Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja McAbre »

Tapahtui kesäkuun alkupuolella vuonna -85, -86 tai -87, sekä tekijä että uhri olivat nuoria miehiä. Tapaus oli voimakkaasti lööppijulkisuudessa, sillä Hietsussa oli sattunut nuorison välisiä väkivallantekoja jo surmaa aiemminkin. Lisäksi samoihin aikoihin eräs nuori kuoli rannalla tapaturmaisesti pudottuaan sähköpylväästä/puhelintolpasta tms. Hietsuhan on varmaan edelleen nuorison suosiossa, mutta jotenkin on sellainen tuntuma että takavuosina nuoriso kokoontui puistoihin ja uimarannoille huomattavasti suurempina massoina viikonloppu toisensa jälkeen.

Ehkä joku muistaa tapuksen?
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Minäkin olen lukenut uutiset iltapäivälehdistä mm.voimajohtopylväästä putoamisesta ja muista Hietsun hörhöilyistä joskus 1980-luvun puolivälissä. Muuten en tiedä mitään, koska olin silloin liian nuori ja vanhempani eivät antaneet minun liikkua kotipitäjää kauemmas.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
MTee
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 12:17 pm

Re: Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja MTee »

Jos sama tapaus, niin ei tapahtunut aivan rannalla, vaan suunnilleen Hietsun-grillin (krematorio) kohdalla. Helsinki-päivänä , vuodesta en ole 100% varma, mutta 86-89 pitäis osua . Bollström tuikkas Moralla kundia , joka käveli kädet taskuissa gimmakaveri käsipuolessa . Böllström tuli väkijoukon seasta, ja tais osua suoraan pumppuun. Kämä (uhri) ei siinä paljon ehtinyt puolustautua. RIP Kämä
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Re: Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja McAbre »

^Sama tapaus jota hain. Uutisissa taidettiinkin tuolloin mainita iskun tulleen täysin yllättäen. Olivatko uhri ja tekijä toisilleen tuttuja, vai oliko kyseessä täysin sattumanvarainen teko?
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
MTee
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 12:17 pm

Re: Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja MTee »

Ei tainnut olla entuudestaan tuttuja, mutta homma tais alkaa jo siellä rannalla. Bollström sai siellä vähän "kyytiä" uhrilta , ja kyseessä taisi olla kosto. Tunnetusti ottaa varmaan pahvihousun luonnolle jäädä hopealle muiden nähden. Tämä ns. kosto oli kyllä todella raukkamainen, Kämä ei ehtinyt edes kättä taskustaan ottaa , kun tuli morasta.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

MTee kirjoitti:Tämä ns. kosto oli kyllä todella raukkamainen, Kämä ei ehtinyt edes kättä taskustaan ottaa , kun tuli morasta.

mä olen aina ihmetellyt,kun ulkopuoliset huutelee raukkamaisuudesta tappojen kohdalla.. jos tarkoitus on eliminoida toinen,niin ei siinä mitään reilunkerhon kavereita tarvi olla.

jos itsekin haluaisin tappaa jonkun,niin mielellään iskisin,niin ettei uhri ehdi tehdä mitää liikettä...

mieti nyt vaikka tarkka-ampujia,siinäpä raukkaa porukkaa onkin..
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
MTee
Lauri Hanhivaara
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Marras 04, 2009 12:17 pm

Re: Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja MTee »

Mun mielestä on vaan niin säälittävää tuikkaa moralla "puun takaa" jos on saanut pataansa.Kestäis sen häviönsä kuin mies, tosin turha tolta kansanryhmältä on mitään älyllistä odottaa. Ja ehkä en vertais kys. tilannetta mihinkään snipereihin :roll:
Paikalla
Eskobar
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Marras 07, 2023 9:44 pm

Re: Puukotus Hietaniemen uimarannalla (Helsinki, 80-luku)

Viesti Kirjoittaja Eskobar »

Oisko tää wolkkari Sepon juttu! Ite kertoo tapahtumat vähän toisin opan podcastissa!
Vastaa Viestiin