Rasistiset sivut netissa (kalamies)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja ruoska »

kahvitar kirjoitti:ulkomaalaiset ovat yliedustettuina rikostilastoissa
Keneen verrattuna?

Ulkomaalaisista lienee suurin osa suht nuoria, matalatuloisia miehiä. Kun ulkomaalaisia verrataan vastaavan suomalaisryhmään alkavat tilastotkin varmasti olemaan huomattavasti tasaisemmat, vai mitä?
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Lauryn kirjoitti:
vasikka kirjoitti:Olikohan tuokin muka niin törkeä juttu, että piti ihan kunnianloukkauksesta tuomita.
Hän oli sanonut vihreiden valtuutetulle Roda Hassanille jotain sen suuntaista, että tämä kasvattaa kotonaan rikollisia.
Mitäpä, jos minä tulisin sinun työpaikallesi kertomaan että lapsistasi tulee rituaalimurhaajia siksi että sinä satut käymään kirkossa?
Jos joku mulle tulisi työpaikalla sanomaan moista, sanoisin, että jaahas ja jatkaisin töitä. Mutta mä olenkin asiakaspalvelutyössä ja tottunut saamaan paskaa naamalle mitä ihmeellisimmistä asioista. Itsehän kuitenkin paremmin tiedän, millä tolalla asiat makaa. Ei saa olla liian herkkänahkainen ja varsinkaan politiikassa.

En tiedä meneekö jo ohi aiheen, mutta menkööt..Sen kummemmin tähän kyseiseen juttuun puuttumatta, mä olen hieman kyllästynyt siihen, että jos asiat ei mene näiden vähemmistöjen mielen mukaan, vedetään esiin tämä legendaarinen rasistikortti. Jos et esim. luottokelvottomalle suomalaiselle vuokraa asuntoa, no big deal. Jos et vuokraa luottokelvottomalle, otetaan nyt esimerkiksi sattumanvaraisesti romani, asuntoa olet saletisti rasisti ja natsisika. Mä olen oppinut asiakaspalvelutyössä ottamaan ihmiset ihmisinä, naaman väriin, sukupuoleen, rotuun, uskontoon sun muuhun katsomatta, mutta minusta on melko röyhkeää, että osa vähemmistöön kuuluvista ihmisistä pyrkii saamaan itselleen muita parempia etuja heiluttamalla naaman edessä tätä rasistikorttia. Se ei pelkästään aiheuta inflaatiota koko sanalle vaan leimaa myös nämä asiallisesti käyttäytyvät vähemmistöön kuuluvat.
ruoska
Lauri Hanhivaara

Samarina kirjoitti: mä olen hieman kyllästynyt siihen, että jos asiat ei mene näiden vähemmistöjen mielen mukaan, vedetään esiin tämä legendaarinen rasistikortti.
Ja sitten tilastoa tästä "rasistikortin" esiinvedosta. Tää on taas näitä mitä kaikki puhuu, mutta todellisia juttuja ei oikein löydykään.

Itse olen kuullut lukemattomia kertoja että ulkomaalaiset käyttää "rasistikorttia" koskaan en ole itse sitä kuullut ulkomaalaistem käyttävän. Silti jokainen rasisti osaa kertoa kuinka sitä kokoajan käytetään vaikkeivät itsekään tiedä koska semmoista on tapahtunut.
Viimeksi muokannut ruoska, To Elo 09, 2007 5:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lihava
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Lihava »

ruoska kirjoitti:
kahvitar kirjoitti:ulkomaalaiset ovat yliedustettuina rikostilastoissa
Keneen verrattuna?

Ulkomaalaisista lienee suurin osa suht nuoria, matalatuloisia miehiä. Kun ulkomaalaisia verrataan vastaavan suomalaisryhmään alkavat tilastotkin varmasti olemaan huomattavasti tasaisemmat, vai mitä?
Ne tilastot olisikin mielenkiintoista nähdä, niin päästään tästäkin väittelystä. Oisko sulla Ruoska sellaisia tilastoja esittää?
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Kuva
ruoska
Lauri Hanhivaara

Ei kait tuommoisia tilastoja kukaan ylläpidä. Yritin vain selventää sitä että tilaston saa aika helposti näyttämään sitä mitä itse haluaa.

Ei kait kukaan täällä manaa esim. savolaisten rikoksia, että perkele oli taas savolainen tekemässä rikoksia. Vaikka tilasto näyttäisikin että savolaiset tekevät enempi rikoksia kuin hämäläiset tai kainuulaiset.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Loka kirjoitti:
katupoika kirjoitti:
Loka kirjoitti:Koulutus takaa toimeentulon
Ja vanhempien hyvä toimeentulo takaa koulutuksen.
Ei todellakaan, vaan esim. opintolaina.
Luottotiedot menettänyt ei paljon lainoja nostele. Ja tota muuten on ihan tutkittukin. Helsingin yliopisto teki pari vuotta sitten laajan tutkimuksen siitä miten vanhempien tulotaso vaikuttaa lasten koulutustasoon ja kävi ilmi, että hyvätuloisten lapset päätyy huomattavasti useammin yliopistoon kuin pienituloisten.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

ruoska kirjoitti:
Samarina kirjoitti: mä olen hieman kyllästynyt siihen, että jos asiat ei mene näiden vähemmistöjen mielen mukaan, vedetään esiin tämä legendaarinen rasistikortti.
Ja sitten tilastoa tästä "rasistikortin" esiinvedosta. Tää on taas näitä mitä kaikki puhuu, mutta todellisia juttuja ei oikein löydykään.

Itse olen kuullut lukemattomia kertoja että ulkomaalaiset käyttää "rasistikorttia" koskaan en ole itse sitä kuullut ulkomaalaistem käyttävän. Silti jokainen rasisti osaa kertoa kuinka sitä kokoajan käytetään vaikkeivät itsekään tiedä koska semmoista on tapahtunut.
Heeeii... :shock: Sanoitko sä mua rasistiksi!! :x :lol:

No myönnetään, että tuo kertomani juttu on esimerkki ihan oikeasta elämästä. Puhuin nyt omasta kokemuksesta, en tilastolliselta pohjalta. Tilastoja en ole aiheesta löytänyt, enkä tiedä edes tilastoidaanko noita. Muuten kuin tehdyt rikosilmoitukset. Jos joku löytää niin linkkiä/tietoa ihmeessä. Rasistiksi en itseäni luokittele.
Viimeksi muokannut Samarina, To Elo 09, 2007 6:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

ruoska kirjoitti:
HBIC kirjoitti:Mua kyllästyttää rasistinen potaska, jota tällä palstalla on alettu viljelemään yhä useammin aiheen kuin aiheen yhteydessä. Eivätkö suomensisu-sivut riitä samanmielisten kanssa käytävään syvälliseen keskusteluun?
Samaa mieltä täällä.
Allekirjoitan.
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Missä täällä on ollut rasismia?
ruoska
Lauri Hanhivaara

Zodiac kirjoitti:Missä täällä on ollut rasismia?
Eikös tossa sun sigussa jotain sen suuntaista höpistä?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

poistettu
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Su Loka 07, 2007 11:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
ubuntus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

katupoika kirjoitti:
Loka kirjoitti:
katupoika kirjoitti: Ja vanhempien hyvä toimeentulo takaa koulutuksen.
Ei todellakaan, vaan esim. opintolaina.
Luottotiedot menettänyt ei paljon lainoja nostele. Ja tota muuten on ihan tutkittukin. Helsingin yliopisto teki pari vuotta sitten laajan tutkimuksen siitä miten vanhempien tulotaso vaikuttaa lasten koulutustasoon ja kävi ilmi, että hyvätuloisten lapset päätyy huomattavasti useammin yliopistoon kuin pienituloisten.
Mutta todellisuudessa vanhempien tulotasolla ei ole Suomessa mitään merkitystä, täällä jokaisella on mahdollisuus yliopistotasoiseen koulutukseen (siitähän jopa maksetaan). Ei mitenkään ihmeellistä että hyvätuloisten (koulutettujen) lapset päätyvät useammin akateemisiksi. Akateemisissa perheissä kannustetaan luultavasti enemmän koulunkäyntiin.
Mutta jos joku Suomessa kehtaa väittää ettei hänellä muka ollut mahdollisuutta kouluttautua niin minä repeän nauruun (tarkoitan nykyaikaa, vuosikymmeniä sitten ajat olivat erit).
ubuntus
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

Kyllähän tämä rasismihöpötys on mennyt yli jo aikaa sitten. Monia vuosia sitten yläasteella ollessani minulla tuli rähinää erään tummaihoisen pojan kanssa. Koulun käytävällä vähän painiskeltiin kunnes erityisopettaja tuli väliin. Tulos minä jouduin rehtorin puhutteluun jossa kysyttiin miksi olen rasisti. Tappelukaveri pääsi erityisopettajan voivottelun kohteeksi. Ei mennyt näille meidän koulun opettajille ymmärrykseen se ettei tässä ollut mitään rasistista, kaikkien kanssa ei vain aina tule toimeen. Lisäksi minua vaadittiin pyytämään anteeksi, enpä sitä koskaan tehnyt.
Joskus tulee nähtyä tappelukaveriani ja on sitä yhdessäkin jutulle naureskeltu.
ruoska
Lauri Hanhivaara

ubuntus kirjoitti: Mutta jos joku Suomessa kehtaa väittää ettei hänellä muka ollut mahdollisuutta kouluttautua niin minä repeän nauruun.
No onhan se mahdollista, mutta et kait nyt tosissasi väitä että vaikka joku rikkaan onnellisen perheen lapsi ja vaikka jonkun työttömän yksinhuoltaja alkoholistin lapsi on samalla viivalla. Taitaa olla melkolailla erilaiset edelletykset kunnolliseen opiskeluun.
Vastaa Viestiin