Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
cracker
Remington Steele

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja cracker »

pippa kirjoitti:^Lapsi asuu sit tuolla Jämsän tienoilla suomalaisen isänsä kanssa, joka pysyy vaiti asiasta. Syystä tai toisesta.
Tästä vielä, että jos Barbaralla olisi lapsi Suomessa, uskon että Saksan poliisi olisi ollut yhteydessä Suomen poliisiin, että tällainen yhteys on olemassa ja hänet olisi osattu yhdistää löytyneeseen ihan virallisellakin tasolla.

Halvempi lippu voisi selittyä esimerkiksi sillä että kuski kysyy "Opiskelija? Student?" ja nuoren näköinen matkustaja vastaa "jaa, jaa!", ymmärtäessään että sillä saa halvemman lipun. Kuskeissa ei välttämättä ole saksantaitoisia ja tuntien kuskien yleisprofiilin, ei kovin halukkaita ulkomaankieliseen keskusteluunkaan, jolloin katsotaan sormien välistä sitä, että korttia ei ole näyttää, sitä korttia kun joutuisi sitten kysymään ja sehän vaatisi ulkomaankielistä keskustelua, herranjestas.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

cracker kirjoitti: Halvempi lippu voisi selittyä esimerkiksi sillä että kuski kysyy "Opiskelija? Student?" ja nuoren näköinen matkustaja vastaa "jaa, jaa!", ymmärtäessään että sillä saa halvemman lipun. Kuskeissa ei välttämättä ole saksantaitoisia ja tuntien kuskien yleisprofiilin, ei kovin halukkaita ulkomaankieliseen keskusteluunkaan, jolloin katsotaan sormien välistä sitä, että korttia ei ole näyttää, sitä korttia kun joutuisi sitten kysymään ja sehän vaatisi ulkomaankielistä keskustelua, herranjestas.
Tätä juuri sanoinkin, että kyse on varmaan ollut kielimuurista. En tosin usko välissä olleen muurin syntyneen saksan kielestä, sillä mikäli tuo alkuperäinen teoria Barbarasta osuu täysin nappiin, hän osaa kyllä myös englantia. Saksalaisten yleinen englannintaito ei tosin ole hääppöinen. Ja mikä vielä olennaisempaa: samoin taitaa olla tamperelaisten bussikuskien kielitaidon kanssa :D
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

AD_CL kirjoitti:Nyt tuntuu siltä, että saattaa tärpätä...
Kysyisin sitä, onko tuo Barbara Kottmayr ilmoitettu kadonneeksi vasta maaliskuussa -09?
Tiedot on lisätty tuonne 14.maaliskuuta, ei liity itse katoamisilmoitukseen mitenkään :)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Kuva vainajan haudalta Orivedeltä (motivaatioksi :) )

Kuva
Blues
Rico Tubbs

Tuohon ristiin ny vaan pitäs saara nimi ja semmonen hiano seppele viä :wink:

Suurkiitos vielä tätäkin kautta, sinulle :)
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Lisäsin tuon haudan kuvatkin tuonne: www.buracee.eu/orivesi
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

AD_CL kirjoitti:Nyt tuntuu siltä, että saattaa tärpätä...
No, ainakin tämä ketju on tällä hetkellä huomattavan virkeä lähes kaikkiin muihin verrattuna, joten jonkinlainen voitto jo sekin! :) En tiedä, onko vielä yhtään tapausta ratkennut Minfon ansiosta, mutta jos näin tapahtuisi, niin palstahan nousisi arvoon arvaamattomaan...!! :D

Hiukan minua tuossa BK-tutkintalinjassa tosin hämää se, ettei tietääkseni vielä millään tavalla ole osoitettu Barbaralla olleen mitään kytköksiä Suomeen ja se, että joku mahdollisesti vaikeuksissakin ollut henkilö matkustaisi täysin sattumanvaraisesti vieraaseen maahan on hiukan epätodennäköistä, vaikkei tietysti toisaalta täysin mahdotontakaan. Edes jonkinlainen yhteys hänen ja Suomen välillä lisäisi toki identifioinnin todennäköisyyttä olennaisesti. Saksa toki sinänsä on passi- ja kolikkolöydösten perusteella varsin potentiaalinen haravointialue, mutta iso sellainen...
Kysyisin sitä, onko tuo Barbara Kottmayr ilmoitettu kadonneeksi vasta maaliskuussa -09? Toisaalta ilmoituksessa luki että on ollut kadoksissa v:sta 2005 lähtien.
Niin, tai yhteydenottojahan häneltä oli tuon usein siteeratun linkin mukaan vielä keväältä 2006, tosin siinä ei täsmennetä mikä viestien sisältö on ollut. Ne varmaan meidän saksalaissektiomme kannattaisi selvittää ko. lähteestä tai jostain muualta... :)

Bis ins Frühjahr 2006 gab es noch telefonischen Kontakt zu zwei Freundinnen, dann verliert sich die Spur.

http://www.flensburg-online.de/blog/200 ... tmayr.html
Kun en ole alan ekspertti, niin pystytäänkö asia selvittämään vain vertaamalla Barbaran ja Oriveden vainajan hammaskarttoja?
Käsittääkseni aika hyvin, mikäli tiedot ovat tallella. En tunne Saksan hampaidenhoitojärjestelmän rekisterikäytäntöjä tältä osin, mutta olettaisin, että saksalaiseen tapaan tiedot ovat hyvin tallessa :D DNA on tietysti toinen hyvinkin tehokas tunnistuskeino, ja sen etuna on sekin, että vaikka Barbaran DNA:ta ei olisikaan tallessa, niin hänen lähisukulaistensa näytteillä päästäisiin jo varsin pitkälle ja käsittääkseni ainakin eliminoimaan yhteys, mikäli sellaista ei sitten olisikaan.
Blues
Rico Tubbs

No tällä hetkellä on oriveden vainajan tutkinnanjohtajan päätettävissä mitä Barbara-yhteyden kanssa tehdään.
Sitä tietoa odottelen kovinkin innostuneesti ja sen jälkeen katsotaan jatko.
Jos ei tärppää niin jatketaan kaivamista.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Pieni huomio bussilipuista.
Mikäli oikein muistan, liput olivat nuhjuisia ja teksti huonosti luettavissa.
Jos olisivat olleet samana, tai muutama päivä ennen vainajan sinne metsään joutumista ostetut, olisi ollut paremmin luettavissa, huolimatta siitä, että ruumis oli kauan löytämättä. Näyttäisi siltä että ne käytetty selvästi aiemmin !!!!!

Mielestäni 2 vaihtoehtoa :

Säilyttänyt niitä tarkoituksella ? ( Tunnesiteet, joku yhteys kuitenkin Jämsään )

Jonkun toisen taskuun laittamia ? ( Lavastus, lavastaja sattumalta löytänyt,tai tarkoituksella etsinyt johdattaakseen harhaan )

Henkilöhakuhan näyttää menevän mukavasti eteenpäin, huomaan näin mökiltä palattuani.

T
Härkä
Blues
Rico Tubbs

^
Jos bussilipun kohdalla on kysymys lämpöpaperista, niin sen saa kyllä ihan päivässäkin kuntoon jossa siitä ei enää saa selvää, pitämällä sitä taskussa.
Nimimerkillä katkera kokemus :)
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Bussilipusta vielä sekin huomio, että vuosiluku ei ollut näkyvissä. Päivä oli 19.2.

Ja tässä koottuna nippelitietoa :D :
Vuonna 2007 19. helmikuuta oli maanantai. Tätä edellinen päivä oli laskiaissunnuntai. Edellisellä viikolla oli ystävänpäivä, keskiviikko 14.2. Lauantaina 17.2.2007 Himoksella esiintyi Viikate. 16-18.2.2007 Jämsässä on ollut Harrikka-harrastajien meetinki eli tapaaminen. Jämsässä on laskettelukeskus Himos. Jämsän seudulla on myös paljon ratsastustiloja. Jämsässä on kolme hotellia, Himoksen oma hotelli sekä Hotelli Jämsä, joka sijaitsee lähellä 9-tietä ja Hotelli Jämsänukko, joka sijaitsee Jämsän keskustassa. Jämsässä sijaitsee Halli ja Hallissa lentokenttä ja ilmailumuseo. Jämsän juna- ja bussiasema sijaitsevat aivan keskustan tuntumassa.
Blues
Rico Tubbs

Entäpä jos pienempi hintainen bussilippu onkin ollut lippu lyhyemmälle matkalle? Esimerkiksi Jyväskylä-Jämsä? Ja toinen lippu sitten Jämsä-Tampere?

Mietin tuota kun bongasin, että kasa brittiläisiä lintubongareita oli piipahtanut Uuraisilla helmikuussa 2007
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Jämsän hotelleista :

Eräs majapaikoista Gasthaus sijaitsee aivan Jämsän rautatieaseman vieressä.
Muutaman kymmenen metrin päässä on myös LIDL.
Kesäkuussa 07 kävin kyseisessä Gasthausissa katsomassa majoitustietoja.
Ei viitteitä saksaan tai britanniaan. Venäläisiä kylläkin ja yksi eestiläinen, jonka majoituskortin kopion vein Jämsän poliisille, joka samantien tarkisti ko. naisen tiedot. Löytyi hengissä kotonaan. Oli samanikäinen, siksi ajattelin tarkistuttaa.

Blues on oikeassa lämpöpaperimatkalipun kanssa, mutta jotkut liput saattavat säilyä hyvinkin kauan. Lippujen laatu lienee selvitettävissä helposti.

Olennaista on yhä myös se, että kun Jämsässä silloin asiasta kyselin ei juuri kukaan poliisia lukuunottamatta ollut tapauksesta kuullut. Pirkanmaalla oli melkein joka päivä artikkeleita lehdessä. Ja kaikki tiesivät siitä.
Tapaus ei ollut riittävän " mediaseksikäs" saadakseen laajempaa julkisuutta.
Tämä seikka saattaa vieläkin haitata, jos henkilömme liikkumiset Jämsän alueelle johtaisivat ? Nyt ikävä kyllä kahden valtalehden levikkiraja on Jämsän ja Oriveden
välissä.

T
Härkä
Blues
Rico Tubbs

Bussilippu Jyväskylä-Jämsä (58km)
9,20€ vakiovuorolla 11,90€ pikavuorolla.

Bussilippu Jämsä-Tampere (92km)
14,60€ vakio 17,30€ pikavuoro.

Nämä siis normihinnat vuodelta 2007.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Tuosta BK:n puuttuvasta Suomi-kontaktista: minua tämä ei juurikaan haittaa, sillä oletan, että naisella joka on naimisissa KUUBALAISEN miehen kanssa ja on 41-vuotiaana valmis muuttamaan Pariisiin ja sen jälkeen vielä Irlantiin tuntuu olevan matala kynnys matkusteluun. Ei saa ymmärtää väärin, tarkoitan vaan että moni saattaisi alkaa lomaromanssin ulkomaalaisen kanssa mutta ulkomaalaisen elämänkumppaniksi (ja vielä ulkomaalaisen MIEHEN :lol: ) ottaminen puhuu minusta tietynlaisesta katsannon avoimuudesta. En tietenkään tiedä missä Barbara olisi sen miehen tavannut mutta tunnen naisen, jolla on syntyjään kuubalainen miesystävä jonka hän on lomareissulla tavannut ja tuonut mukanaan Saksaan, siksi kuvittelen varmaan että BK on myös näin toiminut... Ja vaikka itse olenkin aikoinani koto-Suomen jättänyt enkä vielä pitkään aikaan ole 41-vuotias, en A)muuttaisi enää pois Suomesta jos siellä tänään asuisin ja B) en voisi kuvitella enää muuttavani uuteen vieraaseen maahan. Barbaran lapsesta en ole löytänyt mitään infoa,saapa nähdä kuinka Baijerin poliisivoimat suhtautuvat uteluihini!

Kiitos tuosta ristin kuvasta. Olen vissiin vähän herkkä mutta tippa tuli linssiin. Nyt ei kuulkaa ainakaan anneta periksi, eikös juu poijaat!
Vastaa Viestiin