"Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia
Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia
Kirjan mukaan ei olisi ollut muuta, kun nettiseksiä.
14v harrastanut muiden ukkojen kanssa sekstailua. Saa nähdä milloin ne pääsee oikeesti rosikseen.
Kirjassa Saana totesi, et jos ei olisi kirjuutellut Pyhimyksen kanssa, niin olisi saattanut tehdä itselleen jotain. Kaikesta huolimatta koki, kuitenkin yhteydenpidon paremmaksi, kun ei mitään.
14v harrastanut muiden ukkojen kanssa sekstailua. Saa nähdä milloin ne pääsee oikeesti rosikseen.
Kirjassa Saana totesi, et jos ei olisi kirjuutellut Pyhimyksen kanssa, niin olisi saattanut tehdä itselleen jotain. Kaikesta huolimatta koki, kuitenkin yhteydenpidon paremmaksi, kun ei mitään.
Kukin saa ansionsa mukaan, niin muista... sinäkin saat... Älä väitä, ettet olisi ansainnut 
- kerpeikkari
- Harjunpää
Re: "Tähtimuusikko" viestitteli 12-vuotiaalle fanitytölle - tarjosi tälle täysi-ikäisenä kokaiinia
Ysärin lopulla kun täysi-ikäistyneenä pikkukylästä punkkarina pääsi päähesuleihin asti hengaamaan porukan kans niin oli varsin yleistä et ne kaikki parikymppiset jäbätki pani jotaki 14v tylleröitä. Oikeestaan voinu ku nauraa että kauan kesti vassariporukalla viimein saaha suunsa auki noistakin asioista.chachi kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 1:18 pmNiin, "isi, mitä oli #punkstoo"?Amandalooni kirjoitti: Ma Heinä 13, 2026 12:26 am Mä en näe, et Kuoppala ois tehnyt mitään niin pahaa, et tämmönen helvetin kauhee joukkohyökkäys häntä kohtaan nyt. Nykyajan muodin ja metoo-juttujen ihannoin mukaan pitää heti hyökätä ja olla aallon harjalla tuomitsemassa, ilman suurempia omia ajatuksia tai edes faktoja.![]()
Airtolan Insta-päivityksestä (kiitos AlsSielle sen lisäämisestä tänne):
"Tää artisti myös tietoisesti käytti sitä mua vastaan: jos kertoisin jollekin mitä hän tekee, niin hän saisi sen kyllä käännettyä mua vastaan kertomalla kaikille, että mä oon vaan sekaisin. Ja että hän pystyy siihen, koska hän on jo tunnettu nimi ja mä en oo kukaan." Airtola ei kerro, onko artisti sanonut näin suoraan, vain onko tuo vain hänen omaa tulkintaansa.
"mun oma tilanne on nykyään hyvä ja oon päässyt irti tästä ihmissuhteesta" Ei vaikuta siltä, että irti olisi päästy, kun peräänkuulutetaan muiltakin kokemuksia ja halutaan puhua viestittelystä artistin kanssa ihmissuhteena.
"Tää artisti myös tietoisesti käytti sitä mua vastaan: jos kertoisin jollekin mitä hän tekee, niin hän saisi sen kyllä käännettyä mua vastaan kertomalla kaikille, että mä oon vaan sekaisin. Ja että hän pystyy siihen, koska hän on jo tunnettu nimi ja mä en oo kukaan." Airtola ei kerro, onko artisti sanonut näin suoraan, vain onko tuo vain hänen omaa tulkintaansa.
"mun oma tilanne on nykyään hyvä ja oon päässyt irti tästä ihmissuhteesta" Ei vaikuta siltä, että irti olisi päästy, kun peräänkuulutetaan muiltakin kokemuksia ja halutaan puhua viestittelystä artistin kanssa ihmissuhteena.
- KokenutMies
- Harjunpää
Oliko se vielä 12-vuotias, kun Pyhimys oli noin sanonut? Vaikea oikein ymmärtää aikajännettä, kun keskustelu on alkanut tuolloin ja päätttynyt, kun tyttö on täysikäinen. En myöskään pidä tuota groomauksena, koska se ei johtanut seksuaaliseen hyväksikäyttöön ym. suhteeseen. Tietenkin tämä on ollut järkyttävä virhearviointi kyseiseltä mieheltä. Viimeistään siinä vaiheessa, kun tytön mt-ongelmat selvisivät olisi pitänyt lopettaa yhteydenpito ja juuri tästä syystä mistä nyt keskustellaan. Tyttö/nainen on ilmeisesti oikeasti hyvä kirjoittamaan ja se on varmaan asia, josta Pyhimys on myös kiinnostunut. Sitten kysymys, että voiko kolmekymppinen mies pitää nuorta tyttöä sielunkumppanina, niin vähän ihmeelliseltä se kuulostaa, mutta emme tiedä miten paljon ja millaisista asioista he keskustelivat.viivahattu kirjoitti: Pe Heinä 10, 2026 2:32 pmMeinaat, että 12-vuotiaan tytön kutsuminen "sielunkumppanikseen" on kaikin puolin ok?KokenutMies kirjoitti: Pe Heinä 10, 2026 1:56 pm Teot ratkaisee ja Pyhimys ei tehnyt mitään rikollista tuon tytön kanssa. Se, että sinulla tulee syvempi nettisuhde alaikäisen tytön kanssa ei ole rikollista.
-
Tuohirulla
- Nikke Knatterton
Ei tuollainen syyte hetkauta kärpäsen paskaa.Amandalooni kirjoitti: To Heinä 09, 2026 12:10 amSinuna miettisin, et saatko itse kunnianloukkaussyytteen.Tuohirulla kirjoitti: Ke Heinä 08, 2026 11:38 pm Mahtaakohan pedofiilipyhiltä lähteä radiosoitotkin pois? Kohta on mies pelkkä velkalappu vain
Nauraako porukka, ku monta vuotta uupumuksesta kärsinyt tekis itsarin, koska kiusattu loppuun asti.
Missä nimet, keiden kaa toi sairas naisoletettu on harrastanut seksiä 14vuotiaana? Etsikää ne.
-
Tuohirulla
- Nikke Knatterton
Vahva tunne että tämä tarina päättyy suikkariin ellei ole täysin harhainen, sitä en kuitenkaan toivo.Tuohirulla kirjoitti: Ke Heinä 15, 2026 12:29 amEi tuollainen syyte hetkauta kärpäsen paskaa.Amandalooni kirjoitti: To Heinä 09, 2026 12:10 amSinuna miettisin, et saatko itse kunnianloukkaussyytteen.Tuohirulla kirjoitti: Ke Heinä 08, 2026 11:38 pm Mahtaakohan pedofiilipyhiltä lähteä radiosoitotkin pois? Kohta on mies pelkkä velkalappu vain
Nauraako porukka, ku monta vuotta uupumuksesta kärsinyt tekis itsarin, koska kiusattu loppuun asti.
Missä nimet, keiden kaa toi sairas naisoletettu on harrastanut seksiä 14vuotiaana? Etsikää ne.
Tarkoitatko että oikeasti lähetit päästä keksimäsi jutun Airtolalle - miksi?volkanunsal kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 9:27 amHuutista! Laitoin mt-potilaalle tällaset viestit pari päivää sitten:AlsSie kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 5:20 am Saana Airtolan julkiselta Ig-sivulta 7 tuntia sitten postattu viesti :
https://www.instagram.com/saana.airtola/Viime viikolla ja tämänkin viikon alussa mun yksityisviesteissä on ollu artistiin liittyen niin ahdistavia ja järkyttäviä tarinoita, että en ollut (eikä kukaan olisi voinut olla) sellaiseen varautunutihan kammottavaa, oon sanaton.
Jos mua vielä seuraa joku, jolla on kerrottavaa, niin laita mulle viestiä, lupaan lukea sen luottamuksellisesti, ja vinkata sulle yhen asian.
"Moi Saana, oon sun ikäinen nainen... kun näistä Metan systeemeistä ei koskaan tiedä niin en haluu mainita nimee mut mullakin on ehkä samasta artistista kokemusta kymmenen vuoden takaa... Olin sillon kymmenenvee ja fanitin sitä ja sit mentiin sen keikalle mun veljien kaa ja päästiin bäkkärille... se pisti nimmarin mun kämmeneen... Siitä meni sit jotain pari vuotta ja otin yhteyttä Facen kautta ja kerroin et olin tehny sille biisin... se vastas heti ja sanoi et tykkää mun biisistä... Siitä meni sit jotain vuosi ehkä eteenpäin olin kai kolmetoista tai jotain ja olin yksin sen keikalla ja se näki mut siellä ja sit se kutsui mut takahuoneeseen... Siellä oli viinaa ja huumeita ja sit se sano että voitais riisuu vaatteita pois kun oli niin kuuma... kohta oltiin alasti sen kaa ja juotiin viinaa.. Se kehu mua koko ajan ja mulle tuli jotenki vaivautunut olo ja mä lähdin kotiin ja itkin vaan... Sit kuitenkin jäin jotenkin siihen suhteeseen koukkuun kun mun isä oli just joutunu vankilaan mun hyväksikäytöstä... Lopulta kun täytin 18 niin menin sen kotiin jossa se oli tehny mulle syndekakun.. Juotiin kakkukahvit ja sitten otettiin mdma:ta ja kokaiinia ja harrastettiin seksiä... Sen yöpöydällä oli kuva naisesta jota ihmettelin ja nyt kun näin sun kuvan niin muistan että se oli sun kuva! Se artisti pani mua ja katteli sun kuvaa ja ähisi... En tosiaan sillon tienny sitä mut nyt tää on ihan kauheeta... Mul ei oo enää viestei tallessa mutta kuuntelen kuitenkin vieläki sen musaa... eiks oo outoo?"
"Moi, voitsä tuhoo sen mun aiemman viestin... en haluu et se jää johonkin systeemiin..."
Vai väitätkö lähettäneesi, mutta keksit tuon stoorin äsken ja pointtinasi on osoittaa, että ne Airtolan mainitsemat viestit muilta ihmisiltä voivat olla keksittyjä juttuja?
Pidän jokseenkin epätodennäköisenä, että hänelle läheteltäisiin keksittyjä tarinoita, miksi ja liikaa vaivaa, jos tarkoitus on häiritä/kiusata/trollata häntä niin luulisin että häiriköt tekisivät sen haukkumaviestien tyyliin.
Eli jos hänelle ovat jotkut lähettäneet vertaistarinoita/kokemuksia, niin jos nyt arvioidaan, pidän enemmän todennäköisenä että ne, suurin osa, ennemmin pitävät paikkansa, kuin etteivät pidä.
Mahdollisesti näin.
Aika kovaa/karua haukkumatekstiä nyt.affa kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 9:32 amTähän on tultu... Mielisairas ämmä kerjää omaa sairasta mieltään tyydyttäviä tarinoita ja naamioi toimintansa jonkinlaisena "luottamuksellisena vertaistukijana ja vinkkaajana"... Oma suositus olisi: älkää helvetissä antako omia yhteystietojanne ainakaan tuolle kilipäälle vaikka olisitte päästäneen Pyhimyksen pyhimpäänne.AlsSie kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 5:20 am
Jos mua vielä seuraa joku, jolla on kerrottavaa, niin laita mulle viestiä, lupaan lukea sen luottamuksellisesti, ja vinkata sulle yhen asian. https://www.instagram.com/saana.airtola/![]()
Miksi hän ei voisi olla vertaistuki. Hän kirjoitti ihan hyvin vastaavanlaisen kokemuksen kokijoille, tsemppasi muita ja mielestäni tekstistään välittyi aito välittäminen ja ymmärtäminen. Hän on myös nyt jälkeenpäin ymmärtänyt fani-idoli-asetelman valheellisuuden ja avasi sitäkin jelppinä muille, ettei näiden tarvitse luulla itsejään vähäpätöisiksi, vähäisemmiksi ihmisinä.
Mahdollisesti näin.
Ei laitonta/rikollista mutta moraalisesti tuomittavaa.
Vaikka huomioidaan inhimillinen näkökulma, ja se että muusikkomiehellä on ollut lehtijuttujen mukaan itsellään rankkaa päihteiden ja uupumisen/burn-outin kanssa, niin ei hänen silti olisi tarvinnut kohdella idoli-asemastaan käsin väärin faniaan. Joltakulta oli hyvä pointti, että mies on voinut kirjoittaa viestejä kama/päihdepäissään, että sekin tulisi ottaa huomioon. Päihteet vaikuttavat, mutta eivät oikeuta ihmisen toimia, käyttäjä on itse ottanut päihteitä ja vastaa niiden käytön seurauksista - jonkin verran kuitenkin päihdetila voi tuoda lievittävää seikkaa kehiin - mutta olisihan hänen tullut sitten selväpäisempänä/selvänä hetkenä selittää ja pahoitella, korjata sanomisensa ja katkaista yhteydenpito, johon oma osallistuminen on epävakaata päihteidenkin takia.
Viestittelystä vielä sen verran, että ketjussa on paljon huomioitu 12-vuotiaalle yhteisestä tulevaisuudesta ja sielunkumppanuudesta sanomiset, mutta ei ole niinkään mietitty myöhemmin 15-vuotiaana ja edespäin tapahtunutta väitetysti ilkeää viestintää. Ei sekään ole oikein, että valta-asemastaan (julkisuuden hahmo, idoli faneille) käsin mies laittaa kehittyvälle nuorelle fanille ilkeitä viestejä. Kehittyvä ihminen on epävarma, teinit usein ovat hyvinkin epävarmoja itsestään ja sitten jos ihailemaltaan henkilöltään saa kusipäistä viestintää, niin miten se vaikuttakaan - ei hyvin. Ilkeily/kusipäisyys ei ollut myöskään oikein, kuten eivät olleet nuo varatun aikuisen miehen alaikäiselle viestimät yht.tulevaisuuden maisemoinnit.
Muusikon käytös on ollut väärin. Hän ei ole näiden tietojen perusteella rikollinen, mutta hän on kohdellut väärin ainakin yhtä faniaan. Onneksi mitään vielä hirveämpää ei päässyt käymään. Onhan tuossa useamman vuoden epäterveessä suhteessakin terapoitavaa, ensin kehutaan, sitten ilkeillään, sitten on nettiseksiä (tytön alentunut itsetunto --> katsoo kelpaavansa siihen, kun ei muuhun), lopuksi itketään hotellihuoneessa jossa väitetysti tarjotaan itkijälle päihteitä.
Onko näitä huonosti/väärin kohdeltuja faneja enemmän, se nähdään ajan kanssa. Toivottavasti ei olisi enemmän mielipahaa. Airtola toi jutun ilmi, ei siinä mielestäni ole liian outoa, että hän antaa tsemppiä muille ja viestittää sitäkin - varmaan ihan empatialla ja osin sillä, että saa vahvistusta asialleen.
Mikä on se punainen lanka. Muistaen että nyt tilannetta katsotaan näillä tiedoin, mitä julkisuudessa on ilman kaikenkattavaa kokonaisuutta, tuolta pohjalta: mikä on punaisena lankana : ihmisiä taikka eläimiä ei saa kohdella väärin ja ilkeästi. Muuten purema/hinta voi tulla jälkeenpäin takaisin. Vastuuta.
Viivahatulta tuli aiemmin viesti, jossa vinkattiin hyvin, miten muusikkomiehen kannattaisi nyt handlata tilanne, ottaa nimenomaan vastuuta ja myöhemmin paluu esiintymislavoille olisi avointa.
Vaikka huomioidaan inhimillinen näkökulma, ja se että muusikkomiehellä on ollut lehtijuttujen mukaan itsellään rankkaa päihteiden ja uupumisen/burn-outin kanssa, niin ei hänen silti olisi tarvinnut kohdella idoli-asemastaan käsin väärin faniaan. Joltakulta oli hyvä pointti, että mies on voinut kirjoittaa viestejä kama/päihdepäissään, että sekin tulisi ottaa huomioon. Päihteet vaikuttavat, mutta eivät oikeuta ihmisen toimia, käyttäjä on itse ottanut päihteitä ja vastaa niiden käytön seurauksista - jonkin verran kuitenkin päihdetila voi tuoda lievittävää seikkaa kehiin - mutta olisihan hänen tullut sitten selväpäisempänä/selvänä hetkenä selittää ja pahoitella, korjata sanomisensa ja katkaista yhteydenpito, johon oma osallistuminen on epävakaata päihteidenkin takia.
Viestittelystä vielä sen verran, että ketjussa on paljon huomioitu 12-vuotiaalle yhteisestä tulevaisuudesta ja sielunkumppanuudesta sanomiset, mutta ei ole niinkään mietitty myöhemmin 15-vuotiaana ja edespäin tapahtunutta väitetysti ilkeää viestintää. Ei sekään ole oikein, että valta-asemastaan (julkisuuden hahmo, idoli faneille) käsin mies laittaa kehittyvälle nuorelle fanille ilkeitä viestejä. Kehittyvä ihminen on epävarma, teinit usein ovat hyvinkin epävarmoja itsestään ja sitten jos ihailemaltaan henkilöltään saa kusipäistä viestintää, niin miten se vaikuttakaan - ei hyvin. Ilkeily/kusipäisyys ei ollut myöskään oikein, kuten eivät olleet nuo varatun aikuisen miehen alaikäiselle viestimät yht.tulevaisuuden maisemoinnit.
Muusikon käytös on ollut väärin. Hän ei ole näiden tietojen perusteella rikollinen, mutta hän on kohdellut väärin ainakin yhtä faniaan. Onneksi mitään vielä hirveämpää ei päässyt käymään. Onhan tuossa useamman vuoden epäterveessä suhteessakin terapoitavaa, ensin kehutaan, sitten ilkeillään, sitten on nettiseksiä (tytön alentunut itsetunto --> katsoo kelpaavansa siihen, kun ei muuhun), lopuksi itketään hotellihuoneessa jossa väitetysti tarjotaan itkijälle päihteitä.
Onko näitä huonosti/väärin kohdeltuja faneja enemmän, se nähdään ajan kanssa. Toivottavasti ei olisi enemmän mielipahaa. Airtola toi jutun ilmi, ei siinä mielestäni ole liian outoa, että hän antaa tsemppiä muille ja viestittää sitäkin - varmaan ihan empatialla ja osin sillä, että saa vahvistusta asialleen.
Mikä on se punainen lanka. Muistaen että nyt tilannetta katsotaan näillä tiedoin, mitä julkisuudessa on ilman kaikenkattavaa kokonaisuutta, tuolta pohjalta: mikä on punaisena lankana : ihmisiä taikka eläimiä ei saa kohdella väärin ja ilkeästi. Muuten purema/hinta voi tulla jälkeenpäin takaisin. Vastuuta.
Viivahatulta tuli aiemmin viesti, jossa vinkattiin hyvin, miten muusikkomiehen kannattaisi nyt handlata tilanne, ottaa nimenomaan vastuuta ja myöhemmin paluu esiintymislavoille olisi avointa.
Mahdollisesti näin.
Kiitti linkistäswaghettiyolognese kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 9:43 amOiskohan tässä ny se syy miksi bökömys on vetäytynyt maan alle. Tietää, että nyt alkaa ropista.AlsSie kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 5:20 am ksityisviesteissä on ollu artistiin liittyen niin ahdistavia ja järkyttäviä tarinoita, että en ollut (eikä kukaan olisi voinut olla) sellaiseen varautunutihan kammottavaa, oon sanaton.
Toisaalta naiset aina rakastaa juoruta ja ylireagoida, joten nää järkyttävät tarinat voi olla tasoa "on ollut tosi kännissä ja haukkunut toisia ja örissyt" tms.
Nähtäväksi jää, eiköhän nää tule pintaan.
Tässä on bökön laulu, jossa se paljastaa ehkä aika paljon:
https://youtu.be/iYRE5PMGF-o?si=CTomsv_vuEgwrS9I
Pyhimyksen julkisella Instagram-sivulla ei ole vielä aiheeseen liittyvää päivitystä. Airtolan julkisella Instagram- sivulla on nyt 9 tunnin takaa postaus, jossa sanotaan "Kaiketi tässä ruusukellariin päättyy tieni."
------------------------------------------------
Älkää nyt vaan ketkään läheltelkö vihaviestejä osapuolille. Ovat varmasti jo saaneet paljon vihaa osakseen ja kun kummallakin on mielenterveyden kanssa ollut rankkaa, niin eiköhän se ollut tässä (vai tuleeko julkisuuteen vielä enemmän keissejä, ei tietoa). Asia nousi julkisuuteen, seurauksia tuli, ja toivottavasti opittavaa vastuusta tuli.
Palsta menee taas kiinni, ehdinkö postaamaan. Hyviä Öitä!
Mahdollisesti näin.
Miksikö lähetettäisiin keksittyjä tarinoita? Tuskin juurikaan häiritsemisen tai kiusaamisen takia, vaan artistin maalittamisen takia. Anonyymina on helppo esittää syytöksiä.AlsSie kirjoitti: Ke Heinä 15, 2026 1:42 am Pidän jokseenkin epätodennäköisenä, että hänelle läheteltäisiin keksittyjä tarinoita, miksi ja liikaa vaivaa, jos tarkoitus on häiritä/kiusata/trollata häntä niin luulisin että häiriköt tekisivät sen haukkumaviestien tyyliin.
Eli jos hänelle ovat jotkut lähettäneet vertaistarinoita/kokemuksia, niin jos nyt arvioidaan, pidän enemmän todennäköisenä että ne, suurin osa, ennemmin pitävät paikkansa, kuin etteivät pidä.
Todennäköisimpänä vaihtoehtona kuitenkin on, ettei mitään viestejä ole saanut.
Seuraavaksi todennäköisin vaihtoehto on, että on saanut keksittyjä tarinoita.
Epätodennäköisin vaihtoehto on, että olisi oikeasti saanut paikkaansa pitäviä tarinoita.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
-
hedelmälaatikko
- Harjunpää
Tarina olisi voinut olla erilainen jos Coldplayn laulaja olisikin vastannut kivojen piirustusten lisäksi että kirjoititpa kypsästi. Et tunnu olevan kuin muut tytöt ja naiset jotka kirjoittaa meille. Kuulostaa hullulta, mut voitaiskohan olla sielunkumppaneita..? Koskaan meinaan ei voi tietää mitä tulevaisuudessa voi tapahtua... Sitten hän koittaa saada sut baarikeikalle sisään, mut kun ei onnistu niin tapaatte baarin takana parkkipaikalla ekaa kertaa kasvotusten.manearia kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 1:16 pm14-vuotiaana kirjoitin Coldplaylle fanikirjeen.aivoriihi kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 11:02 am Aikoinaan minäkin olin 12-v pikkutyttö. Noina aikoina oman fanituksen kriteerini olivat:
A: Musiikki on hyvää, mielestäni.
B: Idoli on komea, mielestäni.
Joissain tapauksissa A ja B kyllä saattoivat vaihtaa paikkaa, myönnän.![]()
Tämän ketjun keississä kumpikaan kriteerini ei olisi täyttynyt, ei noina aikoina, eikä varsinkaan tänä päivänä.![]()
Pari kuukautta myöhemmin sain kortin, jossa oli kaikenlaisia kivoja piirroksia ja jokaiselta pieni tervehdys. Muistan erään hyvinkin selkeästi vielä tänään. "Whoever you grow up to become, always be you, and remember to pause and marvel at the stars every now and then."
Liittäisin kuvan todisteeksi, mutta se taisi joko jäädä vanhempien luona kun muutin pois, tai poltin sen kaikkien muiden kirjeiden ja vanhojen päiväkirjojen kanssa. /OT
Ällöttää sellainen ajatus. Tuo kirjoittamani oli vain esimerkki, miten artistit yleensä vastaavat fanikirjeisiin. Ja miten pitäisi toimia.hedelmälaatikko kirjoitti: Ke Heinä 15, 2026 7:14 amTarina olisi voinut olla erilainen jos Coldplayn laulaja olisikin vastannut kivojen piirustusten lisäksi että kirjoititpa kypsästi. Et tunnu olevan kuin muut tytöt ja naiset jotka kirjoittaa meille. Kuulostaa hullulta, mut voitaiskohan olla sielunkumppaneita..? Koskaan meinaan ei voi tietää mitä tulevaisuudessa voi tapahtua... Sitten hän koittaa saada sut baarikeikalle sisään, mut kun ei onnistu niin tapaatte baarin takana parkkipaikalla ekaa kertaa kasvotusten.manearia kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 1:16 pm14-vuotiaana kirjoitin Coldplaylle fanikirjeen.aivoriihi kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 11:02 am Aikoinaan minäkin olin 12-v pikkutyttö. Noina aikoina oman fanituksen kriteerini olivat:
A: Musiikki on hyvää, mielestäni.
B: Idoli on komea, mielestäni.
Joissain tapauksissa A ja B kyllä saattoivat vaihtaa paikkaa, myönnän.![]()
Tämän ketjun keississä kumpikaan kriteerini ei olisi täyttynyt, ei noina aikoina, eikä varsinkaan tänä päivänä.![]()
Pari kuukautta myöhemmin sain kortin, jossa oli kaikenlaisia kivoja piirroksia ja jokaiselta pieni tervehdys. Muistan erään hyvinkin selkeästi vielä tänään. "Whoever you grow up to become, always be you, and remember to pause and marvel at the stars every now and then."
Liittäisin kuvan todisteeksi, mutta se taisi joko jäädä vanhempien luona kun muutin pois, tai poltin sen kaikkien muiden kirjeiden ja vanhojen päiväkirjojen kanssa. /OT
-
Le chat bleu
- Neuvoja-Jack
Jännä miten osa kyllä näkee Saanan ongelmat, muttei sitä että tämä Pyhimys on ollut niitä aiheuttamassa. 
Valo tunnelin päässä on luultavasti liekinheitin 
-
viivahattu
- Watson itse
No lue ne viestit. Ne on monta kertaa linkattu tähän ketjuun aikajanoineen, esimerkiksi sivulla 24. Mikä siinä on, että aikuinen ihminen ei jaksa viittä minuuttia käyttää ihan tapauksen perusasioihin perehtymiseen, vaikka näköjään on kova tarve siitä omia mielipiteitään esittää?KokenutMies kirjoitti: Ti Heinä 14, 2026 11:59 pmOliko se vielä 12-vuotias, kun Pyhimys oli noin sanonut? Vaikea oikein ymmärtää aikajännettä, kun keskustelu on alkanut tuolloin ja päätttynyt, kun tyttö on täysikäinen. En myöskään pidä tuota groomauksena, koska se ei johtanut seksuaaliseen hyväksikäyttöön ym. suhteeseen. Tietenkin tämä on ollut järkyttävä virhearviointi kyseiseltä mieheltä. Viimeistään siinä vaiheessa, kun tytön mt-ongelmat selvisivät olisi pitänyt lopettaa yhteydenpito ja juuri tästä syystä mistä nyt keskustellaan. Tyttö/nainen on ilmeisesti oikeasti hyvä kirjoittamaan ja se on varmaan asia, josta Pyhimys on myös kiinnostunut. Sitten kysymys, että voiko kolmekymppinen mies pitää nuorta tyttöä sielunkumppanina, niin vähän ihmeelliseltä se kuulostaa, mutta emme tiedä miten paljon ja millaisista asioista he keskustelivat.viivahattu kirjoitti: Pe Heinä 10, 2026 2:32 pmMeinaat, että 12-vuotiaan tytön kutsuminen "sielunkumppanikseen" on kaikin puolin ok?KokenutMies kirjoitti: Pe Heinä 10, 2026 1:56 pm Teot ratkaisee ja Pyhimys ei tehnyt mitään rikollista tuon tytön kanssa. Se, että sinulla tulee syvempi nettisuhde alaikäisen tytön kanssa ei ole rikollista.
Pyhimys puhui 12-vuotiaalle Saana Airtolalle "sielunkumppanuudesta", jota koki tämän kanssa ja spekuloi 13-vuotiaalle Saana Airtolalle parisuhteesta tulevaisuudessa, kunhan tämä on täysi-ikäinen. Tuo on groomaamista, lopputuloksesta riippumatta. Groomaaminen ei ole lapsen raiskaamista, groomaaminen on lapsen "valmistelemista" tuleviin seksuaalisiin tekoihin. Ja niitähän myös oli, nettiseksiä ainakin, Saana Airtolan tultua lailliseen ikään. Eli Pyhimys lirkutteli sielunkumppanuudesta ja yhteisestä tulevaisuudesta 12-13-vuotiaalle tytölle ja esitteli tälle katkarapuaan tämän ollessa 17-vuotias. Missä välissä se groomaaminen nyt siis tarkalleen ottaen jäi sinun nähdäksesi tapahtumatta?