Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Matula
Jack Bauer

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Matula »

Ihan pitää näköjään rautalangasta taas vääntää ...

MISSÄÄN EI OLE SANOTTU, että surmaajalla oli KOMMANDOPIPO päässään ! Vaihtoehtoisesti Skoone voit laittaa lähteen siitä, jos sen löydät. Sitä et tule löytämään.

Sirpalle tiedoksi, että keskusteluketju on kronologinen kuten elämäkin. Olen toki voinut AIKAISEMMIN Puputtia epäillä osalliseksi, mutta tämä on tutkinnan puolesta poissuljettu enkä näe ITSE enää mitään mahdollisuutta tämän osallisuuteen.

On täysin huvittavaa, että epäilette puolison osallisuutta, vaikka poliisi on tämän julkisesti (hae Sirpa itse tähän viite kun aikaa tunnut omaavan) kumonnut. Selityksiä teillä riittää,,,.. "poliisi tehnyt aiemminkin virheitä" etc.
Mitään selitystä tai edes puoltavaa faktaa tälle epäilylle ette kuitenkaan ole antaneet. Mutta hei, kyllä teillä googlettamalla on paremmat edellytykset epäillä puolisoa kuin poliisilla, joka tutkii sentään murharikosta. :D

Skoonella tuntuu olevan hampaankolossa jotain minua vastaan. Tämä johtuu varmasti siitä, että olen oikonut tämän yksinkertaisia tai täysin perusteettomia väitteitä (joista esimerkkinä jo väite siitä, että tekijällä oli kommandopipo päässään). Sirpalla tuntuu myös olevan jotain kaunaa, koska tämä takertuu jokaiseen kirjoittamaani viestiin vastaamatta kuitenkaan esittämiini kysymyksiin.

Löysin eilen kuvan, joka liittyy uhriin ja kuvassa olevalla henkilöllä on silmiinpistävän etäällä silmät toisistaan. Olisin toivonut jonkun toisen kirjoittajan löytävän myös tämän kuvan, jolloin kuvasta tekemäni tulkinta olisi saanut vahvistusta. Tätä ette kuitenkaan tehneet vaan keskityitte vittuilemaan ensisijaisesti. Jätän teidät säälittävät lapset hiekkalaatikollenne ja koittakaa jatkossa löytää yhteisiä leluja. Minulla on muuta puuhaa.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Matula kirjoittaa: "MISSÄÄN EI OLE SANOTTU, että surmaajalla oli KOMMANDOPIPO päässään ! Vaihtoehtoisesti Skoone voit laittaa lähteen siitä, jos sen löydät. Sitä et tule löytämään."

Niin, siis - on tämä sotku - murhaajalla ei ollutkaan mitään päässä? Vai oli päässä jotakin muuta? Eikö se Tanner juuri pidätetty tuon kyseisen pipon takia, kun oli kuva tietokoneella (mistä poliisi sen tiesi?), ja joka liittyi johonkin näytelmään nimeltä "Murhasta tuli totta" - vai siis olenko nyt käsittänyt kaiken ihan väärin? Ainakin tästä Tanner-jutusta voisi olettaa poliisin olettaneen murhaajalla olleen sellaisen päässään? Vai?

OK, Matulan mukaan voimme nyt tehdä sen johtopäätöksen, että murhaajalla ei ollut mitään päässään.
Alethes doksa meta logu
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Matula kirjoitti:I
MISSÄÄN EI OLE SANOTTU, että surmaajalla oli KOMMANDOPIPO päässään ! Vaihtoehtoisesti Skoone voit laittaa lähteen siitä, jos sen löydät. Sitä et tule löytämään.

Skoonella tuntuu olevan hampaankolossa jotain minua vastaan. Tämä johtuu varmasti siitä, että olen oikonut tämän yksinkertaisia tai täysin perusteettomia väitteitä (joista esimerkkinä jo väite siitä, että tekijällä oli kommandopipo päässään).
Matula hyvä, kirjoitinko jossain, että surmaajalla oli kommandopipo päässään? Mielestäni kerroin vain, että jos laittaa kommandopipon päähänsä, niin näyttää siltä, että silmät ovat etäällä toisistaan.

Rauhoitu ihmeessä.
Muista lähdekritiikki!
Sirpa

Tässä edellä on tämä Tannerin pidätyksen pipo-juttu näytelmästä "Murhasta tuli totta", mutta mitäpä mieltä olette tästä lauseesta, joka oli eräässä lehtiartikkelissa Ulvila-ketju 2, sivu 58 koskien Tannerin vaatimia korvauksia:

"Rakastajat-teatterin johtaja Kai Tanner ei itse halua millään tavalla kommentoida vahingonkorvauskiistassaan Suomen valtion kanssa syntynyttä sovintoa."

Että osaakin olla mielenkiintoisia sattumia.

Siis teatterissa nimeltä Rakastajat näyteltiin näytelmä nimeltä Murhasta tuli totta, jossa tuota pipoa tarvittiin, niinkö?
Alethes doksa meta logu
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Sirpa kirjoitti:mutta mitäpä mieltä olette tästä lauseesta:

"Rakastajat-teatterin johtaja Kai Tanner ei itse halua millään tavalla kommentoida vahingonkorvauskiistassaan Suomen valtion kanssa syntynyttä sovintoa."

Että osaakin olla mielenkiintoisia sattumia.
No kylläpä osaa tosiaan olla.
Mitä sitten?
Siis teatterissa nimeltä Rakastajat näyteltiin näytelmä nimeltä Murhasta tuli totta, jossa tuota pipoa tarvittiin, niinkö?
Ja mitähän tästä nyt pitäisi osata päätellä?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Sirpa

Siirrän nyt vielä tähän uutisen tutkinnanjohtajan vaihdosta kakkosketjusta.

"Uusia silmiä ei tarvita" Ulvilan murhajuttuun
11.06.2008 09:14

- Uusia silmiä ei tarvita Ulvilan murhajuttuun, sanoo Turun lääninpoliisijohtaja Mikko Paatero kysymykseen, miksi tutkinnanjohtajavaihdos tapahtuu Porin poliisin sisällä, eikä tutkintaa siirretä esimerkiksi keskusrikospoliisille.

Murhajutuissa tutkinnanjohtajan vaihdos on Suomessa harvinaista. Sellainen on kuitenkin tuonut uutta näkökulmaa tutkimuksiin, mikä on johtanut juttujen selviämiseen.

Paatero itse oli jonkin aikaa sitä mieltä, ettei dramaattisen murhajutun tutkinnanjohtajaa tarvitse vaihtaa lainkaan.

Toistaiseksi epäonnistuneen murhatutkimusten tutkinnanjohtajan vaihdosta on vaadittu usein ennenkin. Erityisesti tilanne kärjistyi, kun surmaa selvittänyt poliisi otti kiinni myöhemmin syyttömäksi osoittautuneen näyttelijän ja vangitutti hänet. Erheellisestä prosessista koitui valtiolle korvauskuluja ja näyttelijä katsoi kiinniotosta aiheutuneen hänelle monenlaista harmia.

Paateron mielestä henkirikoksessa ei ole tapahtunut minkäänlaista läpimurtoa, joten rutiinivaiheen tutkinta sopii tässä vaiheessa hyvin Porin poliisille itselleen.

Uudeksi tutkinnanjohtajaksi on nimitetty elokuun alusta lähtien rikosylikomisario Pauli Kuusiranta, joka myös on Porin poliisilaitoksesta, kuten nykyinen tutkinnanjohtaja Juha Joutsenlahti. Joutsenlahti jää vuosilomalle ja sen jälkeen vapaalle joksikin aikaa. henkilökohtaisista syistä.

Ulvilan rikoksen tutkinta on s ollut poikkeuksellinen näkyvää ja laajaa. Siinä on otettu mm. 400 dna-jälkeä analyysiin.

Psykologi Jukka. S. Lahti surmattiin kotonaan perheenjäsenten silmien edessä puolitoista vuotta sitten.

Paatero kiistää, että hänen ehdokkuudellaan poliisiylijohtajaksi ja tutkinnan johtajan vaihdoksella olisi mitään yhteyttä keskenään.

- Vaihdos toteutettiin Porin poliisin omasta aloitteesta, sanoi Paatero Ilta-Sanomille.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1542921

Edt. Korjattu linkki toimivaksi.
Alethes doksa meta logu
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^Sulla on taas lähdössä mopo käsistä...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Sirpa

Mike Manner toteaa: "Ja mitähän tästä nyt pitäisi osata päätellä?"

Se, että olipa hassu sattuma.

Tuossa edellä oli tuo spekulaationi siitä, että Lahti oli ovilasin särkenyt itse raivopäiten - terveisiä vain sille kirjoittajalle, joka mietti, että mistä lasinrikkoja tiesi, että ei ollut "kestolasi", mitä nimeä siitä sitten käytettiinkään tuolla aikaisemmin.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Tarkoitatko, että mopo lähtee käsistä, jos linkitän tähän uutisen tutkinnanjohtajan vaihdosta, vai mitä tarkoitat? Tuohan oli se mikä piti vielä etsimäni - älä pelkää, en linkitä enää mitään muuta. Enkä sano sanaakaan mistään muusta. Tuo uutinen on vain faktauutinen, ei mitään mielikuvia nyt päässä. Ja jos jotakin syntyy, muistakaa, että ne tulevat teidän omista aivoistanne.

Lisäys: Linkki kakkosketjuun, josta ko. uutisen poimin.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=975
Alethes doksa meta logu
skoone
Ainesta Watsoniksi

Matula kirjoitti:Ihan pitää näköjään rautalangasta taas vääntää ...

Löysin nyt kuitenkin tällaisen.

ViestiKirjoittaja villivadelma päivämäärä Ti Heinä 17, 2007 11:44 am
Tekijän tuntomerkit silminäkijän mukaan:
-Isokokoinen mies
-Pituus: yli 180 cm
-Vartalo: hieman vatsakas, ei erityisen harteikas
-Pyöreän mallinen nenä
-Silmät "jotenkin etäällä toisistaan"
-Yllä tumma, vartalon myötäinen vaatetus
-Päässä kypärähuppu tai vastaava tumma naamio
-Tekijä on jonkin verran vahingoittunut teon yhteydessä
Huhhahhei, koska sua saan
tulla hakemaan?
Huhhahhei, koska sua voin
pyöritellä noin?
Muista lähdekritiikki!
Sijaltainen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

http://yle.fi/poliisitv/vihjeita.php kertoo seuraavaa:

"-Päässä kypärähuppu tai vastaava tumma naamio"

Kypärähupussa on yleensä yksi koko naaman kokoinen aukko, ei erillisiä silmänreikiä.

Samalla sivulla on myös selostus murhaajan toimista talossa.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

supernova kirjoitti:Muutama huomio:

Ei piripää tee ihmisestä vielä hullua murhaajaa, joka tappaisi miehen överisti ja naisen vaan sysäisi sivummalle yhdellä veitsen heilautuksella.

Eikä piripää välttämättä ketään huido miten sattuu. Jos kävelet helsingin kaduilla varttitunnin niin vuorenvarmasti vastaasi on tullut pirinisti jos olet liikkeellä iltapäivästä vilkkaaseen aikaan.
Toki. Mutta ainoat Ulvilan tyyliä vastaavat sisääntulot ikkunoiden läpi, jotka tiedän, ovat nimenomaan aineissa tehtyjä.
Syyllistä on toki vaikea saada kiinni jos sillä ei ole motiivia mutta niinkin että jos motiivin suunta on sattumalta väärä. Jos esim. uskoton puoliso on jäänyt kiinni, ei siippa välttämättä tunne miestä kamalan tarkkaan. Hän on voinut saada väärän osoitetiedon esim. vaimoltaan tai sitten esim. vanhasta puhelinluettelosta.
Tämä taisikin olla yksi poliisin tutkintalinjoista, eli että murhaaja olisi mennyt väärään taloon.
Mielestäni juuri fileerausveitsi olisi tottumattomalle oiva työkalu. Uppoaa läpi vaatteen kuin vaatteen. Uppoaa myös syvälle vähälläkin voimalla. Ja se että fileerausveitsi olisi menossa niin helposti poikki, riippuu tietysti fileerausveitsestä.
Oletteko koskaan yrittäneet iskeä fileerausveistä joulukinkkuun?
Tässä käytetty vehje ei kuvasta päätellen (kahvan suhteuttaen ole ollut mikään kamalan pitkä- ja ohutteräinen. Hyvinkin semmoinen jonka amatööri valitsisi työkalukseen. Minulla on muutama melko hintava ja hyvä puukko mutta en niitä haluaisi ottaa tilanteeseen jossa en tiedä a) mitä uhrilla on päällään
Nukkuvalla ihmisellä ei yleensä ole monta vaatekerrosta päällään.
b) kuinka paljon ihmistä pitää huitoa veitsellä ennenkuin se alkaa jäähtymään.
Ei kai tarvitse olla einstein tietääkseen että esim kaulan alueelle hyvin osoitettuun osumaan riittää vaikka kynäveitsi.
Silti ihmetyttää tämän erään miehen katoaminen - ja sitten löytyminen vesistöstä.
Samaa mieltä. Mutta voihan se olla sattumaakin, Helsingissä on muitakin viime vuosina vesistöistä ongittuja nuorehkoja miehiä, joiden käytös ei ennustanut tapahtumaa.
Every ship must sail a world.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Päässä kypärähuppu tai vastaava tumma naamio
... ei KOMMANDOPIPOA !!
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Matula kirjoitti:Päässä kypärähuppu tai vastaava tumma naamio
... ei KOMMANDOPIPOA !!
Voi anteeksi kauheasti, minä en näköjään edes tiedä millainen päähine tuo kommandopipo on. Olen siis juuri niin yksinkertainen kuin olet esittänyt.
Muista lähdekritiikki!
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Matula kirjoitti:Häiritsee, kun selaamalla löytyy kuva Lahden kanssa toimineesta henkilöstä, jolla silmät todella etäällään. Vaikka kuinka jatkan tämän henkilön googlettamista, en pääse kuin kohtalaiseen yhteyteen uhrin kanssa. Motiivia ei tule googlettamalla esille.

Kuka se on? Laita vaikka yksärinä.
Lukittu