Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
-
Solttuetsivä
- Perry Mason
Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
Miten määrittelit tekoälyltä kysyessäsi "täydellisen sotilaallisen voiton"? Tarkoitatko sillä Venäjän armeijan tuhoamista viimeiseen mieheen vai mitä?El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 10:44 am Sodassa toinen osapuoli voittaa ja toinen häviää. Ota tosta epärealisti.
Takka huutaa puita. Hasta la vista.**Täydellinen sotilaallinen voitto:** Ukrainan osalta se on käytännössä epärealistinen.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
En minä määrittänyt mitään vaan tuo tuli Clauden suusta, joten en myöskään tarkoita mitään. Totuudesta on minulle turha kiukutella.Rescuer kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 2:29 pmMiten määrittelit tekoälyltä kysyessäsi "täydellisen sotilaallisen voiton"? Tarkoitatko sillä Venäjän armeijan tuhoamista viimeiseen mieheen vai mitä?El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 10:44 am Sodassa toinen osapuoli voittaa ja toinen häviää. Ota tosta epärealisti.
Takka huutaa puita. Hasta la vista.**Täydellinen sotilaallinen voitto:** Ukrainan osalta se on käytännössä epärealistinen.
^
Ei ole tarvetta muunnella totuutta.
Ei ole tarvetta muunnella totuutta.
Onko tämä totta. Kyllä vai ei. "Täydellinen sotilaallinen voitto:** Ukrainan osalta se on käytännössä epärealistinen."
Ei yksiselitteistä kyllä/ei-vastausta — tulkinnat vaihtelevat sen mukaan, mitä "täydellisellä voitolla" tarkoitetaan.
- Jos sillä tarkoitetaan vuoden 1991 rajojen (mukaan lukien Krim) täydellistä palauttamista taistelutoimin: useimmat analyytikot (esim. UPI:n Jussi Lassila) pitävät tätä epärealistisena ilman Venäjän sisäistä romahdusta.
- Jos "voitolla" tarkoitetaan Ukrainan itsenäisyyden ja valtion säilymisen turvaamista sekä Venäjän etenemisen pysäyttämistä: monet (esim. Harari, ISW) katsovat Ukrainan jo saavuttaneen keskeisen strategisen voiton siinä mielessä, vaikka alueita on edelleen miehitettynä.
Eli väite pitää paikkansa "ideaalivoiton" (täysien rajojen palautus) osalta, mutta on kiistanalainen laajemman voiton käsitteen osalta.
Kaikki muut ne vaan kiukuttelee ja El Mencho jakaa faktoja, jotka toki tulee suoraan tekoälyltä, promptilta jota ei avata sen kummemmin. Vilkaise nyt edes tuo aiemmin laittamani ChatGPT:n antama vastaus ja kerro mitä siitä ajattelet? En minä ainakaan koe että keskustelupalstalla on mitään järkeä jos sinne vaan heitellään eri AI työkalujen tuuttaamia vastauksia mutta kun et muuten ymmärrä voiton määrittelyä niin eikö tuo ChatGPT aika hyvin selitä?El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 2:38 pmEn minä määrittänyt mitään vaan tuo tuli Clauden suusta, joten en myöskään tarkoita mitään. Totuudesta on minulle turha kiukutella.Rescuer kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 2:29 pmMiten määrittelit tekoälyltä kysyessäsi "täydellisen sotilaallisen voiton"? Tarkoitatko sillä Venäjän armeijan tuhoamista viimeiseen mieheen vai mitä?El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 10:44 am Sodassa toinen osapuoli voittaa ja toinen häviää. Ota tosta epärealisti.
Takka huutaa puita. Hasta la vista.
Ei mitään lisättävää. Koittakaa kestää totuuden raskas taakka. On epärealistista kuvitella Ukrainan voittavan sodan sen alkuperäisessä merkityksessä.
Mikä vittu siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Mikä ihme siinä on niin vaikeaa kertoa mikä oli "alkuperäinen merkitys"? Venäjän tavoitteet? No hitto ne ei ole täyttyneet!El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 2:56 pm Ei mitään lisättävää. Koittakaa kestää totuuden raskas taakka. On epärealistista kuvitella Ukrainan voittavan sodan sen alkuperäisessä merkityksessä.
Kukaan ole väittänytkään Ukrainan voittavan. Mulla ole mitään vaikeuksia kestää totuutta mutta ilmeisesti jollakulla on..
Sullahan on itselläsikin tuossa kaksi "totuutta", joista nyt jostain syystä osoitat vain toista.
Ei yksiselitteistä kyllä/ei-vastausta — tulkinnat vaihtelevat sen mukaan, mitä "täydellisellä voitolla" tarkoitetaan.
- Jos sillä tarkoitetaan vuoden 1991 rajojen (mukaan lukien Krim) täydellistä palauttamista taistelutoimin: useimmat analyytikot (esim. UPI:n Jussi Lassila) pitävät tätä epärealistisena ilman Venäjän sisäistä romahdusta.
- Jos "voitolla" tarkoitetaan Ukrainan itsenäisyyden ja valtion säilymisen turvaamista sekä Venäjän etenemisen pysäyttämistä: monet (esim. Harari, ISW) katsovat Ukrainan jo saavuttaneen keskeisen strategisen voiton siinä mielessä, vaikka alueita on edelleen miehitettynä.
Pakko olla jotain kadoksissa kun et ymmärrä mitä on tarkoitettu sodan voittamisella alunperin.
Sotaa ei voiteta alueita häviämällä.
Ahaa! Eli sinä määrittelet voiton vain ja ainoastaan alueina. Selvä juttu. Hinnalla millä hyvänsä edes vähän lääniä niin voittoa juhlitaan, viis muista tavoitteista.El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 3:02 pm Pakko olla jotain kadoksissa kun et ymmärrä mitä on tarkoitettu sodan voittamisella alunperin.
20% maasta on helvetisti lääniä.
On, on. Ja tuo kaikkien muiden tavoitteiden kustannuksella..
Kuka tässä taas kiukuttelee.. Missä minä olen edes Ukrainan väittänyt voittavan? Toivonut olen sitä tottakai. Toki mielestäni on voitto jo sekin että säilyttää itsenäisyyden alunperin ylivoimaiseksi arvioitua vihollista vastaan. Mutta en kyllä näe Venäjänkään tässä voittavan kokonaisuudessan yhtään mitään. Näetkö sinä muuta kuin tuon alueen? Tästä olisi hauska keskustella kanssasi ilman kiukuttelua..El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 3:14 pmTurha siitä on minulle kiukutella. Ukrainan voitto on epärealistinen harhakuva.
-
PaikallaOnyxPhoenix
- Angus MacGyver
Ukrainalla on ollut merkittävää menestystä viimeisen 10 päivän aikana Lyman & Slovyansk -suunnalla Donetskissa.
Ukrainan joukot ovat virallisesti ottaneet haltuunsa Lymanin kaupungin, sekä useampia pienempiä kyliä alueella.
AMK Mappingin mukaan Venäjän joukot kokevat parhaillaan paikallista romahdusta Lymanin ja Slovyanskin suunnilla.
Ukraina on viime viikon aikana saavuttanut merkittävää etenemistä alueella, ja viimeisen 10 päivän aikana edennyt yhteensä ~190.80 km².
Kolmannessa twiitissä on AMK Mappingin pitkä yksityiskohtainen raportti 10 viime päivän tapahtumista alueella.
Etelärintamalla Orikhivin alueella Ukrainan täydennysjoukot ovat onnistuneet pysäyttämään Novopavlivkan kiilan. Tästä raportoi Venäjälle kallellaan oleva Suriyakmaps.
Ukrainan joukot ovat virallisesti ottaneet haltuunsa Lymanin kaupungin, sekä useampia pienempiä kyliä alueella.
AMK Mappingin mukaan Venäjän joukot kokevat parhaillaan paikallista romahdusta Lymanin ja Slovyanskin suunnilla.
Ukraina on viime viikon aikana saavuttanut merkittävää etenemistä alueella, ja viimeisen 10 päivän aikana edennyt yhteensä ~190.80 km².
Kolmannessa twiitissä on AMK Mappingin pitkä yksityiskohtainen raportti 10 viime päivän tapahtumista alueella.
Etelärintamalla Orikhivin alueella Ukrainan täydennysjoukot ovat onnistuneet pysäyttämään Novopavlivkan kiilan. Tästä raportoi Venäjälle kallellaan oleva Suriyakmaps.
Outoa, minulle Claude ei kerro mitään ellen esitä sille kysymystä tai määrittele keskustelun aihetta.El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 2:38 pmEn minä määrittänyt mitään vaan tuo tuli Clauden suusta, joten en myöskään tarkoita mitään. Totuudesta on minulle turha kiukutella.Rescuer kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 2:29 pmMiten määrittelit tekoälyltä kysyessäsi "täydellisen sotilaallisen voiton"? Tarkoitatko sillä Venäjän armeijan tuhoamista viimeiseen mieheen vai mitä?El Mencho kirjoitti: Pe Syys 25, 2026 10:44 am Sodassa toinen osapuoli voittaa ja toinen häviää. Ota tosta epärealisti.
Takka huutaa puita. Hasta la vista.