Kuten edellä sanomani nyt kuului sinulle varsinkinChopper kirjoitti:Ja joka asiaan ei kannata puuttua,etenkään jos ne ei itselleen millään muotoa edes kuulu
Sirpa vs. Mike Manner - salaliittoteoriat
Re: Sirpa vs. Mike Manner - salaliittoteoriat
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
^Jep jep...loppu
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Kirsi kirjoitti:Höpö, höpö. Ensin tupistaan ja jupistaan mitä sattuu, siten kun tulee se huutoon vastaamisen ja heittämiensä kivien keräämisen hetki käännetään ja väännetään ja vääristellään. Jos ei pysty seisomaan sanojensa takana loppuun asti kuin aikaihminen kannattaa miettiä hetki etukäteen ennnen avautumisiaan, ihan noin yleensäkin.
Väännän vielä kerran kun kerran viestini ymmärtäminen tuottaa niin paljon hankaluuksia, että minua pitää seurata ihan muihin ketjuihin kuin mistä nimimerkki K. kilarinsa sai.
Kehtasin kertoa mielipiteeni Alibista ja sen päätoimittaja M.Lahtosen tekemistä valinnoista, joista en siis pidä. Tätä nimimerkki Kirsi ei saata suvaita, ja jostain syystä nimenomaan minulla ei ole mielipidettäni lupa julkituoda, ja niinpä hän seuraa nyt sättimässä Kylliä minne menenkin. Kyseisessä ketjussa on kyllä lukuisia muitakin, joita Alibin nykyinen tyyli ei varsinaisesti miellytä. Todettakoon vielä, että en ota kantaa Lahtoseen henkilönä, koska en häntä tunne, mutta hänen valinnoistaan lehden suhteen en pidä.
En tiedä miten sait väännettyä viestini "sanojen takaa poistumiseksi", en edelleenkään pidä nykyistä alibia kovin hyvänä julkaisuna, ja edelleenkin katson että minulla on mielipiteeseeni oikeus. Myös sinulla on samainen oikeus, mutta tätä seurailua ja henkilöimistä en käsitä: mitähän sillä ajattelit saavuttavasi?
Pyysin ihan ystävällisesti että jättäisit asian jo tähän mutta jostain syystä se ei myöskään käy. Fiksoituminen on hankala juttu. Minulle se ei ole ongelma joten jätän sinut ja mielestäni täysin turhan jankuttamisen sikseen.
Ja muille: sorry OT.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Jännä miten tämä Sirpa vs. Mike keskustelu kääntyi kaikkien sodaksi kaikkia vastaan. On se jännä.
Höpötys vain jatkuu. Alibi-ketjussa kyse oli siitä, miten sinä (oman myöhemmän tulkintasi mukaan) "ketään henkilöimättä" luonnehdit tapahtuneen pahoinpitelyn uhria, omalla nimellään ja kasvoillaan julkisuudessa esiityvää henkilöä halventavalla ja loukkaavalla tavalla, hänet suoraan nimeämällä. Tätä yritit jo siellä vääntää ja vääristellä muuksi. Lisäksi löysit "lapsellisuutta" ja muuta hyvin perustelemaasi ja oman tyylisi perusteella hyvällä varallisuudella antamaasi kantaa ko. henkilön edustaman julkaisun toimista ja valinnoista. Käy tarkastamassa alkuperäinen viestisi ja vastaa sanoistasi siinä, asia lienee muille selvä kuin pläkki.Kylli kirjoitti:Väännän vielä kerran kun kerran viestini ymmärtäminen tuottaa niin paljon hankaluuksia, että minua pitää seurata ihan muihin ketjuihin kuin mistä nimimerkki K. kilarinsa sai.
Kehtasin kertoa mielipiteeni Alibista ja sen päätoimittaja M.Lahtosen tekemistä valinnoista, joista en siis pidä. Tätä nimimerkki Kirsi ei saata suvaita, ja jostain syystä nimenomaan minulla ei ole mielipidettäni lupa julkituoda, ja niinpä hän seuraa nyt sättimässä Kylliä minne menenkin. Kyseisessä ketjussa on kyllä lukuisia muitakin, joita Alibin nykyinen tyyli ei varsinaisesti miellytä. Todettakoon vielä, että en ota kantaa Lahtoseen henkilönä, koska en häntä tunne, mutta hänen valinnoistaan lehden suhteen en pidä.
En tiedä miten sait väännettyä viestini "sanojen takaa poistumiseksi", en edelleenkään pidä nykyistä alibia kovin hyvänä julkaisuna, ja edelleenkin katson että minulla on mielipiteeseeni oikeus. Myös sinulla on samainen oikeus, mutta tätä seurailua ja henkilöimistä en käsitä: mitähän sillä ajattelit saavuttavasi?
Pyysin ihan ystävällisesti että jättäisit asian jo tähän mutta jostain syystä se ei myöskään käy. Fiksoituminen on hankala juttu. Minulle se ei ole ongelma joten jätän sinut ja mielestäni täysin turhan jankuttamisen sikseen.
Ja muille: sorry OT.
Äläkä imartele itseäsi- ei sinua kukaan mihinkään seuraa, en ainakaan minä, EVVK. Kunhan nyt havainnoin ääneen näitä päästeltyjä "sammakoita" joihin törmään. Niinkuin tässäkin threadissa. Minä en tiedä enkä välitä tietää ketä sinä tunnet muttet kaikesta päätellen minua ainakaan, joten fiksaatio- ja suvaitsemisspekulaatiosikin olisit saanut jättää sikseen.
Laitetaan nyt varmuuden vuoksi ja muistin virkistykseksi kommenttisi tuolta Alibi-ketjusta, jossa ei siis Kyllin ikioman myöhemmän tulkinnan mukaan henkilödä ketään, vaan esitetään vain "mielipide Alibin ja Lahtosen tekemistä valinnoista", joissa nicki K. ei pidä. Olen lihavoinut kohdat joissa Kylli-tädin kenenkään-henkilöimättömyys erityisesti tulee esille. Kiinnittäkää huomiota myös Kyllin sävyn neutraalisuuteen, joka ei siis loukanne tai ole tarkoitettu loukkaamaan ketään henkilökohtaisesti- ei ainakaan varmasti nyt few day after..
"Re: Rikoslehti Alibi julisti poliisiboikotin
Kirjoittaja Kylli päivämäärä To Helmi 26, 2009 10:07 am
En ole "ylistänyt" poliisia joka seikka nyt tässä varmistettakoon. Keskustelu koskee kai Lahtosen asettamaa boikottia, joka mielestäni edustaa mitä erinomaisimmalla tavalla sitä linjaa, jonka ko. herra Alibiin mukanaan toi. Juttujen informatiivinen anti putosi enintään puoleen aiemmasta. Rankempaa kuvamateriaalia löytää miltei mistä tahansa päivälehdestä. Missä se erikoistietämys on enää aikoihin näkynyt? Ennemminkin tässä on syntynyt mielikuva pojasta, joka sai käsiinsä isojen poikien lelun, jolla ei sitten osannutkaan leikkiä ja kun häntä koetettiin opastaa, oli se ylitseepääsemättömän vaikeaa vastaanottaa. Senkin tyhmät! Kyllä MÄ osaan!
Verkkokalvoilleni on ikuisiksi ajoiksi piirtynyt kuva pandakasvoisesta päätoimittajasta leuka alas painettuna ja silmät ylös anovasti luotuina. Em. murensi lopullisesti kiinnostukseni ko. julkaisua kohtaan. Ei Alibissa ole enää aikoihin ollut kyse rikostietämyksen jakamisesta vaan pikkuisen pojan itsekorostuksen tarpeesta.
Em. vaikutti myös asenteeseeni tätä naurettavaa poliisiboikottia kohtaan. Se on minun asenteeni, eikä kenenkään tietenkään tarvitse sitä jakaa. Harmittaa vaan poliisien puolesta: heillä mahtaa olla epätoivoinen mieliala!"
Anteeksiantaminen on taakkansa pudottamista maahan. Armo on välttyä saamasta sitä varpailleen. Ymmärrys on huomata, ettei ollutkaan mitään anteeksiannettavaa. (Bertil Martinsson)
^ Huomauttaisin, että päätoimittaja Lahtonen on julkisuuden henkilö, ja hänestä voidaan siksi esittää rankempia mielipiteitä, kuin tavallisista tallaajista. Myös minkä tahansa lehden tai muun median tasosta voidaan esittää varsin raflaaviakin mielipiteitä.
Esimerkiksi minun mielestäni Lahtosen tapa esitellä omaa hakattua pärstäänsä lehden kannessa on yksinkertaisesti paskaa (rikos)journalismia. Ehkä se myy lehtiä idiooteille, mutta itse en ole koskaan arvostanut laadun uhraamista populismin takia.
Esimerkiksi minun mielestäni Lahtosen tapa esitellä omaa hakattua pärstäänsä lehden kannessa on yksinkertaisesti paskaa (rikos)journalismia. Ehkä se myy lehtiä idiooteille, mutta itse en ole koskaan arvostanut laadun uhraamista populismin takia.
Every ship must sail a world.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
^Malliesimerkki tuosta populismista esim. uusimman Alibin kansikuvajuttu: Nikita F. ja vaimohan ne siellä pyytelevät, että heidät jätettäisiin rauhaan. Melko pateettista, kun ottaa huomioon, että Nikita nimenomaan järjesti itse itselleen kyseenalaista julkisuutta vapautumisensa aikaan yhteistyössä Alibin kanssa
(se valokuva, jossa hänellä oli joku sverige-teepaita päällä)...

-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
^Puurot ja vellit erillään, kyse oli nimimerkki Kyllin henkilökohtaisuuksiin menevästä herjaavasta kirjoittelusta, olipa kirjoittelun kohde julkisuuden henkilö tai ei, josta ei sitten jälkikäteen millään otettaisi vastuuta. Tuollainen vastuunpakoinen kääntely ja vääristely tässä on mua häirinnyt jos se ei ole kaikille vielä selväksi tullut. En tiedä kenekään "esitelleen hakattua pärstäänsä lehden kannessa" mutta saman tulkintakaavan mukaan kaikki median kuvien kera esittelemät henkirikosten uhrit tai todennäköiset uhrit ja kadonneet sitten "esittelevät (itse) lehdissä kadonneita/(todennäköisesti) murhattuja pärstiään". Fine.
Mitä tulee paskajournalismiin, mua ei kiinnosta kaiken maailman nettipalstojen anonyymit animaatiokuva-avatar-kaakattajat, tehkää itse paremmin ja antakaa tekojenne puhua puolestaan. Kyllä kaikenlaista katteetonta urvellusta maailmaan mahtuu, tekijöitä on aina suhteessa marttakerhojen besserwissereihin harmittavan vähän.
Mitä tulee paskajournalismiin, mua ei kiinnosta kaiken maailman nettipalstojen anonyymit animaatiokuva-avatar-kaakattajat, tehkää itse paremmin ja antakaa tekojenne puhua puolestaan. Kyllä kaikenlaista katteetonta urvellusta maailmaan mahtuu, tekijöitä on aina suhteessa marttakerhojen besserwissereihin harmittavan vähän.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Eli et edes ole nähnyt sitä kuvaa Lahtosesta, jonka perusteella Kylli tuon "pandasilmäisyys"-kommenttinsa heitti? Kumma juttu, muistaakseni se oli täällä minfossakin ihan hyvin esillä. Nimenomaan semmoisessa yhteydessä, että arvoisa päätoimittaja kalasteli sillä myötätuntoa itselleen ja lisää ostajia lehdelleen...Kirsi kirjoitti:^Puurot ja vellit erillään, kyse oli nimimerkki Kyllin henkilökohtaisuuksiin menevästä herjaavasta kirjoittelusta, olipa kirjoittelun kohde julkisuuden henkilö tai ei, josta ei sitten jälkikäteen millään otettaisi vastuuta. Tuollainen vastuunpakoinen kääntely ja vääristely tässä on mua häirinnyt jos se ei ole kaikille vielä selväksi tullut. En tiedä kenekään "esitelleen hakattua pärstäänsä lehden kannessa" mutta saman tulkintakaavan mukaan kaikki median kuvien kera esittelemät henkirikosten uhrit tai todennäköiset uhrit ja kadonneet sitten "esittelevät (itse) lehdissä kadonneita/(todennäköisesti) murhattuja pärstiään". Fine.
Ja mitä tulee tuohon "tehkää itse paremmin..." -litaniaan, niin eikös nimenomaan nimimerkki Kylli ole tehnyt palstan parasta tutkimustyötä esim. kellarisurmien yhteydessä? Vaivojaan säästämättä, mutta silti itsestään suurempaa numeroa tekemättä.
Niin ja vielä: jos mua ottaisi joku anonyymi nettikaakattaja noin kovasti aivoon, niin lähtisin kyllä vapaaehtoisesti hetkeksi jäähylle
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Ja miksi Kirsi ottaa asian esiin tässä ketjussa ja etenkin noin henkilökohtaisesti kun tällä(kin) foorumilla arvostellaan milloin ketäkin julkisuuden ja ei julkisuuden henkilöä ja minusta Kyllin kommentissa ollut mitään erikoista ja ihmeellistä mistä olisi mielensä voinut edes pahoittaa,on täällä pahempaakin nähty.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Jäkätijäkäti...asiaa ei voi selvemmin perustella kuin olen tehnyt, Kylli muuten veti Alibi-teeman esiin tässä ketjussa, minä huomautin vain noista Sirpaa koskevista harhoista tässä ketjussa.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Jotkut ovat vaan täydellisiä.Kirsi kirjoitti:Jäkätijäkäti...asiaa ei voi selvemmin perustella kuin olen tehnyt--.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
- Moderaattorit
- Moderaattori
Tässä ketjussa palataan sitten itse otsikkoon. Lahtosen ja Alibin arvostelu omaan ketjuunsa. t. mode
Ne tietää, jotka tietää...
Suosittelen sinulle osanottoa logiikan peruskurssille. Ei pahalla.Kirsi kirjoitti:^Puurot ja vellit erillään, kyse oli nimimerkki Kyllin henkilökohtaisuuksiin menevästä herjaavasta kirjoittelusta, olipa kirjoittelun kohde julkisuuden henkilö tai ei, josta ei sitten jälkikäteen millään otettaisi vastuuta. Tuollainen vastuunpakoinen kääntely ja vääristely tässä on mua häirinnyt jos se ei ole kaikille vielä selväksi tullut. En tiedä kenekään "esitelleen hakattua pärstäänsä lehden kannessa" mutta saman tulkintakaavan mukaan kaikki median kuvien kera esittelemät henkirikosten uhrit tai todennäköiset uhrit ja kadonneet sitten "esittelevät (itse) lehdissä kadonneita/(todennäköisesti) murhattuja pärstiään". Fine.
En voisi olla enempää samaa mieltä.Mitä tulee paskajournalismiin, mua ei kiinnosta kaiken maailman nettipalstojen anonyymit animaatiokuva-avatar-kaakattajat, tehkää itse paremmin ja antakaa tekojenne puhua puolestaan. Kyllä kaikenlaista katteetonta urvellusta maailmaan mahtuu, tekijöitä on aina suhteessa marttakerhojen besserwissereihin harmittavan vähän.
Voisit vaikka aloittaa esittelemällä meille kirjoitustaitojasi kirjoittamalla jutun Minfon etusivulle tai blogiin. Sekä Kylli että minä olemme sellaisen jo tehneet.
Every ship must sail a world.
^Tarkoitatko, että meidän, jotka emme ole kirjoittaneet minfon etusivulle tai blogiin, on parasta olla nöyrästi hiljaa mielipiteistämme?
Kuulostaa nyt ihan siltä kuin jakaisit minfolaisia ensimmäiseen ja toiseen luokkaan.
Ehkä meidän laiskojen avatarin viereen voisi laittaa keltaisen tähden jotta kaikki tunnistaisivat meidät ja osaisivat välttää meitä? Eikö olisi hyvä idea?
Kuulostaa nyt ihan siltä kuin jakaisit minfolaisia ensimmäiseen ja toiseen luokkaan.
Ehkä meidän laiskojen avatarin viereen voisi laittaa keltaisen tähden jotta kaikki tunnistaisivat meidät ja osaisivat välttää meitä? Eikö olisi hyvä idea?