Kunhan karkausvuosi taas koittaa.Kosminen kirjoitti:Että jaksaa "aikuinen mies" vinkuaNeiti mar(k)ja tarttis hameen, laitetaanko keräys pystyyn kangasta varten?
Tosin ei kukaan noin kärttyisää "muijaa" taida huolia.
Kunhan karkausvuosi taas koittaa.Kosminen kirjoitti:Että jaksaa "aikuinen mies" vinkuaNeiti mar(k)ja tarttis hameen, laitetaanko keräys pystyyn kangasta varten?
Ahaa. Sinusta siis se on "vinkumista", ettei pidä oikeudenmukaisena, että aikuinen voi aiheuttaa lapselle vakavia aivo- ja muita vammoja ilman rikosoikeudellisia seurauksia? Sinusta on siis ihan ok, jos vaikka joku aikuinen menee ja pahoinpitelee pienen lapsen, jotta tämä saa aivovamman? Justjuu. Ainiin, vai olivatko naiset taas joku ihme poikkeus?Kosminen kirjoitti:Että jaksaa "aikuinen mies" vinkuaNeiti mar(k)ja tarttis hameen, laitetaanko keräys pystyyn kangasta varten?
Damien kirjoitti:Kunhan karkausvuosi taas koittaa.Kosminen kirjoitti:Että jaksaa "aikuinen mies" vinkuaNeiti mar(k)ja tarttis hameen, laitetaanko keräys pystyyn kangasta varten?
Tosin ei kukaan noin kärttyisää "muijaa" taida huolia.
Sanoinko mä noin? Eli en.markja kirjoitti: Ahaa. Sinusta siis se on "vinkumista", ettei pidä oikeudenmukaisena, että aikuinen voi aiheuttaa lapselle vakavia aivo- ja muita vammoja ilman rikosoikeudellisia seurauksia? Sinusta on siis ihan ok, jos vaikka joku aikuinen menee ja pahoinpitelee pienen lapsen, jotta tämä saa aivovamman? Justjuu. Ainiin, vai olivatko naiset taas joku ihme poikkeus?
Sanoit, kun pidit minun tuosta asiasta nostamaani meteliä "vinkumisena", etkä asiana, joka on väärin ja huolestuttavaa.Kosminen kirjoitti:Sanoinko mä noin? Eli en.markja kirjoitti: Ahaa. Sinusta siis se on "vinkumista", ettei pidä oikeudenmukaisena, että aikuinen voi aiheuttaa lapselle vakavia aivo- ja muita vammoja ilman rikosoikeudellisia seurauksia? Sinusta on siis ihan ok, jos vaikka joku aikuinen menee ja pahoinpitelee pienen lapsen, jotta tämä saa aivovamman? Justjuu. Ainiin, vai olivatko naiset taas joku ihme poikkeus?
Siis minä olin siinä uskossa, että kumpi tahansa voi vaatia isyystestiä koska tahansa periaatteessa, mutta vain elatusvelvollisuus määräytyy 2 ensimmäisen ikävuoden perusteella. Nähtävästi onkin niin, että jos nainen on naimisissa ja nussii jotakuta toista (tai menee naimisiin ennen kuin isyystesti tehdään), niin lapsen biologisella isällä ei ole MITÄÄN, tajuatteko, MITÄÄN oikeuksia lasta kohtaan!Janne" uskoo olevansa pienen lapsen biologinen isä, mutta lapsen äiti ei anna hänen enää tavata lasta. Lain mukaan Jannella ei ole edes oikeutta vaatia isyystestiä, koska lapsen äiti oli syntymähetkellä virallisesti naimisissa toisen miehen kanssa. Jannesta on täysin kohtuutonta, ettei hänellä ole oikeutta vahvistaa isyyttään, vaikka hän asui lapsen äidin kanssa yhdessä koko raskauden ajan ja vauvan elämän alkumetrit. Polkeeko yli 30 vuotta vanha isyyslaki biologisen isän ja lapsen oikeuksia? Aviomiehen isyyden voi kumota vain lapsen äiti, aviomies itse ja lapsi 15 vuotta täytettyään. Janne on lain mukaan täysin aseeton.
Kannattaisiko ottaa se nenä pois sieltä perseestä(monitorista) niin huomaisi ettämarkja kirjoitti:EI JUMALAUTA!
Siis minä olin siinä uskossa, että kumpi tahansa voi vaatia isyystestiä koska tahansa periaatteessa, mutta vain elatusvelvollisuus määräytyy 2 ensimmäisen ikävuoden perusteella. Nähtävästi onkin niin, että jos nainen on naimisissa ja nussii jotakuta toista (tai menee naimisiin ennen kuin isyystesti tehdään), niin lapsen biologisella isällä ei ole MITÄÄN, tajuatteko, MITÄÄN oikeuksia lasta kohtaan!
TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ JA TÖRKEÄÄ!
Nii no.. mitä tässä ny oon lueskellu, niin tasa-arvoa kaipaa mar(k)ja... joten tuskin sitä kangasta niin kovin paljoa tarvii.. olkoon mediahuora kuten muutkin inisevät naikkoset minareissaan..Kosminen kirjoitti:Että jaksaa "aikuinen mies" vinkuamarkja kirjoitti:Päihdeäitien pakkohoito ei ole vielä toteutumassa! Mitäpä sitä suotta, kyllähän naisella on oltava oikeus paitsi hankkiutua raskaaksi salaa mieheltä, niin myöskin abortoida tuo lapsi tai aiheuttaa sille pysyviä vammoja vaikkapa alkoholin ja muiden huumausaineiden käytöllä. Lapsella ja miehellä ei tunnetusti ole mitään oikeuksia, toisin kuin naisilla.Neiti mar(k)ja tarttis hameen, laitetaanko keräys pystyyn kangasta varten?
Kuka nyt tuosta maanisesta paatoksesta mitään ymmärtäisi, kun ei siinä ole mitään järkeä, eikä postauksillasi ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa..markja kirjoitti:Olet siis täysi idiootti. Et tajua mistään mitään.Juliet Jones kirjoitti:Olisihan tuo jo biologinen mahdottomuus, että nainen joutuisi maksamaan elatusmaksuja toisen naisen synnyttämästä lapsesta.Eikö markja ole lukenut lisääntymisoppia? Tuo tarpeesi osoittaa truismiksi joka ikinen teesisi, on huvittavaa.
Ks. yllä.markja kirjoitti:
Eli jos vaimon (kutsutaan häntä vaikka Marjaksi) aviomies (kutsutaan häntä vaikka Mikoksi) menee ja panee naapurin naikkosta (kutsutaan häntä vaikka Jaanaksi) ja tämä Jaana synnyttää Mikon lapsen, niin sinusta siis Marjan velvollisuus on maksaa elatusmaksuja tästä lapsesta, koska hänen mies on tehnyt sen?
Jos Marjan ja naapurin Jarkon suhteesta syntyy Marjan ja Mikon avioliiton ulkopuolinen lapsi, niin eihän toki Mikko vaimolleen joudu elatusmaksuja maksamaan.markja kirjoitti: Jos ei ole, niin miksi helvetissä tämä kuvio on OK sitten niin, että velvollisuus on, jos Marja meneekin ja panee itse naapurin Jarkon kanssa ja synnyttää lapsen, niin sinusta Mikon velvollisuus on maksaa siitä lapsesta elatusmaksuja koska hänen vaimonsa on tehnyt sen?!? Näinhän se nykyään on!
Vai onko vaan niin, että oli juttu mikä tahansa, niin miehen vika se on ja mies maksakoot. Muulla ei ole väliä. Just. Siltä kovasti taas tuntuu.
Kerro vielä se kohta tässä ketjussa, josta on tulkittavissa mitä minä ajattelen itse kunkin velvollisuuksista.miksi helvetissä tämä kuvio on OK sitten niin, että velvollisuus on, jos Marja meneekin ja panee itse naapurin Jarkon kanssa ja synnyttää lapsen, niin sinusta Mikon velvollisuus on maksaa siitä lapsesta elatusmaksuja koska hänen vaimonsa on tehnyt sen?!?
markja kirjoitti:EI JUMALAUTA!
http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?867110Siis minä olin siinä uskossa, että kumpi tahansa voi vaatia isyystestiä koska tahansa periaatteessa, mutta vain elatusvelvollisuus määräytyy 2 ensimmäisen ikävuoden perusteella. Nähtävästi onkin niin, että jos nainen on naimisissa ja nussii jotakuta toista (tai menee naimisiin ennen kuin isyystesti tehdään), niin lapsen biologisella isällä ei ole MITÄÄN, tajuatteko, MITÄÄN oikeuksia lasta kohtaan!Janne" uskoo olevansa pienen lapsen biologinen isä, mutta lapsen äiti ei anna hänen enää tavata lasta. Lain mukaan Jannella ei ole edes oikeutta vaatia isyystestiä, koska lapsen äiti oli syntymähetkellä virallisesti naimisissa toisen miehen kanssa. Jannesta on täysin kohtuutonta, ettei hänellä ole oikeutta vahvistaa isyyttään, vaikka hän asui lapsen äidin kanssa yhdessä koko raskauden ajan ja vauvan elämän alkumetrit. Polkeeko yli 30 vuotta vanha isyyslaki biologisen isän ja lapsen oikeuksia? Aviomiehen isyyden voi kumota vain lapsen äiti, aviomies itse ja lapsi 15 vuotta täytettyään. Janne on lain mukaan täysin aseeton.
Täähän on nyt just sitä mistä sä oot vinkunu olis "janne nyt tyytyväinen, kun ei tarvitse ruokkoja maksaa vaan ne maksaa aivan toinen mies. No ei vakava juttuhan toi oli mut et sit viittiny kattoa kyseistä ohjelmaa jossa haastateltiin myös päättäjiä ja hekin olivat huomanneet asian jossa oli miehen mentävä aukko ja asialla oltiin tekemässä muutosta jjotta "Jannekin" pääsee vielä lapsensa elämään. tälläinen kuva minulle ainakin jäi ja jäipä myös sellainen kuva, että näitä tapauksia ei hirveästi ylipäätänsä ole ollut niin että ihan turha ruveta pillastumaan. Mut onhan se tietenkin hyvä et sul on nyt taas jotain mistä vinkua.
Mitä sitten tulee noitten äitien pakkohoitoihin, niin loka sen tuollla edellisellä sivulla jo ilmaisi hyvin.
TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ JA TÖRKEÄÄ!
Joutuu jos eroavat myöhemmin, koska lapsen elatusvelvollisuus on Mikolla, jos tämä ei ole erikseen kiistänyt isyyttä kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä.Juliet Jones kirjoitti:Jos Marjan ja naapurin Jarkon suhteesta syntyy Marjan ja Mikon avioliiton ulkopuolinen lapsi, niin eihän toki Mikko vaimolleen joudu elatusmaksuja maksamaan.
Tyylipuhdas argumentum ad populum. Se, että joukko ihmisiä nostaa meteliä tai ei nosta meteliä, ei todista mitään asian oikeudenmukaisuuden tai vääryyden osalta, vaan argumentit todistavat. Niin ja nostanhan minä kyllä meteliä. Meteliä, johon sinä ET kykene vastaamaan muutoin kuin puhumalla kokonaan asian vierestä.niin missä on se lauma tuota "miestä", joka ei äänekkäästi vaadi asioihin muutosta aktiivisella toiminnalla muuten kuin vinkumalla internetin palstoilla?
Itse asiaan et pysty taaskaan vastaamaan mitään.Onko kiva vain kirjoitella mitä sekavassa päässä pyörii, eikö olekaan tarkoitus saada aikaan ihan oikeaa tulosta?
Koko ajan, koska sinusta on OK, että mies joutuu maksamaan tuonkaltaisessa tilanteessa elatusmaksuja, mutta ei ole OK, että nainen joutuisi maksamaan tuonkaltaisessa tilanteessa elatusmaksuja. Syrjit siis aivan selvästi miehiä heidän sukupuolensa perusteella. Sinunsta miehellä on oltava kaikissa tilanteissa elatusvelvollisuus, mutta naisella ei.Kerro vielä se kohta tässä ketjussa, josta on tulkittavissa mitä minä ajattelen itse kunkin velvollisuuksista.miksi helvetissä tämä kuvio on OK sitten niin, että velvollisuus on, jos Marja meneekin ja panee itse naapurin Jarkon kanssa ja synnyttää lapsen, niin sinusta Mikon velvollisuus on maksaa siitä lapsesta elatusmaksuja koska hänen vaimonsa on tehnyt sen?!?
Rasvaas jo se naru.markja kirjoitti: Missä olen väittänyt blogin olevan luotettavampi lähde?
Mielenkiintoinen persoona tämä "kuvitteellinen" Mikko.. Ensin hän osallistuu avioliitossa lapsen elatukseen ja elinkustannuksiin epäilemättä hetkeäkään onko lapsi sittenkin jonkun toisen. Kun ero tulee, hän haluaakin yllättäen selvittää kenen tuo lapsi on, jotta pääsee maksamasta elatusmaksuja. Vai onko Mikko sittenkin todellinen? Toimivatko eroavat/ eronneet miehet yleensä kuten Mikko? Veikkaisin, että tuollainen aivokääpiö on harvinainen poikkeus.markja kirjoitti:Joutuu jos eroavat myöhemmin, koska lapsen elatusvelvollisuus on Mikolla, jos tämä ei ole erikseen kiistänyt isyyttä kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä.Juliet Jones kirjoitti: Jos Marjan ja naapurin Jarkon suhteesta syntyy Marjan ja Mikon avioliiton ulkopuolinen lapsi, niin eihän toki Mikko vaimolleen joudu elatusmaksuja maksamaan.
Niin, markja, jälleen kerran sinä väität keskustelussa toisen osapuolen olevan/ ajattelevan/ sanovan jotakin, mitä ei todellisuudessa edes ole... ja kysyt vasta, kun olet jo valheellisesti itse väittämäsi asiasta esittänyt:markja kirjoitti:Koko ajan, koska sinusta on OK, että mies joutuu maksamaan tuonkaltaisessa tilanteessa elatusmaksuja, mutta ei ole OK, että nainen joutuisi maksamaan tuonkaltaisessa tilanteessa elatusmaksuja. Syrjit siis aivan selvästi miehiä heidän sukupuolensa perusteella. Sinunsta miehellä on oltava kaikissa tilanteissa elatusvelvollisuus, mutta naisella ei.Juliet Jones kirjoitti: Kerro vielä se kohta tässä ketjussa, josta on tulkittavissa mitä minä ajattelen itse kunkin velvollisuuksista.
Olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi joutua huolehtimaan vastentahtoisesti ja perusteettomasti lapsen elatuksesta, jos lapsi ei ole hänen.markja kirjoitti:
VAI, oletko sitä mieltä, että sen enempää miehellä kuin naisellakaan ei pitäisi olla ikinä elatusvelvollisuutta lapsesta, joka ei ole heidän omansa? Miten on?
Siinä 45min ohjelmassa oli tuollaisesta tilanteesta juurikin juttua.jamppa kirjoitti:Nyt marja, kun sä olet keksinyt taas yhden meitä miehiä koskevan epäkohdan, niin sulla varmaan on laittaa kymmeniä oikeudenkäynti päätöksiä noista jutuista missä miehet joutuu maksaa ruokkoja toisen miehen siittämistä kersoista.
No kun laki on laki. Ei se laki kumoa miesten pakollista asevelvollisuuttakaan vaikka sitä kuka kuinka tuomioistuimessa vaatisi, vaikka kyseessä onkin lakiin muinoin tullut kömmähdys.Se että tuollainen kömmähdys on tullut joskus aikoinaan lakiin ei tarkoita sitä, että se aina menisi niin miten laki kirjoisssa menee. Uskoisin kumminkin oikeuden kumoavan tuollaisen elatusvelvollisuuden jos joku sitä vaatisi.
Ignoratio elenchi. Vastaa asiaan kiitos. Et voi. Mikset myönnä minun olevan oikeassa?Juliet Jones kirjoitti:Mielenkiintoinen persoona tämä "kuvitteellinen" Mikko.. Ensin hän osallistuu avioliitossa lapsen elatukseen ja elinkustannuksiin epäilemättä hetkeäkään onko lapsi sittenkin jonkun toisen. Kun ero tulee, hän haluaakin yllättäen selvittää kenen tuo lapsi on, jotta pääsee maksamasta elatusmaksuja. Vai onko Mikko sittenkin todellinen? Toimivatko eroavat/ eronneet miehet yleensä kuten Mikko? Veikkaisin, että tuollainen aivokääpiö on harvinainen poikkeus.markja kirjoitti:Joutuu jos eroavat myöhemmin, koska lapsen elatusvelvollisuus on Mikolla, jos tämä ei ole erikseen kiistänyt isyyttä kahden vuoden kuluessa lapsen syntymästä.
Mikset sitten kovaan ääneen vastusta tätä nykytilannetta?Olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi joutua huolehtimaan vastentahtoisesti ja perusteettomasti lapsen elatuksesta, jos lapsi ei ole hänen.