"Tärkeä"kysymys mallory1:selle(ja miksei muillekin) 8)

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.
Kakira
Sabrina Duncan

"Tärkeä"kysymys mallory1:selle(ja miksei muillekin) 8)

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Ajattelin laittaa tän nyt tälle foorumille kun olisi mennyt jo aika OT:ksi tuolla toisella :roll:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=179

Eli ostin tänään sen Kylmäverisesti sinun ohjelman ensimmäisen tutoantokauden dvd:n.
Ostin sen siis jakson Saatanan Lapset takia, mikä perustuu siihen paloittelusurmaan ,kuten kerroinkin, ja on sen verran mielenkiintoinen tapaus .
Nyt kysyisin olisiko tietoa mihin tapauksiin sarjan muut osat perustuvat :
SALAINEN AGENTTI
HARMAATA RAHAA
BETONI KUKKII
SYYSENKELI
RAKKAUDESTA HÄNEEN
TIEDÄN PAIKAN ARMAHAN
KUNINKAAN PORTTI
PARAS MAHDOLLINEN MAAILMA
KUUN KUVAJAINEN

Olisi ensin mukava saada tietoa kyseisistä tapauksista ennen kun katson ne (kannessa, enkä googlestakaan löytänyt tietoa mihin tapauksiin perustuu) ja onko niistä ollut juttua tällä foorumilla :?:
Ja muutenkin kokemuksia sarjasta, kannattaako ostaa muut osat? :roll:
Silloin kun ne on tullut televisiosta en ole ikävä kyllä katsonut ainoatakaan.
Kiitos taas tiedoista etukäteen :D
ELÄ ja anna toisten elää
rosamarine
Adrian Monk

Re: "Tärkeä"kysymys mallory1:selle(ja miksei muillekin) 8)

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Voi ihme! Vastasin sulle pitkästi tästä...ja nyt tää kone imas kaikki jutut bittiviidakkoon :cry:
Tämä on mun lempisarjani ja ostin kaikki kolme tuotantokautta viime syksynä. Ville Virtanen ja Antti Reini ovat mahtavia rooleissaan.

No, lyhyesti nyt, tässä ekassa tuotantokaudessa on Sanna Sillanpään casea ym. rahanpesua, teinipojan tappo, miehen kuuluisuuden hinta tappaa tyttökaveri, kultasurma, isän tappoa jne jne

Itse haluisin myös esittää kysymyksen, onko näitä tehty lisää kuin 3 tuotantokautta?

ot: Kiitos Kakira terveisistä toisessa ketjussa, mä voin jo paremmin =)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Kakira
Sabrina Duncan

rosamarine kirjoitti:Voi ihme! Vastasin sulle pitkästi tästä...ja nyt tää kone imas kaikki jutut bittiviidakkoon :cry:
Mulle kävi just äsken samalla tavalla :x Pitää varmaan ensin kirjoittaa wordilla ja sit kopsata tänne, kone meinaan blokkas mut ulos kun yrirtin lähettää..hitto
rosamarine kirjoitti: Itse haluisin myös esittää kysymyksen, onko näitä tehty lisää kuin 3 tuotantokautta?
Prismassa oli ainakin vain kolme, joten tuskin tehty enempää :?:
rosamarine kirjoitti: ot: Kiitos Kakira terveisistä toisessa ketjussa, mä voin jo paremmin =)
Eipä kestä, kiva kuulla :)
OT: Olen noussut Aloittelevaksi besserwisser:ksi näillä näpyttämisillä, JIPII :lol:
ELÄ ja anna toisten elää
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

imdb.com ties kertoa, että kolme kautta sitä vaan on tehty.
rosamarine
Adrian Monk

kiitos Buracee!
Kakira
Sabrina Duncan

rosamarine kirjoitti:
Tämä on mun lempisarjani ja ostin kaikki kolme tuotantokautta viime syksynä. Ville Virtanen ja Antti Reini ovat mahtavia rooleissaan.

No, lyhyesti nyt, tässä ekassa tuotantokaudessa on Sanna Sillanpään casea ym. rahanpesua, teinipojan tappo, miehen kuuluisuuden hinta tappaa tyttökaveri, kultasurma, isän tappoa jne jne
Vielä kysyisin, perustuuko ne kaikki todellisiin rikoksiin Suomessa? Tuo Sanna Sillanpäähän oli se ampuja, sen tunnistin nimestä. Itse en ole vieläkään katsonut kuin sen Saatanan lapset,ja juuri sen takia että ei ole ollut aikaa, ja haluaisin jotain etukäteisinfoa niistä tapauksista.... Mutta teini-ikäinen lapseni on ollut aivan ihastunut sarjaan ja taidan huomenna käydä hakemassa ne muut kaksi tuotantokautta :lol:
ELÄ ja anna toisten elää
rosamarine
Adrian Monk

kakira, muistaakseni vain tämä ykköstuotantokausi perustuu niihin tosijuttuihin. Ja itseasiassa se ykkönen on kaikkein paras. Siinä kaikki jutut on ns. erillisiä.
2. ja 3. tuotantokausi muuttuu erilaiseksi. näissä ed. mainituissa Veli Miettisen henkilökohtainen elämä jatkuu sarjasta toiseen ja tääkin sarja alkaa muistuttaa kaikessa legendassaan hills street bluesia =)

Mutta, koska mä koukutuin ihan totaalisesti tähän sarjaan, haluaisin katsella lisää ja toivon jatkoa koko sarjalle. Kun on nähnyt ensimmäisen tuotantokauden, on pakko nähdä katsoa loputkin :wink:

Just muuten kaivoin nää filmit ja jokaisen takana lukee, että kertovat suomalaisesta rikostodellisuudesta Veli Miettisen näkökulmasta. Joten, kyllä nää varmasti kaikki jollain tavoin sitten liittyvät tosijuttuihin. Mukana on ollut Helsingin väkivaltayksikön ja keskusrikospoliisin tutkijoita sekä rikospsykiatreja.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ensimmäinen tuotantokausi perustuu oikeisiin rikoksiin sekoitettuna fiktioon.Toinen tuotantokausi fiktiota ja kolmannessa tuotantokaudessa oli otteita ulkomaisista kohurikoksista.

http://www.nelonen.fi/kylmaverisestisinun/

Alla olevasta linkistä jaksoista lisätietoa sekä ns. poliisin arkistoa mihin rikoksiin perustuu

http://www.nelonen.fi/kylmaverisestisin ... ndex.html#

ensimmäinen tuotantokausi

http://www.nelonen.fi/kylmaverisestisin ... index.html
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
rosamarine
Adrian Monk

Chopper olet oikeassa. Itse muistelin kans 1.tuotantokaudesta, että olisi todenperäisiä, mutta aloin epäröimään, kun luin dvd:n taustoja.
Hyvin huomaa tästä sarjasta, että kun hypätään fiktiiviseen kerrontaan, niin koko sarja jotenki läsähtää. 2. tuotantokaudessa alkaa Veli Miettisen elämän vatvominen ja myös muidenkin sarjan päähenkilöiden ja jatkuu 3.tuotantokauteen.
Nythän olis taas hyvää materiaalia tehdä lisää sarjoja mm. Nora bhatian tapaus, Turusen pankkivankidraama, ja paljon muita, palaisivat takaisin siihen alkuperäisideaan, suomalaisia rikostarinoita vähän fiktiivista täytettä mukana, kyllä katsoisin!
Kakira
Sabrina Duncan

Iso kiitos tiedoista Chopper ja rosamarine :lol: Chopperille myös erityiskiitos linkeistä! Omistan nyt kaikki 3 tuotantokautta ja ei kun katselemaan :wink:
rosamarine kirjoitti: Nythän olis taas hyvää materiaalia tehdä lisää sarjoja mm. Nora bhatian tapaus, Turusen pankkivankidraama, ja paljon muita, palaisivat takaisin siihen alkuperäisideaan, suomalaisia rikostarinoita vähän fiktiivista täytettä mukana, kyllä katsoisin!
Aivan, samoin täällä olisi yksi varma katsoja :D
ELÄ ja anna toisten elää
rosamarine
Adrian Monk

Nauti Kakira, kyllähän toi sarja kuitenkin vie mennessään, ja ah, niin ehanat miehet pääosassa Ville Virtanen ja Antti Reini :D
Vastaa Viestiin