Usko mihin haluat, mutta minä haluan uskoa faktoihin. Voisitko antaa esimerkin ryssädiplomaattien (tai edes muun ryssäläisen lähetystöhenkilöstön) väkivalta- tai seksuaalirikoksista Suomessa?viivahattu kirjoitti: Pe Heinä 17, 2026 1:56 amJaahas, taas joku yrittää etsiä ryssien sompailuista jotakin, mikä kävisi yksiin meikäläisen järjenjuoksun kanssa. Vuonna 1999 ryssien diplomaattikunta oli vieläpä edelleen väärällään Neukkulan aikaisia täysiverisiä KGB-psykopaatteja, joilla saattoi olla tilillään vaikka minkälainen kasa ruumiita ja muitakin asioita, joista tavallinen tossunkuluttaja näkee korkeintaan painajaisia. Luuletko kenties, että sellaista kiinnostaa joku "järki", jos se sattuu näkemään itseään kiinnostavan, humalaisen 16-vuotiaan kadulla hortoilemassa ja kaikki käskyt kyselemättä toteuttava jääkaappipakastin-Boris sattuu sopivasti olemaan siinä komennettavissa?SYLWAR kirjoitti: Pe Heinä 17, 2026 1:44 am Jos nyt ajatellaan diplomaattiautoa ja vaikka venäläistä sellaista, niin ei olisi mitään älyä kuskata jotain suomalaista pimua pois maasta ihan jo siksi, että samanikäisiä pimuja on veneläisten kaupunkien kadut täynnä. Teoriana ihan hyvä siis sinänsä, mutta moisessa ei ole mitään järkeä.
Lisätään nyt vielä, että itse uskon kotimaiseen tekijään, nimenomaisesti Virpi Buttiin ja hänen revohkaansa. Mikäli olen tässä käsityksessäni väärässä, niin kyllähän diplomaatin sieppaamaksi joutuminen selittäisi ainakin sen, miksi Raisa tuntuu kadonneen kuin maan nielemänä.
Vuonna 1983 yhtä lailla kuin maan nielemänä kadonneen Laura Selinin tapauksessa sen sijaan uskon jonkun ryssädiplomaatin olevan syyllinen. Niin nopeasti ja täydellisesti juttu haudattiin, vaikka kyseessä oli maan ylimpään bisneseliittiin kuuluneen miehen nuori ja kaunis tytär. Siinä tapauksessahan on vahvoja huhuja, että Selinin naapurissa vai oliko yläkerrassa asui joku, jolla oli Neuvostoliiton diplomaattipassi ja että Selinin puhelimesta olisi löydetty tutkinnan alkuvaiheessa kuuntelulaite. Kuuntelun kohde olisi tietenkin ollut Lauran ja hänen isänsä väliset puhelinkeskustelut.
"Luuletko kenties, että sellaista kiinnostaa joku "järki" Suomi oli 1999 ryssän kirjoissa ystävällinen maa. Jos sellaisessa maassa alat sikailla, niin kyllä se on mahdollista, että FSB hoitelee sellaisen tyypin sitten myöhemmin.