanpään S-Marketin rahalähetyksen ryöstö

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

1995: Kankaanpään S-Marketin rahalähetyksen ryöstö

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Maanantaina 27. maaliskuuta 1995 vartijana toiminut mies sai tehtäväkseen kuljettaa liikkeen päivittäiskassa pankkiin. Matkalla pankkiin mies kuitenkin katosi. Seuraavana aamuna katoamisesta tehtiin ilmoitus poliisille.

Keskiviikon vastaisena yönä poliisi sai ilmoituksen, että Haapamäellä, valtatie 23:lla on käteen ammuttu mies. Mies kertoi joutuneensa ryöstön kohteeksi Kankaanpäässä viedessään S-Markertin rahoja pankin säilytykseen. Vartijan kertoman mukaan kaksi miestä olivat uhanneet aseella ja vieneet hänet johonkin mökkiin, jossa häntä oli pidetty vangittuna.

Jostain syystä ryöstäjät kuljettivat miehen valtatielle, jossa häntä ammuttiin käteen. Vartija onnistui kuitenkin pääsemään pakoon ja hän pysäytti rekan, jonka kuljettaja hälytti ambulanssin. Vartija toimitettiin ensiavun jälkeen hoidettavaksi Satakunnan keskussairaalaan.

Ylesiövihjeiden avulla ryöstäjien käyttämä auto löytyi Kankaanpäästä Narvin sähköaseman pihasta hylättynä.

Poliisin tutkimuksissa vartijan tekemä lavastus paljastui. Todellisuudessa mies oli suoraan Keuruulle vuokraamaansa mökkiin, jossa hän oli viipynyt iltaan saakka. Käveli Keuruulta Haapamäelle, jossa ampui itseään käteen. Poliisi löysi miehen käyttämän aseen. Rahat löytyivät kätköstä Keuruulta.

Lauantaina 1. huhtikuuta vartija pidätettiin epäiltynä törkeästä kavalluksesta. Motiivina oli perseaukinaisuus

Lähteenä HS 3.4.1995

Suunnitelma on saattanut tuntua vedenpitävältä - jopa ainutlaatuiselta - mutta rojahti kuin korttitalo.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
373
Susikoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 373 »

Nojaa.. Itse en sanoisi tuota vedenpitäväksi saati ainutlaatuiseksi suunnnitelmaksi - vähän erikoisempi yritys se tottakai on, varsinkin tuo käteen ampuminen.. mutta mutta
Suurin huijaus jonka hän teki, oli saada sinut uskomaan, että hän on sinä.
Pahoinvointiyhteiskunta
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

...Toi omaan käteensä ampuminen on lähinnä naurettavaa...

Hänellä oli avustaja tuossa ampumis casessa...

Koko case on selvä (avustajia/käteen ampujia myöten).

Jos taustoja kaivataan, niin voin kysellä ohi mennessäni...
Olen jo tästä casesta jotain kuullutkin aikaisemmin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
sepi65

Viesti Kirjoittaja sepi65 »

:D Mister Manner ratkaisee casen käden etten sanoisi käteen...kääänteessä oi kun olet etevä :twisted:
sepi65

Viesti Kirjoittaja sepi65 »

:D Ahneella paskanen loppu, keikka pitää suunnitella selvinpäin, mutta mites toi vartijan äo? ehkä este päästä pelaamaan jossain muussa joukkueessa, vai mites se meni mr manner?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

373 kirjoitti:Nojaa.. Itse en sanoisi tuota vedenpitäväksi saati ainutlaatuiseksi suunnnitelmaksi - vähän erikoisempi yritys se tottakai on, varsinkin tuo käteen ampuminen.. mutta mutta
C´mon! Tuo, että mainitsin suunnitelman ainutlaatuiseksi oli toki tsoukki. Tai saattoihan tuo suunnitelma olla tekijälle se paras mahdollinen, tai ainakin paras minkä pystyi saatavilla olevilla resurseilla kehittämään. Ehkä "the last oljenkorsi".

Onhan näitä lavastettuja ryöstöjä ollut maailman sivu. Osa ehkä jopa onnistunutkin.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

sepi65 kirjoitti::D Ahneella paskanen loppu, keikka pitää suunnitella selvinpäin, mutta mites toi vartijan äo? ehkä este päästä pelaamaan jossain muussa joukkueessa, vai mites se meni mr manner?
Tais olla niin, että ahneen akan miehellä paskainen loppu.
Tuon edellisen tekstin perusteella voisi olettaa, että sinä et ole ainakaan se oikea hlö. puhumaan kenenkään älykkyydestä yhtään mitään.

Ps.Oisko mahdollista, että saisit edes joskus sen asiasi yhteen viestiin, niitä kun ei ole tarkoitettu kirjoitettavaksi sitä mukaa uusia, kun ajatus liikkuu jonnekkin päin.
DL kirjoitti:Tai saattoihan tuo suunnitelma olla tekijälle se paras mahdollinen, tai ainakin paras minkä pystyi saatavilla olevilla resurseilla kehittämään. Ehkä "the last oljenkorsi".
Tekijällä oli kalliiksi tuleva muija ja kyse ei ollut kovinkaan isosta summasta, mikä piti saada haalittua kokoon (muistaakseni n.20-30 000 mk.), eli ei mikään hirmu viisas yksilö ole kyseessä, kun tuollaiseen lähtee nykyrahassa n.4-5000€ velan takia. Lavastus/selitys oli niin naurettava, että poliisilla ei mennyt aikaakaan, kun se sai asian todellisen tolan selville.
Lisäksi tekijä oli sen verran tunari, että hän ei uskaltanut ampua itseään käteen, joten ampuja oli lopulta hänen kaverinsa (joka muistaakseni myös oli vartija samasta firmasta).
Hyvinhän se meni KuvaKuva
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin