Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Onko sinulle tapahtunut koskaan mitään yliluonnollista?

Kyllä
254
63%
Ei
147
37%

Ääniä yhteensä: 401

helvetin_ankka

Re: Onko sinulle koskaan tapahtunut mitään yliluonnollista?

Viesti Kirjoittaja helvetin_ankka »

Mie haluaisin kokea jotain yliluonnolista.
Muutama kuukaus taaksepäin hain dj:n hommiin. Muutama viikko hakemuksen palauttamisesta näin unta, et dj pääjehu soitti miulle ja sain sen duunin. No, kuten arvata saattaa, pari tuntia heräämisen jälkeen puhelin soi ("pitääks näitten saamarin lehtimyyjien ruveta pommiteleen heti aamusta!") ja mie sain sen duunin.
En kyllä luokittelis tommosta mitenkään päin yliluonnolliseks, ennemminki toiveunta :D
Avokki on duunissa tommoses vanhas linnas tarjoilijana ja siel haahuilee harmaa rouva, jonka avokkinikin on tavannu, mut sillon ku mie oon siel tekee keikkaduunii, ni ei rouva viitti antaa ittestään mitään merkkii... :P
Tintti
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Tintti »

Mua alkaa kohta ärsyttämään meidän välikatolla asuva "vuokralainen".
Se on kolme kertaa herättänyt mut umpiunesta aamuyöllä joko kävelemällä tooodella raskain askelin katolla tai sitten kolistelemalla jotain rautaputkia.
Eka kerran kun heräsin siihen kolinaan, niin menin jopa ulos katsomaan (ja valmiina sanomaan naapurille suorat sanat siihen aikaan kolistelusta) mutta ympärillä oli ihan hiljaista, kello oli aamulla 5. Ja kolina jatkui sen puoli tuntia.
Välikatolle pääsee ulkokautta mutta eipä näkynyt hangessa jalanjälkiä. Tai sitten on varsinaisia bodareita nuo hiiret.

Olen sanonut tästä "alivuokralaisesta" kerran äidilleni, mihin hän tyynesti tokaisi "no, pappahan se siellä välillä kolistelee, käske se menemään muualle". Pappa kuoli v. 94. Mökillämme kuuluu samankaltaisia ääniä, mm. askelia vintinrapusta.

Itse olen muuten 95% skeptikko ja pyrin aina etsimään järjellisen ratkaisun näihin "yliluonnollisiin" asioihin.
BloodSucker
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja BloodSucker »

Tintti kirjoitti:Mua alkaa kohta ärsyttämään meidän välikatolla asuva "vuokralainen".
Se on kolme kertaa herättänyt mut umpiunesta aamuyöllä joko kävelemällä tooodella raskain askelin katolla tai sitten kolistelemalla jotain rautaputkia.
Eka kerran kun heräsin siihen kolinaan, niin menin jopa ulos katsomaan (ja valmiina sanomaan naapurille suorat sanat siihen aikaan kolistelusta) mutta ympärillä oli ihan hiljaista, kello oli aamulla 5. Ja kolina jatkui sen puoli tuntia.
Välikatolle pääsee ulkokautta mutta eipä näkynyt hangessa jalanjälkiä. Tai sitten on varsinaisia bodareita nuo hiiret.

Olen sanonut tästä "alivuokralaisesta" kerran äidilleni, mihin hän tyynesti tokaisi "no, pappahan se siellä välillä kolistelee, käske se menemään muualle". Pappa kuoli v. 94. Mökillämme kuuluu samankaltaisia ääniä, mm. askelia vintinrapusta.

Itse olen muuten 95% skeptikko ja pyrin aina etsimään järjellisen ratkaisun näihin "yliluonnollisiin" asioihin.
No tuossa vaiheessa sinun kannattaisi mennä sinne missä kolisee/tapahtuu (sillä hetkel) ja pyytää "häntä" näyttäytymään ja "Kertomaan/näyttämään asiaa". "Hänellä" voi olla tärkeää asiaa :roll:
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

En tiedä yliluonnollisesta, mutta olen hyvin ihmeissäni. Menin yöllä keittiöön juomaan vettä ja huomasin, että uunin luukku oli apposen auki. En ollut humalassa enkä taipuvainen unissakävelyyn. Olin kuitenkin hiukan uninen ja ihmettelin asiaa jonkin aikaa, ennen kuin suljin luukun ja menin takaisin nukkumaan. Luukussa on lapsilukko, joten kissakaan ei ole voinut avata sitä roikkumalla. Mies ei myöskään ollut liikkunut yön aikana minnekään, kun aamusella varmistin. Luukun on siis avannut meistä jompikumpi tiedostamattaan, tai sitten asialla oli joku muu... Karmivaa. Aloin jo miettiä, että mitä jo se kyseinen "muu" laittaa vaikka levyn päälle seuraavalla kerralla?! Mietin toisaalta myös omaa mielenterveyttäni, mahdoinko sittenkin erehtyä unisena? Aikaisemmin ei ole vastaavaa tapahtunut, ainoastaan varhaisaikuisuudesta muistan epäilyttävän tapauksen, josta siitäkään en voi olla täysin varma olinko kuvitellut. Ärsyttävää.
"I think it was sick and weird."
HBIC
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja HBIC »

^ Onko sinulla seireeni, tai miehelläsi mahdollisesti minkäänlaista unissakävelytaustaa? Aktiivisimmat kävelijät voivat puuhailla kaikenlaisia outoja juttuja unissaan. Tietenkään sekään ei ole kauheen kiva asia esimerkiksi juuri tuon lieden päällelaiton kannalta. Itseäni kammoksutti aikoinaan, kun kuulin seikkailleeni nuorempana unissani kaiteettomalla autotallinkatolla.
seireeni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja seireeni »

^Minulla ei ole taipumusta unissakävelyyn, mutta tarkemmin muistellen mieheni on kyllä joskus hiippaillut unissaan. Yleensä tosin herään siihen jos hän nousee, siis ihan tietoisesti yöllä herätessään, mutta onhan tuo voinut jäädä huomaamattakin. Sehän se loogisin selitys olisi :oops:
"I think it was sick and weird."
BloodSucker
Poliisikoira Rex

kyl toi unissakävely on välil aikas spoogy asia. Itse havahtunut muutaman kerran siihen että seison parvekkeen oven luona tai ikkunassa kasvot ulospäin.
Se on välil aikas häijy tunne kun tajuaa että seisoo jossain muualla ku makais omas sängyssä...
Tipu
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Tipu »

Me ostettiin pari vuotta sitten omakotitalo, jota asutti vanha papparainen ennen kuolemaansa (Kuoli tässä talossa.), ja nyt on tainnut pappa jäädä "sijattomaksi" tänne maailmojen väliin.
Eniten liikettä on kellarissa ja sinne johtavissa rappusissa. Kerran kellarin pannuhuoneessa yksin istuessani, tunsin kun joku silitti niskasta. Kerrottakoon vielä, että siihen aikaan minulla oli paksut rastat, ponnarilla niskassa, joten mikään tuulenvire tms ei niskaan asti olisi päässyt. Kosketus oli kylmä, melkein kuin jääpalalla olisi sivelty.
Pannuhuoneeseen mentäessä heti rappusten jälkeen oikealle jää huone, jonka ovea ei saa kiinni. Monesti pannuhuoneeseen mennessä olen "sivusilmällä" nähnyt hahmon seisomassa huoneessa. Lisäksi usein tunnen tuon katseen, tuntuu että papparainen vahtii, hoidetaanko hänen taloaan hyvin.
Muutama kk takaperin mies oli yksin kotona, kellarissa tietokoneella (kyllä, meillä on sielläKIN kone.. :roll: ) kun kuuli että keittiössä lasketaan vettä. (Putket menevät tietokonepöydän takaa, veden äänen kuulee selvästi.)
Mies tuli keittiöön (joka sijaitsee suoraan kellarin yläpuolella) tarkistamaan, mutta missään ei ketään. Meni takaisin kellariin, ja sama tapahtui uudestaan, ja vielä kolmannenkin kerran.

Näiden tapahtumien lisäksi yksi vakuuttavin tapaus oli, kun mentiin lasten kanssa saunaan, joka on kellarin perällä. Mentiin muut jo edellä saunaan, kun 4v muksu vielä lähti käymään ylhäällä vessassa. Poika tuli vessareissun jälkeen saunaan, ja hymyili itsekseen. Kysyin että mikä nyt niin ilostuttaa, ja poika vastasi "Se setä hymyili mulle rappusissa :)"
Tää säikäytti mut aika kunnolla, itse ainakin kuvittelisin että tuon ikäinen lapsi sais paskahalvauksen ja mielenterveysongelmia jos joku "setä" yks´yllättäin on virnuilemassa rappusissa.. Mutta poika oli oikein iloinen ja semmonen "tää on ihan normaalia"-olonen.

Näitä valojen sammuttamisia (siis valokatkasimen kääntämistä) yms on myös, mutta jos papparainen pysyttelee näissä pienissä jäynissä, niin saa minun puolesta täällä luuhata :D Pari kertaa olen sille "katseelle" sanonut, että voisit jo jatkaa matkaas, mutta ainakin viime sunnuntaina papparainen täällä vielä oli.
BloodSucker
Poliisikoira Rex

Tipu kirjoitti:Me ostettiin pari vuotta sitten omakotitalo, jota asutti vanha papparainen ennen kuolemaansa (Kuoli tässä talossa.), ja nyt on tainnut pappa jäädä "sijattomaksi" tänne maailmojen väliin.
Eniten liikettä on kellarissa ja sinne johtavissa rappusissa. Kerran kellarin pannuhuoneessa yksin istuessani, tunsin kun joku silitti niskasta. Kerrottakoon vielä, että siihen aikaan minulla oli paksut rastat, ponnarilla niskassa, joten mikään tuulenvire tms ei niskaan asti olisi päässyt. Kosketus oli kylmä, melkein kuin jääpalalla olisi sivelty.
Pannuhuoneeseen mentäessä heti rappusten jälkeen oikealle jää huone, jonka ovea ei saa kiinni. Monesti pannuhuoneeseen mennessä olen "sivusilmällä" nähnyt hahmon seisomassa huoneessa. Lisäksi usein tunnen tuon katseen, tuntuu että papparainen vahtii, hoidetaanko hänen taloaan hyvin.
Muutama kk takaperin mies oli yksin kotona, kellarissa tietokoneella (kyllä, meillä on sielläKIN kone.. :roll: ) kun kuuli että keittiössä lasketaan vettä. (Putket menevät tietokonepöydän takaa, veden äänen kuulee selvästi.)
Mies tuli keittiöön (joka sijaitsee suoraan kellarin yläpuolella) tarkistamaan, mutta missään ei ketään. Meni takaisin kellariin, ja sama tapahtui uudestaan, ja vielä kolmannenkin kerran.

Näiden tapahtumien lisäksi yksi vakuuttavin tapaus oli, kun mentiin lasten kanssa saunaan, joka on kellarin perällä. Mentiin muut jo edellä saunaan, kun 4v muksu vielä lähti käymään ylhäällä vessassa. Poika tuli vessareissun jälkeen saunaan, ja hymyili itsekseen. Kysyin että mikä nyt niin ilostuttaa, ja poika vastasi "Se setä hymyili mulle rappusissa :)"
Tää säikäytti mut aika kunnolla, itse ainakin kuvittelisin että tuon ikäinen lapsi sais paskahalvauksen ja mielenterveysongelmia jos joku "setä" yks´yllättäin on virnuilemassa rappusissa.. Mutta poika oli oikein iloinen ja semmonen "tää on ihan normaalia"-olonen.

Näitä valojen sammuttamisia (siis valokatkasimen kääntämistä) yms on myös, mutta jos papparainen pysyttelee näissä pienissä jäynissä, niin saa minun puolesta täällä luuhata :D Pari kertaa olen sille "katseelle" sanonut, että voisit jo jatkaa matkaas, mutta ainakin viime sunnuntaina papparainen täällä vielä oli.
Kuullostaa todella mukavalt vanhus-aaveelta, kun kuitenkin on hymyilly jne. Mainitsit siitä kellarist? niin missä se tarkain ottaen seisoo siel? Oletko katsonut sitä paikkaa missä se usein seisoo?
~ Some crimes are so brutal. That if you survive, your only option is revenge. ~
BloodSucker
Poliisikoira Rex

Eilen ja toissapäivänä oli taas erittäin jännittävät suihkuhetket miul.
Oon tos jätkäkaveril luuhannu jonkin aikaa ja päätin tos toissapäivän painua suihkuloimaa ja sit siin ihan kesken suihkuun, kiinnitin äkkiä huomioni jätkäkaverin partavaahto pulloon joka siirtyi paikasta A paikkaan B.Ja sit eilen kävi taas samankaltain homma tosin et se purkki käänty se "Suutin" puoli minuun päin.
saankohan mie tänään sit "Vaahtoisen" kylvyn? :)
Yrittääköhän "joku" antaa mulle jotain "epämääräisiä" vinkkejä :twisted:
Senhän sit tänään näkee 8)
Mut jos tulee tuo "Vaahto" kylpy niin sit kyl riemastun ja sit saattaa riemastua miunki ukko.. Eli tänään vaan jännitystä meininkiin ja menoksi!
~ Some crimes are so brutal. That if you survive, your only option is revenge. ~
Tipu
Alibin satunnaislukija

Papparainen seisoo aina samassa kohdassa, rappusten alaosasta katsottuna oikealla, huoneessa jossa on vanha oljysäiliö.
Kun ostettiin tää talo, siinä huoneessa oli pieni kaapisto jonka edessä vanha nojatuoli, jota papparainen ilmeisesti käyttänyt "tupakkatuolina", käsinojissa reikiä ilmeisesti röökin tulipäästä ja pienellä pöydällä tuolin vieressä oli säilykepurkki tuhkiksena. Ja siinä tuolin kohdalla papparainen seisoskelee. Pitäisköhän sinne viedä joku jakkara? :D Se vanha nojatuoli pääty kaatopaikalle jo heti muuton jälkeen..

Semmonen hauska juttu tuli mieleen, kun ekan kerran näin papan..kuvittelin nähneeni hahmolla tummanvihreät kulahtaneet sammarit jalassa. Papan lapsenlapsi asuu tässä viereisessä talossa miehensä kanssa. Viime kesänä järjestivät pihakirppiksen, jota ennen papan lapsenlapsi kantoi vanhoja pahvilaatikoita pihavarastostaan pois, ja sanoi että pitää viedä papan vanhat vaatteet kierrätykseen, ja esitteli yhdessä laatikossa päällimmäisiä tummanvihreitä sammareita..
BloodSucker
Poliisikoira Rex

Tipu kirjoitti:Papparainen seisoo aina samassa kohdassa, rappusten alaosasta katsottuna oikealla, huoneessa jossa on vanha oljysäiliö.
Kun ostettiin tää talo, siinä huoneessa oli pieni kaapisto jonka edessä vanha nojatuoli, jota papparainen ilmeisesti käyttänyt "tupakkatuolina", käsinojissa reikiä ilmeisesti röökin tulipäästä ja pienellä pöydällä tuolin vieressä oli säilykepurkki tuhkiksena. Ja siinä tuolin kohdalla papparainen seisoskelee. Pitäisköhän sinne viedä joku jakkara? :D Se vanha nojatuoli pääty kaatopaikalle jo heti muuton jälkeen..

Semmonen hauska juttu tuli mieleen, kun ekan kerran näin papan..kuvittelin nähneeni hahmolla tummanvihreät kulahtaneet sammarit jalassa. Papan lapsenlapsi asuu tässä viereisessä talossa miehensä kanssa. Viime kesänä järjestivät pihakirppiksen, jota ennen papan lapsenlapsi kantoi vanhoja pahvilaatikoita pihavarastostaan pois, ja sanoi että pitää viedä papan vanhat vaatteet kierrätykseen, ja esitteli yhdessä laatikossa päällimmäisiä tummanvihreitä sammareita..
Enpä tiiä mitä papparainen siihen sanois jos tuolin veis. Voi olla että se tuoli on ollut sen lempipaikka tjtn. En tiiä.Haluiskohan se vanhus tulla joskus minnuu moikkaamaan? muutenkin tunnun olevan hyvis väleis "Haamujen" kans? (tosin suihkurauha olisi todella mukavaa) :)
Onkos toi Sammarit saappaat vai mitkä? ku ei ymmärrä taas.. mikä ei ole kovinkaan yllättävää multa et piuhat on jäässä :)
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

BloodSucker kirjoitti: Onkos toi Sammarit saappaat vai mitkä?
Sammarit = Samettihousut
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Tipu
Alibin satunnaislukija

Sammarit, siis vakosamettihousut :D Tuskimpa tää meidän haamupappa täältä muualle lähtee, näyttää niin hyvin viihtyvän!
BloodSucker
Poliisikoira Rex

Ok, no nyt tiedän sit senkin mitä sammarit on.. ikinä en ole kyl kuullu et sellasist housuist käytetään sitä nimeä. Johtuen ehkä siitä etten ite käytä moisia.
Niin, mustakin kyl tuntuu et tuskin tulee mut uusia tuttavuuksia ois ainakin saanut mun kämpästä :) siel on välillä vähän "Ahdas" tunnelma mut kuitenkin kodikas. Jos siel ei ois ketään, tuntuis todella tyhjältä :evil:
Vastaa Viestiin