Ainakin suurin osa minun tutuistani ja muutenkin lukiolaisista tuntuu pelkäävän kouluampujia ihan tosissaan. Olen kuullut monelta suunnalta tätä "hyvä että uskaltaa enää kouluun tulla" -kommenttia, joka minusta kieleii ihan ylimitoitellustakin pelosta. Kyllä minäkin kouluampujaa pelkäisin, jos minun kouluuni tulisi joku räiskimään, ei siihen vaikuttaisi mitenkään se, kuinka säälittävä luuseri hän tosiasiassa olisi. Luuseritkin pystyvät käyttämään asetta, eikä sillä, kuinka säälittävä ihminen on, ole mitään merkitystä lopputuloksen kannalta. Paitsi tietenkin jos hän kompastuu ja ampuu itsensä, mutta siihen tarvitaan jo jotain aivan erikoislaatuisia kykyjä.MotiivitOn kirjoitti:Hän ei halua hyväksyä totuutta, että kouluampujia pidetään enemmän säälittävinä paskoina kuin pelottavina. Kuinka joku muka ei pelkäisi joukkomurhaajaa? Ajattelee poika, joka itse pelkää miltei kaikkea.
Joku tuolla aikaisemmin sanoi, että ei kiusaamiseen puuttuminen ei vaadi paljoa. Kyllä se vaatii, jos on vähänkin ujompi ihminen ja haluaisi mieluummin pysyä erillään kaikista selkkauksista. Jos lähtee liikaa puuttumaan, niin tuloksena voi olla se, että joutuu itsekin kiusattujen listoille. Itse en ainakaan peruskouluaikana uskaltanut puuttua yhteenkään kiusaamistilanteeseen, koska en halunnut ottaa mitään riskejä. Veikkaan että monilla muillakin motiivi olla puuttumatta on samanlainen.
Eli siis jos kouluampujat metsästäisivät vain kiusaajiaan ja muita ihmisiä, jotka ovat ns. tehneet vääryyttä heitä kohtaan, niin kouluampumiset olisivat ihan okei? Kiusaaminen voi todella satuttaa, mutta tuskin se oikeuttaa ketään tappamaan kiusaajaansa. Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että viattomien tappaminen kostomotiivilla ei ole kosto, vaan jotain aivan muuta.rimma kirjoitti:Sanotaan nyt näin että kannatan aatetta silmä silämästä jne. mutten se ole lähellekkään sitä mitä nämä ampujat tekevät. Kaukana siitä.