Humalainen ajoi poliisin yli Kälviällä
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
vrt. siihen, että tämä selvinpäin suojatiellä lapsen päälle ajanut sai ehdollista.
Olen ollut huomaavinani, että vähän enempi saa kuolemantuottamuksesta.
Ei muutes ole pää kipeä, kun jaksoin lopultakin juoda vain viisi pulloa kolmosta.
Olen ollut huomaavinani, että vähän enempi saa kuolemantuottamuksesta.
Ei muutes ole pää kipeä, kun jaksoin lopultakin juoda vain viisi pulloa kolmosta.
Viimeksi muokannut Tampereen Tyttö, La Elo 11, 2007 2:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Suoraan sanottuna hieman ihmetyttää mikä tekee poliisista ihmisenä sen paremman,että poliisiin kohdistuva rikos on pahempi kuin siviiliin?
Toki poliisi on lainvalvoja...mutta silti?
henk. koht. en usko että jannu on tahallaan pollarin yli ajanut..ennemminkin ihmetyttää että mikä meni vikaan poliisilla ettei tiedostettu että känniläinen on jo niin lähellä paikkaa,tulee kovaa vauhtia ja siellä vaan poliisi asettelee piikkimattoa..tuntuu hieman että väkisin väännetään syntipukkia,eikä edes puututa omiin mokiin..
nimittäin luulisi että poliisilla nykyaikana on aika tarkat kommunikointivälineet jotta tiedetään missä mennään
Toki poliisi on lainvalvoja...mutta silti?
henk. koht. en usko että jannu on tahallaan pollarin yli ajanut..ennemminkin ihmetyttää että mikä meni vikaan poliisilla ettei tiedostettu että känniläinen on jo niin lähellä paikkaa,tulee kovaa vauhtia ja siellä vaan poliisi asettelee piikkimattoa..tuntuu hieman että väkisin väännetään syntipukkia,eikä edes puututa omiin mokiin..
nimittäin luulisi että poliisilla nykyaikana on aika tarkat kommunikointivälineet jotta tiedetään missä mennään
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
-
Kalessin
- Adrian Monk
luulisin, että syytetään raskaimman mukaan siksi, että ihmiset edes hiukan ajattelisivat ennen tekojaan. nyt oli jonkin aikaa sitten lehdessä, että sairaanhoitajille yritettäisiin saada samanlaista statusta, mutta tuskinpa siitä mitään tulee. mehän tehdään kutsumustyötä...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
-
Kalessin
- Adrian Monk
siksi, että sairaaloissa hoitohenkilökuntaan kohdistuva väkivalta on lisääntynyt vuosi vuodelta, ja voisi räikeimmissä tapauksissa hillitä mahdollisia väkivaltatilanteita, jos seuraukset olisivat kovemmat. mutta en jaksa uskoa, että kyseinen aloite koskaan menisi läpi, kun palkankorotuksetkaan ei mene. olisi mielenkiintoista mennä totaalilakkoon ja katsoa, kuinka nopeasti meitä rukoiltaisiin takaisin.
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/M ... 16637.html
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/M ... 16637.html
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
1. Kovemmat rangaistukset eivät vähennä rikoksia.Kalessin kirjoitti:siksi, että sairaaloissa hoitohenkilökuntaan kohdistuva väkivalta on lisääntynyt vuosi vuodelta, ja voisi räikeimmissä tapauksissa hillitä mahdollisia väkivaltatilanteita, jos seuraukset olisivat kovemmat.
2. Jos perusteena olisi vain että väkivalta on lisääntynyt, niin tuotahan voisi sitten alkaa soveltamaan ihan mihin ammattiin tahansa taksikuskit, lehdenjakajat, ravintolatyöntekijät, nakkikiskan pitäjät....
3. Sairaanhoitaja ei kuitenkaan käytä mitään muiden ihmisten perusoikeuksiin kohdistuvaa toimivaltaa, minkä takia olisi perusteltua saada tuo "status".
-
Kalessin
- Adrian Monk
itseasiassa tahdon vastaisen hoidon yhteydessä hoitaja rajoittaa potilaan perustuslaillista oikeutta kieltäytyä hoidosta. esim. lääkityksestä kieltäytyvän mielenterveyspotilaan kohdalla voidaan lääke antaa ilman potilaan suostumusta, jolloin kyse on pakkokeinoista. pakkokeinoja käyttää myös suomen poliisi.
no kyllä mä vielä toistaiseksi näen kansalle tärkeämmäksi poliisin,kuin terveydenhoitajan..ylemmät arvonimikkeet sitten asia erikseen..pitäiskö mun saada kanssa joku suurempi koskemattomuus siitä että olen yksin abc:lla töissä iltavuorossa?joku hulluhan voi tulla ja vaikka tehdä aseellisen ryöstön
tuskimpa hoitajat kuitenkaan ihan yksin toimivat näissä "vaaratilanteissa"
ihme juttua...
ihme juttua...
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Ajatus on siinä, että poliisiin virantoimituksen yhteydessä kohdistuva rikos ei kohdistu yksinomaan hänen henkilöönsä vaan myös lakia ja järjestystä ylläpitävää esivaltaa vastaan.Geepo kirjoitti:Suoraan sanottuna hieman ihmetyttää mikä tekee poliisista ihmisenä sen paremman,että poliisiin kohdistuva rikos on pahempi kuin siviiliin?
-
Taikaviitta
- Susikoski
Ihmetyttää tuo vapaaksi päästäminen.
Tähän kun vielä lisätään joku parin vuoden kakku niin jeejee.
Itse en ole mikään lynkkaaja tyyppi mutta kyllä tuollaisesta hulluudesta on ansainnut vähintään 5 vuotta häkkiä (siis istuttuna). Ihan vaan esimerkkinä muille rattijuopoille.
Ihmeellistä sääliä ja voivottelua on monissa medioissa saanut osakseen tämä kuski => melkeinpä on ennemmin syyllistetty työtään tehneet poliisit liian agressiivisesta ajojahdista. Tietenkin tämä poika tarvitsee tukea ja anteeksiantoa mutta rangaistus on oltava teon mukaan ja sen jälkeen pulinat pois.
Itse en ole mikään lynkkaaja tyyppi mutta kyllä tuollaisesta hulluudesta on ansainnut vähintään 5 vuotta häkkiä (siis istuttuna). Ihan vaan esimerkkinä muille rattijuopoille.
Ihmeellistä sääliä ja voivottelua on monissa medioissa saanut osakseen tämä kuski => melkeinpä on ennemmin syyllistetty työtään tehneet poliisit liian agressiivisesta ajojahdista. Tietenkin tämä poika tarvitsee tukea ja anteeksiantoa mutta rangaistus on oltava teon mukaan ja sen jälkeen pulinat pois.
-
Kalessin
- Adrian Monk
voi geepo...oon itsekin ollut töissä vastaavasti huoltsikalla ja siellä on hiukan eri olot kuin sairaalassa. sairaalassa tilanne on, että hoitajien vähyyden takia väkivaltatilanteita sattuu enemmän tilastollisesti ja tosiasia on, että psykalla (tai omalla työpaikallani teholla) voi sekavan potilaan pahoinpitelemäksi joutua lähes joka työvuorossa. aina ei ole mieshoitajaa auttamassa ja riehuvaa miestä ei usein saada taltutettua varsinkin, kun osa hoitajista pelkää väkivaltatilanteita. ja kuule, ihan oon ollut yksin pakkolääkintätilanteissa, kun hälytin ei ole toiminut tai kaveri on pelästynyt ja paennut. että sillai, tule katsomaan hoitajien arkea niin näet todellisuuden.Geepo kirjoitti:no kyllä mä vielä toistaiseksi näen kansalle tärkeämmäksi poliisin,kuin terveydenhoitajan..ylemmät arvonimikkeet sitten asia erikseen..pitäiskö mun saada kanssa joku suurempi koskemattomuus siitä että olen yksin abc:lla töissä iltavuorossa?joku hulluhan voi tulla ja vaikka tehdä aseellisen ryöstön
ihme juttua...
blackwidow, pakkohoito on laissa määritetty, jolloin potilas on pakkohoidossa. pakkohoidossa potilaan oikeudet on rajattuja, eli ei voi kieltäytyä lääkityksestä, omaisten vierailuja voidaan rajoittaa, jne. ja jos potilas ei ota lääkkeitään ns. suosiolla, annetaan sitten vaikka pistämällä tai nenämahaletkun avulla, pääasia on että ne menee perille.
Olen aivan samaa mieltä. Tarinan opetus: jos haluat jonkun pois päiviltä (ja itsellesi mahdollisimman pienet seuraamukset), vedä kunnon kännit ja aja autolla päälle!Taikaviitta kirjoitti:Ihmetyttää tuo vapaaksi päästäminen.
Miksi muuten väitetään, ettei humalatila vähennä rikosoikeudellista vastuuta?
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Hoitajana toivon, samoin kuin kaupantätinä ollessani, että kun humalainen tms. alkaa riehua on joku auttamassa.
Jos se ei ole mahdollista, niin kunnon kaasusumute ja lupa potkia munille on sitten vähimmäisvaatimus.
Missäs olikaan otsikko: Poliisi kansalaisten palveluksessa- eli hakattavana."
(PP)
Jos se ei ole mahdollista, niin kunnon kaasusumute ja lupa potkia munille on sitten vähimmäisvaatimus.
Missäs olikaan otsikko: Poliisi kansalaisten palveluksessa- eli hakattavana."
-Takuulla, sano Tampereenlikka!