N.B.K.

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
ninjalisko
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 3:42 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ninjalisko »

raikuli, mitäs vikaa Valtion hotelleissa on ?
Väinö_Kokki
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:48 am
Paikkakunta: 1960-luvun Helsinki
Viesti:

Itä-Uudenmaan Vartissa oli Johanssonin haastattelu:

Viesti Kirjoittaja Väinö_Kokki »

Kaupunkilehti Vartti – Itä-Uusimaa 2.11.2008 / Esko Makkonen

LAPINJÄRVEN TAPPAJA KOHTASI VAHVEMPANSA

LAURI ”LATE” Johansson sai elämälleen uuden sisällön

ISO pujopartainen mies istahtaa viereiseen nojatuoliin. Oman kertomuksensa mukaan hän on tappanut jo kolme miestä. Harmittelen huonoa paikanvalintaani, sillä istun Riihimäen vankilan perhetapaamishuoneen perimmäisessä nurkassa. Apua etsivä katseeni suuntautuu lasin taakse, jossa vankilapastori pitää Lauri ”Late” Johanssonia silmällä. Mutta pastorikin vaikuttaa kovin kevytrakenteiselta. On siis pärjättävä yksin.

Särkynyt lapsuus
Lapinjärven Pukaroilla asustaneen perheen maailma sirpaloitui isän alkoholismin takia.
- Meillä on sellainen sukuvika, että viina vie veren sokeriarvot alas ja seurauksena on aggressiivinen käyttäytyminen. Faija ryhtyi viinapäissään mukiloimaan meitä ja äidin kanssa lähdettiin naapuriin karkuun. Faija jäi kotiin hajoittamaan paikkoja, kunnes poliisi tuli noutamaan sen putkaan.
Johanssonin ääni ei kuulosta katkeralta, vaikka takana on monella tapaa kivulias lapsuus.
- Tein faijan kanssa sovinnon vuonna 1989 – pari vuotta ennen kun se kuoli puukotuksen uhrina. Pystyin antamaan sille anteeksi.

Suomen suurin pelle
Levoton lapsuus jätti kuitenkin jälkensä: ensimmäinen putkareissu 14-vuotiaana, Katajanokan tutkintovankilaan 16-vuotiaana ja pari vuotta myöhemmin ensimmäinen ehdoton vankeusrangaistus (tapon yritys ja muutama pahoinpitely). Konnunsuolla tuomiota istuessaan Johansson pääsi ”piireihin” ja eteneminen valitulla uralla sen kuin kiihtyi. Vuonna 1999 oli aika perustaa rikollisjärjestö NKB (Natural Born Killers).
- Se oli sellaista keinotekoista veljeyttä, joka ei kestä kovan paineen alla. Olin siihen aikaan varmaan Suomen suurin pelle, Johansson kuittaa menneet.

28.11.2007
Syyskuussa 2001 Johansson ampui Porvoossa loviisalaisen Sami Huhtimon, joka halusi erota järjestöstä. Teosta napsahti elinkautinen ja rikollisbisneksen hoiteleminen jatkui nyt vankilasta käsin. Kunnes koitti marraskuu vuonna 2007.
- Olin alkanut käydä joka sunnuntain kappelissa. Eräänä marraskuisena iltana tulin synnintuntoon. Tajusin, että olin tehnyt väärin tappamalla ihmisiä ja myymällä huumeita. Polvistuin sellissäni ja rukoilin, että Jeesus tulisi sydämeeni.
- Silloin koin rauhan. Itkin pitkän aikaa, mutta ne eivät olleet surun, vaan ilon kyyneleitä. Monta tuntia oli semmoinen lämmin olo – ihan kuin olisi vetänyt morfiinia. Kuitenkin sillä erotuksella, että olin täysin selvin päin, Johansson kertoo.

Lisää murhia
Hyvin pian Johanssonille selvisi, ettei hän voinut soutaa kahta venettä yhtä aikaa.
- Ei voi olla uskossa ja pitää tunnollaan kahta murhaa.
Toinen uhreista oli Jari ”Remun veli” Aaltonen, jonka ruumista ei vieläkään ole löydetty. Ei, vaikka poliisit tutkivat Johanssonin näyttämän paikan kahden metrin syvyydeltä ja kahden hehtaarin alueelta.
- Toivoin sydämeni pohjasta ruumiin löytymistä, että Aaltosen iäkäs äiti olisi saanut haudata poikansa.
Huhujen mukaan Johansson ei olisi tunnustamiensa tekojen tekijä. Miehen ilme kovenee.
- Molemmat ammuttiin ja minä olin se, joka vedin liipasimesta, hän sanoo.
Oikeuden päätöksiä näistä tapauksista odotellaan vuodenvaihteen tienoilla.

Kysymysmerkkien peittämä tulevaisuus
Rikosten loppumisesta syntynyt tyhjiö on Johanssonin elämässä täyttynyt. Mies on silminnähden innostunut uskon asioista ja siteeraa Raamattua sieltä täältä kuin konsanaan vanha rovasti! Mutta kuinka vakaalla pohjalla Johanssonin usko on?
- Ei uskoa voi todistaa mitenkään. Sittenhän sen näkee, jääkö usko vankilaan vai lähteekö se seuraamaan mukana.
Joka tapauksessa levolliselta vaikuttava elinkautisvanki on saanut elämäänsä uuden suunnan. Mutta paljon on vielä tehtävää. Eheytyminen on vasta alullaan, mutta sitä vauhdittavat muun muassa viikoittaiset keskustelut psykologin ja vankilapastorin kanssa.
- Elinkautisesta huolimatta toivo ei ole mennyttä, elämään positiivisesti suhtautuva nallemainen mies sanoo ja poistuu lukion fysiikan tunnille.
Edelliset yritykset ylioppilaaksi pääsemisestä ovat kariutuneet tuomioiden loppumiseen. Nyt on aikaa ainakin vuoteen 2014 saakka.
Silmät tummat kuin syksyinen yö
koskaan rauhaa mulle ei suo...
hertsikka
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja hertsikka »

-joo niin tai näin niin late on hyvä jätkä!!terkut latelle!!
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Iltalehti kirjoitti:
Rikollispomo tunnusti taas murhan
17.12.2008 17:58 (Päivitetty 17.12.2008 21:29)

Pelätyn rikollisjärjestö NBL:N (Natural Born Killers) perustaja ja pitkäaikainen johtaja Lauri "Late"Johansson on halunnut tehdä tiliä menneisyydestään.

Hän on tunnustanut jo kolme murhaa.

Elinkautistuomiota istuvan Johanssonin tunnustuksesta selvinnyt Jari Aaltosen kymmenen vuoden takainen murha lähtee tällä viikolla syyttäjälle. Ensi vuoden alussa syyttäjä saa käsiinsä vuonna 1992 tapahtuneen Pauli Saastamoisen murhan.

Jari Aaltosen murhaa tutkii Helsingin rikospoliisin väkivaltayksikkö, Pauli Saastamoisen henkirikos oli keskusrikospoliisilla.

Pikkurikollisena ja huumebisneksissä toiminut 30-vuotias Pauli Saastamoinen katosi Helsingin Tapanilassa 18. huhtikuuta 1992. Kolme kuukautta myöhemmin hänen ruumiinsa löydettiin Kotkan Hallan saaren satama-altaasta.

Kun poliisi alkoi selvittää tarkemmin Saastamoisen taustoja, epäilyt kohdistuivat pian huumebisneksen pyörittäjiin.

- Lue torstain (18.12.) Iltalehdestä, miksi Johansson halusi nyt tunnustaa murhat.

- Iltalehdessä myös Saastamoisen murhaa tutkivan rikosylikonstaapelin kommentit.

IL
Quis custodiet ipsos custodes?
rogues

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja rogues »

onkos tästä porukasta mitään uutta N.B.K muutakuin ne laten jutut alibissa, porukassa oli on kyllä potentiaalista porukkaa vaikka mihin. mitä viikeksi oon kullut niin rixun lisko ostastolla yrittää opiskella siis late. ja ei ne kaikki tekijätkkän linnassa ole. kertokaa joku viisaampi 8) mitä porukalle kuuluu ??
ninjalisko
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 3:42 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja ninjalisko »

rogues kirjoitti:onkos tästä porukasta mitään uutta N.B.K muutakuin ne laten jutut alibissa, porukassa oli on kyllä potentiaalista porukkaa vaikka mihin. mitä viikeksi oon kullut niin rixun lisko ostastolla yrittää opiskella siis late. ja ei ne kaikki tekijätkkän linnassa ole. kertokaa joku viisaampi 8) mitä porukalle kuuluu ??
Muaki kiinnostais.
Tällä hetkellä N.B.K. Pressana taitaa toimia holopaisen tero
Break in ya crib I got a posse of midgets stealing your presents.
rogues

Re:

Viesti Kirjoittaja rogues »

Aileen kirjoitti:Kuva

Asustaako Late vielä Riksun suljetulla?
ainakin noin 1kk sitten oli rixun liskolla musujen kanssa. kävin tsiigaan yhtä frendiä niin se sano. ja on ollut jo muutaman vuoden rixussa. että pitäs olla totta. mutta mitä muut puuhaavat kertokaa jotain ketkä tiedätte faktaa...
kille
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 11:30 pm

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja kille »

en ole ihan 100 varma mutta tero ei ole ainakaan tällä hetkellä pomona siellä :|
rogues

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja rogues »

kille kirjoitti:en ole ihan 100 varma mutta tero ei ole ainakaan tällä hetkellä pomona siellä :|
entäs kososen velkekset ? toinen on tainnut päästä jo siviiliin. eikä sillä toisellakaan enään ole paljon istuttavaa. kovia jätkiä!!
tirlittana

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja tirlittana »

Kososen veljeksiä on kolme, Tero, Janne ja Vesa. Kaikki ovat ainakin olleet NBK:ssa mukana.
rogues

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja rogues »

tirlittana kirjoitti:Kososen veljeksiä on kolme, Tero, Janne ja Vesa. Kaikki ovat ainakin olleet NBK:ssa mukana.
onko muka terokin ollut täysjäsen N.B.K ssa ? mä muistelisin että yks niistä ei ollut liivimies. ehkä kunniajäsen. ja janne on ainakin vieläkin. korjatkaa jos olen väärässä. koska mun muisti on hyvä mutta lyhyt...
Jv^

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja Jv^ »

Onko noista kososen veljeksistä lisää juttua?
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Jv^ kirjoitti:Onko noista kososen veljeksistä lisää juttua?
Joo, täällä netissä varmasti on paikkaansa pitävää ja kaikin puolin luotettavaa tietoa tarjolla.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
tirlittana

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja tirlittana »

Voi olla ettei Tero ole ollu täysjäsen munkin muisti pätkii;)
Shakaali
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 1:55 pm

Re: N.B.K.

Viesti Kirjoittaja Shakaali »

Late tuomiolla:myöntää murhat!!

Lue lisää:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009042 ... 3_uu.shtml

Syyttäjä vaatii Johanssonille elinkautista
Torstai 23.4.2009 klo 07.26 (päivitetty klo 12.00)
Lauri Johansson myöntää murhat oikeudessa, mutta kertoo olleensa alentuneesti syyntakeinen.

Lauri Johanssonille on luettu syytteet Pauli Saastamoinen ja Jari Aaltosen murhista. Helsingin käräjäoikeus aloitti istunnon hieman yhdeksän jälkeen.

Johansson myönsi murhat, mutta kertoi olleensa alentuneesti syyntakeinen.

Syyttäjä ei vaatinut enää loppulausunnossaan mielentilan tutkimista. Sen sijaan syyttäjä vaatii Johanssonille elinkautista vankeusrangaistusta.

Syyntakeisuudesta väännetään

Johanssonille on tehty aiemmin kaksi mielentilatutkimusta, ensimmäinen vuonna 1983 ja toinen vuonna 2002. Molemmissa tapauksissa Johanssonin todettiin olevan alentuneesti syyntakeinen.

Korkein oikeus ohitti kuitenkin lääkärien lausunnot vuonna 2004 antamassaan päätöksessä, jossa entinen NBK-johtaja tuomittiin täydessä ymmärryksessä tehdystä murhasta.

Helsingin käräjäoikeus antaa tuomion tai välituomion Saastamoisen ja Aaltosen murhasyytteistä 7.5.

- Mulla on vain yksi henkilökohtainen pyyntö, ettei tämä menisi hovioikeuteen, Johansson totesi oikeudessa.

Oikeustalon turvatarkastuksia oli tiukennettu istunnon ajaksi.

TAUSTA
Toinen murhatuista on rock-legenda Henry "Remu" Aaltosen veli Jari Aaltonen ja toinen huumebisneksissä toiminut Pauli Saastamoinen.

90-luvulla tapahtuneet henkirikokset selvisivät, kun vankilassa uskoon tullut Johansson otti itse yhteyttä Helsingin rikospoliisiin vuoden 2008 alussa.

Mies kertoi avoimesti, miten oli ampunut sekä Aaltosen että Saastamoisen hoitamattomien huumevelkojen takia.

Aaltonen murhattiin elokuun 31. päivä vuonna 1998 luvattomalla kaatopaikalla Sipoon Öljytien läheisyydessä. Aaltonen oli tavannut Johanssonin ja toisen, kuskina toimineen miehen, aamuyhdeksältä Mellunmäen nesteellä ja noussut miesten tummansinisen Audin kyytiin.

Aaltosen ruumista ei ole vieläkään löydetty.

30-vuotias Saastamoinen katosi puolestaan Helsingin Tapanilasta jo 18. huhtikuuta 1992. Hänet löydettiin kolme kuukautta myöhemmin Kotkan Hallan saaren satama-altaasta.

Johansson istuu parhaillaan elinkautista tuomiota, jonka Porvoon käräjäoikeus langetti hänelle vuonna 2002. Johansson ampui 16. syyskuuta 2001 Sami Huhtimon, joka olisi halunnut erota NBK-järjestöstä, koska Johansson ei hyväksynyt hänen avioliittoaikeitaan.

Tapausta käsiteltiin korkeimpia oikeusasteita myöten. KKO säilytti Johanssonin tuomion ennallaan vuonna 2004.

Lisätty uutinen linkin takaa
-NILS-
I just..
Vastaa Viestiin