Markku Tuominen on kuollut

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
matlockb
Watson itse

Markku Tuominen on kuollut

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Ilta-Sanomat, Iltalehti ja Helsingin Sanomat uutisoivat, että Bodomin entinen päätutkija Markku Tuominen on kuollut 74 - vuotiaana kotikunnassaan Nurmijärvellä.

Tuominen oli syntynyt Luopioisissa 30.4.1952.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012132616.html
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Laasti
Harjunpää

Re: Markku Tuominen on kuollut

Viesti Kirjoittaja Laasti »

Lepää rauhassa Markku Tuominen!
Hän on paljastanut vain yhden kerran nimensä alkuperän...
Huutaja Jaana
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Poistettu oneliner
punch kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 2:44 am Tällaisella foorumilla te ihmiset kirjoittelette.
Ross Sullivan
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Laasti kirjoitti: Ma Heinä 20, 2026 2:03 am Lepää rauhassa Markku Tuominen!
Hieno mies ja poliisi! Keskeisessä roolissa Bodom-tapauksen ratkaisemisessa.
Mitä te dorkat dorkailette?
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

"Tuomisen ratkaisu" olisi toki ollut enemmän uskottava, jos syyttäjät olisivat kyenneet esittämään sen tueksi jonkin asiallisen todisteen. Syyttäjien "ratkaisua" ei auttanut sekään, että käräjäoikeus totesi Tuomisen oman todistajanlausunnon epäuskottavaksi. Lopputulos tutkinnasta oli, ettei mitään näyttöä Gustafssonin väitetystä syyllisyydestä löydetty.

Espoon käräjäoikeuden lainvoimaisen tuomion ydin tiivistyy seuraavassa:

---
Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa Björklundiin, Boismaniin tai Mäkeen.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
JasseHames
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Harmi. Olisi voinut selittää vähän enemmän, miksi ei heti kirjannut väittämäänsä Gustafssonilta kuulemaansa "tunnustusta" esitutkintamateriaalin ja miksi ei tutkituttanut, oliko rikospaikalta löydetyssä ja Esko Longan polkupyörän suojaksi tunnistetussa kangaskappaleessa Longan DNA:ta, kun siitä kerran DNA:ta viimeistään tuolloin 2000-luvun alussa löydettiin.
"Kostin" sukkanukke/sivupersoona kuvittelee suuruusharhoissaan tuntevansa Castrén & Snellmanin osakkaan:
Ross Sullivan kirjoitti: Ma Tammi 06, 2025 1:42 am Mulla on muuten kaveri Kassun osakkaana!
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Oma muistoni Tuomisesta on reilun 10 vuoden takaa, kun ystäväni, itse asiassa myös vuonna 1952 syntynyt ja pari vuotta sitten edesmennyt nimimerkki härkä yritti häntä tavoittaa kysyäkseen jotain Bodomiin liittyvää ihan asiallista asiaa, mutta ei onnistunut joten otin sitten itse yhteyttä Tuomiseen kun selvitin hänen numeronsa. Asiaa en enää jaksa tarkemmin muistaa, mutta se ei ollut mikään mielipidekysely Gustafssonin syyllisyydestä tai syyttömyydestä vaan joku aika neutraali asia.

Henkilökohtaisesti itse eniten arvostan Tuomista mm. Ismo Junnin "käräyttämisestä" sekä Eveliina Lappalaisen jutun päätutkijana.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

🠅

Ismo Junnin "käräytti" hänen poikansa. Junni saapui kuultavaksi, ja yllättäen tunnusti tiettävästi kaikki tekemänsä murhat. Myöhemmin oikeudessa hän kiisti ne, mutta kiitos Tuomisen tarkkojen ylöskirjausten, Junni kyettiin tuomitsemaan tunnustustensa perusteella elinkautiseen (minkä aikana hän sitten kuolikin). Myös Eveliina Lappalaisen tapauksessa Tuominen otti ansiokkaasti vastaan tunnustuksen Otto Martikaiselta. Senkin hän muisti merkitä asiakirjoihin.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Vastaa Viestiin