Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:
Hohhoijaa...
Tulihan se sieltä, kjäh.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuskinpa siihenkään aikaan potilaastaan lääkärit edes poliiseille tarkempia tietoja antoivat, joten paljolti ovat olleet silloin lehdistön ja ennenkaikkea omaisten tiedon varassa.

Tietääkseni lääkäreillä on jonkinlainen vala ja on ollut jo silloin, ettei potilaan tilasta kellekään isommin kertoilla, ellei potilas ole kuollut ja sitähän Gusse ei missään nimessä ollut, tuskin lähelläkään, joten pientä tarkkuutta arvoisa skoone.

Miksiköhän poliisit halusivat tarkemmat potilastiedot Gussen tilasta, jotka eivät sittemmin koskaan tulleet perille?

Olisiko syynä ollut juuri tuo lääkärinvala?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti: Miksiköhän poliisit halusivat tarkemmat potilastiedot Gussen tilasta, jotka eivät sittemmin koskaan tulleet perille?

Olisiko syynä ollut juuri tuo lääkärinvala?
Oikeuslääketieteellinen tutkimus: eläville sen tekee hoitava lääkäri, kuolleille patologi.

Ei lääkärit juurikaan ujostelleet kertoa Nilsin vammoista. Heidän mukaansa Nilsillä oli tylpällä esineellä tehty aivoruhjevamma, usean päivän muistiaukko, muistikuvat tapahtumista eivät välttämättä palaisi koskaan. Lisäksi kerrottiin lehtiin Nilsin sen hetkisestä tilasta. Poliislle tietenkin kerrottiin vielä tarkemmin.
Hessu52
Watson itse

No miksipä konstaseni, poliisit halusivat saada Gussen sairasuskertomuksen, jota heille ei pyynnöstä huolimatta kaiketi sitten toimitettu ja miksi ei?

Tottahan lääkäri saa antaa potilaansa tilasta tietoja, jos potilas tai hänen huoltajansa siihen suostuvat, mutta mitä tietoja sitten on annettu, se onkin eri asia ja kuka ne on antanut, annapa joku lääkärin nimi, joka on pitänyt poliiseille tiedoitustilaisuuden?

Eiköhän mamma Gustafsson ollut se tiedottaja, joka kertoi Gussen tilasta niin poliiseille, kuin lehdistöllekin, näin muistelisin useassa tapauksessa olleen.

Kyllä menee ymmärrykseni yli, tuo Gussen paapominen teidän muutaman kirjoittajan taholta, sillä olette todellakin menettäneet todellisuudentajunne jo ajat sitten.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

konsta kirjoitti:
groot kirjoitti:
Hohhoijaa...
Tulihan se sieltä, kjäh.
Pidän edelleen kiini siitä, että Gustafsson oli pääepäilty jo 1990-luvullla. Pientä epäilyä joskus seiskytluvullla, mutta pääepäilty vasta 1990-luvulla.
---------
Allekirjoitus.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti:No miksipä konstaseni, poliisit halusivat saada Gussen sairasuskertomuksen, jota heille ei pyynnöstä huolimatta kaiketi sitten toimitettu ja miksi ei?
Et siis tajunnut, vaikka sen jo sinulle kerroin. Poliisin aikomus oli pytää lääkäreiltä tarkkaa tutkimusta kaikista vammoista ja ennekaikkea arviota astalon laadusta. Pyyntö on vielä tallella, mm Palon kirjassa. Sitä vain ei jostakin syystä koskaan lähetetty.

No kun kysyt tätä kuitenkin vielä kolmannen kerran, vastaan, että tarkka tutkimus tarvitaan tutkinnallisista syistä. Ja vielä varmaan aioit kysyä, että miksei sitten suullinen vastaus riitä, niin totean jo valmiiksi, ettei sellaisen varaan yleensä jätetä yhtään mitään. Ja kun vielä todennäköisesti yrität jankuttaa, ettei lääkärit voi antaa tarkkoja tietoja edes poliisille, niin vastaan jo etukäteen, että kyllä voivat, ja heidän täytyykin niin tehdä.

Sille en toki voi mitään, että yhä valehtelet Nilsin äidin levitelleen tietoja Nilsin vammoista, etkä kuitenkaan pysty sellaista osoittamaan. Jotkut meistä vain ovat syntyjään "juoruakkoja", jotka levittelvät perättömiä tarinoita. Näihin ei tehoa yleensä mikään.
konsta
Ainesta Watsoniksi

groot kirjoitti: Pidän edelleen kiini siitä, että Gustafsson oli pääepäilty jo 1990-luvullla. Pientä epäilyä joskus seiskytluvullla, mutta pääepäilty vasta 1990-luvulla.
Joo, pidä hyvä mies kiinni siitä.
Hessu52
Watson itse

Alat kosta langeta noissa latteuksissasi jo melkein renkisi Sariolan tasolle.

Ei lääkäri saa antaa tietoja elävästä urista ja varsinkaan tarkkoja vammoja, kysypä joltain sellaiselta joka tietää.

Se nyt sattuu olemaan niin, että Gussen mutsi niitä valheita kertoi ja tuon on tunnustanut jopa isäntänne Gusse, vai onko siinä khdentullut teille jonkiasteinen lukivika?

Gusse mainitsee kuulusteluissa, ettei tiedä, miksi hänen äitinsä on liioitellut hänen vammojaan, kun on niistä lehditölle puhunut, eli kukapa se taas jäi kiinni kintut housuissa, no konstapa tietenkin, heh hee, kintut housuissa.

Eipä silti, ei Gusse osannut selittää sitäkään, miksi hän itse liioitteli vammojaan, koska äiti oli ne hänelle kertonut, joten kyllä sen on täytynyt silloin totta olla.

Melkoinen auktoriteetti, tuo mamma Gustafsson, tätyy myöntää.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Alat kosta langeta noissa latteuksissasi jo melkein renkisi Sariolan tasolle.

Ei lääkäri saa antaa tietoja elävästä urista ja varsinkaan tarkkoja vammoja, kysypä joltain sellaiselta joka tietää.

Se nyt sattuu olemaan niin, että Gussen mutsi niitä valheita kertoi ja tuon on tunnustanut jopa isäntänne Gusse, vai onko siinä khdentullut teille jonkiasteinen lukivika?

Gusse mainitsee kuulusteluissa, ettei tiedä, miksi hänen äitinsä on liioitellut hänen vammojaan, kun on niistä lehditölle puhunut, eli kukapa se taas jäi kiinni kintut housuissa, no konstapa tietenkin, heh hee, kintut housuissa.

Eipä silti, ei Gusse osannut selittää sitäkään, miksi hän itse liioitteli vammojaan, koska äiti oli ne hänelle kertonut, joten kyllä sen on täytynyt silloin totta olla.

Melkoinen auktoriteetti, tuo mamma Gustafsson, tätyy myöntää.
Kysynpä sinulta hessu52: mistä kumpuaa tuo hirveä viha NGtä ja äitiään kohtaan? Kysynpä vielä senkin, miltä sinusta tuntuisi, jos edesmennyttä äitiäsi solvattaisi näillä palstoilla vuodesta toiseen? Kysyn vaan.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

No äitini olikin totuuden polulla kulkeva, joten kaikenlainen hänen arvostelemisensa tällä palstalla on niin alaarvoista, ettei siitä ainakaan minu tarvitsisi välittää.

En minä Gussen mutsia vihaa, enempää kuin ketään muutakaan äitiä, sillä onhan se selvää, että äidit, niin eläin, kuin ihmismaailmoissakin, aina yrittävät pitää viimeiseen asti kiinni pentujensa hyvinvoinnista.

Ei siinä silloin paljon katsota ja mietitä, jos pentu on pulassa, mitä keinoja käytetään pulman poistamiseksi.

Kun sanoin Gussen mutsista, että hän on ollut vahva auktoriteetti, niin sehän on vain positiivinen lausunto, vai olisiko sinusta paha, arvon skoone, jos kehuisin sinua vahvaksi auktorieetiksi.

En minä Gusseakaan mitenkään vihaa, mutta kun tilane on se mikä se nyt on, niin kait sitä jokainen saa sanoa oman mielipiteensä, olkoonkin se teidän muutaman muun kirjoittajien näkemyksiä vastaan.

Vasta sitten, kun asia on sataprosenttisesti todistettu, ettei Gussella ole ollut itään tekoa surmiin, niin sitten on mahdollisten anteeksipyyntöjen ja korvausten aika, ei ennen.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä menee ymmärrykseni yli, tuo Gussen paapominen teidän muutaman kirjoittajan taholta.
Tämä ymmärrättömyytesi on jo aikaa sitten ymmärretty, kun on ymmärretty, ettet ole ymmärtänyt ymmärrettävissä olevia niitä seikkoja, jotka ovat sulkeneet Nils Gustaffssonin kolmoissurman epäiltyjen joukosta. Ymmmärtämättömyytesi menee välillä kuvitelmissasi naurettavuuksiin ja tekisit paitsi palstalle, myös itsellesi palveluksen aivan ajattelemalla asiat uudelleen, kaikella kunnioituksella kolmoissurman tapahtumiin nähden.
8)
Hessu52
Watson itse

Sinä Wagner et ymmärrä, ettei Arskateoriasi toimi ja kaikin keinoin yrität peittää sen, että et ymmärrä lopettaa syyttömän Arskan haukkumista täällä.

Minä tiedän, kuka tämä sinun syyttämäsi Arska on ja tiedän myös hänen isänsä, nyttemmin jo edesmenneen johtajan ja kauppaneuvoksen.

Kun olet syyttänyt, että tämä henkilö olisi lahjonut ylintä poliisijohtoa, ettei Arska olisi joutunut syytteeseen, niin tuollainen on kyllä puppua.

No ait siitä vielä käräjille joudut, joka onkin sinulle ihan oikein, väärien tietojen levittelystä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti: Gusse mainitsee kuulusteluissa, ettei tiedä, miksi hänen äitinsä on liioitellut hänen vammojaan, kun on niistä lehditölle puhunut, eli kukapa se taas jäi kiinni kintut housuissa, no konstapa tietenkin, heh hee, kintut housuissa.
Et taida osta lainkaan lukea noita kuulusteluita, saatikka ymmärrä niiden sisältöä. Kun Tuominen jankuttaa vammoista, niin Nisse vittuutuu ja sanooa äitinsä laittaneen liikkeelle huhun korvaklinikan käynnistä. Me kaikki tiedämme, että Nilsiä hoidettiin korvalkinikalla, joten jos sinulla olisi vielä vähänkin kapasiteettia, niin tajuasit jutun juonen. Mutta eihän sitä voi vaatia edes teelusikalla, jos pipetillä on annettu.

Esitä minulle ne kohdat, joissa NG:n äiti on antanut lehdistölausuntoja poikansa tilasta. Onhan ne pakko löytyä, tai sinun valehtelijan maineesi vain kasvaa ja lujittuu. Pidät ykkösijaa jo nytkin, joten tässä olisi tilaisuus vähän korjata mainettaan.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

TIEDOTTAAKO LÄÄKÄRI?
Viime aikoina oli joku vaikea juttu, jossa oli loukkaantuneita. Siinä TV:ssä tiedottamista suoritti lääkäri, jota omassa mielessäni ihmettelin. Varmaan moni muukin katsoi sitä TV:stä. Siis ei tuo näytä niin selvältä, etteikö myös lääkäri tiedottaisi medialle kuolleiden ja loukkaantuneiden tilasta, tosin ei tainnut mainita henkilöitä nimeltä. Siis tiedottajana Suomessa voi olla myös lääkäri.
Hessu52
Watson itse

Kyllä minä konsta osaan lukea ja kirottaakin, jos sille päälle sattuu, mutta nyt ei satu.

Sinun suuresti arvostettu iltapäivälehtesi Ilta-Sanomat, kirjoitti silloin aikoinaan Gussen vammoista ja nuo tiedot olivat hänen äitinsä antamat.

Käypä selaamassa niitä vanhoja lehtiä, niin kyllä se siitä selviää, minä en niitä sinulle etsi.

Mitä sitten tulee tuohon valehtelijaksi leimaamiseen, niin senhän te toverit olette jo aikaa sitten tehneet, vai miten sen AKE:n rekisteriotteiden kanssa on, saako niitä vielä, kuten sanoin ja te haukuitte minua siitä valehtelijaksi.

Kyllä niitä saa, kun osaa pyytää ja on rahaa, mutta se nyt vain vaatii myöskin osaamista, jota teillä tovereilla ei tunnu olevan.

Saat sinä konsta haukkua minua ihan rauhassa valehtelijaksi, mutta totuus on kuitenkin se, että sinä ja toverisi olette ne suurimmat valehtelijat täällä, mutta vastaa nyt toden mukaisesti, saako vanhoja rekisteriotteita edelleen?

Läkäri todellakin suuronnettomuuksissa tiedottaa, että nyt selainen on tapahtunut, mutta ei kerro mitä vammoja ihmiset ovat saaneet, tai keitä surmansa saaneet ovat.

Eivät lääkärit ole kertoneet esim. moottoripyöräkerhojen välisten tulitaistelun haavoittuneiden nimiä eikä miten he ovat loukkaantuneet.

Eivät kerro auto-onnettomuudessa loukkantuneiden nimiä, eikä sitä, onko neliraajahalvaus, vai aivotäräyhdys.

Jos omaiset antavat luvan, niin sitten asiat ovat toisin, mutta kyllä se nimi ja vammaluettelo useinkin jää kertomatta.

Jos esim. joku kilpa-autoilija saa vammoja, niin silloinkin niistä tallin lääkäri tiedottaa, joten kyllä vielä toistaiseksi saa yksityisesti sairastaa.
Vastaa Viestiin