Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Antoine

Re: Eric Harris & Dylan Klebold

Viesti Kirjoittaja Antoine »

Elephant kirjoitti:Hei tuonne Zero Day leffaan vielä hetkeksi palatakseni, minua on pitkään häirinnyt eräs seikka, enkä muista että siitä ainakaan täällä olisi mitään mainittu. Eli kuten sanottiin, elokuva olisi kuin poikien videopäiväkirja, mutta minkä takia siinä tanssijaiskohtauksessa, jossa istuvat limusiinissa, kamera jää autoon Calin lähdettyä ja muut heittävät hänestä asiattomia kommentteja, kun kamera kuitenkin oli Andren? Ja itseasiassa, Cal tulee autoon jo kameran ollessa siellä..
Olen itsekin miettinyt asiaa pitkään. Se tuppaa häiritsemään kovin joka ikisen kerran kun elokuvaa katselen. En jaksa enää juuri kiinnittää asiaan huomiota, mutta totta, en osaa vastata sinulle. Kamera on käsittääkseni jonkun muun ja voihan sen niinkin ajatella, että materiaali olisi myöhemmin lisätty muiden joukkoon (niinhän siinä on tehty koulun valvontakameriamateriaalinkin kanssa). Oletettavaa on, että tuota pätkää ei ole juuri ajateltu ja on sattunut pieni kömmähdys, joka saa meidät katsojat pohtimaan mikä pirun salaliitto tässä on :wink:
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Antoine kirjoitti:
Elephant kirjoitti:Hei tuonne Zero Day leffaan vielä hetkeksi palatakseni, minua on pitkään häirinnyt eräs seikka, enkä muista että siitä ainakaan täällä olisi mitään mainittu. Eli kuten sanottiin, elokuva olisi kuin poikien videopäiväkirja, mutta minkä takia siinä tanssijaiskohtauksessa, jossa istuvat limusiinissa, kamera jää autoon Calin lähdettyä ja muut heittävät hänestä asiattomia kommentteja, kun kamera kuitenkin oli Andren? Ja itseasiassa, Cal tulee autoon jo kameran ollessa siellä..
Olen itsekin miettinyt asiaa pitkään. Se tuppaa häiritsemään kovin joka ikisen kerran kun elokuvaa katselen. En jaksa enää juuri kiinnittää asiaan huomiota, mutta totta, en osaa vastata sinulle. Kamera on käsittääkseni jonkun muun ja voihan sen niinkin ajatella, että materiaali olisi myöhemmin lisätty muiden joukkoon (niinhän siinä on tehty koulun valvontakameriamateriaalinkin kanssa). Oletettavaa on, että tuota pätkää ei ole juuri ajateltu ja on sattunut pieni kömmähdys, joka saa meidät katsojat pohtimaan mikä pirun salaliitto tässä on :wink:
Minä väitän sen johtuvan ihan vain siitä, että pojista on koottu tekojen jälkeen elokuva nimeltä Zero day, jossa on sitten erilaisia pätkiä mitä on löydetty videomateriaalina. Meinaan... Onhan siinä alussakin materiaalia missä Cal ja Andre ovat lapsena (Calin syntymäpäivät, Andren "kiusaaminen") ja koska Andrehan kuitenkin saa tuon kyseisen kameran vasta synttärilahjaksi elokuvan aikana. ;)

Nuo kyseiset pätkät ovat muuten elokuvan lisämateriaaliin tutustumattomille tiedoksi näyttelijöiden omia lapsuusvideoita. Calin synttärit ovat todellakin Calin synttärit hänen ollessa pieni ja Andren "kiusaamiskohtaus" on oikeasti lyhytelokuvasta mitä hän teki ystäviensä kanssa kellarissa nuorempana.

Calin näyttelijä on muutenkin päässyt rooliinsa hyvin sisälle, sillä esimerkiksi se metsässä tapahtuva retkeilykohtaus on vedetty täysin lonkalta; näyttelijällä oli kyllä mukanaan käsikirjoitus jota hän oli lueskellut jossain ravintolassa tms., mutta myös unohtanut sinne. Kun retkelle kuitenkin perheen kesken oltiin jo menossa, oli hän päättänyt lonkalta vetää jotain materiaalia mukaan. Koko metsäreissu on mielestäni uskottava osa lisää ko. elokuvaan.

Muutenkin ohjaaja antoi pojille jokseenkin vapaat kädet ylimääräisen materiaalin kuvaukseen, jota tosin ainoastaan Cal käytti enemmän hyväkseen.

Andre Keuck ei ole Zero dayn jälkeen tehnyt yhtään elokuvaa, kun taas Cal Robertson on tehnyt useita rooleja tuon jälkeen mm. yhdessä jaksossa Sopranoseja.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Antoine

VoDKa kirjoitti:Nuo kyseiset pätkät ovat muuten elokuvan lisämateriaaliin tutustumattomille tiedoksi näyttelijöiden omia lapsuusvideoita. Calin synttärit ovat todellakin Calin synttärit hänen ollessa pieni ja Andren "kiusaamiskohtaus" on oikeasti lyhytelokuvasta mitä hän teki ystäviensä kanssa kellarissa nuorempana.
Yes, we know :wink:
Kyllähän sen näkee jo poikien ulkonäöstä, tunnistettavia ovat niissä lapsuudenkuvissakin. Oma Columbine-innostukseni muuten lähtikin kasvuun vasta kyseisen olekuvan nähtyäni ja sen takia olen aiemmin kerännyt enemmän tietoa leffasta näyttelijöineen kuin sen takana olleista tositapahtumista. Esimerkiksi sitä Sopranosin Cal-jaksoa hain ja hain pakkomielteisesti. Andreltakin olisi odottanut enemmänkin tuotantoa, selviä lahjoja kun omasta mielestäni löytyy (ainakin mitä tulee dokumentinomaiseen kuvaukseen kouluampujasta, heh).
Elephant
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Elephant »

VoDKa kirjoitti:
Antoine kirjoitti:
Minä väitän sen johtuvan ihan vain siitä, että pojista on koottu tekojen jälkeen elokuva nimeltä Zero day, jossa on sitten erilaisia pätkiä mitä on löydetty videomateriaalina. Meinaan... Onhan siinä alussakin materiaalia missä Cal ja Andre ovat lapsena (Calin syntymäpäivät, Andren "kiusaaminen") ja koska Andrehan kuitenkin saa tuon kyseisen kameran vasta synttärilahjaksi elokuvan aikana. ;)

Nuo kyseiset pätkät ovat muuten elokuvan lisämateriaaliin tutustumattomille tiedoksi näyttelijöiden omia lapsuusvideoita. Calin synttärit ovat todellakin Calin synttärit hänen ollessa pieni ja Andren "kiusaamiskohtaus" on oikeasti lyhytelokuvasta mitä hän teki ystäviensä kanssa kellarissa nuorempana.
Hyvät perustelut. Mutta miksei Columbinestakin tehty tälläistä ?! :twisted: Eiköhän siitä ihan leffan kyhäisi, kaikesta siitä materiaalista mitä heistä on.
Ja niistä Zero Dayn extroista, paras on kun Andre polkee kuntopyörällä! Se on niin epälooginen pätkä, mutta silti niin mahtava! Aina jaksaa naurattaa.
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
Wildzared
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Wildzared »

En todellakaan juuri nyt jaksanut kahlata koko ketjua läpi, joten en tiedä onko tästä keskusteltu..

Tietyistä syistä, jotka voivat olla täysin vääriä tai kuviteltuja, olen alkanut pohtimaan sitä että olikohan pojilla mahdollisesti muutakin kuin ystävyyttä? tai ainakin jollakin tavalla "vitsimielellä" tapahtunutta säätöä? Onko tästä jossain infoa?

EDIT:

Onko jossakin ollut keskustelua poikien muusta seksuaalisesta elämästä? Jonkinlaisia viittauksia asioihin poikien päiväkirjoissa? Itse olen myös pohtinut oliko pojilla jotakin alistamiseen tai jopa alistumiseen (henkinen tai fyysinen) liittyviä taipumuksia.. Esim. tuo alistumispuoli olisi hyvin järjekän kuuloinen koska yleensä "tosielämässä" olevat henkilöt ovat sitten seksuaalisissa tilanteissa niitä "Subeja"..
Sehnsucht
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Sehnsucht »

Eric oli selkeästi hetero, mutta Dylanin bi-seksuaalisuudesta on ollut puhetta pitkin nettiä. Toisaalta mitään todisteita bi- tai homoseksuaalisuudesta ei ole, mutta heteroudesta kylläkin.

Muuten, jos Dylanin päiväkirjassa esiintynyt salaperäinen ihastus "R" ei ollutkaan Rahcel Joy Scott, voisiko "R" viitata johonkin miespuoliseen henkilöön? Aika kaukaa haettua, mutta mahdollisuus sekin.

Alistamisesta puheen ollen, Eric kirjoitti päiväkirjaansa fantasiastaan "ottaa kovaa" joku siro ja pieni lukion ekaluokkalainen tyttö. Hän kuvaili fantasiaansa aika raa`asti, todella väkivaltaista settiä. Saattoi olla turhautumistakin huomattuaan, ettei saa edes deittiä promiin, vaikka piti itseään yli-ihmisenä. Hehe, säälittävä kaveri kyllä.
I'm not the greatest; I'm the double greatest. Not only do I knock 'em out, I pick the round. -Muhammad Ali
Wildzared
Armas Tammelin

Jossain jonkinlaista faktaa/tietoa tuosta Dylanin suuntautumisesta? Mistä moinen ajatus?

Ja omasta kokemuksesta (köhköh...) voin sanoa että melko helposti omiin teksteihin kirjoittaa hyvin raakaa ja brutaalia tekstiä turhautuneena, vaikkei olisi pienintäkään aikomusta tehdä mitään sellaista. Se on terapeuttista. Silloin kun saa "tehtyä teon" verbaalisesti niin ainakin minä koen sen vapauttavana/jotenkin samankaltaisena kuin "oikean teon"..
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Sehnsucht kirjoitti:Muuten, jos Dylanin päiväkirjassa esiintynyt salaperäinen ihastus "R" ei ollutkaan Rahcel Joy Scott, voisiko "R" viitata johonkin miespuoliseen henkilöön? Aika kaukaa haettua, mutta mahdollisuus sekin.
Jos muistini ei minua täysin petä, Dylanin päiväkirjassa lukee muoto "she", eli naispuolinen henkilö kyseessä.
Antoine

Howler kirjoitti:
Sehnsucht kirjoitti:Muuten, jos Dylanin päiväkirjassa esiintynyt salaperäinen ihastus "R" ei ollutkaan Rahcel Joy Scott, voisiko "R" viitata johonkin miespuoliseen henkilöön? Aika kaukaa haettua, mutta mahdollisuus sekin.
Jos muistini ei minua täysin petä, Dylanin päiväkirjassa lukee muoto "she", eli naispuolinen henkilö kyseessä.
Näin on, damn :D Minulla vilahti muinoin jo siihen suuntaan, että R...REB!

Siitä Harrisin päiväkirjan seksuaalispitoisesta tekstistä oli YouTubessa jokin aika sitten loistava videopätkä lainauksineen, mutta tuo taitaa olla jo poistettu. Häkellyttävää luettavaa, mutta palauttaa kirjoittajan asteen verran inhimillisempään.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Antoine kirjoitti:Siitä Harrisin päiväkirjan seksuaalispitoisesta tekstistä oli YouTubessa jokin aika sitten loistava videopätkä lainauksineen, mutta tuo taitaa olla jo poistettu. Häkellyttävää luettavaa, mutta palauttaa kirjoittajan asteen verran inhimillisempään.
Niin että ei ollutkaan kaikesta huolimatta yli-ihminen?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Antoine

Mike Manner kirjoitti:
Antoine kirjoitti:Siitä Harrisin päiväkirjan seksuaalispitoisesta tekstistä oli YouTubessa jokin aika sitten loistava videopätkä lainauksineen, mutta tuo taitaa olla jo poistettu. Häkellyttävää luettavaa, mutta palauttaa kirjoittajan asteen verran inhimillisempään.
Niin että ei ollutkaan kaikesta huolimatta yli-ihminen?
Tiukka. Pakkoko tähän nyt on tarttua. Riippuu miten sen ottaa. Eikö yli-ihmisyys voisi ihan hyvin sulkea sisäänsä myös niitä inhimillisiä piirteitä. Jalostetussa muodossa kiitos.
Wildzared
Armas Tammelin

Mutta tuota siis.. Olen edelleen hyvin kiinnostunut tuosta Dylanin mahdollisesta epä-heteroudesta.. Mitkä seikat tukee sitä? Mitkä ei?

Ja mitä muuta seksuaalipitoista materiaalia siis oikein löytyykään poikien päiväkirjoista?

Ja onko nyt siis todettu lopullisesti se ettei Ericin ja Dylanin välillä ollut mitään seksuaalista jännitettä?
Itse en halua luopua tuosta ajatuksesta...
Antoine

Wildzared kirjoitti:Ja onko nyt siis todettu lopullisesti se ettei Ericin ja Dylanin välillä ollut mitään seksuaalista jännitettä?
No onhan se toisaalta kiehtova ajatus. Mutten halua veikata mihinkään suuntaan tai alkaa vääntää todistusaineistoa tyhjästä. Pidän tällaista heidän yksityisasianaan. Kun mistään tällaisesta ei ole päiväkirjoissa kirjoitettu isoin punaisin kirjaimin, sitä sai minun puolestani olla tai olla olematta.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Antoine kirjoitti:
Wildzared kirjoitti:Ja onko nyt siis todettu lopullisesti se ettei Ericin ja Dylanin välillä ollut mitään seksuaalista jännitettä?
No onhan se toisaalta kiehtova ajatus.
:lol: No "ompa kyllä"... Pojat homostelemassa vielä viimeistä kertaa lukion kirjastossa ennen kuin pamauttaavat toisillee luodin kalloon toistensa syleilyssä :lol:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
mallory1
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja mallory1 »

Noita Dylanin päiväkirjoja lueskelin, niin hänhän oli ilmeisesti hyvinkin ihastunut (ellei jopa rakastunut) johonkin tyttöön..
Kirjotukset oli jotenkin sydäntä raastavia. Positiivisessa mielessä.
Vaikkei niissä nyt mitään suoraa epätoivoa rakkaudettomuudesta ollut, niin kuitenkin se Dylanin tunne siitä (ensi?) ~rakkaudesta välittyi hyvin lueskellessa hänen päiväkirjaansa.
Ja hyvinkin paljon asiasta kirjoitti. Että ihan selvästi oli rakastunut tähän tyttöön.
Ihan uusi puoli tuli Dylanista esiin. Pehmeä :|

(Henkkoht) En usko kundien välillä olleen mitään seksuaalista jännitettä.
Olen mieltänyt että olivat sielunveljiä, hyvinkin BESTiksiä. Jakaneet kaiken. Jopa tuollaisen massamurha/itsemurha päivän. Se tuntuu kauniilta omalla tavallaan (kuten joskus aikaisemminkin mainitsin).
Esim Auvisella & Saarella tuollaista noin läheistä kaveria ei ollut, ilmeiseti, kun yksin toimivat.

Oliko muuten tämä Dylanin rakkaus juuri tämä Rachel? Jonka sitten Eric ampui..(?)
TOO MUCH TV!
Murder me Mickey! Murder me Mallory!
Lukittu